Zpět na článek

Diskuze: Sony Cyber-shot HX200V: ultrazoomový rychlík

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

satto66
satto66
Level Level
6. 9. 2013 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DD,
Chtěl bych se zeptat na vůli objektivu u mého Sony Cyber-shot HX100V .
Začalo se mně zdát,že při vyjížděni a zpět objektiv docala začal rachotit a hlavně má dost velkou vůli.
Je to možné reklamovat ?Záruku mám do ledna 2014 a nerad bych to prošvihl.Jinak video má naskutečně kvalitní i optika je nadprůměrná až na to rozmíjení fotek, ale kupoval jsem jej hlavně pro video.
Díky za názory.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
6. 9. 2013 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satto66 Pokud o předtím nedělal (hlavně to rachocení), tak bych tu reklamaci asi zkusil, byť ono většinou dokud to nemá přímý vliv na výsledek fotografie, tak se jim to možná nebude chtít moc uznávat. Jinak, vůle v objektivu jsou běžným jevem.

amigista
amigista
Level Level
27. 6. 2012 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevim,ale ja sem zrovna ten kdo chce fotit i tocit video a netahat dalsi blbosti. Proste zapnout a mackat a tocit fotit . A tento fotak me proste dostal. Ta rychlost toho zaostrovani a nabehnuti a reakce jsou proste super atd.. Material uzasny. Opravdu jsem jen uzivatel a zadny profik. A fotky co z fotaku i video lezou jsou proste paradni. Tedy aspon pro me. Fakt jsem hooodne spokojen . A mam vse v jednom a hodne nadprumernem podani. Pro me je to asi cislo 1. v teto kategorii. Fakt jsem MAx spokojenej. Drzel ho nekdo z vas v ruce a delal fotky??Ze ho vsichni pomlouvate? nebo jen opicite fora? Fakt je dobrej. JInak super www a recenze tady. Max spokojenost

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 6. 2012 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, to už záleží na Vás, zda se Vám bude chtít ty fotky ořezávat. Pokud víte, že budete tisknout 10x15cm fotky (3:2), tak si klidně můžete nastavit i na kompaktu 3:2 poměr a nemusíte pak řešit nějaké ořezy. Já osobně fotím vždy na maximum, protože nikdy nevím, co kde budu jak chtít ořezat... Tohle je, řekl bych, silně individuální dle potřeb toho kterého fotografa.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 6. 2012 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V podstatě ano. Ono to přesněji řečeno funguje tak, že se vyfotí snímek v plném rozlišení a pak se ten zbytek navíc zahodí (ořeže). Jen velmi málo fotoaparátů má možnost při jiných poměrech stran fotit bez ořezu z plného rozlišení s využitím větší plochy čipu. Čip mívá třeba 2 megapixely navíc proti efektivnímu rozlišení a při širokoúhlých snímcích (např. 16:9) se využije téměř celá šířka čipu, ale naopak vrchní a spodní proužek se celý zahodí. U poměru 4:3 se naopak nefotí ani na maximální šířku ani výšku. Ale takových fotoaparátů je málo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 6. 2012 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že NEX nemá 4:3 poměr je docela logické, když má 3:2 čip. Přesně naopak to platí pro HX200V, která má 4:3 čip. Dnes má většina televizí poměr 16:9, takže bych si nedělal moc naděje, že výrobci půjdou u kompaktů do 3:2 fotografií, spíše čekám, že u těch, které to mají, to bude pomalu mizet.

satto66
satto66
Level Level
18. 6. 2012 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel,je to vše pravda.Já jsem si v lednu 2012 koupil Sony Cyber-shot HX100V a to hlavně k vůli videu.
To opravdu je dá se říci velmi solidní,bych řekl skvělé ,ale ten čip ,i když ma "jen 16 Mgpixel" na focení není.
obrovská škoda toho rozmí jení ,to je jen o málo menší než u Sony Cyber-shot HX200V.byt tam tak 12-10 Mgpixel ,byl by někde jinde ,a nebo větší čip.Tak aspoň dik za to video.A ten objektiv je taky dost dobrý.¨
Sony to pohřbila tím čipem.

