Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
30.8.2005, Petr Hájek, aktualita
Společnost Olympus oficiálně uvedla nový 6megapixelový ultrazoomový model jménem Olympus SP-500 Ultra-Zoom, který zaujme plným manuálem, podporou snímání přímo do RAWů, elektronickým hledáčkem, 21 scénickými režimy, 2,5" displejem a 3 cm makrem. Novinka bude k mání od října za 399 USD.
martiniclovek | 27.8.200616:19
Nejde mi nahrát do něho čeština.Mám ho tři dny,ale nahrál jsem češtinu jen do Olympus master,ale do foťáku nee.Neznáte někdo postup?Díky..
Odpovědět0  0
JaFa | 29.5.200623:42
Chci se zeptat, jestli někdo nemáte podrobný český manuál k tomuto foťáku. Nemám ho z ČR a tím pádem si ho nemůžu stáhnout a v angličtině se mi to moc nechce luštit.
Odpovědět0  0
PBzMB | 5.6.200610:23
má to 7,1 MB, tak jestli to chceš, napiš mi na pbzmb@seznam.cz
Odpovědět0  0
Hetfleisch Jirka | 13.9.200612:03
Zdar, prosím hodíš mi do mailu ten CZ manuál k týhle mašince, mladá si koupila, fotí jak vzteklá, ale ale....s CZ manuálem se fotí líp :­-­)
díky moc
Odpovědět0  0
OK1HCC | 29.8.200616:10
Přeji úspěšný den,pokud chcete CZ­-manuál, tak mi napište na e­-mailovou adresu: ok1hcc@seznam.cz Pokud odepíšete, potom Vám jej zašlu. Zatím nsl. Véna
Odpovědět0  0
Renda martiš | 20.2.200712:36
pošku na email
Odpovědět0  0
Renda martiš | 20.2.200712:43
Tak ještě jednou pošlu na email....rene.martis@tescoma.cz
Odpovědět0  0
Zdeno Reichl | 16.11.200714:43
Poprosim o zaslani ceskeho manualu.Vopred dik.
Odpovědět0  0
OlympusSP500 | 27.12.200711:17
Ahoj,jestli už Ti někdo poslal ten návod na Oly SP 500 můžeš mi ho přeposlat na : 1959@centrum.cz.
Díky Jarda
Odpovědět0  0
Pew | 31.3.200623:02
Tak už SP 500 UZ mám několik měsíců, vůbec není tak špatný jak ho tady ­"hodnotí ­"někteří, co ho ani v ruce nedržali, kromě ISO 400 je šum minimální, kvalita obrazu vynikající, a rychlost hodně lepší než předchozí řady OLY UZ.Ale projevila se typicky česká povaha, neznám, neviděl jsem, četl jsem něco a cítím sa jak ředitel zeměkoule.Ono ten čip 2,5 a procesor True PicTurbo je o něčem jiném než předchozí OlyUZ
Odpovědět0  0
Fugaz | 31.5.200610:32
Uplne s tebou souhlasim.Ja sem si ho kupoval nekdy 10. prosince 2005 a nemuzu si ten fotak vynachvalit.Mas pravdu v tom,ze ti co ho nedrzeli a neostetovali si ho,daj na nejakou recenzi nebo na to,co si babky kde sustnou na trhu.
Na zaver ­- jsem s nim spokojenej!!!
Odpovědět0  0
františek2 | 31.5.200612:54
Chvilku mi trvalo.než jsem se s ním naučil,alle ted mam fotky brilantni. Mam dotaz ­- jde přenastavit na trvalo automatiku? Je tam malé rozlišení a není digitální zoom.Ten elektronicky hledáček mi moc vyhovuje, konečně vidím přesně to, co chci fotit. Také focení s prodlevou je bezva.
Měl jsem OL 5050, nafotil jsem s ním možna 20 000 snímků,ale pak prestal fotit,jako kdybych mu vyčerpal senzor !!
