Canon PowerShot G1 X: vnitřní revoluce
Je to sotva pár týdnů, co Canon uvedl nový PowerShot G1 X a pár dní, co se začal prodávat. My jsme jej již důkladně otestovali. Nabízí nám více než 4/3" CMOS snímač s rozlišením 14 megapixelů, objektiv se 4× optickým zoomem, Full HD video a mnoho dalšího.
Kapitoly článku:
Snímací čip má na kompakt nezvykle obrovské rozměry. 18,7×14,0 mm je dokonce o trochu větší než 4/3" senzor. Pixelová hustota je stejná jako u APS-C čipu digitálních zrcadlovek EOS 600D, EOS 60D a EOS 7D, takže lze předpokládat i velmi podobné výsledky. Protože zatím není k dispozici žádný pořádný RAW konvertor pro RAW z G1 X, ukážu vám jen JPEGy (Camera Raw ani DPP si s RAWy neporadí). RAWy lze zobrazit např. v RAW Therapee, ale barevně poněkud posunutě.
ISO 100 (JPEG)
Nejnižší citlivost ISO 100 je krásně ostrá, čistá a bez šumu.
ISO 200 (JPEG)
Citlivost ISO 200 rovněž předvádí krásně čistý obraz.
ISO 400 (JPEG)
Ani ISO 400 nepatří mezi citlivosti, kterým byste se měli vyhýbat.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 začíná lehce hrudkovatět a třepat některé linie, nicméně i nadále jde o velmi kvalitní výsledek, kterému nelze skoro nic vytknout.
ISO 1600 (JPEG)
Citlivost ISO 1600 je stále poměrně slušná. Lehce klesá barevnost a kontrast, ostrost je jen velmi lehce potlačena. Stále dobře použitelné i pro dosti kvalitní snímky.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (multiexpozice)
S citlivostí ISO 3200 opět roste šum, ale pořád je snímek dobře koukatelný, přiměřeně ostrý. Multiexpozice výrazně zahlazuje šum, ale způsobuje nižší ostrost snímku.
ISO 6400 (JPEG)
Teprve citlivost ISO 6400 je první, která se mi přestává líbit. Ostrost i barevnost opět klesají (ale stále nejsou nejhorší), šum vytváří výraznější hrudky. Nouzově použitelné, a to bez větších potíží.
ISO 12800 (JPEG)
Velmi mě příjemně překvapilo, že i na ISO 12800 se dá koukat. Barvičky jsou sice slabší, ale pořád jsou tam, detaily se ještě drží. Dále se podíváme na výřezy snímků pořízených za umělého osvětlení, posoudíme zejména kvalitu zachování detailů.
ISO 100 |
ISO 200 |
ISO 400 |
ISO 800 |
ISO 1600 |
ISO 2500 (multiexpozice) |
ISO 3200 |
ISO 6400 |
ISO 12800 |
Až do citlivosti ISO 1600 se nemusíte bát žádné výraznější ztráty detailů. ISO 3200 už začíná zahlazovat některém méně výraznější linie, nicméně teprve ISO 6400 produkuje viditelně zašuměný a současně odšuměný obraz. Nyní se ještě podíváme na bílou plochu.
ISO 100 |
ISO 200 |
ISO 400 |
ISO 800 |
ISO 1600 |
ISO 3200 |
ISO 3200 (multiexpozice) |
ISO 6400 |
ISO 12800 |
V JPEGu se barevného šumu v podstatě nedočkáte. Snímky mají jen velmi málo znatelné flíčky, takže zde je vše v pořádku.