Iudex
Iudex
Level Level
5. 6. 2012 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto vyzerá byť zatiaľ ako ideálny profikompakt (resp. z uvedených informácií má k nemu najbližšie z existujúcej konkurencie). Násobne väčší čip ako klasické profikompakty (s 1/1,7" či 1/1,63" čipom), a len o málo menší ako G1x (čo sa ale vykompenzuje oveľa svetelnejším objektívom). 1" čip považujem za najlepší kompromis medzi obrazovou kvalitou (šum, detailnosť, hĺbka ostrosti) a fyzickými obmedzeniami pre svetelný slušný zoom objektív (ako ukazuje G1x, svetelný objektív pri veľkom čipe je veľký problém, naopak f1,8 u Sony je na vrchole spolu s EX1 a XZ-1, ktoré majp oveľa menšie čipy). Jediné malé vady sú zbytočne veľké rozlíšenie (G1x s väčším čipom vystačí so 14 MP) a málo širokouhlý objektív (29 mm je najhoršie spomedzi konkurencie).
Ako sa hovorí, ešte vlka nechytili, tak nebudem ešte zapíjať jeho kožuch; každopádne je to veľmi sľubné a nádejné.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
5. 6. 2012 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex No ale zase skoro F5 na ani nie 4x zoome to nie je ktovieco, takto by som si ja osobne rozhodne idealny profikompakt nepredstavoval...
Je pravda, ze 29mm je na dnesne pomery uz hodne dlhe ohnisko, ale to by som ja osobne zase nebral ako velku nevyhodu - zaber sice nebude az tak siroky ale zase prinesie to menej nutnych kompromisov v kvalite co je predpoklad lepsieho zoom objektivu. Ale ved uvidime :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 6. 2012 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy No, mi osobne prijde 29mm ohnisko naprosto v pohode. Jeste takovych 32 mm bych nepovazoval za zadny problem. Za problem povazuji 20 megapixelu, ale to je typicka bolistka vsech "temer" dokonalych fotoaparatu Sony. Kdyz uz Sony vyda fotak, kteremu v podstate neni co vytknout, vzdycky je tam jediny problem, a to priserne vysoke rozliseni a vysoky sum (vsechny 24MPx APS-C fotoaparaty, v podstate take vsechny 18MPx kompakty).

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
5. 6. 2012 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Souhlas s obojím. Add zoom-na svém prvním digi foťáku jsem měl zoom 30-90 a bylo to v pohodě, odměnou byla konstantní světelnost f:2,8 -pravda při snímači 1/1,7" to tenkrát byla slušnost, viz. Panasonic vyšší řady UZ. Právě proto, že šlo udělat 10x zoom s konstantní f:2,8 tak nevěřím, žeby na snímači 1" nešel udělat světelnější konec při tak malém rozsahu. Mimochodem, nádherné objektivy byly na výklopných modelech Sony myslím F717 a F828, nebo tak něco :-)

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
5. 6. 2012 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Souhlas s obojím. Add zoom-na svém prvním digi foťáku jsem měl zoom 30-90 a bylo to v pohodě, odměnou byla konstantní světelnost f:2,8 -pravda při snímači 1/1,7" to tenkrát byla slušnost, viz. Panasonic vyšší řady UZ. Právě proto, že šlo udělat 10x zoom s konstantní f:2,8 tak nevěřím, žeby na snímači 1" nešel udělat světelnější konec při tak malém rozsahu. Mimochodem, nádherné objektivy byly na výklopných modelech Sony myslím F717 a F828, nebo tak něco :-)

