Sony Cyber-shot RX100 III (RX100M3): superSony
Otestovali jsme pro vás i nový profi kompakt Sony Cyber-shot RX100 III, který je známý také jako RX100M3. Novinka vylepšuje koncovou světelnost na F2,8, přináší XAVC S video, 24mm ohniskovou vzdálenost a vedle irisové clony má i ND filtr.
Kapitoly článku:
Noční scéna
Pro noční focení je fotoaparát dobře vybaven. Umožňuje clonit irisovou clonou i ND filtrem, podporuje až 30sekundovou expozici a kdyby to nestačilo, je tu i bulb režim.
Ostrosti snímku není co vytýkat, rovněž míra šumu je minimální. Můžete se podívat i na snímek v RAWu a ani ve stínech není nějak mnoho šumu. Dále se podíváme na výřezy snímků v JPEGu a RAWu (přes Camera Raw) na různých citlivostech.
ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 80 je krásně čisté a detailní, zde opravdu není problém.
ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 125 je rovněž čisté, šum v podstatě neexistuje.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 200 (multiexpozice)
Také citlivost ISO 200 je víceméně bez šumu, u multiexpozice jde akorát vidět větší slévání méně výrazných detailů.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 (multiexpozice)
ISO 400 má v RAWu jen velmi jemný šum, snímky jsou nadále velmi kvalitní.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 (multiexpozice)
ISO 800 už začíná v RAWu jasově šumět. JPEG je i nadále docela čistý, některé méně výrazné detaily se ale začínají slévat. Totéž jde vidět u multiexpozice.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 (multiexpozice)
Při citlivosti ISO 1600 je už v RAWu vidět větší míra barevného šumu. U JPEGů se méně výrazné detaily více slévají, coý jde vidět zejména u aut ve stínu.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 (multiexpozice)
Citlivost ISO 3200 už není dobrá. RAW je plný barevného šumu, JPEGy se patlají, ale jsou ještě nouzově použitelné. Multiexpozice rozmývá barvy.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
Navýšení citlivosti na ISO 6400 znovu znatelně zvýšilo barevný šum, JPEGy se více rozmývají, což platí především o multiexpozici.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 12800 (multiexpozice)
ISO 12800 je plné barevného šumu, JPEGy jsou naopak s barvami velmi nevýrazné.
ISO 25600 (multiexpozice)
Nejvyšší citlivost ISO 25600 je k dispozici jen při multiexpozici. Detaily zde v podstatě neexistují.
Standardní scéna
Podíváme se také na standardní snímky, kterými se zabýváme v každé recenzi.
V silném protisvětle fotoaparát zvládl podat docela dobrý výkon, nicméně stíny jsou přeci jen hodně utopené. RAW dovolí ze stínů ještě trochu vytáhnout, ale zázraky zas nečekejte, tohle byla opravdu hodně náročná scéna.
Znovu docela dobrá práce, ostrost je celoplošně slušná. Šedá stěna je poněkud roztřepená, zatímco v RAWu jsou linie vykresleny o něco lépe. V obou případech ale tíhne kresba k lehkému moaré efektu.