Videokamera s pevným diskem: Sony Handycam DCR-SR70

9.10.2006, Ivo Martinka, recenze
Další kamera, která nám přišla pod ruku, je megapixelová kompaktní videokamera s pevným diskem a délkou záznamu až 40 hodin. Ve své kategorii se řadí do skupiny low-end a pravdou je, že výbava tomuto faktu odpovídá. Pojďme se podívat, jaká bude v praxi.
Následuje nejdůležitější část této recenze. Test videa. Na začátek by bylo vhodné upozornit, že skrz výslednou velikost souboru byl z videí odebrán zvuk a následně použit kodek DivX 6.2.0 s nastavením takovým, aby se dala rozpoznat kvalita obrazu. Počítejte tedy, že ve skutečnosti je obraz o něco lepší. První dvě ukázky nám reprezentují právě klasická videa v exteriéru.

Test kvality - pro spuštění klikněte (6,0 MB)

Test kvality - pro spuštění klikněte (7,6 MB)
Obě ukázky nedopadly nejhůře, ale na druhou stranu nejlépe také ne. Videokamera si trochu napravila reputaci z předchozích testů fotografií a můžeme lehce pochválit zpracování obrazu. Obraz by mohl být více saturovaný (barvy neodpovídají reálu) a trošku ostrosti navíc by také snesl. Tyto menší nedostatky bych ale poněkud nevyčítal, protože porovnáváme kamery ve stejné cenové kategorii, kde obraz není úplně vytříbený. Podíváme se dále jak si sedmdesátka poradila v interiéru a ukážeme si také pár efektů, které přístroj nabízí.

Interiér - pro spuštění klikněte (4,3 MB)

Efekty - pro spuštění klikněte (5,6 MB)
S interiérem se kamera vypořádala chválihodně, protože scéna byla natáčena v nepříliš osvětlené místnosti a hladina šumu je skoro neviditelná. Jak můžeme z prvního videa pozorovat, měření expozice a vyvážení bílé pracuje naprosto spolehlivě a bezchybně. Videokamera nenabízí velké množství efektů, ale řekněme si upřímně, v dnešní době to není rozhodující parametr při výběru takového přístroje. Přejdeme k elektronické stabilizaci obrazu a vyzkoušíme jak rychlého ostření je kamera schopna.

Stabilizace - pro spuštění klikněte (0,9 MB)

Rychlost ostření - pro spuštění klikněte (0,7 MB)
Firma Sony nemá problémy se stabilizací obrazu jako je mají jiné firmy a dokazuje to i naše první ukázka. Ačkoliv je židle pod Mirkem Topolánkem nahnutá, obraz je stále pevně stabilizován. Pochvalme i rychlost ostření, která je oproti ostatním modelům ve své kategorii prvotřídní. Kvalitu videa jsme si už ukázali, ale samotné režimy nahrávání HQ, SP a LP si předvedeme až nyní.

HQ kvalita - pro spuštění klikněte (3,9 MB)
SP kvalita - pro spuštění klikněte (3,2 MB)

LP kvalita - pro spuštění klikněte (3,1 MB)

Jak jsme si napsali v tabulce Režimů nahrávání, při nejvyšší kvalitě HQ máme možnost točit 892 min (14,9 hod) záznamu. Napadá mě otázka, zda-li má vůbec smysl snižovat kvalitu nahrávání z důvodu úspory místa. Zde je jednoznačné, že kvality SP a LP jsou u takového modelu videokamery naprosto zbytečné. Noční režimy se u fotografií příliš nepovedly, a tak se raději podíváme na videa.

Noc auto - pro spuštění klikněte (4,0 MB)

Noc NS - pro spuštění klikněte (3,1 MB)

Noc SNS - pro spuštění klikněte (5,1 MB)

Ukázka Noc auto je, jak už název napovídá, natáčená na automatický režim videokamery. Opět musíme pochválit výborné zpracování šumu. Noc NS (NightShot) ke svému nahrávání využívá i infračervenou LED diodu (viz testy fotografií). Poslední ukázka Noc SNS ( Super NightShot) sice měla malé problémy s ostřením, ale touženého výsledku nakonec dosáhla a zaostřila. Celkový noční režim bych nazval nadprůměrný. To je z videoukázek vše a nyní si ukážeme ještě dvě tabulky. První uvádí čas, který potřebujeme k pořízení fotografie, videa a rychlosti zoomu.

První video
5 s
První fotografie
6 s
Rychlost zoomu
2 s

Druhá tabulka nám demonstruje výdrž dodávané baterie - Li-ion NP-FP50 (7,2V 4,9Wh). Při vlastnostech akumulátoru a rozměrech čipu, se daly předpokládat výborné výsledky právě ve výdrži baterie. SR-70tka nás nezklamala a při pohledu na tabulku jsou hodnoty více než uspokojivé.

Nahrávání s LCD (bez zoomu)
110 min
Běžný provoz*