Odpovědět0  0
Fugaz | 31.5.200613:33
S tou automatikou,jak pises,zda­-li se da prenastavit,jsem si s tim taky lamal hlavu.Treba co se tyce rozliseni,tak ja tam mam uz automaticky nastaveny to nejvetsi rozliseni.To mi obcas vadi,protoze nekdy chci mit fotky mensiho rozliseni kvuli uspore mista na karte ­(mam pouze 256MB­).Fotak mam i v cestine a nejak jsem na to jeste neprisel.Kdyby se ti to nahodou podarilo,tak mi kdyztak tak vedet na mejl ­(fugaz.x@email.cz­).
Jinak ja digitalni zoom nepouzivam,fotky jsou pak horsi.A na hledacek fotim tak z 90% vsech fotek.
Odpovědět0  0
JaFa | 1.6.200615:43
Predpokladam, ze jste tento fotak nekdo koupili v ČR, tak mohl bych vas poprosit o zaslani podrobnyho ceskyho navodu? Jelikoz ho nemam od nas, nemohu ho stahnout. Jestli se nekdo nade mnou slitujete, tak vam predem dekuju. email: falt@volny.cz
Odpovědět0  0
Fugaz | 2.6.200615:59
Navod v cestine je v tistene podobe.Jako priloha na CD­-ROMu navod v cestine neni.Mozna by to chtelo kontaktovat olympus.cz nebo si primo do fotaku nahrat cestinu pres OLYMPUS Master.Ja ji mam a je bezproblemova.Navic s funkci napovedy.Neztratite tim zadny jazyk,jen se vam do seznamu jazyku ve fotaku prida cestina.
Odpovědět0  0
future3000 | 25.8.200610:54
Ahoj,koupil jsem si taky olympus SP­-500 UZ,ale když něco chci vyfotit,není moc dobrá kvalita obrazu,nebo je to rozmázle,ať se snažím sebevíc abych to udržel v klidném stavu,vždy to je mázlé.A abych si kupoval stativ je blbost.Proto potřebuju radu co s tím.Jinak v letáku Protonu měli uvedeno že to má dig.stabilizátor.Tak nechápu v čem je problém.Kdyžtak mi napiš na mail.
Odpovědět0  0
Petra Šmídová | 6.8.200710:56
Ahoj! Také mám bohužel většinu fotografií mázlých, potřebovala bych poradit, co s tím, prosím!Za český návod budu také ráda! Předem MOC děkuji za pomoc! Petra
Odpovědět0  0
MAthes | 6.8.200719:49
Olympus SP­-500 UZ stabilizator obrazu nemam.Zrejme oklamani zakaznika,hehe...
Odpovědět0  0
madlice | 21.4.20080:53
Reakce po dvou letech je určitě bezpředmětná, ale také se přidám: SP500­-UZ mám necelé dva roky, trvalo mně poměrně dlouho, než jsem si zvykla, ale teď si nemůžu stěžovat. Fotky jsou super, že je foťák bez stabilizátoru mně nevadí ­(ruce se mně zatím netřesou­), má plno nejrůznějších funkcí. Chce to jen nebýt líný, nefotit na automatiku a nenadávat ­- zato se mockrát sednout s manuálem a trénovat...
Odpovědět0  0
Oly | 20.9.200519:56
Čip 1­/1,8 by byl ještě docela solidní, vypadá to ale, že tam namontovali 1­/2,5 v 6Mpix rozlišení.To už musí být slušný šumák. Tohle si tedy nekoupim. Od téhle kategorie přístrojů bych čekal něco jiného.
Odpovědět0  0
Pavel Staněk | 1.9.20059:47
TO jo SuperCCD HR jsou od Fuji. Ale pistel asi myslel, že když spolu spolupracovali na kartách xD mohl by jim Fuji umožnit použití čipu v Olympusech...
