Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Výměnné objektivy: olimpus e510 ostření v interieru

Neregistrovaný (0)|27.1.2012 13:16
Tazatel: kamil

Znění dotazu: Mám olimpus e510 se setovými objektivy a když fotím v místnosti s bleskem (interním) tak se mi často stává že blesk na lidi dlouho bliká a nakonec nic nevyfotí. (kompakt se s tím nemaže jednou blískne a něco z něj vypadne) Tuším že s tím bude mít něco světlost objektivu ale zajímalo by mne jestli
1. Je ostření záležiostí těla nebo oběktivu
2. a pokud je nějaký objektiv který by mi s tím pomohl a pasuje na tento fotoaparát doporučit.

Děkuji (nejsem fotograf a ani se o to moc nezajímám jen ho vlastním a tak bych ho chtěl používat) a ještě jednou děkuji
treff (21)|19.2.2012 07:43
Ahoj, olympus jsem jeden cas mel tak se dotoho pustim:) :
1. Je to zalezitost tela i objektivu, v telu je ostrici senzor ktery potrebuje ke sve cinosti svetlo co dodava objektiv. Takze cim lepsi svetelnost objektivu tim lepe bude ostrit za zhorsenych podminek a naopak az do nejake svetelnosti autofokus fungovat nebude (tusim ze jeto f6,3 ale to ma kazdy fotoapar jiny).
2. Jak sem sem psal nejaky svetelnejsi objektiv ale nebude to levna zalezitost. do mistnosti bych doporucil objektivy do 24mm (u zoom muze byt klidne 14-55 je hlavne aby to nezacinalo po 25mm :) ) ktery je do mistnosti uz hranicni aby se tam dalo fotit naty kratke vzdalenosti. Svetelnost nejlepe F2,8 a mene. Ale musim zklamat ani svetelnejsi objektiv tu situaci s ostrenim nevyresi jen to pomuze zmirnit.
3. Koupit externi blesk ktery ma AF lampu na prisvetleni sceny pri ostreni ale levna zalezitost to nebude :).