Iudex
Iudex
Level Level
6. 6. 2012 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Tak Sony RX100 už je oficiálne: http://www.dpreview.com/news/2012/06/06/Sony-DSC-RX100-preview-with-sample-images
Čítajúc článok, začínam byť z foťáku nadšený a tvrdím, že papierovo ide o najlepší profikompakt na trhu. Fascinuje ma, ako veľký (resp. malý) je ten foťák: napriek 2,5x väčšiemu senzoru je menší, ako Oly XZ-1 (ako to spravili?) a iba o chlp väčší, ako najmenší profikompakt S100. Objektív netrčí (svetelný objektív na tak veľkom senzore!), v pohode ho strčíš do vrecka. G1x je oproti nemu obor, ktorý dáš iba do brašne.
G1x ani s výhodou dvojnásobne väčšieho čipu vďaka horšej svetelnosti zaostáva, ani PEN so seťákom nemá nič navyše. Majú síce väčší senzor, ale jeho výhodu zmaže slabá svetelnosť objektívu. Dpreview uvádza relatívnu svetelnosť (pri prepočte na fullframe): u Sony je f4,9, u G1x f5,2 a u PENu so seťákom je to až f7. Na to, aby človek dosiahol lepšie výsledky s PENom, musí ísť do svetelnejšieho objektívu a to je cenovo úplne inde. Takže papierovo je Sony ideál, malý ako najmenšie profikompakty, ale vďaka väčšiemu senzoru a svetelnému objektívu predpokladaná kvalita fotografií bude na úrovni M4/3 či G1x, ktoré sú podstatne väčšie a neskladnejšie. Môj obdiv!

RiMr
RiMr
Level Level
6. 6. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Taky ho sleduju ostřížím zrakem :)
Přidávám další článek: http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-rx100/sony-rx100A.HTM
Teď ještě ten šum, že... Ale jak říkáš, to jak je tam ten objektiv naskládaný je mazec...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ekclSvKtHRQ
Proč kua neudělají takovou skládačku (jak má Panasonic s X třeba) pro Nexe?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 6. 2012 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ano, ma sice vecsi cip ale Sony to zial tym poctom megapixelov dost zabil, takze pixelova hustota je sice o kusocek nizsia nez u ostatnych profikompaktov (10MPix na 1/1.7" alebo 1/1.63") ale zase nie o moc. Tak isto aj svetelnost objektivu nic extra, ano je pravda ze sice zacina na F1.8 ale tych F4.9 na 100mm je na profikompakty skutocne otrasne - staci porovnat so Sam EX1, Oly XZ-1 alebo Pana LX5. Preto si myslim, ze tento Sony RX100 bude na dlhych ohnskach v zlych svetelnych podmienkach davat ovela horsie vysledky ako spominane XZ-1 a LX5. Ale uvidime, mozno to nebude az take zle vdaka pouzitej technologii EXMOR.

PS: A Samsung by uz eventualne mohol hodit na trh nejaky EX2 :)

Ale ze je taky sikovny a malicky, to sa mi velmi lubi :)

Uz asi viem preco tam nacpali az 20 MPix. Keby tam dali menej, fotilo by to tak dobre ze by to obrazovou kvalitou mohlo robit konkurenciu Sony SLT zrkadlovkam a to manageri asi nechceli dopustit :)))

Iudex
Iudex
Level Level
6. 6. 2012 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy No nie všetky profikompakty sú na tom tak dobre; môj S100 má na dlhom konci f5,9 :-( A EX1 či LX5 zade nemajú také dlhé ohniská. Plus je tu otázka fyzických limitov, Milan tu už v súvislosti s G1x vysvetľoval, že pri danej veľkosti senzora a požadovanej lepšej svetelnosti by objektív bol taký veľký, že by sa už nedal zasunúť. To isté platí pre tento Sony, no na rozdiel od G1x má aspoň na krátkom konci špičkovú svetelnosť (ktorý menší profikompakt má lepšiu? Žiaden). Takže keď to porovnáme s Oly XZ-1: menšie rozmery, dvaapolkrát väčší čip, rovnaká svetelnosť na širokom konci a horšia na dlhom.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 6. 2012 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy LX5 ma F3.3 na 90mm, a rozdiel medzi 90 a 100 mm je dost zanedbatelny. Ale zase taky Oly XZ-1 ma na rozsah az do 112mm a na 112mm ma F2.4 ! A to je uz riadne priepastny rozdiel voci F4.9, ktory neospravedlni ani vecsi cip.

