Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
11.2.2015, Milan Šurkala, recenze
Samsung nedávno uvedl svou novou vlajkovou loď NX1. Ta přináší 28MPx APS-C CMOS BSI snímač, podporu 4K videosekvencí, 15fps sekvenční snímání i hybridní fázové ostření. Zvládne konkurovat nejlepším APS-C zrcadlovkám?
sm.art (354) | 9.3.201517:33
uz ho konecne mam

http:­/­/www.ikt.sk­/galeria­/digi­-foto­/samsung­-nx1.html

- hladacik pri sltacani spuste laguje ­(jediny CSC fotak ktory to nerobil bol Sony A6000­)

- najviac ma ale stve, ze pocas natacania videa sa mi neprepina displej a hladacik ­- slak ma ide trafit ­- a ani tlacitkom ho nemozem prepnut!!!
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 9.3.201519:56
dalsi pruser ­- v rezime natacania videa nemozem preostrovat spustou, jedine na dotykovom displeji
proste rezim jednorazoveho ostrenia vo videu funguje len cez displej, som odkazany na priebezny­/manualny
navyse jedine tiche tlacitko pre korekciu expozicie sa klasicky neda predefinovat, takze na prepinanie priebezneho­/manualneho ostrenia som odkazany na hlasne AF ON alebo nepohodlne otacanie zvisleho rolleru

ad hladacik ­- v hladaciku pocas natacania videa nie je zobrazena oblast ostrenia!!!!!

Odpovědět0  0
sm.art (354) | 9.3.201520:06
na A6k to zobrazenie oblasti ostrenia vo videu tiez nie je idealne ­- po chvili zmizne aj z displeja

Odpovědět0  0
sm.art (354) | 9.3.201521:25
na prepinanie medzi PAL a NTSC netreba na rozdiel od Sony restart
navyse pri spomalovackach si mozem nastavovat expoziciu a funguje stabilizacia ­- na Panasonicu FZ1000 to bolo vsetko zamknute, parada
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 28.2.201516:20
@150mm­/F2.8 ;)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.2.201518:46
Rad by som videl ako by vyzeralo porovnanie keby na 7D Mk II nebol pevny 150mm ale nejaky 50­-150 ­(alebo aspon taky co pokryva cely rozsah ekvivalentnych ohnisk ako maju tie objektivy na CSC­).

Ale keby ze uz mame porovnavat pevne ohniska, ovela viac by ma zaujimalo porovnanie s nejakym sirsim sklom napr. ze na vsetkych troch by boli 28mm ekv. :)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 28.2.201519:35
Sigma 50­-150­/2.8 je o třetinu delší než 150 makro, takže rozdíl už by to byl.
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 25.2.201516:16
- pekelne nadupaná mašina, s posledným firmware je to mocný nástroj na video a samosebou i foto...
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 21.2.201521:11
Vitaliy Kiselev ­(autor GH2 hacku­): Samsung NX1 ­- video king for APS­-C cameras, current top camera :­)
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 27.2.20150:10
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 19.2.201522:00
tak som dnes skusil prehrat to videjko z recenzie na hashwell + poslednych driveroch od intelu, ktore slubuju hw akceleraciu v niekolkych playeroch a plynule to nie je ani omylom ­(najlepsie to islo s potplayerom)
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 18.2.20158:44
Na cinema5d testovali kvalitu videa NX1, strucne to zhrniem:

pozitiva:
+ velmi pekny a ostry UDH obraz, mierne lepsi nez GH4, pekne farby
+ dobry amoled displej
+ intuitivne menu a interface ­(okrem videorezimu­), lepsie nez GH4

negativa:
- najhorsi dynamicky rozsah z testovanych zariadeni ­(A7s, GH4, 1D C, Amira­)
- najhorsi rolling shutter ­(2­-nasobny oproti GH4­)
- najhorsi HD obraz ­- velmi makky a vyblednuty, aliasing, silna redukcia sumu, malo detailov
- absencia plnohodnotneho videorezimu ­(len videopreview ­- neobsahuje focus check a histogram­)
- histogram vo fotorezime je nepresny


Ostatne veci uz pozname ­- problemy prace skodekom H265, absencia nabijacky, problem s objektivmi...
- hladacik trpi silnymi duchmi, nevhodne pre natacanie videa
-
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 18.2.20158:47
na A6000 bol pri natacani videa tiez hladacik na tom horsie nez displej, ale bol to zatial jediny mirrorless fotoaparat, co som drzal v ruke, ktory nelagoval pri foteni
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 18.2.20159:08
konverzia hodinoveho h265 videa do ProRes trva vo Wondershare na priemernom 4­-jadrovom pocitaci pribl. 4 hodiny ­(a s dodavanym originalnym Samsung softverom este 4x dlhsie!)
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 18.2.201510:39
hadrwarova akceleracia je uz v grafikach Nvidia rady GTX 900
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 18.2.201511:42
no a teraz nech sa vyjadri p.mudrc ujo Surkala ked tak vehementne vsetko ovlada a vsetko vie a co povie na cinema5D video test podla neho tak skvelej a prevratnej NX1 negativ podstatne viac ako pozitiv ,vysledok testu? fotoaparat nevhodny pre natacanie videa.. v tomto smere u csc stale vitazom a6000, netvrdim NX1 foti mozno fakt dobre a zvlada to na urovni,ale podobne ked ne lepsie dokaze s dobrym objektivom fotit napr aj taky fuji X­-T1 ci taky omd e­-m1,ci aktualne novy e­-m5 II. od olyho dokonca pri pouziti kvalitnejsieho svetelneho objektivu ho schovaju do vrecka..
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (6621) | 18.2.201511:58
Přečti si prosím tu recenzi, raději dvakrát, podívej se aspoň na jednu fotku, abys věděl, jaký mám názor na NX1, jo? NX1 má solidní hardware a spousta nynějších nedostatků je snadno vyřešitelná firmwarem. I v recenzi bylo zmíněno, že NX1 ještě není úplně doladěná, ale dobrý hardware tam je. Vzhledem k tomu, že Samsung slíbil pravidelné updaty firmwarů, je dost dobře možné, že za pár měsíců to bude fotoaparát, který i ve videu ostatní roznese na kopytech.

Jestli sis totiž nevšiml, tak ten test vyšel 3.12.2014, což, pokud se nemýlím, byl k dispozici jen firmware 1.01, který byl opravdu hrozný. Od té doby vyšel firmware 1.10, 1.20 ­(který významně zapracoval na videu­) a před pár dny 1.21. To máš tři nové firmwary od té doby. Takže trochu brzdi, stav z prosince 2014 není stav z února 2015. Chtěl bych vidět tu kombinaci X­-T1 nebo E­-M1, která ­"schová NX1 do vrecka­" :­-)
Odpovědět2  0
stn35 (205) | 18.2.201514:40
potom co nedostal plnych 5 hviezdiciek ked je to tak ospevovany neskutocne nehorazne fantasticky famozny naj superfotak na celej zemeguli? a rovno mu vycapte aj extra ocenenie special prenho mega­-supertrefa ked dostal tie carovne firmwary ktore z neho spravili a precarovali ho na doslova uplne iny fotak..
Odpovědět0  3
Milan Šurkala (6621) | 18.2.201515:23
Ty fakt neumíš číst. Vždyť už tu bylo mnohokrát napsáno ­(a je to i v recenzi­), že ten fotoaparát má poměrně velké množství firmwarových chyb, nedostatků a nedotažeností, které se postupně opravují ­(od napsání recenze se už objevily dva nové firmwary a od toho tvého slavného testu dokonce tři­).

