www.digimanie.cz
>
>
>

Legendární objektiv Jupiter 3 se znovu vyrábí: Lomography Jupiter 3+

Legendární objektiv Jupiter 3 se znovu vyrábí: Lomography Jupiter 3+
, , aktualita

Společnost Lomography znovu vdechla život jednomu ze starých ruských objektivů. Představila novou verzi Jupiter 3+, která vychází z původního Jupiteru 3. Jde o manuální objektiv s 50mm ohniskovou vzdáleností a světelností F1,5.




reklama
Staré ruské objektivy jsou snadno sehnatelné v bazarech jak u nás, tak např. na eBay. Nově ale bude možné koupit vedle zbrusu nového Heliosu 40-2 (85mm F1,5) i další ruskou legendu v podobě objektivu Jupiter 3+. Má jej na svědomí společnost Lomography a bude se vyrábět v továrně, kde vznikala i původní verze. Ta vznikla ve 40. letech minulého století a jehož výroba skončila v roce 1988. Objektiv je lehce přepracován, může ostřit z kratší vzdálenosti a místo hliníku je vyroben z mosazi.


Jupiter 3+


Objektiv má 50mm ohniskovou vzdálenost (úhel záběru 46°) a velmi dobrou světelnost F1,5. Clona má 13 lamel, což je na dnešní dobu velmi vysoké množství. Maximální možné přiclonění je na hodnotu F22. Objektiv je vyráběn pro patici L39, v balení ale najdete i redukci pro bajonet Leica M. Objektiv se skládá ze 7 optických členů v pouhých 3 skupinách.


Jupiter 3+ zepředu


Minimální ostřící vzdálenost je dlouhých 70 centimetrů (přesto je to zlepšení, původní verze ostřila od 1 metru). S objektivem lze použít filtry s průměrem 40,5 milimetru. Zatím se plánuje výroba první série za cenu velmi vysokých 599 EUR za kus (přes 16.000 Kč). To je za manuální světelnou padesátku opravdu hodně vysoká cena (připomeňme, že původní verze se dá v bazarech sehnat za zhruba 4.000 Kč). U Lomography si můžete zakoupit i redukci Leica M na Sony E/FE za 59 EUR (na eBay seženete podobné nové redukce za ceny pod 10 EUR).


Jupiter 3+ na Sony A7


Zdroj: lomography.com
Nejpopulárnější objektivy bez zoomu
Nejnovější články
V USA se spálilo 40 lidí u focení selfie při chůzi po žhavém uhlí V USA se spálilo 40 lidí u focení selfie při chůzi po žhavém uhlí
Lidé jsou občas schopni udělat neskutečné věci kvůli selfie snímkům. V USA při motivační akci místo skutečného prožitku raději fotili selfie snímky. Přes 40 z účastníků pak utrpělo nepříjemné popáleniny chodidel.
Dnes,  aktualita,  , Milan Šurkala
Sony oznamuje zpoždění produkce kvůli zemětřesení v Kumamoto Sony oznamuje zpoždění produkce kvůli zemětřesení v Kumamoto
V polovině dubna postihla Japonsko dvě silná zemětřesení. Z výrobců fotografické techniky to nejvíce odnesl asi Nikon a Sony. Právě druhá jmenovaná společnost nyní oznamuje, že některé fotoaparáty budou nyní hodně nedostatkovým zbožím.
Dnes,  aktualita,  , Milan Šurkala
Bentley vytvořil 53GPx fotku auta technologiemi NASA Bentley vytvořil 53GPx fotku auta technologiemi NASA
Společnost Bentley je známá tím, že produkuje netradiční reklamy na své produkty. Poslední propagační akce využívá 53gigapixelového snímku Bentley Mulsanne na Golden Gate Bridge, k čemuž byly využity technologie NASA použité na vozítku Curiosity.
25.6.2016,  aktualita,  , Milan Šurkala,  11 komentářů
Program 'a la carte' nyní i pro Leica M Monochrom Program 'a la carte' nyní i pro Leica M Monochrom
Úspěšný program a la carte, ve kterém si můžete upravit vzhled a funkce fotoaparátu Leica, byl nyní rozšířen i na fotoaparát Leica M Monochrom. Ten je vybaven snímačem bez Bayerovy masky, který fotí pouze černobílé fotografie.
25.6.2016,  aktualita,  , Milan Šurkala
Aerolinky poškodily svatebnímu fotografovi vybavení za $20000 Aerolinky poškodily svatebnímu fotografovi vybavení za $20000
Létání s drahým fotografickým vybavením může být pořádný adrenalin. Svatební fotograf Yosef Shidler letěl s American Airlines do Detroitu, nicméně jeho fotografické vybavení v hodnotě 20 tisíc dolarů to nepřežilo zrovna v nejlepším stavu.
24.6.2016,  aktualita,  , Milan Šurkala