Ak by sme hypoteticky zvecsili cip v XZ-1 na velkost 1" (1.63-krat), pri rovnakej velkosti objektivu svetelnost klesne, resp. cislo F stupne, tiez 1.63-krat. Cize s objektivom velkym ako XZ-1 a cipom 1" je mozne na 112 mm dosiahnut svetelnost F3.9. A svetelnost F3.9 prepusti cca 1.5-krat viac svetla.

V profikompaktoch si vsimam dva smery - objektivy, ktore su velmi pekne svetelne v celom rozsahu ohnisk (XZ-1, LX5, EX1) a objektivy, ktore su svetelne len na zaciatku a so zoomovanim ide svetelnost velmi rychlo do haja zeleneho (Canony,Nikony). Zda sa ze sa jedna o principialne dve rozne konstrukcie objektivov (ale je to len taka moja teoria). Nuz a Sony sa proste rozhodlo ze pouzije tu konstrukciu kde svetelnost ide do haja. Skoda. RX100 mohol by radsej o kusok vecsi (ak je to nutne), ale mohol mat objektiv tej lepsej konstrukcie.

Iudex
Iudex
Level Level
6. 6. 2012 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Len drobná oprava: Oly má na dlhom konci f2,5; inak máš pravdu. Myslím, že vysvetlenie tej zhoršujúcej sa svetelnosti bude vo veľkosti, podľa tohto: http://www.dpreview.com/news/2012/06/06/Sony-DSC-RX100-preview-with-sample-images je jasne vidieť, že Sony je oproti Olymu menší vo všetkých ohľadoch, napriek 2,5x väčšiemu čipu. Tiež ale súhlasím s Tebou v tom, že ak by bol o chlp väčší, stále by to bolo v norme, ak by sa tým dosiahol lepší priebeh svetelnosti. Ale to už moce teoretizujeme, zatiaľ má k optimu asi najbližšie z konkurencie.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 6. 2012 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Mas pravdu, ta desatinka mi usla, vdaka za opravu :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
5. 6. 2012 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak bude 1" standart, tak teraz zostava len dufat, ze standartom na tom nebude tych 20MPix ... 8 az 12 MPix by uplne stacilo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 6. 2012 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy To uvidíme, ale snad by to tak nemuselo být. Doposud se v profi kompaktech používal 1/1,7" 10MPx čip od Sony, případně 1/1,63" 10MPx od Panasonicu. Ten čip od Sony jsme mohli najít třeba v Canonu G12 nebo S95, nicméně jak řada G, tak i S mají už nové čipy. Tady to moc na zpětný přechod k Sony nevidím. Dalším takovým kompaktem byl Nikon P7000/P7100 a i zde má Nikon už náhrady (1" čip z Nikonu 1). Takže zbývá už jen Samsung s nástupcem modelu EX-1.

jaraba1508
jaraba1508
Level Level
5. 6. 2012 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bez hladacika = pre mna uzavreta kapitola.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
1. 6. 2012 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mal si mu prstom ukazat na cislo "300" a opovedat: "300-nasobny !" Tatik by isto vyplestil oci este viac a odkracal so zavistou :))))

nephilim
nephilim
Level Level
31. 5. 2012 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pod obrázkem kočičáka je v hodnotícím textu u ISO o jednu nulu víc (ISO6400). Někoho by to mohlo zmást.