5 hvězdiček tedy logicky dostat nemohl, protože to zatím není tak dobrý fotoaparát, aby si to zasloužil. Na druhou stranu je to natolik dobrý fotoaparát, aby si mohl dovolit stát 1700 EUR za tělo a dokonce ani při ceně 2000 EUR bych ho rozhodně nepovažoval za předražený. Protože např. Canon EOS 7D Mark II je také APS­-C, stojí 1950 EUR, nikdo si na cenu nestěžuje a v celkovém hodnocení nenabídne tolik vymožeností, kolik NX1 a tam, kde je NX1 horší ­(jako že tu pár oblastí je­), lze většinu z toho řešit právě firmwarem, což se postupně děje. Jenže to ty asi nepochopíš.
Odpovědět2  0
Sakini (772) | 18.2.201511:59
E­-M5 II? To už ti ale fakt hodně ujely nohy, to výstupem není žádný nový zázrak ale furt ta stejná E­-M5. I když se divím že ses ještě nechytil jeho videoschopností, první Olympus CSC se solidním videem a už od začátku ho hypují jako dokonalý nástroj pro natáčení.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.2.201523:43
no jeho mensi bracek s tym istym cipom NX500, tiez so 4k videom je uz dokonca u nas aj v predaji.. vyzera najma v bielej celkom sumne, velka skoda ze na mensie csc samsung zo zasady nedava ani hladacik ani blesk.. ale kazdopadne som zvedavy ako dopadne a obstoji v teste, cenou okolo 700e v sete urcite rozhodne zaujme ovela viac ako cenovo doslova premrsteny NX1..ale ako vravim velka skoda minimalne hladacika.. http:­/­/www.samsung.com­/us­/photography­/digital­-cameras­/EV­-NX500ZBMHUS http:­/­/digitalne­-fotoaparaty.heureka.sk­/samsung­-nx500/
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (6621) | 18.2.20150:53
Cenovo doslova premsteny NX1? :­-D Jestli ten fotoaparát má nějakou výhodu, tak je to právě v tom, že vzhledem ke schopnostem je poměrně levný :­-­) Jestli mu chceš něco vytýkat, tak to, že je na tebe moc dobrý ­(a proto stojí tolik, kolik stojí, vlastně poněkud méně, než by měl­).
Odpovědět1  1
stn35 (205) | 18.2.20151:18
tak cca 1700e akoze nie je vela za aps­-c csc hej? tak to je sila toto tvrdenie.. :­-D a kolko by mal normalne asi tak aps­-c mirrorles stat?konkurencny aps­-c sony a6000 vyjde za takmer polovicu tej ceny a aj ked nema 4k, video zvladne este lepsie,foto porovnatelnej kvality ak berieme do uvahy podobne objektivy..takze zas to netreba prehanat, nie je to ziaden fullframe format aby si mohol dovolovat tak hororove ceny daleko nad hranicu 1500e.. cena by mala byt k tomu prisposobena teda max niekde okolo 1000e aj to prehanam..
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (6621) | 18.2.20151:22
Ne, 1700E je za APS­-C těchto schopností relativně malá částka. Nebudu ti tu psát důvody, máš to v posledních dvou třech odstavcích recenze. Za stejné peníze nemáš šanci postavit ani FF systém, který bude mít stejné kvality a menší hloubku ostrosti, pokud mluvíme o ekvivalentu 16­-50mm F2,0­-2,8 objektivu. A6000 není konkurencí pro NX1 ani náhodou, to je minimálně třídní rozdíl. Ano, A6000 má sice některé věci lepší než NX1, ale bráno komplexně je to na NX1 nemáani zdaleka. Vzpamatuj se člověče, tohle není malé APS­-Cčko, které má konkurovat low­-endové zrcadlovce.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 18.2.20151:51
nechci mi zase tvrdit ze obycajny tamtung co vyraba od televizorov cez mobily a rychlovarne kanvice az po neviem co, dokaze takuto masinu vyrobit za tak ­(podla mna premrstenu­) cenu za tak kratku dobu v takej kvalite.. v oblasti fotografii samsung bol akurat jedno velke hovno ci v oblasti zrkadiel ci csc, vydaval same nedorobky, sumitka a zasvinil cely trh svojimi android kompaktami.. nepoviem kebyze taky stroj spravi canon ci nikon v oblasti zrkadiel, v com su dlhodobo najlepsi alebo olympus ci fuji v oblasti csc taktiez znamenaju top a v oblasti videa u csc sa k nim pridava a doplna ich sony a panasonic ale samsung nikdy vo svete fotografie nikdy nic poriadneho nespravil.. dobre v oblasti lcd televizorov ci mobilov je to top znacka ale do fotakov nema co taky vyrobca kecat takym neohrozenym velikanom ako canon nikon ­(u zrkadiel­-maju dlhodobo najlepsi vyvoj­) taktiez fuji­(X rada­) ci olympus­(hlavne slavna omd rada­) v oblasti csc su boli a vzdy budu top! a posledne 2­-3 roky sa k nim pridal aj panasonic ci sony­(ktori zas vynikaju hlavne kvalitou videa u csc­)
Odpovědět0  3
Milan Šurkala (6621) | 18.2.201510:57
Aha, takže místo toho, abys tu dal nějaký rozumný argument, tak jsi vypotil deset řádků textu o tom, že Samsung není Canon­/Nikon a protože stn35 se Samsung nelííííbíííííí, tak nemůže stát 1000E? :­-­) Co takhle zkusit mě přesvědčit nějakými argumenty, že to je drahé?

Vezměme Samsung NX1 a proti tomu full frame zrcadlovky Nikon D610 a EOS 6D. Připomeňme očekávané běžné ceny 40, 46 a 44 tisíc.

V čem je Samsung lepší:
- 28MPx rozlišení *
- Výrazně lepší DR proti Canonu
- Lepší ostření ve tmě ­(Samsung ­-4 EV, Nikon pouze ­-1 EV, Canon ­-3 EV­)
- Podpora časů 1­/8000 sekundy ­(Nikon i Canon pouze 1­/4000 sekundy­)
- 4K 30p video ­(Nikon a Canon nemají vůbec­)
- 1920×1080 ­/ 120p zpomalené video bez zvuku ­(Nikon a Canon nemají vůbec­)
- 1920x1080 ­/ 60p ozvučené video ­(Nikon i Canon max. 1080p30 se zvukem­)
- Synchronizační čas blesku 1­/250 s ­(Nikon 1­/200­-1­/250 s, Canon 1­/180 s­)
- Sekvenční snímání 15 fps ­(Nikon 6 fps, Canon 4,5 fps­)
- Výklopný AMOLED displej ­(Nikon i Canon mají pevný displej­)
- Odolnost vůči nepříznivému počasí ­(Canon nemá­)
- Wi­-Fi ­(u Nikonu třeba dokoupi, Canon má­)
- Bluetooth a NFC
- 205 ostřících senzorů po celé ploše, 153 křížových ­(Nikon 39­/9, Canon 11­/1­)

V čem jsou nastejno:
- Dynamický rozsah s Nikonem
- Šum při jakékoli jiné citlivosti než ISO 100**
- Přibližně stejně velký hledáček ­(Samsung 0,69x po přepočtu, Nikon 0,7x, Canon 0,71x­)
- Dostatečně velké tělo, solidní ergonomie
- Odolnost vůči nepříznivému počasí ­(Nikon má také­)
- Wi­-Fi ­(má stejně jako Canon­)

V čem je Samsung horší:
- Nemůže konkurovat F1,4 objektivům u FF ­(musel by mít F1 objektivy, pro stejný šum a HO­), tedy i slabší nabídka adekvátních objektivů, které by pokryly totéž ohnisko se stejným clonovým otvorem
- Výrazně horší výdrž baterky na 500 snímků ­(Nikon 900, Canon 1090­)
- Zatím horší CAF ­(patrně se bude dalšími firmwary zlepšovat­)
- Nemá GPS jako Canon

* jak ukázal test s 24MPx D600, dokáže opravdu vykreslit více detailů, proti Canonu je rozdíl ještě větší
** vzhledem k tomu, že APS­-C snímač je menší, pro stejnou hloubku ostrosti potřebuje o 1 EV nižší clonu ­- FF u 50mm F2,0 má plus minus stejnou hloubku ostrosti a stejný úhel záběru jako APS­-C 35mm F1,4 ­- a v tom šumu tam je rozdíl 1 EV mezi čipy, takže to, co ztrácí na čipu, dožene možností volit nižší clonu, stejné vztahy platí třeba i pro vyšší clonění, tam, kde FF půjde na F11, APS­-C může na F8 se stejnou hloubkou ostrosti, stejně tak tam, kde s FF budeš clonit na F8, s APS­-C můžeš na F5,6,... a díky o 1 EV nižší citlivosti může mít nižší šum ­- znovu podotýkám, rovnost šumu platí pouze pro citlivosti ISO 200 a vyšší, kdy NX1 může jít s ISO níž

Takže, můžeš mi vysvětlit, proč by NX1 měla být výrazně levnější, když je v mnoha ohledech lepší než dražší FF DSLR?

