Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
11.2.2009, Roman Pihan, článek
V minulém díle jsme započali popis funkce vyvážení bílé (White Balance, WB) včetně jejího historického vývoje a řešení tohoto problému v dobách filmu. Dnes se podíváme na základy elektronického vyvažování bílé a možnosti dnešních moderních DSLR.
Pavel Matějka (1040) | 11.2.20096:38
nejsou vůbec potřebné ­- no napsal bych spíš téměř než vůbec. Pořád se totiž hodí pro zabránění přepalům jednoho či dvou barevných kanálů ­- například dost častým přepalům v červené při focení pleti v žárovkovém světle. Vyvážení bílé ve foťáku totiž pracuje až ve chvíli, kdy je expozice hotová ­- při konverzi do JPEG souboru ­- a přepalu barvy zabránit nemůže. Naopak při úmyslném podexponování zase roste šum při zesvětlování v PC. Pokud chce fotograf z takové situace vytěžit maximum, konverzní filtr je nejlepší řešení.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.