Jinak recenze tradičně poctivě udělaná. Za to můj obdiv. Jen mi je líto té práce s recenzí něčeho, co by člověk koupil tak maximálně dětem na hraní na pískovišti.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 5. 2012 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Děkuji za upozornění, ty nuly mě jednou zabijou :-)

RiMr
RiMr
Level Level
31. 5. 2012 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Šalené omalovánky...
Musím říct, že v souvislosti s tímto foťákem mi zcela vyrazilo dech jeho hodnocení na jednom fotowebu patřícímu jednomu známému českému autoru sci-fi :) který o totálních tam přiložených rozmydlených omalovánkách napsal:
"Kresba je velmi dobrá... V krátkých ohniscích je objektiv vynikající a kresba by měla uspokojit i náročného pídila, který rejdí nosem po monitoru a pátrá po rozmydlených pixelech..."

Mazec co? Hlavně ve srovnání s tím, jak hodnotil snímky z té nové černobílé Leicy:
"...Pravidelní čtenáři vědí, že nikdy nekritizuji práci jiných, tím méně abych ji kritizoval silnými slovy.. zde se neudržím. Ukázkové fotky jsou humus, je to výsměch..."

Nevím.. Ač jsem "skoropříznivce" značky Sony, sám mám A65, tak vůbec nevím co si tom (o jejich takovýchto kompaktech) mám myslet. Jestli je to způsobeno dobou (příliš obecné), odlišnou "mimozemskou" asijskou mentalitou (údajně v asijských jazycích neexistuje výraz "kýč" - je jen hezké a ještě víc hezké... :) ), zamořením z Fukušimy nebo já už fakt nevim...
V každéém případě to vypadá, že se snad nadobro pomátli...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 5. 2012 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr No, on ma ale castecne pravdu :-) Pokud jde o kresbu objektivu, tak ta je skutecne nadprumerna, a to i na dlouhych ohniscich. Staci ale fotit neco, co ma mene vyraznou texturu a procesor to kompletne rozmydli. HX200V je zajimavou kombinaci vysoce nadprumerneho objektivu (ve sve tride) a naprosto sileneho cipu a jeho odsumovani.

RiMr
RiMr
Level Level
31. 5. 2012 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Mimochodem nedávno jsem dělal srovnání D3100 a A65 a bylo to zajímavé... Ve vyšších ISO (ne vysokých, jen vyšších :) ) je na obrázcích z D3100 více detailů (červená cihlová zeď - kde je u A65 už jen červená placka, u D3100 jsou ještě spáry mezi cihlami). Multiexpozice u A65 to výrazně vylepšuje ale ta se taky nedá použít vždy...
V nižších ISO je náskok 24MPx zcela zřejmý, ve vyšších je to špatné...
Tím chci říct, to odšumování Sony je jednak asi prostě moc agresivní a druhak se z té hrůzy na vysoká ISO asi ani moc víc vytáhnout nedá... Ty RAWy někdy působí výhružně :)
Já jsem s A65 spokojený, znám její slabiny i plusy (které mi vyhovují a jsou pro mě rozhodující), ale tady takový foťák mi přijde, že z něho nepoleze "nikdy nic dobrého" :) Když to srovnáme s cca o 30% levnějším FZ150...

RiMr
RiMr
Level Level
31. 5. 2012 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 ..."tady takový foťák" mysím recenzovaný HX200V.

Choakinek
Choakinek
Level Level
31. 5. 2012 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr No tak to teda nechápu, co ten Neff hulí. Pídil jsem já a říkám: Sony HX200V: HUMŮŮŮS :-). To ta ČB Leica, sice je to jen ČB, ČB nemusím, ale fakt respekt - super kresba.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
31. 5. 2012 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono uz sa da za cenu dobreho ultrazoomu kupit nova zrkadlovka so sadou objektivov zhruba pokryvajucich ohniskovy rozsah ultrazoomu, napr.
http://www.alza.sk/canon-eos-1100d-ef-s-18-55mm-dc-iii-75-300mm-dc-iii-d224317.htm
ale stale plati ze je to tazke, zaberie to hodne miesta, neda sa to nosit vsade so sebou ako maly (polkilovy) ultrazoom a prinasa to nepohodlie nutnosti menit objektivy v pripade potreby.