- K 16­-50mm F2,0­-2,8 objektivu můžeš postavit 24­-85mm F3,5­-5,6 a stejně bude mít Samsung nižší hloubku ostrosti a menší šum. Aby FF opravdu vždy vyhrála, musel bys tam postavit 24­-70mm F2,8, což je 50 tisíc+. 24­-120mm F4 stojí stejně, má trochu lepší HO na 70mm+, níže je horší, má ale lepší zoom. Takže zase někde lepší, někde horrší, cena stejná.
- K 16mm F2,4 ­(8500Kč­) můžeš postavit stařičký Nikkor 24mm F2,8 ­(13500Kč­) nebo Canon 24mm F2,8 ­(13500Kč­) se stabilizací. HO bude mít FF o něco lepší ­(8,6mm proti 6,7mm­), takže myslím, že tohle vyjde v poměru cena­/výkon nastejno
- K 85mm F1,4 ­(23000 Kč­) s přepočtem 130mm a clonovým otvorem 61mm můžeš postavit Canon 135mm F2,0 ­(25000 Kč­) s clonovým otvorem 65mm, takže cenově a výkonově plus minus totéž, Nikon má 135­/2 za 38 tisíc.
Odpovědět1  1
sm.art (354) | 18.2.201512:25
super porovnanie, vdaka za prispevok
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 18.2.201514:37
K těm objektivům je to trošku dost nefér srovnání. Jako už víckrát, tak účelově vytaženo jen něco a ostatní zamlčeno... :­)
On totiž především Samsung nedokáže konkurovat ani spoustě pevným F1,8 FF sklům, podobně jakou nemá mnoha zoomů.
Nevím, zda­-li nabídne vůbec někdy Samsung takovéto objektivy jako alternativy k FF sklům?
- 13­/1,2 vs FF 20­/1,8
- 19­/1,2 vs FF 28­/1,8
- 23­/1,2 vs FF 35­/1,8
- 56­/1,2 vs FF 85­/1,8
- 200­/2,7 vs FF 300­/4
- 8­-16­/1,9 vs FF 12­-24­/2,8
- 50­-150­/1,9 vs. FF 70­-200­/2,8
(vše vs. FF Nikon)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 18.2.201515:15
Moc jsi nepochopil, co jsem se tu snažil naznačit. Tady jsem ukázal, že u běžnějších světelností si APS­-C a FF nemají co vyčítat, pokud tato skla existují. Vše je jen záležitostí dostupnosti a pokud existuje ekvivalent na APS­-C u Samsungu ­(což většinou zatím neexistuje­), obvykle nabídne podobný výkon ohnisko­/HO za podobnou cenu. Samsung nemůže konkurovat nabídkou objektivů FF zrcadlovkám, to jsem nikdy netvrdil, ale pokud má ekvivalent, tak většinou je to ve výsledku ve všem plus minus stejné, nezřídka dokonce lepší pro Samsung. Ale jsou i výjimky, je to spíše plus minus na stejném.

Zárovev jsem psal, že na světelnější objektivy a především F1,4 nemůže mít odpověď, protože F1,0 objektivy takřka s jistotou nikdy nebudou. Pokud jde o F1,8, tak tvorba F1,2 objektivů moc pravděpodobná není, ale F1,4 už ano a výsledný rozdíl není tak dramatický. Takže třeba 35­/1,8 má clonový otvor 19,4mm. 23mm F1,4 objektiv na APS­-C by měl 16,4mm, což je sice rozdíl, ale není to extrémní rozdíl a stále tu jsou 2­/3 EV náskoku světelnosti, tedy znovu zmírnění ­(nikoli eliminace­) rozdílu šumu. mezi APS­-C a FF čipem Tu je spíše otázkou, kolik by taková 23­/1,4 stála. Obávám se, že by byla podstatně dražší než 35­/1,8 pro FF a toto zrovna Samsung na FF nedotáhne.

Např. jsi zmiňoval 70­-200­/2,8. Ano, k tomuto Samsung nemá odpověď ­(a pochybuju, že mít bude, alespoň ne v dohledné době­), ale má odpověď na 70­-200­/4. Ta u Nikonu i Canonu stojí 900 liber, Samsung je pak za 1200 liber. 70­-200­/2,8 pak stojí u C­/N 1600 liber. Takže Samsung je znatelně levnější než F2,8 sklo, což je v pořádku ­(vzhledem k APS­-C má kratší ohniska­), na druhou stranu je ale dražší než srovnatelné sklo ohniskem i HO ­(70­-200­/4­). Někde na půli cesty. Tzn. tady na rozdíl od předchozích je Samsung ten méně výhodný, ale opět, ekvivalent tu je a cena, byť vyšší, stále ještě jakž takž sedí s tím, co dostaneš u FF a nejsou to násobky cen. Je to 30 % nahoru ­(což vůbec není málo­), ale takové rozdíly cen máš i mezi samotnými FF objektivy napříč výrobci.
Odpovědět1  0
Cejpatka (440) | 18.2.201515:59
Aha, takže zas nechápu. No dobrá, tak příště nenaznačovat a nemlžit... Plus minus to dle mě rozhodně není. Z hlediska nabídky objektivů je to pro Samsung dle mě těžké minus a rozhodně neplatí, že je Samsung nezřídka dokonce lepší...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 18.2.201516:28
Já nevím, co je na větě ­"Nemůže konkurovat F1,4 objektivům u FF ?­(musel by mít F1 objektivy, pro stejný šum a HO?­), tedy i slabší nabídka adekvátních objektivů, které by pokryly totéž ohnisko se stejným clonovým otvorem ­" nejasného.

Docela jasně jsem mluvil o tom, že si jsem vědom, že Samsung má slabší nabídku adekvátních objektivů, tedy objektivů, které by měly stejné přepočtené ohniskové vzdálenosti se stejným clonovým otvorem ­(hloubkou ostrosti­).

Že znovu nechápeš, jsi znovu potvrdil druhou větou. Hovořím plus minus stejné stejné ceny u objektivů, které jsou ekvivalenty. Tak nevím, proč tu taháš šíři nabídky objektivů, když o tom nebyla řeč a nikde jsem to nerozporoval. To je fakt k neuvěření. Řeč byla o tom, že pokud... POKUD... existuje ekvivalent s podobnou hloubkou ostrosti a ohniskem, jsou ceny vzájemně podobné a podobné jsou také výsledné výkony ­(o 1 EV lepší světelnost dorovná o 1 EV horší výsledek šumu senzoru a dorovná HO­). Někde je Samsung cenově horší ­(50­-150­/2,8 proti 70­-200mm­/4­), někde zase lepší ­(85­/1,4 proti 135­/2­). To, že Samsung nemá takovou nabídku objektivů ­(a už vůbec ne ekvivalentních­) jako FF, je přece jasné, nikdo tu neříkal, že to tak není, tak nechápu, proč máš takovou potřebu to do zblbnutí pořád vytahovat.