Odpovědět0  0
Fire | 1.9.200511:46
hmm.. podla mna by to bola skor chyba.. pretoze kampan olympusu by potom bola stavana na tych HR senzoroch.. ale ako ich poznam zase by zakazali vyzsiu citlivost a dali by na ten cip jeden zo svojich skjlelych moniaturnych objekivov.. a bol by z toho olypmpus ako vzdy. pysil sa tym ze ma vela mpix a velku cenu.. ale bolo by to o nicom
Odpovědět0  0
rajke | 31.8.200523:11
Očekával jsem, že se s Fiji Filmem neshodnou jen na XD kartách, ale že Oly použije třeba super CCD HR 5. generace s 6 Mpix a ISO až 1600, optiku Olympus a nějakou tu stabilizaci. Jediné plus vidím v AA bateriích. Makro také nic moc. Takže zase žádný kšeft se mnou mít nebudou. Takže vyčkám na super CCD HR 6. generace, který snad použije třeba Panasonic ve svém FZ60 nebo Canon S6. Zatím je to stále o ničem.
Odpovědět0  0
Fire | 1.9.20059:31
neviem teraz ci hovorim uplnu pravdu.. ale zda sa mi ze HR senzory su od Firmy Fuji.. takze asi tazko budu pouzite v olympuse. ved aj tak olympus je len draha hracka... o nicom fotaky!
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 7.12.200521:41
Panasonic těžko použije Super CCD čip, a Olympus to samý když jakýkoli čip Super CCD ať už HR nebo SR jakýkoli generace je patent firmy Fujifilm a žádná jiná firma ho nesmí použít. Leda kdyby fuji prodal tuto technologii jiné firmě a to se nestane, takže jinde než u fuji tyhle snímače nenajdeme...
Odpovědět0  0
Iceman | 31.8.20059:52
Už dlouho čekám na nějakou tu novinku od Olympusu, abych mohl vyměnit svou stárnoucí C765 UZ a pořád nic :­-­( čekal jsem že Olympus pod tlakem ostatních výrobců vydá něco pořádného a ono pořád to samé.... žádná stabilizace!!! Konkurence zoomuje 12x, zpět k tužkovým bateriím, LCD s nízkým rozlišením.... no to je hnus :­-­/ Bohužel ale asi to vyřeší nějaký model od Panasonicu :­-/
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 7.12.200522:30
Co se lidem nezdá na napájení tužkovejma baterkama?Já jsem si záměrně vybral foťák kterej je napájenej 4x AA a je to mnohem výhodnější,za stejnou cenu co koupim jeden speciální akumulátor jsem schopnej nakoupit aspoň 4 sady po 4ks nabíjecích AA baterií 2000mAh a více. Což je mnohem ekonomičtější a navíc když mi v terénu dojde šťáva,není problém tajít do obchodu a koupit alkalický tužkovky. Ale na druhou stranu, každýmu se hodí něco jinýho... Ty tužkovky jsou hlavně výhodný když jezdim třeba na tábor kde nemam 10 dní možnost nabít baterky takže to vykompenzuju 5 náhradníma sadama v ceně jednoho orig. akumulátoru :o)
Odpovědět0  0
Pavel Staněk | 30.8.200519:09
no jo ono to ma dokonce 1­/2,5­" tak to je ještě horší....
tak teĎ uvidimě, co předvede Kodak P850 v praxi. P880 vypada taky zajiamvě...tech 24 ohnisko na krajinky super...
Odpovědět0  0
PAvel Staněk | 30.8.200519:05
Stabilizaci bych přežil pokud by tam aspoň byl nizkej šum ale to nebude...
je tam čip 1­/1,8­" ten stejnej jako jsou v petimegačich od Oly.
na druhou stranu bude za dobry penize...slušna svetelnost atd.
ale vypada to jak když vyvojaři přišli po pár letech z dovolený a udělaly za dopoledne specifikace. objektiv stejenj jako v C­-7070, čip straý známí....akorat to telo vypada nově:­-)
Odpovědět0  0
Olympus the great | 30.8.200517:29
Tak pozor vždyť není rok 2003 tak to je jinak kde je stabilizátor, 12x optika nebo alespoň náznak širokáče?!