Inak je zaujimave, ze som este nevidel v predaji set low-end zrkadlovka + 18-270 alebo podobny objektiv za nejaku rozumnu cenu (nie o moc vyssiu ako najdrahsie ultrazoomy). Nasiel som napr. toto:
http://www.alza.sk/nikon-d7000-cerny-objektiv-18-200-vr-af-s-dx-d199452.htm
ale to uz predsa len nie je low-end a tym padom je to cenovo uplne inde.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
31. 5. 2012 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy no, cena je jinde, ale asi nejlepší ultrazoom současnosti :-)

nephilim
nephilim
Level Level
31. 5. 2012 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Jestli ono to nebude tím, že sety jsou připravovány již výrobcem těla a tedy stěží lze očekávat, že bude ke svému tělu přibalovat objektiv druhé strany. ;)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
31. 5. 2012 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim A ten druhy set Nikon D7000 + 18-200, ma azda objektiv druhej strany ? :)

nephilim
nephilim
Level Level
31. 5. 2012 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Samozřejmě, že 18-200 je Nikkor, čímž se pochopitelně potvrzuje mé tvrzení.

jaraba1508
jaraba1508
Level Level
31. 5. 2012 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohuzial ludia tomu vobec nerozumeju. Ludia rozumeju len pojmom a co ten fotak ma/nema. Ma to full HD, ma to sekvencne snimanie, ma to detekciu tvari, ma to 36x zoom a ma to objektyv xxx. Nic ine. Taka ista je situacia pri audiu. Ta veza ma 4 pasmove reproduktory, takze je lepsia ako ta druha, lebo ta ma dvojpasmove. A ma 200W a ta druha je horsia, lebo ma iba 150. Takto rozmysla vacsina ludi. Cize tento Sony je podla vacsiny ludi dobry, lebo to ma 30x zoom a 18 Mpix. Dalsi bude lepsi, lebo bude mat 42x zoom a 24Mpix.

V Bratislavskom Elektroworld je jedna mlada baba, ktora sa vas hned spyta ked si prezerate fotaky, co konkretne hladate a ponukne vam malicky kompakt Sony za 99eur v akcii.
Nas dialog prebiehal takto:
Ona: Dobry den, aky fotoaparat hladate?
Ja: Chcel by som si pozriet Nikon P7000 alebo P7100
Ona: Kolko ma megapixelov?
Ja:10
Ona: Fuha, v dnesnej dobe? To odporucam radsej tento Sony, ten ma 16.
Ja: Noo, viete, mne staci tych 10.
Ona: Hm, no ale potom ide kvalita dolu.

Osobne si myslim, ze popri marketingu, ktoreho sa musela drzat, tomu naozaj verila. Jednoducho ludia si myslia, ze fotak za 99eur ak ma 1 urcity parameter moze byt lepsi ako ten za 459.

Hirogen
Hirogen
Level Level
31. 5. 2012 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaraba1508 To ale narazila na tebe, drtivá většina lidí (bohužel) chce větší zům, než má soused a víc mega, než franta, co sedí v hospodě naproti u stolu. Tak to bohužel je.
Za sebe mohu říct, že téměř vždy se mi to podaří zákazníkům vysvětlit.

Ganec
Ganec
Level Level
31. 5. 2012 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> Ale přece jenom ultrazoom ?(a za tuto cenu?) koupí přece někdo, kdo už se o focení trochu zajímá ?(a nechce zrcadlovku?) a některým pojmům rozumí.