Ještě jednou a doufám, že naposled. Pokud na Samsung NX1 dám objektiv, který má na FF ekvivalent co do úhlu záběru a hloubky ostrosti, pak to bude většinou stát zhruba stejnou částku a výsledek bude mít podobné množství detailů ­(ne­-li větší­), podobnou HO a podobný šum. Dokonce to tělo je o nějakých 10 % levnější u NX1 než u těchto FF a to nabízí ten obrovský seznam plusů navíc ­(a ano, i několik minusů­). Takže si myslím, že 1700 EUR je z tohoto hlediska více než dobrá nabídka. Ano, NX1 patrně nikdy nebude mít objektivy, které by dokázaly konkurovat FF 1,4 objektivům, ale ve zbytku tu ta možnost docela je a v několika případech už i ty ekvivalenty existují.
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 19.2.20150:40
Kde jsi docela jasně mluvil o slabší nabídce objektivů? Vždyť ty jsi to do minusů v prvním příspěvku ani nenapsal! O tom jsi začal psát, až jsem uvedl, že Samsung nemá alternativu nejen k f1,4 ff objektivům ale ani k většině f 1,8 ff sklům. A dále, kde jsem psal, že mi není jasná tvá zmínka o f 1,4 objektivech? Nikde. Takže to, co nechápu, je ta podrážděná reakce projevující se slovy: ...nechápeš..., ...do zblbnutí vytahuješ..., ...doufám, že naposled... To že tady stále mlžíš a píšeš nepravdu, potvrzuje i tvá poslední věta. Samsung nejenže nekonkuruje ff f 1,4 objektivům, ale zdaleka ani tomu zbytku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 19.2.20150:49
Nemáš pravdu, ta zmínka je v prvním příspěvků u těch minusů, podívej se pořádně, je to hned v prvním bodě těch minusů :­-­) A znovu, nemluvil jsem o tom, jak dobře je to pokryté ­(už v prvním příspěvku jsem řekl, že je to pokryté špatně­), ale o tom, že POKUD je to pokryté, tak je to srovnatelné.
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 19.2.20151:36
Ano, ale tam píšeš o objektivech f1,4 a já na to podotýkám, že nejen f 1,4 ­(což není běžnější světelnost­), ale ani k mnohem dostupnějším f 1,8 sklům nemá ekvivalent vč. mnoha zoomů. A ty hned, že nechápu...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 19.2.201511:21
Už je mi jasné, kde je problém a v čem jsme se nepochopili :­-­)

"Nemůže konkurovat F1,4 objektivům u FF ?­(musel by mít F1 objektivy, pro stejný šum a HO?­), tedy i slabší nabídka adekvátních objektivů, které by pokryly totéž ohnisko se stejným clonovým otvorem ­"

Tady pozor, tu je slovní spojení ­"nemůže konkurovat­", ne ­"nekonkuruje­". To jsou dva různé významy. Tys to bral v přítomném čase ­(což ano, jde takto pochopit­), já to měl na mysli v budoucím, že nemůže teď a nemůže ani pak ­(proto jsem mluvil i o tom, že by Samsung musel mít F1 objektivy, což mít nebude­). OK, takže další ponaučení pro příště, naprosto přesně specifikovat časy.

Takže teď už snad správně zkusím vysvětlit, co ta věta říkala. Hovořil jsem o tom, že Samsung na APS­-C ­"nemůže konkurovat­" F1,4 objektivům na FF, že nemůže teď ­(protože je nemá­) a že nemůže ani v budoucnu ­(protože by musel v budoucnu vytvořit F1 objektivy, což s největší pravděpodobností neudělá a bylo by to nechutně drahé­). Ano, souhlasím, že teď nekonkuruje ani F1,8 objektivům, ale je už pravděpodobnější a technicky bez větších problémů možné, že s podobnými objektivy přijde ­(patrně to nebudou F1,2 objektivy, ale F1,4 také nebude dramaticky horší ­- F1,4 na APS­-C a F1,8 na FF už není tak brutální rozdíl, pokud se to navíc podpoří adekvátní cenou, což uvidíme, až to nastane­).

Tedy

1, Pokud alternativu má ­(což pár takových objektivů je, ale je jich zatím velmi málo­), tak Samsung na APS­-C nabídne plus minus stejný šum a HO jako FF za podobnou cenu, navíc z přehledu je vidět, že má mnoho technologií navíc než D610­/6D.
2, Pokud alternativu nemá, je možné ji u mnoha objektivů v budoucnu vytvořit. Otázkou je, zda to bude za podobnou cenu jako v případě dnešních objektivů z bodu 1. Obávám se, že ne u všech. Např. konkurence FF 35­/1,8 už i ve slabší podobě 23­/1,4 by byla s velkou pravděpodobností znatelně dražší nemluvě o tom, kdyby se přišlo s přesnou alternativou v podobě 23­/1,2.
3, Jsou tu i objektivy, ke kterým alternativy nelze vytvořit ­(zmíněné F1,4 objektivy­).
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 19.2.201510:54
Přešel jsem z D7100 na D750 ­(plus 24­-120­/4­) a ponechal jsem si FF objektivy. Subjektivně mám pocit, že bokeh je na D750 lepší. A také se zlepšila ostrost. Celkově ten foťák mi připadá lepší, ale se zahanbením přiznávám, že to neumím kvantifikovat. Je to spíš v oblasti pocitu. Škoda, že u D750 neostranili AA fitr, aby byly fotky ještě ostřejší. Chci tedy říct, že jsem navýsost spokojený a nešel bych do menšího snímače. Tím ovšem neříkám, že jsou foťáky s menšími snímači špatné. Upřímně, obrazovým výkonem zde testovaného setu jsem opravdu překvapený.
Ale proč to celé píšu. Jak tak sleduji házení po sobě argumenty, tak ti dám ještě jeden, který přímo vyplývá z mého přechodu z APS­-C na FF. Tím argumentem je váha celé sestavy. FF objektivy se pronesou. Tak třeba ta moje sestava D750 + 24­-120­/4 váží cca 1,75kg. Na chození po městě a příležitostné cvakání fontán a architektury to jde, ale celodenní výlet, to už je jiné kafe.
Pokud tedy fotograf nehledá co nejmenší HO nebo co nejnižší šum na vysokých ISO, pak je nabídka těl s menšími snímači ­(APS­-C, 4­/3 apod.­) velmi zajímavá a díky opravdu kvalitním objektivům určitě hodně lákavá. Jakkoliv nejsem fandou Samsungu, musím uznat, že tento foťák se jim po všech stránkách povedl. Alespoň papírově to tak vypadá.
Odpovědět0  0
marek12 (34) | 18.2.201519:41
Povedať, že Samsung fotoaparát sa nemôže vyrovnať zavedeným značkám len preto, lebo je to Samsung, tak to sa mi zdá trochu krátkozraké. Aj mobily HTC na začiatku neboli také, ako ostatné známe značky. A pozri kde je HTC teraz a kde sú mnohí ostatní.
Odpovědět0  0
marek12 (34) | 18.2.201519:31
Treba však tiež povedať, že bežný človek našich končín za bežný fotoaparát asi 1700 eur nedá. A poloprofesionál alebo profesionál zase asi siahne po overenej značke, napriek výnimočnosti tohto modelu.
Osobne si však myslím, že Samsung ukázal cestu vývoja fotoaparátov s APS­-C snímačom. Krásne tu Samsung dokázal, že na to, aby APS­-C foťák bol vynikajúci v kvalite fotografie, videa, ale aj ergonomie, tak vôbec nemusí byť zrkadlovkovej koncepcie. A čím skôr to zavedené značky pochopia, tým skôr sa dočkáme výborných fotoaparátov veľkosti zrkadlovky s mirroless výhodami pre amatérov za cenu lowendových zrkadloviek.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 18.2.201519:50
Běžný člověk ne, jenže NX1 není určena pro běžného člověka stejně jako pro něj není určen třeba EOS 7D Mark II, který je ještě o nějakých 7­-8 tisíc dražší a také jde o APS­-C. To, že se jedná o CSC, ještě neznamená, že to cílí na ­"běžné lidi­". Souhlasím nicméně s tím, že většina profíků sáhne spíše po C­/N, už většinou z toho důvodu, že tento systém mají dávno rozjetý.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 18.2.20157:25
1700e za spickovy APS­-C naozaj nie je vela. Napriklad taky Canon EOS 7D Mark II je tiez ­"len­" APS­-C a cenovo zacina niekde na 1600 eurach ­(na Slovensku­).
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 17.2.201519:54
Díval jsem na http:­/­/www.imaging­-resource.com­/ porovnání GH4 proti Nx1 tak rozdíl tam je Samsung je lepší má větší snímač,ale že by GH4 byla proti němu šumítko se nezdá ten rozdíl v šumu je menší než jsem si myslel.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.201521:19
takze ak ma zrak neklame, tak gh4 ma minimalne 2x viac sumu nez NX1 a to este tam je rezerva ked sa NX1 obraz zmensi do rovnakeho rozlisenia
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.2.201523:21
ale tak prepanajana co sa cudujete vobec, vsak to dava logiku ze GH4 ma vacsi sum ako NX1, predsa 4­/3 system uz samotnou velkostou senzora musi byt viac zasumeny ako aps­-c.. keby to bolo opacne to by som sa praveze dost cudoval.. takze vsetko je tak ako ma byt.. aj podla toho obr. ako vidno odstupnovane podla velkosti.. skor je usmevny ten maly rozdiel medzi 1´´ panakom fz1000 a GH4 na tej citlivosti.. pricom 4­/3 a 1´´ je dost velky skok.. :­-­)
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 18.2.201512:17
uvedeny porovnavaci test sa tyka fotiek v RAW. Mne vsak ide viac o sum v 4k a tam sa rozdiel este prehlbuje ­- ako je aj vidno na tom videu, co som uviedol nizsie. Totiz ide o toto:

