Samsung WB210: dotkněte se 21 milimetrů!

13.10.2011, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Samsung WB210 je velmi zajímavým kapesním ultrazoomem. Je dotykově ovladatelný přes obří 3,5" obrazovku. 24mm ohnisko by nebylo zvláštní, ale tento kompakt má navíc speciální režim, při kterém se umí přepnout na ultraširoké 21mm ohnisko!
Samsung WB210 je na scéně kapesních ultrazoomů docela zvláštním jevem. Předně zaujme svým tělem, které je skloněno o 7° pro lepší ergonomii a obřím dotykovým 3,5" LCD displejem s rekordním rozlišením 1,15 milionů bodů. Obraz je tedy nádherně ostrý, dotykové ovládání by ale mohl být vyřešeno trochu lépe. Další zajímavostí je objektiv. 12× optický zoom není v této kategorii sice žádný zázrak a dnes to už neplatí ani o širokoúhlém 24mm ohnisku. WB210 má nicméně jeden zajímavý mód, kdy se objektiv přepne na 21mm ohnisko a nabídne tak nejširší úhel záběru, který vám dnešní kompakty mohou poskytnout. Celkově tedy nabízí téměř 14× optický zoom.

Potěší i velmi slušná světelnost F2,9 na širokém 24mm ohnisku, ve 21mm módu je světelnost horší, nechybí ani optická stabilizace. Makro je jen průměrné (docela slušné telemakro je ale zhruba na 200mm ohnisku), potěší minimální množství chromatické aberace. Objektiv nemá velké problémy s protisvětlem, což chválím. Vinětace je občas trochu patrná, stinnou stránkou jsou ale především neostré rohy na delších ohniscích. Při snímání na krátkou vzdálenost je neostrá téměř celá fotografie s výjimkou středu, u snímků na větší dálku se ale objektiv už chová naprosto standardně.

Možnosti nastavení expozice jsou typické, tedy automatika a korekce expozice. Noční režim nicméně dovoluje ruční nastavení clony a času v omezeném rozsahu, takže tento mód lze použít jako omezenou prioritu času, clony nebo plný manuál. HD videosekvence jsou docela dobré, výhodou je možnost pozastavit záznam, aniž by se video nahrávalo do dalšího souboru. Rychlost přístroje je docela slušná, to ale neplatí pro sekvenční snímání.

Kvalita snímků mě bohužel moc nenadchla. Fotoaparát trpí na hrudkování, které rozostřuje nevýraznou kresbu. Silné detaily jsou zachovány, ale jinak je jasový šum trochu znát a překvapila mě docela vysoká míra barevného šumu i na nejnižší citlivost ISO 80. Je vidět, že snímací čip má ve skutečnosti 16 megapixelů s velmi vysokou pixelovou hustotou a využívá se z něj jen 14 MPx.

Samsung WB210 je zajímavým počinem na poli malých ultrazoomů s mnoha zajímavými a netradičními technologiemi. Musíte se však smířit s poněkud nižší kvalitou snímků na pixelové úrovni ve srovnání s podobně drahými ultrazoomy, nastavování expozice a barev je ale poměrně spolehlivé a při běžném použití v menších rozlišeních a formátech vypadají snímky dobře.

21mm ohnisko
Dotykové ovládání by mohlo být trochu lépe dořešeno
Zajímavý 3,5" LCD displej s vysokým rozlišením