Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Strategie Olympusu na příští roky míří do high-endu a jiné trhy

31.3.2016, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Olympus představila plány na příští roky. Pokud jde o fotoaparáty, je zde vidět jednoznačné cílení na high-end trh a výkonnější fotoaparáty i objektivy. Mimo toho se chystá protlačit produkty fotografické divize i do jiných odvětví.
I když koncem minulého roku vykázala fotografická divize společnosti Olympus poprvé zisk za posledních šest let, do budoucna chce dále upravovat svou strategii. Zveřejnila několik dokumentů, které popisují zamýšlené strategie. Trh DSLR i kompaktů umírá a je nutné se tedy soustředit na jiné. Olympus chce tedy pokračovat v omezování produkce levnějších a masovějších fotoaparátů a cílit na specifické skupiny uživatelů, přestože tyto skupiny mohou být poměrně malé. To vše by mělo být při zajímavých cenách.


Olympus OM-D E-M5 Mark II


Chce se tedy jako výrobce fotoaparátu vyprofilovat trochu jiným směrem a především se zaměřit na high-end produkty, což znamená zejména řadu fotoaparátů OM-D a objektivy řady PRO. To ale není vše. Olympus také zamýšlí, jak využít produkty fotografické divize v dalších odvětvích. Zde se neoficiálně spekuluje o akčních videokamerách (nedávno bylo zaregistrováno označení Stylus TG-Tracker). Osobně mě napadá ještě spojení s trhem smartphonů a tvorba Zuiko objektivů pro telefony podobně jako to dělá např. Zeiss. Budoucnost ukáže.

Zdroj: olympus-global.com


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.