Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Rada pro nákup začátečníka

Zdenctorm (1)|15.11.2012 17:52
Zdravím.
Ve focení jsem začátečníkem a prozatím jsem si zahrával jen s kompaktem. Jelikož v tom vidím zálibu, rozhodl jsem se nyní, že už tomu tak dál nebude a pořídím nový fotoaparát. Proto píši taky sem, Vám pro radu. Pročetl jsem hodně témat co tu na fóru je, ale asi žádné mě nedokázalo úplně usměrnit k tomu co bych si měl vybrat.
Zatím jsem fotil převážně krajiny, momentky ale kompakt už je starší a focení mě s ním nějak neuspokojuje. Ale s novým fotoaparátem bych fotil opět převážně krajiny, momentky ale i sport jako je florbal, lyžování. Video u foťáku vůbec nepotřebuju.
Finance, které můžu objetovat se pohybují kolem +- 12 000,- Kč. Samozřejmě bych neměl problém s tím si koupit fotoaparát z druhé ruky.
Můj první tip byl Nikon D3100, jenže jak jsem se zde dočetl není to žádná sláva, samozřejmě chápu, je mezi nejlevnějšími zrcadlovkami tak co můžeme čekat.
Nikon D5100 to už jste zde popisovali jako rozumnější variantu, tak jestli mi stojí za to ještě vydržet a peníze pošetřit a posléze je vložit do této varianty asi to zvládnu.
Samozřejmě časem bych si dokoupil i nějaké objektivy, jen by to asi nebylo hned s fotoaparátem...
Taky jsem začal uvažovat nad ultrazoomem kde mě zaujal Nikon 1 J1, jen bych se chtěl dozvědět ty mínusy oproti zrcadlovce a jestli by mě pro to mé focení jakožto začátečníka dokázal uspokojit? Je zde nějaký podstatný rozdíl mezi ultrazoomem a zrcadlovkou? Samozřejmě zde by to pro mě představovalo ušetření, popř. dokoupení nějakého příslušenství k fotoaparátu.
Možná jsou to hloupé dotazy, ale focení mě prozatím tak akorát baví, nic o něm nevím, ale chtěl bych to všechno změnit :) díky za Vaše odpovědi!
Sakini (1174)|16.11.2012 10:14