Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Samsung nx3000 nebo Fujifilm X-M1

petr.andrejkovic (2)|18.11.2014 10:16
Dobrý den všem,
chtěl bych se zeptat na Váš názor.

Jsem začátečník a chci si pořídit nějaký fotoaparát na cesty. Líbí se mi Samsung NX3000 nebo Fujifilm X-M1, popř. jestli mi doporučíte něco jiného.

Jde mi o poměr cena x výkon.

Díky moc.
Sakini (1174)|18.11.2014 11:14
Na začátku bych si položil určité otázky: kolik chci investovat, má to být řešení s co nejméně prvky nebo můžou být i další objektivy (podle toho jestli by jich mělo být víc se pak vybírá systém, měkteré mají horší nabídku nebo vyšší cenu optiky), jaký bude primární účel (krajinky a cestování za dne, nebo interiéry s horším světlem, či obojí), jestli záleží na nějakém parametru (velikost, rychlost, výdrž akumulátoru), jestli se bude s fotkami pracovat (případně i s rawem) nebo mají vycházet pěkné jpegy.

NX3000 je velice dobrá nabídka co se týče ceny, setový objektiv je dobrý tak jako další objektivy Samsungu, a vybavit se dalšími objektivy jako je pevná třicítka nebo tele nikoho nezruinuje.
Spíš než X-M1 bych se díval po X-A1, až na senzor jde funkčně o stejný přístroj, a áčko má jednodušší zpracování snímků z rawu . Každopádně se Fujiny vyznačují velice kvalitním jpegem a jde fotit rovnou do něj s dostatečně dobrým výsledkem, objektivy jsou dražší ale velice dobré (doporučuji seťák 16-50 doplnit teletem 50-230, je to sice nesvětelné ale opravdu hodně ostré sklo). Dva takové objektivy v tomto případě pokryjí pro běžného uživatele prakticky každou situaci, problematičtější by bylo rozšiřování systému protože většina Fuji objektivů je výrazně dražší než celý set X-A/M1 (ovšem vynikající opticky), a mimo nějaké zajímavé bazarové nabídky jde o majlant (znám z první ruky, jen tento rok mě stály malé jmění).