Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Diskuze k článku: Domácí studio – 2.díl
17.1.2007, Roman Pihan, článek
V minulém díle jsme se seznámili se základními pojmy o kvalitě světla, zejména jsme se zabývali důvody a výsledným efektem změkčení světla jeho difúzí. Dnes se podíváme na difúzi světla podrobněji a hlavně prakticky.
libich1978 (695) | 10.4.202123:56
Malý fotobox je fajn, na focení menších předmětů.
Odpovědět0  0
Karel Michalek | 7.9.200711:33
Zdravím a chtěl bych se zeptat, kde by se dala sehnat bílá látka, která se používá např. na fotografické deštníky nebo na výrobu světelného stanu. Jedná se o nějaký polyamid, ale na webu jsem žádné informace nenašel. Potřeboval bych pár metrů šíře tak 60 cm pro vytvoření difúzního světla při fotografování v technické laboratoři.
Budu vděčný za každý tip. Děkuji.
Odpovědět0  0
jan hlavacek | 10.3.200718:28
dekuji za vycerpavajici odpoved ...ale jeste k ni mam par dotazu

kde se da sehnat ten nejlevnejsi zableskovy set ... a kromě vyse popsaneho 2X svetlo, 2X stojan, 2X destnik nepotrebuji nic zadne kabely. Jak jsou svetla synchonizovany s fotoaparatem mam canon 350 atd ???

a jak poznam ze dany vykon 100­-300 WS je dostacujici ?

děkuji za pripadny typ na koupi ... experimenty s halogenovymi svetly mam za sebou a na produkrovou fotografii je to podle me pomerne dostacujici.

Zabyvam se foceni pro mikrofotobanky a chtel bych prejit k fotografovani modelu, skupin modelu a tak mi investice do zableskovych svetel prijde jako cim dal tim vetsi nutnosti. nicmene co by fotograf jsem skusenostma naprosty amater

dekuji za rady


Odpovědět0  0
jan hlavacek | 8.3.200712:05
na produktovou fotografii vyse popsane reseni bohate staci ... ja misto latky pouzil papir pauzáák ..proste domáci softbox .. fotím s 2 100W halogeny jen malé predmety .. chtel jsem se zeptat je mozne s 2X 500 W halogeny fotit také portrét celé postavy nebo dvojice lidí ? bude svetlo dostatecné ... za kolik se dá pořídit nejlelevnější záblesková světla a co vše je k tomu potřeba ? a co znamená udavaný výkon 100­-400 WS ??
děkuji za mé amatérské dotazy
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 9.3.200713:01
2x500W halogen může stačit, je třeba světlo ale silně změkčit difůzí nebo odrazem a tím jeho intenzita silně klesne a tak počítejte s časy kolem 1­/20 sec. To vylučuje akční fotky, klidné ale dělat lze.

Nejlevnější zábleskový set bude tak kolem 15­-20.000,­- ­(2x světlo, 2x stojan, 2x deštník­).

100 Ws znamená, že záblesk má výkon 100W kdyby svítil 1 sekundu. On svítí samozřejmě dramaticky kratší dobu, ale o to má vyšší špičkový výkon.
Odpovědět0  0
Gorgon | 14.2.200714:16
Halogeny opravdu měli v BAUHAUSU po 492 Kč za kus.I s tím praktickým žlutým stojanem a šňůrou. Můžu několik ­"hledáníšetřících­" dotazů?

1. Je pro tyto účely produktové a prortrétní fotografie lepší průsvitný nebo odrazný deštník. Myslím samozřejmě ve spojení s halogeny a pro začátečníka.

2. Někde na Internetu jsem zahlédl konverzní filtry pro halogen. Měly by umět zvednout teplotu světla z 3200 K na 5400 K. Cenově ­(200 ­- 300 Kč­) i rozměrově vyhovují. Jsou určeny k nějakému profi halogenu. Pro troše snahy by se mohly dát nabastlit na uvedené halogeny. Máte zkušenost s něčím takovým?

