Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Trampoty s vyvolávání digitálních fotografií 2

22.9.2003, Emil Čelustka, článek
Kdo si po přečtení předchozího povídání o trampotách s vyvoláváním digitálních fotografií myslel, že s Foto Morava mé problémy skončily, mýlil se. Byl už jsem natolik natěšený na jejich vyvolání, že jsem se nevzdal a obrátil na jinou společnost.
Kdo si po přečtení předchozího povídání o trampotách s vyvoláváním digitálních fotografií myslel, že s Foto Morava mé problémy skončily, mýlil se. Byl už jsem natolik natěšený na jejich vyvolání, že jsem se nevzdal a obrátil na jinou společnost.

Dal jsem na doporučení kamaráda Pavla, který vyvolává u společnosti FotoStar. Zaregistroval jsem se na webu (http://www.fotostar.cz) a po menších trampotách s omezeními na firewallu, za kterým sedím, jsem nově zpracované fotografie odeslal na web. Pravda, server FotoStaru za tu dobu celkem 3x "spadl" a byl po kratší dobu nedostupný, ale jak jsem zjistil při jeho pozdějším používání, je u FotoStaru normální stav. Aplikace pro registrované uživatele běží na jiném serveru než samotná www prezentace a nedostupnost uživatelské aplikace je na denním pořádku.

Jen pro informaci uvádím, že tentokrát jsem byl nucen zvolit formát 20x30 cm, protože FotoStar fotky 18x24 cm nedělá. Protože fotky připravuji v provedení 1:1 v rozlišení 300 dpi, znamenalo to pro mě přibližně 1/2 hodiny práce navíc.

FotoStar zakázku vyhotovil do 48 hod a o vyhotovení mě ve středu 25.6. zpravili mailem. Navíc mi jeho zaslali i na mobilní telefon. Systém ale nerozlišuje dobírku a dodávku na vybranou sběrnu a tak jsem se vyplašený předchozími zkušenostmi ihned dotazoval, zda moje zakázka neskončí v nějaké sběrně. Odpovědi jsem se ale do konce týdne nedočkal. Zpravil jsem tedy naši sekretářku, aby případnou dobírku od FotoStaru v hodnotě cca. 850 Kč vyplatila a odjel na služebku.

V pondělí mě čekala samá překvapení. Chtěl jsem se pochlubit pěknými fotkami, ale všichni u nás ve firmě už je viděli! Zakázka totiž přišla v kusu kartonu, evidentně ustřiženém z většího kusu, zabalená a zalepená tak, že celá jedna strana nebyla proti vypadení fotografií z kartonu chráněna a celý obsah obálky byl "veřejně" přístupný. Všechny fotografie vykazují drobné vady zpracování - ořez cca. 1,5 mm na delších stranách přestože jsem zvolil zpracování bez ořezu, všechny fotografie jsou mírně zabarvené do červené. Jedna fotografie byla zcela zničená, jakoby někdo omezil barevnou hloubku na 256 barev. K tomu předražená zakázka o 63,70 Kč a chybějící daňový doklad.

Znovu začaly trampoty s komunikací - FotoStar je podle všeho velká firma pokaždé jsem mluvil či si dopisoval s někým jiným a pokaždé jsem se dozvěděl něco jiného. Podle jedné verze je potřeba zaslat na reklamaci kompletní zakázku, podle druhé pouze vadné fotografie. Podle jedné verze musím reklamaci uplatnit v některé ze spolupracujících fotosběren, podle druhé můžu reklamaci zaslat poštou. Ještě že předražení zakázky mi paní Štychová uznala mailem (naúčtovali mi zpracování s úpravami namísto objednaného bez úprav), jiná pracovnice to zarytě zapírala. A opět se divili, jak je to možné, že jsem si objednal velký formát na dobírku, když oni to přece nedělají. Jak to, že mi to aplikace na webu dovolila.

Po delším váhání jsem se se svou reklamací vypravil do sběrny, jejíž název uvedený na stránkách FotoStaru se mi nejvíce pozdával - Studio digitální fotografie. Tam mi pomůžou! Tam mi budou rozumět a nebudu jim pořád dokolečka muset vysvětlovat základní věci. Skutečně mi pomohli a rád bych té hodné paní, která se mnou a telefonování s FotoStarem strávila skoro půl hodiny, touto cestou poděkoval. Reklamaci převzala a odeslala do FotoStaru.

Jenže sliby chyby. FotoStar v případě reklamací rozhodně nespěchá a už vůbec nedělá to, co jeho pracovníci naslibují. Přesto jsem cca. po 10 dnech obdržel nově zpracovanou vadnou fotografii a složenku na 63,70 Kč. Odjížděl jsem ale právě na dovolenou a na složenku nějak nezbyl čas. Po návratu jsem zjistil, že nikoho ve FotoStaru nenapadlo zeptat se mě na adresu. Dobírku vám totiž po zaplacení pošta dá na jakékoli adrese, ale peníze si můžete vybrat pouze pokud jsou zaslány na adresu trvalého bydliště. Navíc, následující den mi uplynula lhůta pro vyzvednutí peněz uvedená FotoStarem na složence.

Fotografie tedy mám, nejsou sice zpracovány tak, jak firma slibuje na webu (zvětšení, ořez, zbarvení), ale aspoň existují. Co zůstane, je vzpomínka na nekvalitní služby.