Xiaomi Mi 4C 16GB: ostřejší než břitva

12.12.2016, Milan Šurkala, recenze
Dnes se podíváme na zoubek 5,0" smartphonu Xiaomi Mi 4C s vnitřní pamětí 16 GB. Telefon je vybaven 13MPx snímačem a světelností F2,0. K dispozici je dokonce fázové ostření, HDR režim, Full HD displej a zpomalené HD videosekvence.
Xiaomi Mi 4C je smartphone, který je opředen mnoha "ale". Někoho může mrzet absence obvyklých LTE frekvencí, další zas nemusí vystačit s místem a zejména 16GB varianta vypadá být hodně limitující, neboť zde není slot pro paměťové karty. Jenže zase poměr ceny a výkonu je za tuto variantu bezkonkurenční, zatímco 32GB varianta je mnohem dražší. Budeme-li se bavit o fotografické části, tak 16GB varianta jednoduše vyžaduje častější přenášení snímků a videosekvencí z telefonu do počítače. Nicméně hodně to vynahradí dalšími vlastnostmi přístroje.

Ocenění TREFA získává Xiaomi Mi 4C
za dobrou kvalitu obrazu a nadprůměrný poměr ceny a výkonu. Logo ocenění je ke stažení zde

Pokud se budeme bavit o denních snímcích za dobrého světla, pak je kvalita doslova neuvěřitelná. Objektiv je celoplošně extrémně ostrý, obraz je detailní a dovolím si tvrdit, že u některých snímků byste měli co dělat, abyste poznali rozdíl od zrcadlovky s kvalitním pevným objektivem. Stále je to ale telefon, takže jakmile se na scéně objeví trochu stínů, ve kterých je slabší kresba, odšumování si vybere svou daň, nemluvě o protisvětle. I tak ale musím říci, že tyto problematické oblasti zvládá na svou kategorii lépe než průměr a HDR tu funguje dost slušně, byť musíte počítat s nižší ostrostí danou skládáním expozic. U vyšších citlivostí se zde vyskytuje problém s výrazným sléváním barev. Ty jsou pak nevýrazné a velké plochy, které byly ve skutečnosti barevné, jsou zahaleny jakoby fialovou mlhou.

Zatímco objektiv potěší celoplošně excelentní kresbou, má také nějaké problémy. Předně to jsou odlesky v protisvětle a občas je nutné počítat i s chromatickou aberací. Makro je spíše průměrné a jako snad u všech telefonů, i zde musíte počítat s nespolehlivou indikací správného zaostření. Nikdy nevíte, zda telefon opravdu zaostřil. Ono obecně průběžné ostření občas ustřelí a snímek je lehce neostrý, což platí zejména v protisvětle. K dispozici máte také manuální nastavení expozice i ostření.

Videosekvence jsou k dispozici maximálně ve Full HD rozlišení při 30 snímcích za sekundu. V dnešní době bych už čekal 60p a v dané ceně pochopitelně nepřekvapí absence stabilizace. Máte zde ale zpomalené 120fps HD videosekvence, nicméně jejich kvalita je slabá. Zajímavostí jsou relativně malé rozměry a hmotnost na 5,0" kategorii. Překvapením je také vysoké Full HD rozlišení displeje, což je něco, co bychom za tuto částku opravdu nečekali.

Jak sami vidíte, telefon není dokonalý, má několik poměrně závažných nedostatků. Pokud je ale dokážete překousnout, dostanete velmi schopné funkce fotoaparátu a i telefon sám o sobě je při ceně přes 4500 Kč s DPH nadprůměrně výkonný a schopný. Za vysoce kvalitní denní snímky a velmi dobrý poměr ceny a výkonu si odnáší naše ocenění TREFA.

Smartphone je vhodný pro:

1. Krajinářskou mobilní fotografii
2. Na mobilní poměry slušné HDR snímky (nicméně bez slunce v záběru)