Na NX1 nie je ­(na rozdiel od GH4­) do ISO800 v 4K videu prakticky ziaden sum, so svetlym objektivom je pouzitelne este aj 1600. Velkost pixlov na GH4 a NX1 je pritom podobne ­- 3,7 um vs 3,6 um ­(napr. A7S má az 8,7 um­). Ale GH4 nahrava 4K z vyrezu plochy senzora v pomere 1:1, kezto NX1 zachytava 4K z celej plochy ­(pribl. 23MPix v 16: 9­), takže tento downconvert ďalej znižuje sum!!!!!!!!! ­(Samozrejme na ISO od 3200 a vyssie uz nemoze superit z A7s.­)

zdroj: eoshd.com
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 18.2.201520:53
no vidíš ten rozdíl není nikterak velký GH proti NX a v Jpg je ještě menší
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 16.2.201519:57
Pred Vianocami som predal A6000 a FZ1000 a uz sa mi nechce dalej cakat na nastupcu A6000 so zabudovanym internym 4k a dnes som objednal NX1. Pride mi tento alebo buduci tyzden podla naskladnenia. Zatial musim vydrzat s tym PZ setakom, kym dosetrim na nieco lepsie. Potom napisem recenziu tradicne na svoj blog. Uz sa nemozem dockat... :­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 16.2.201520:17
Až tak nedočkavý? :­-­) Hlavně hodně štěstí při práci s tím H.265 kodekem, ten je docela nepříjemný, pokud k tomu nemáš adekvátní software ­(já to převáděl přes ten jejich konvertor a až pak to mohl stříhat­). Osobně o NX1 uvažuju také, přeci jen moje NX11 nemá ani Full HD a šumí jak o život, ale předně budu muset asi koupit nový komp, protože můj PC dědeček to 4K video moc dobře nedává. Tak ať se NX1 líbí.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.20151:07
dakujem

toho kodeku som sa bal, ale sak nejako to zvladnem, este su pre mna neznamou Samsung objektivy, doteraz som nevlastnil ziadny Samsung, takze som zvedavy ako s nimi pochodim, pretoze adaptery pre Canon a Nikon su na rozdiel od mount E a mFT problem
Odpovědět0  0
jiriji (26) | 17.2.20153:37
Hmm,zvláštní přístup ­- objednat si tělo a nevědět nic o objektivech dané značky,které jsou pro výsledek obvykle daleko podstatnější než ta černá věc s otvorem,do které se připevňují :­-­) Máš ale štestí,že Samsung má obvykle ­(samozřejmě v rámci dané třídy­) objektivy dobré či rovnou skvělé.. Nicméně k NX1 mně ­"taknějakpřirozeně­" pasují ze zoomu jen ty nové S­-kove 16?­-50­/2­-2.8 , 50­-150­/2.8 a samozřejmě i pevná skla ,nejlepší se jeví 30­/2 , 45­/1.8, 60­/2.8, 85­/1.4, zvlášť to poslední je pořádná pecka :­-­) Volba PZ 16­-50­/3.5­-5.6 je asi dobrá volba na video,ale opravdu si nedovedu představit jak při focení honím zoom přes nějaká tlačítka,jeho parametry nepříliš korespondují s úrovní těla a spolehlivě vyruší náskok NX1 v oblasti šumu ­- bude muset volit vyšší ISO.. a o tom,že bude působit jako opuchlá krytka bajonetu ani nemluvě..:­-­) Přes vlastnictví nadupané NX1 toho spoustu nevyfotíš,protože nebude opticky čím ­(uznávám,netuším jaké fotografování je tvou doménou­) Mám dojem,že obrácený přístup by byl smysluplnější ­- investovat většinu hotovosti do skel,jejich ceny se v zasadě nemění a k nim si pořídit něco levnějšího,nejspíš tedy předchůdce NX30..Před rokem byl za 25t,nyni se i před tvrdý dolar dá tělo sehnat za 11­-13..Včetně Lightroomu.. Tj. je za hubičku..Nevim za kolik nakonec bude v ČR NX1,ale prostý přepočet z 15000 USD vychází na 36000, v obchodech bude alespon zpocatku dražší.. Takže zamhouřením očí by za cenu NX1+16­-50­/3.5­-5.6 se dala pořídit NX30+16­-50­/2­-2.8 a kdyby bylo dobře,tak ještě sáhnout do vreckovky a pořídit si 85­/1.4 Mohl by jsi si osahat,zda ti system Samsungu vyhovuje,,cena NX1 bude utěšeně klesat a klidně na ní můžeš časem přejít..V opačném případě s nevelkou ztrátou prodáš objektivy a tělo za zbytkovou cenu a vyrazíš k SONYmu :­-­) To ja vím,že nepřejdu,pro sebe důležitá skla mám a tak pevně doufám,že vetšinu vlastností NX1 zobalí do menšího těla a vydají jako NX40 či NX50....A taky ze konečně vyjdou s 16­-80­/4 ,který by mohl být vhodným mezistupněm mezi základními seťáky a S řadou.. Tak jsem tu popsal svuj pohled na věc,ty jistě máš jiný a jiné priority ­- to je úplně v pořádku...hlavně abychom byli všichni spokojení :­-­)­) Ale to natěšení na novou hračku ti závidím,to ano :­-­)
Odpovědět2  0
stn35 (205) | 17.2.20154:21
no velmi by som tu NX30 nechvalil­-Milan mu trefu nedal a vedel preco­- tam uvadza pomerne zavazne veci ohladom komunikacie s kartou a neviem ci sa nejedna o nejaky starsi aps­-c snimac od samsungu nakolko mal aj problem s ostrenim, navyse ma problem s jasom a farbami na lcd: https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-samsung­-nx30­-navrat­-na­-vrchol­/5617­-10
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 17.2.20157:10
este sa opytam, ktory je dobry teleobjektiv? ­(samozrejme ak nepocitame novy 300mm f2.8...)
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.20157:20
Akurat pozeram, ze tie ceny pevnych skiel su zaujimave. Mimochodom napr. ten 85mm 1.4 je o tretinu lacnejsi nez Olympus 75mm 1.8 :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 17.2.201511:42
Ta 85­/1,4 je fantastická. Opticky výborná a v podsatě téměř za poloviční cenu toho, co bys to kupoval na Canon­/Nikon­/Sony ­(kdysi to bylo ještě levnější, jednu dobu byl za 17­-18 tisíc­). Pokud jde o ty teleobjektivy, tak tady Samsung nic moc zatím nemá. Mimo té 300­/2,8 tam s delšími ohnisky máš už jen klasický ultrazoom 18­-200, který není nějak úžasný a ani cenově se nijak nevymyká a pak klasický telezoom 50­-200­/4­-5,6, který je opticky dobrý ­(žádný zázrak ani průser, rozhodně neurazí­) a je dost levný. Kupoval jsem jej za 3700 Kč v klasické české distribuci v normálním obchodě. No, u teleobjektivů Samsung zatím poněkud spí.
Odpovědět0  0
jiriji (26) | 17.2.201512:20
Nemyslím,že samotná trefa je rozhodující důkaz kvality :­-­) Mimochodem, za dnešní cenu a současným FW by NX30 trefu nejspíš dostala taky :­-­) Pokud si vybereš ty ­(ne­)správné vlastnosti, tak NX30 samozřejmě nedopadne nejlíp,stejně jako většina jiných aparátů :­-­) Je moc dobře,že p.Šurkala vypíchne všechna negativa,kterých si jako zkušený tester všimne a my ostatní o nich víme a můžeme zvážit,zda jsou pro nás problémem či ne.. Takže nemožnost vlézt do menu při ukládání na kartu je asi omezující při intenzivním testování,v reálu obvykle ne.. Snímač podává v NX30 znatelně lepší práci než v NX20 nebo NX300 a je v šumu porovnatelný s ostatními,DR by mohl být lepší,to jo..V tom je zřejmě nový snímač v NX1 zcela jinde.. No a pokud někoho trápí jas i barvy displeje,tak si je přece může nastavit dle libosti.. Probůh,netvrdím,že NX30 je lepší než NX1 :­-­) ,jen si ­(alespoň u mě­) neobhájí trojnásobnou cenu a s PZ16­-50 zůstane jeho potenciál nevyužit,pro foto určitě..
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 17.2.20156:50
Diky za info o objektivoch, fotak budem pouzivat asi na 50 percent na video a 50 na fotenie. Mal som uz PZ na Panasonicu aj Sony, ale v poslednej dobe uz pocas videa skoro vobec nezoomujem, popr. ho mozem spravit digitalne v strihovom programe ­- v 4k zdroji po konverzii do 1080 nestratim rozlisenie ­(ale ako som uz napisal, zoomavaniu sa uz dost vyhybam­). Urcite kupim niektory z tych pevnych skiel, ten setak mam na to, aby som sa s tym len zoznamil, viac krat som pisal, ze prikupim neskor nieco lepsie. Pouzivam hlavne pevne objektivy.

Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.20158:30
Skoda ze ten 45mm f1.8 nema stabilizaciu, bol by vybornou alternativou k mojmu Sony 50mm f1.8. Som zvedavy, aky je ten 60mm makrac vo videu. A 51­-150mm ma cenu z inej dimenzie.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.20158:34
Zda sa mi trochu maksi obraz, ale na nx1 moze byt iny. Inak to vyzera velmi slusne: https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=V1­-SeAdvFbU
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 17.2.201516:04
Koukal jsem na to, myslím, že je to ostré přiměřeně, hlavně ty sekvence s litím kafe jsou naprosto v pořádku. U toho mletí kafe bych to podle toho jak se to sype tipoval možná i na 1­/30, 1­/50 určitě ­- to taky udělá máznutí když nejde o statickou scénu. K tomu tradičně mizerný bitrate na youtube = osobně myslím, že je to Ok :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 17.2.201514:13
S tou cenou začínám mít trochu obavy, že bude na horní hranici mého odhadu. Na německém Amazonu za něj chtějí 1699 EUR, což je dost. Na druhou stranu je pravda, že 7DMkII je tam za 1947 EUR a u nás je téměř o deset tisíc levnější­). Takže bych to viděl spíše na těch 40 tisíc za tělo NX1.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.201515:50
Ja ho mam za 1480 so setakom, uvidim za kolko zozeniem ten 60mm f2.8, zatial to vyzera na 359 Euro.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.201515:52
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.201516:19
inak nebol by som proti, keby niekto spravil pre NX aspon 300mm f4, s tym iteleobjektivmi je to bieda a ten novy 300­/f2 bude cenovo pre nas smrtelnikov nedosiahnutelni...
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.201516:21
pardon za preklepy

*f2.8
*nedosiahnutelny
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 17.2.201516:06
Milane ­- byl by velký problém někam uploadovat, třeba přes úschovnu, nějakou ukázku toho surového H265 videa? CHtěl bych to zkusit ve svém pracovním jabkostroji, jak se k tomu postaví Adobe CC 2014..?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 17.2.201516:19
Ale ukázková originální videa jsou přeci vždycky součástí recenze ­(v kapitole Videosekvence­), aby si to člověk mohl sám před koupí stáhnout a vyzkoušet, jak se to bude u něj chovat v praxi :­-­) Tři ukázková H.265 videa máš v recenzi.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 17.2.201516:26
Jinak u mě na starších Premiere Elements 11 to H.265 neotevře vůbec ­(jen zvuk­) a H.264, která vyplivne ten Samsung Converter dělají také problémy, PE11 otevře tak 10 % z nich. Zbytek je převeden nějak divně a PE11 je neotevře. Takže dostat video do mojí PE11 šablony pro YouTube videa znamenalo další dva 4K převody navíc.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 17.2.201517:57
Tak po testech nějakých převodníků s víceméně mizerným výstupem jsem nakonec zkusil svůj oblíbený Handbrake a ten už H265 umí. Je to výborný soft, s velmi kvalitním převodem, třeba na převod DVD do MKV je jedinečný ­(převod včetně více stop, titulků včetně externích atd­).
A výborně využívá HW, takhle krásně převádí to tvoje video z NX1:
http:­/­/kuc.cz­/8momp0

Dal jsem dvouprůchodý převod do MPEG4 s bitratem 150 Mb, tak by to mělo vypadat dobře. Ideální by byl převod do Apple ProRess, ale ten se nějak nedařil.

Ale to chce čas, to je jen otázka ­(brzkého­) času, kdy to hlavní výrobci softů budou podporovat přímo. Když přicházel H264 a MPEG4, tak to taky byla taková alchymie. Pak to pofičí. Když jsem střihal 4K video z FZ1000, tak to i na domácím kompu přes OpenCL s využitím APU AMD ­(Premiere Pro­) jelo moc hezky.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 17.2.201516:38
Já jsem jelito, nějak jsem si umanul, že jsou to už ta převedená data. Jdu na to.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 16.2.201520:35
Tak to jsem zvědavý jak to bude chodit i sít! Jaký objektiv k tomu bereš?
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.20151:04
zatial 16­-50 PZ, musim predat niektory objektiv z A6000 a dosetrit na nieco lepsie

na Sony si necham len 50mm f1.8, v buducnosti chcem kupit aj A7000 popr. jeho nastupcu so 4K

A7s ma sice nizky sum, ale ma pomalu zavierku aj AF, nechyta sa v tychto parametroch na NX1 ani A6000
GH4 nechcem kvoli sumu a pomalemu ostreniu vo videu
takze jedina alternativa so 4K je momentalne NX1