3. Čím konkrétně máte deštník spojený s halogenem Vy sám? Na fotce je spojení vidět, ale co to vlastně je a kde by se to dalo sehnat?
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 14.2.200715:02
Ad 1­) Oba produkují mírně jiné světlo. Stříbrný tvrdší ale víc, průhledný měkčí ale méně. Doporučuji ale spíš průhledný.
Ad 2­) O filtrech přímo na halogen nevím, jsou ale filtry na fotoaparát. Ty jsou modré a tím upravují světlo halogenu před objektivem. Cena cca 599,­- Kč ­(Cokin­)
Ad 3­) To co vidíte na fotce je vlastní výroba, dá se ale koupit držák deštníku Hama na stativ a k tomu stativový šroub. Cena celkem cca 500,­- Kč. Mají to ve FotoŠkoda na Václaváku.
Odpovědět0  0
Gorgon | 8.2.200721:00
Zorientoval jsem se v cenách a asi se vrátím k halogenům. Snese teploty produkované halogenem některý z fotografických deštníků?
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 9.2.20079:25
Ano, bez obav. Bude­-li deštník alespoň 20 cm od halogenu ­(což bude, jinak nemám moc smysl­), tak je vše OK.
Odpovědět0  0
Jirka22 | 8.2.200715:04
kde se dá ten halogen se stojanem koupit....???? na netu nic nemůžu najít :(
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 8.2.200718:31
No asi nejlepší je OBI, HORNBACH, BAUHAUS atp. Mám zprávu, že nyní tam probíhá akce, kde halogen na 2m vysokém stojanu stojí jen kolem 500,­- Kč.
Odpovědět0  0
Jakub jakub | 17.2.200721:49
Dnes jsem koupil 500W na malem stojanu v OBI za 299Kč, jestli to nebude ono pro foceni doma, tak bude konečně pořádné světlo do garáže.
Odpovědět0  0
David Korbas | 24.7.20082:43
našel jsem na netu skoro stejny halogen jako je uvedeny v tomto clanku na www.uni­-max.cz za cenu necelych 900,­-Kc
Odpovědět0  0
David Korbas | 25.7.200818:46
Tak změna, bauhaus nezklamal, mají tam přesně ten halogen co je na obrázku za cenu 490,­-Kč.
Odpovědět0  0
Nazalogy | 23.1.200714:18
http:­/­/www.fomei.com­/fomeinew­/katalog2.php?graph=sls&class=72 ­- tohle vyřeší focení v exteriérech...
Odpovědět0  0
Gorgon | 22.1.200719:58
Halogen jsem zkoušel s velice rozporuplným výsledkem. On totiž jednoduše příšerně topí a také teplota světla je všechno, jen ne bílá. Viděl jsem halogeny s namodralým světlem a ty které vlastním jdou zase hodně do žluta. Takže nejdou jednoduše kombinovat a pokud se pro ně někdo rozhodně, musí se držet jednoho druhu světel. Jediné, co je příjemné, je velice dobrý přehled o nasvícení scény ­- to co vidím, to tam je. Uvažuji o vyzkoušení zářivek ­- v nějaké diskuzi mi byly doporučeny a také pokukuji po levných zábleskových hlavách. Máte někdo zkušenost se studiovou sestavou Mini: http:­/­/www.fotoobchod.cz­/zbozi­/saks8386?
Odpovědět0  0
scrand | 17.1.200716:37
Chci se zeptat jestli je možné nějak přenášet halogen do místností, kde není žádný zdroj napájení. Je možné koupit nějakou baterii nebo něco podobného. Abych mohl osvětlení přenášet kamkoliv a používat ho kdekoliv kde není možnost zapojit do el. sítě.

děkuji flax
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 17.1.200716:50
V zásadě vám pomůže každá UPS ­(generátor 230V z baterií­). Vzhledem k odběru halogenů se ale bojím, že by dlouho nevydržela. Takže asi použitelné by to bylo jen s naftovou elektrocentrálou vyrábějící 230V s výkonem cca 1 kW.
Odpovědět0  0
Raven | 17.1.200717:29
Jenom bych upresnil, naftova centrala v vykonem 1kW bude asi vzacnosti. V teto vykonove kategorii ­(radove stovky W az jednotky kW se pouzivaji motory zazehove. Centralu cca 700W koupite v superhypermega za cca 3000Kc, obvykle bohuzel dvoutakt.

S pozdravem Raven
Odpovědět0  0
Scrand | 17.1.200718:23
není nějaká přenosná baterie­(nebo jakýkoliv přenosný ele. zdroj­), kterou doma nabiju a vemu ji s sebou a do ni zapojim osvětlení? něco takovýho musí existovat ne? přece s sebou nebudu tahat nějaký generátory :)
Odpovědět0  0
Raven | 17.1.200718:51
Ano, takove zarizeni se jmenuje akumulator :­-­)­)

S pozdravem Raven
Odpovědět0  0
Scrand | 17.1.200719:16
ale existuje nějakej kterej by utáhnul třeba těch 500 w a je na 230 V? a po jakou dobu by to utáhnul :­) asi už se ptám jak magor :)
Odpovědět0  0
Raven | 17.1.200719:58
Ale samozrejme, je to jen otazka ceny a kolik toho uvezes na voziku. Pokud se budeme bavit o Pb akumulatoru tak jeden clanek ma jmenovite napeti 2V, tedy budes potrebovat cca 115 clanku v serii. :­-­) Pri kapacite 100Ah si nedovoluji odhadnout vahu ­(tuny­). Jine reseni je pouzit 12V Pb accu a menic na 230V st. Pokud by aku mel kapacitu 100Ah ­(tj. cca 25kg­) tak pri zatizeni 500W to mame 41.6 A, tj. vydrz cca 2.4 hod. Prakticka je tu nejaka ucinnost menice a zmensena kapacita aku pri takovemto velkem zatizeni... Jsou to vsechno jen zakony pritele Ohma a trojclenka.

S pozdravem Raven

P.S. :­-)
Odpovědět0  0
Jerry | 18.1.200715:32
Halogen značně plejtvá s energií ­(vyzařuje teplo­),zkus si sehnat spíše úsporky.Dnes se vyrábějí s různou ­"teplotou­"světla.
Odpovědět0  0
construct | 23.1.200722:41
V exteriéru by šlo používat 12V automobilový akumulátor a zapojit do toho zářivku na 12V. Bohužel jsem nikde nenašel silnější jak 16W což je hodně slabé, ale kdyby se dala pořídit taková 40W, tak ta by mohla zastoupit i ten silný halogen a při mnohem menší spotřebě :­-)
Odpovědět0  0
Jakub jakub | 17.2.200721:47
Ahoj, dnes jsem si koupil v nejmenovanem OBI halogen ­(do zasuvky­) a nahodou jsem narazil i na tuhle diskuzi mam do auta na do 12V zapalovace hlaogenovou svitilnu, obrovskou, vykon 50W sviti do nebes a ,a v rukojeti i stojanek ­(vyska asi 50cm stojici­), auto mam v servisu, ale jestli budes chtit, tak jak zjistim kdo to vyrabi tak to sem napisu. Ja ji koupil kdysi u nejmenovane OMW.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.