Myslite ti, ktori si myslia ze kupuju zrkadlovku? Lebo presne taki si kupuju ultrazoomy najcastejsie...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
31. 5. 2012 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Myslis takych, ktori si myslia ze "EVF zrkadlovka" je zrkadlovka ? :)

Podla mna, mysli mozno takych (ako napr. ja) pre ktorych je prioritou nielen obrazova kvalita, ale aj skladnost, pohotovost, univerzalnost (vsetko v jednom za rozumnu cenu).

Hirogen
Hirogen
Level Level
31. 5. 2012 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Nevím, proč si dostal mínus, když je to pravda.
Naprosto běžně lidi chodí s tím:
"Zrcadlovku nechci, nejsem žádnej profesionál"
po koupi UZ "To víš, to už je skoro jako zrcadlovka, je to to poslední, potom už jsou jenom zrcadlovky"
Dá to vždycky fušku vysvětlování....

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
31. 5. 2012 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Mne sa obcas zda ze niektori akonahle vidia "Ganec" tak daju minus uz len z principu :(

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
31. 5. 2012 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

celá věc je smutnější o to, co Sony produkovali v minulosti... Před 7 lety mi padla čelist, když jsem viděl fotky z kamarádova foťáku Sony DSC-P200, měl pro mně nepochopitelně vysoké rozlišení 7mpix a šum i na ISO400 minimální. Když uvážíme rozdíl 7let v dostupných technologiích tak buď šel výzkum špatným směrem, nebo ho šéfové firmy ignorují.

xvasek
xvasek
Level Level
31. 5. 2012 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Hm, tak to teda nevím nevím - podíval jsem se schválně na recenzi DSC­-P200 tady na digimanii a fíha, radši bych teda něco současného, HX200V i přes její nevýhody určitě, shodou okolností mají i velice podobnou cenu.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
31. 5. 2012 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek v tom případě doporučuji kromě čtení recenze prohlídnout si i nějaké fotky, tohle už žádný současný soňák nezvládá: http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/photos/92841/sample-3?inalbum=sony-dsc-p200-review-samples -dvakrát klik a jsme na plném rozlišení

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
31. 5. 2012 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek Tak ten sum na ISO400 je riadne silny (obrazok s hodinkami). Ale nastastie, fotaky z tej doby obraz este nepatlali, takze sa jedna o nativny sum zo snimaca, ktory sa velmi dobre odstranuje v specializovanych programoch - dnes by bolo treba pouzit raw aby clovek ziskal obraz nerozpatlany firmwarom.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
31. 5. 2012 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek busy, trochu soudnosti - jestli je tohle hodně šumu, tak já fakt nevím http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/photos/92858/sample-20?inalbum=sony-dsc-p200-review-samples opět dvakrát klik. Šum, který tam vidím já, vůbec neruší a hlavně jak jsi taky napsal, detaily jsou nedotčeny.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
31. 5. 2012 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek Na zmensenom nahlade fotky ten sum nie je moc viditelny, ale na pixelovej urovni je uz riadne rusivy, aspon pre mna. Ja osobne mam proste rad absolutne hladke fotky, bez akehokolvek naznaku sumu, pretoze ten na fotenej scene proste nie je :) Avsak detailnost ma este vyssiu prioritu, takze pokial by som mal odsumenim prist o detaily, tak radsej nech tam ten sum zostane. V kazdom pripade, myslim si ze mnoho dnesnych kompaktov by malo problem tak detailnu fotku (pri danej expozicii) urobit.

nephilim
nephilim
Level Level
31. 5. 2012 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek Příteli, ten šum má strukturu velmi blízkou s Canon 350D. Samozřejmě, že ne na stejném ISO. ;)

Ganec
Ganec
Level Level
31. 5. 2012 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ISO 12800 je v plnom rozliseni 18M?
Ak ano, tak pokial viem je to prvy kompakt ktory si na to kedy trufol... Uff

Reklama
Reklama