Odpovědět0  0
Tomáš Lajbl | 30.8.200510:30
Ono se není čemu divit, že výrobci preferují miniaturní šumáky namísto čipů. Čím menší je totiž čip, tím menší ­(= levnější­) může být optika a nebo lze vyrobit ultrazoom s ­"rozumnými­" rozměry objektivu ­(= do kapsy­). Stačí si povšimnout toho, jak se zvětší rozměry objektivu ve chvíli, kdy výrobce použije 1­/1,8­" nebo dokonce 2­/3­" čip. Fyzika je opět nadevší pochybnosti vítězem.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 31.8.20056:49
No, když se podívám na Panasonic FZ30, tak mi nepřipadá jako nějaká miniatura. A tenhle krásný a výkonný přístroj výrobce prakticky zabije příšerně šumícím čipem 8MPx­/1­/1,8­". Kdyby na stejnou plochu dal 6MPx, tak to mohla být mašinka jedna báseň. A když se kouknu na Fuji 9500, platí o něm totéž, i když tam je ještě navíc objektiv pochybné kvality ­(na dlouhých ohniscích odpovídá rozlišení tohoto 9MPx ­"skvostu­" 5MPx strojům­).
Odpovědět0  0
Fire | 31.8.200523:04
co je s optikou na 9500??? pretoze si ju chcem kupit.. ale neohromila ma tym ze ma 9mpix ale skor tym ze zoom aj ostrenie sa ovlada prstencom na objektive... aj ked je otazne ci bude dobre vidiet v hladaciku ci je obraz ostry alebo nie kedze me celkom malo pixelov. takze.. co je s tou optikou????
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 1.9.200520:37
No, já ho v ruce neměl a nevím, jestli na fotoaparat.cz náhodou netestovali vadný kus, ale když si tam porovnám snímky testovacího obrazce nakrátko ­(špičková ostrost a pohádkové rozlišení­) a nadlouho ­(ošklivá dvoubarevná aberace a rozlišení UPROSTŘED obrazového pole o nejmíň čtvrtinu horší ­- na úrovni 5MPx foťáků­), tak soudím, že je to objektiv buď mizerně navržený nebo uboze vyrobený ­- nebo naopak.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 7.12.200521:33
Já mam Fujifilm FinePix S20pro s čipem Super CCD SR 1­/1,7­" 3 Mpx ­(zdvojené buňky pro vysoký dynamický rozsah takže je tam vlastně 6 miliónů buněk ale fyz. rozlišení je 3Mpx­) a na 200 ISO mam fotky jak víno, 400 ISO je slušně použitelný a 800 ISO je v nouzi použitelný ale u mě je 800 iso možná na lepší úrovni než 400 ISO u ultrazoomů s malým čipem...nevim proč se všichni ženou za megapixely,je to naprosto zbytečný...pochybuju že si někdo vyvolává nebo tiskne plakáty velikosti A3 a větší... a na tu A4 ty 3 až 5 Mpx bohatě stačí. S tim finepixem S9500 jsem neslyšel o vadě kterou tu popisujete, ale jedna věc proč jsem do něj nešel je ta, že na nejdelší ohnisko má světelnost skoro F 5 což je naprosto příšerný a má zašuměnější fotky než mam na S20pro. Sice mam díky velikosti snímače jen 6x zoom ale stává se mi jen málokdy že by nestačil. Holt každej foťák má něco dobrý a něco špatný :o)
Odpovědět0  0
Agca | 30.8.20057:54
No tak sice konečně přišli s novým modelem, ale když to nemá stabilizaci obrazu, tak si stejně moc nepomohli...
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 30.8.20056:21
ale 6MP a 1­/2,5­" čip ­- obávám se, že úroveň šumu vůbec nízká nebude. Cožpak neumí žádný výrobce vyhovět potřebám a dát do přístroje rozumný čip? Tahle honba za megapixely zatím produkuje spíš šumáky než foťáky. Tak uvidíme.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.