Odpovědět0  0
martinX34 (367) | 16.2.201522:01
Ten novy setak 16­-50 nie je az taky zly. Hoci je na 20 mm horsi ako opticky dobry ­(ale zase pomaly ostriaci a hlucny, kedze ho mam, viem o com pisem­) setak 20­-50mm, je lepsi ako predchadzajuci setak 18­-55.
Tu je take orientacne porovnanie:
http:­/­/www.webrene.com­/2014­/07­/samsung­-nx­-16­-50mm­-vs­-18­-55mm­-vs­-20­-50mm­-2­/
A ako prvy objektiv odporucam kupit 30 mm f­/2.0. Je lacny a opticky vynikajuci.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 17.2.20151:11
diky za rady, aky vlastnis Samsung?

nakoniec ma zlomilo, ked som videl tie vyborne vysledky sumu v Rawe a ostrenie vo videu

uvidime, ci pridaju do firmware aj h264, este zostava opravit AWB pre portrety a AF pocas zoomovania, ale to ma az tak netrapi
Odpovědět0  0
martinX34 (367) | 17.2.20157:52
Momentalne NX2000, ked som ho minuly rok kupoval, tak neexistoval fotak, ktory by mal lepsi pomer cena­/vykon ­(APS­-C za 250 €­) a aj ked ma par ­"much ­" ako displej zle viditelny na slnku ­(a neexistencia hladacika­) a pomalsie ostrenie, na bezne fotenie mi ­(hlavne s tou 30mm f­/2, ked sa da strcit do vrecka bundy­) plne postacuje.
Pocitam ale s NX500, ked klesne cena na zaujimavejsie urovne ­(pod 400 €­) a ak bude displej dostatocne viditelny na slnku.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 16.2.201517:15
K tomu AF u videa ­- GH4 ­(stejně jako GH3 a GH2, GH1 jsem neměl­) není přes AF žádný zázrak. Vlastně je dost bídná ­- šedivý průměr ­(píšu o AF u videa, jiné parametry videa jsou naopak tradičně výborné­).

Na AF u NX1 jsem zvědavý, kéž by byl aspoň tak dobrý jako u a6000 ­- tedy skoro bezchybný, nic lepšího jsem neviděl, VČETNĚ videokamer ­(točím RC modely letadel i velká letadla, na obloze bez mráčků se často ztratí a zběsile honí ostření nahoru dolů i premianti­). Dlouho jsem ­"snil­" o takové GH4 s ostřením z a6000. a7000 to asi nebude. NX1 by mohla být.
Musí ale spolehlivě ostřit, aspoň takto ­- tady dnešní test a6000 se Sigmou 30mm­/2,8:
http:­/­/kuc.cz­/1h6yqi

a tady stejný objektiv při natáčení v akváriu ­(kdo někdy fotil nebo točil akviška, ví co je to za os*r :­) ­):
http:­/­/kuc.cz­/8apfo4

Tady se starým seťákem ­(s novým FW, tedy s plnou podporou PDAF při videu­) ­- tam když se AF nechytal, tak to byla moje chyba, protože jsem byl moc blízko:
http:­/­/kuc.cz­/49bpod

TO, že AF u NX1 plete nohama při zoomování až tak tragicky nevidím ­(ale chyba to je, to je jasné­), jednak se dá ­(a jakože má :­) ­) točit bez zoomování a druhak to je evidentně věc nějakého programátorova přesčasu, aby to dodatloval. Prostředky jsou :­)

GH řada zajímá spíš malorozpočtové filmaře, kde je nějaký AF nemusí moc zajímat a většinou i nezajímá. A6000 má sice super AF, ale zase je video dost očesané na nějaké brikule ­- malý bitrate, nějaký S­-Log by se sešel, nemá 4K ­(které není jen o 4K videu­), nemá vstup na mikrofon atd.

NX1 by mohl stát mezi nimi.
Odpovědět1  0
stn35 (205) | 16.2.201517:50
no keby prisiel nastupca A7000 uz so 4K s takymto ostrenim, a zachovala si minimalne taku kvalitu vystupu ako u a6000 nevaham s kupou ani minutu.. ;­-­) paradicka ten AF.. kazdopadne je vyse roka po vydani a p.Surkala nebol schopny do dnesneho dna spravit recenziu jedneho z najziadanejsich csc v aps­-c segmente ak nie rovno najpredavanejsieho modelu, to je uz fakt polutovaniahodne!a na zamyslenie.. pritom sa tu recenzovali v priebehu roka kadejake somariny napr ­"kabelkove­" kompakty tzv sumitka o ktore nie je takmer ziadny zaujem..netvrdim ze je to uplne zbytocne­-dobre ked sa zrecenzuje tak jeden dva za rok aby sa nepovedalo ale bolo toho viacej.. zachvilu vyjde A7000 a recenzia na a6000 stale nikde.. pritom napr ledva vysiel tamtung NX1­(este ani nie je na predajniach­) a uz je recezia vonku­(mozno zbytocne priskoro­) fakt nechapem tuto filozofiu,co sa tym sleduje... napr taky panak GX7 bol zrecenzovany takmer okamzite po zahajeni predaja.. ale clovek zeby cakal na recenziu jedneho z najpredavanejsich modelov vyse roka, tak to je uz sila fakt.. jeden z japredavanejsich zo 4­/3 csc je aj e­-m10 sice tiez kandidat na trefu, ale to uz ani necakam ze sa tu objavi.. kedze vychadza e­-m5 II. a asi sa tejto da uz prednost, proste velke meskanie s podotykam akutnymi recenziami je na digimanii neprehliadnutelna vec..
Odpovědět1  1
RiMr (756) | 16.2.201518:09
...šak to tu psal několikrát. Testuje to, co distributor poskytne. Jestli to ze Sony tahá a oni furt nic, tak co velice...
Odpovědět1  0
jozkopower (452) | 16.2.201518:26
stn35 ­- vyčítať redakcii nejakú chýbajúcu recenziu ­- to by som ešte nejak pochopil, ale kritizovať redakciu za rýchlu recenziu ­/NX1­/, to je už nad moje sily. Mne sa vidí, že sám nevieš, čo chceš...
Odpovědět1  0
stn35 (205) | 16.2.201520:01
kde kritizujem? ja som to len uviedol ako protiklad, teda opacny pripad.. a ja nevravim ze mi to vadi, praveze naopak je to velke plus ked sa objavi niektora recenzia skor no rok aj nieco zeby nevysla recenzia na jeden z najziadanejsich modelov csc na ktory tu fakt vela ludi caka to aj sam uznas ze to je abnormalne.. za ten rok to uz tu a6000ku mohol poziciat od hociktoreho znameho trebars­(neverim zeby sa taky nenasiel, vela ludi ho uz vlastni­), nemusel cakat na oficialne zapozicanie od spinkajuceho vydavatela sony ktoreho pristup je niekedy tiez fakt na zamyslenie.. na druhu stranu ale bol uz otestovany taky UZ RX10 ci RX100 ver III. a pri nich nebol so zapozicanim problem..
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (6621) | 16.2.201521:04
Už jsem to tu říkal několikrát, že zapůjčování záleží na více faktorech. Jde o to, zda je fotoaparát dostupný, kolik mám na recenzování času i o to, jaký je předpokládaný čtenářský ohlas, kdy se očekává nástupce, jak moc se liší od předchůdce ­(zda má smysl testovat téměř totéž znovu­),... Těch faktorů je strašně moc a to, že se dosud neobjevila A6000 nebo E­-M10 nemusí zrovna znamenat to, že je Sony­/Olympus nechce půjčit. A už milionkrát jsem říkal, že zájem zde diskutujících ­(a často právě tvůj­) se v mnoha případech vůbec neshoduje s tím, co chce většina čtenářů, kteří se ale v diskuzích nijak neprojevují. A ještě s takovou rozhodností si dovolíš tvrdit něco o tom, že je něco nejžádanější, když o žádanosti nevíš vůbec nic ­(tím neříkám, že je to zrovna případ A6000 nebo E­-M10­). Snažím se uspokojit obě skupiny.
Odpovědět2  0
Sakini (772) | 16.2.201518:37
Tak běž ty skandále, kup za vlastní to co chceš mít zrecenzované, a Milanovi to na pár týdnů půjč k recenzi spolu s nějakým extra objektivem aby to bylo zajímavější ­- a pak to můžeš zase se ztrátou prodat. Samsung tlačí promo tak techniku půjčuje s předstihem, to každý výrobce neudělá ­(nevím co chceš furt zjišťovat na E­-M10 když je to E­-M5 ­"lite­"). Člověk který si neomaleně vymiňuje recenze tohodle a támhle toho na webu který je zcela zdarma, a opakovaně znevažuje snahu jediného autora který to tady na poloviční úvazek táhne po celý rok, je taky kandidát na trefu ­- ale s oprávněním používat logo ocenění ­"Trefa Digimánie­" to nemá nic společného.
Odpovědět1  0
jozkopower (452) | 16.2.201518:36
Ano, súhlas v podstate s celým príspevkom. Sony A6000 má sice ďaleko lepší AF ako GH4, no v predo­-zadnom pohybe objektu má problém :
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=­-5dhqgEgC4U
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 16.2.201518:56
No ale nevidím co tam má za nastavení a objektiv. Neříkám, že mu to tak neostřilo, ale bez dalších údajů je to vlastně k ničemu :­)
Schválně něco takového taky zkusím vyzkoušet. Ale takovému testu by slušel 70­-200mm, ale ten nemám. Ale zkusím to otestovat před Megapixelem, stejně uvažuju, že ho časem pořídím.

Ale můžu to zkusit aspoň se starým seťákem a tady tou Sigmou 30­/2,8. Ale myslím, že takovýto test ani jeden z těch objektivů nedá, ani ten nový seťák.
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 16.2.201519:27
RiMr ­- hodne náročný test, tiež si myslím že to nedá, v opačnom prípade by sa jednalo o malý zázrak. Sony A6000 je asi najrýchlejší i v režime videa, možno na technologickej hranici klasického AF. Tak uvidíme ako ti to dopadne.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 15.2.201520:42
takyto vycerpavajuci porovnavaci test som este nevidel https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=GmlzqAy5Q68
na zaciatku je aj porovnavaci test ISO s GH4 ­- odporucam pozriet
Odpovědět1  0
jozkopower (452) | 15.2.201521:11
Na tom videoteste je GH4 vyložené šumítko, to sa mi ani veriť nechce, tak brutálny šum proti NX1...
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 15.2.201522:00
No co som pozeral high ISO testy v RAW na DPR, tak NX1 bol o dost lepsi nez vacsina APSC fotoaparatov a dychal na paty fulfrejmom. V porovnani s nim GH4 v tom videu vyzera naozaj otrasne.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 15.2.201521:11
Este som zabudol poznamenat, ze autor videa spomina v diskusii pod videom, ze je v kontakte so Samsungom a vraj pracuju na odstraneni toho zleho ostrenia pocas zoomovania. Dufam, ze opravia aj to zle vyvazenie bielej pri foteni portretov, ktore ide do cervenej ­- ti, co mate NX1, mozete tento nedostatok niekto potvrdit?

Z diskusie sa dalej spomina, ze ­"Intel just released HEVC ­(H.265­) hardware decode drivers for Intel­'s 4th generation ­(Haswell­) or 5th generation ­(Broadwell­) integrated graphics card­"

Skoda len toho maleho bufferu, ale to uz sa, zial, neda opravit
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6621) | 15.2.201521:19
No, pokud tu nejsou lidi z jiných částí světa než z Evropy, tak ti to žádný majitel NX1 nepotvrdí, protože tady se NX1 zatím neprodává :­-­) Jsem zvědav, kdy teda přijde na trh. Německý Amazon říká, že bude skladem 17. února, tak uvidíme.
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 15.2.201522:08
P.S. pre uplnost este pridavam porovnavacie testy ostrenia vo videu
NX1 vs GH4
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=0DigAgYD­-QY

NX1 vs A7s
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=znoDaqWLt9E

(Skoda ze A7000 nebude mat interne 4k video)
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 15.2.201522:48
sm.art ­- škoda je, že si vsetky linky o NX1 nepostol rovno do do vlákna tu na fore. Ten autofocus v režime videa je fantastický, to som ešte nezažil u tak veľkého čipu.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 16.2.20152:00
lenze vazeni treba rozlisovat jablka od hrusiek.. pri csc aj zrkadlach u videach je to vsetko o pouzitom objektive..je jasne jak facka ze s pevnym objektivom s dobrrou svetelnostou urobim paradne video ,naopak s univerzalom skoro vzdy horsie.. mali dat na GH4 pevny objektiv tiez ked uz tak velmi chceli porovnat..­(napr zuiko 45­/f1,8­)a nie za kazdu cenu ucelovo zhovadit naj 4k video csc masinu GH4.. za dalsie tu neboli pouzite kitove zoom objektivy, ak by to porovnali so setakmi, stavim sa ze by GH4 v 4k bola jednoznacny vitaz.. kvalitou videa NX1 nemoze GH4 ktora je top v 4k videach konkurovat ani nahodou..zamerne pouzili take objektivy aby bola vitazom NX1...ked uz mali pouzit rovnake alebo aspon parametrovo podobne objektivy.. nakoniec aj v tunajsej recenzii p.Surkala to podotkol ze ma problem so zaostrovanim ze video unho nie je dotiahnute uplne.. ci chcete povedat ze pSurkala sa v recenzii v tomto sekol?­(vid minus­-videa pri zoomovani neostria­- tak presne mali pouzit setak zoom a to by ste kukali potom ten ­"vysledok­" ostrenia,resp neostrenia :D
Odpovědět1  2
jozkopower (452) | 16.2.20159:47
stn35 ­- To nie je pravda. Recenzent Milan kritizuje AF v režime videa pri zoomovaní. Panasonic GH4 má v režime videa skutočne problém pri kontinuálnom ostrení kedy sa rýchlo mení rovina zaostrovania k­/od snímača. Tento problém majú všetky videofoťáky s veľkým snímačom. No a v prípade nasadenia v prepočte 90mm objektívu a to ešte odcloneného sa problém zvýrazní.
Odpovědět1  0
stn35 (205) | 16.2.201512:07
takze chces povedat ze s tym maju problem aj napr take masiny ako sony a6000 ci taky panak GX7? co sa povazuju za csc s najlepsim video vystupom?preco som to u nich v testoch napr nevidel nikde robit?preco to nedavaju ako minus?
Odpovědět1  1
jozkopower (452) | 16.2.201512:34
Ano, majú problémy, ale podstatne menšie ako GH4. Napríklad Panasonic LX100 je na tom veľmi dobre, no i ten má problém s častým, jemným preostrovaním. S odclonením objektívu a prizoomovaním sa nespoľahlivosť AF zvyšuje. Riešením je kamera.
Odpovědět1  0
stn35 (205) | 17.2.20151:50
a ktory univerzal objektiv v pomere kvalita­/cena by si odporucil teda na sony A6000 na co najlepsi videovystup?­(mimo pevnych skiel­)a samozrejme aby aj dobre fotil aspon za dobrych svetel podmienok.. co terbars take nieco? http:­/­/objektivy.heureka.sk­/sony­-sel1670z­/
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.2.20152:46
myslim ze to ma velmi slusnu kvalitu jak foto tak videa oproti setakom od sony.. https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=5m4s2ziCeX8 inak na ebayi sa da zohnat aj lacnejsie okolo cca 600­-650e aj s postovnym
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 12.2.201522:21
Pre stn35 ­- prečítal som si recenziu o NX1 a s dobrým pocitom a náladou i diskusiu pod článkom. Tvoj príspevok o 15:53 hod. ma doslova šokoval. To snáď nemyslíš vážne, uvedom sa....
Odpovědět3  0
jozkopower (452) | 12.2.201521:29
Milan, paráda, tak rýchlo som recenziu nečakal. Prístroj je to skutočne zaujímavý, zdá sa, že Samko to myslí vážne. Moc pekné čítanie.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.