16.12.2019, Milan Šurkala, aktualita

Společnosti Adobe se poslední dobou finančně opravdu daří. Opět zažila rekordní čtvrtletí i rekordní rok. Za fiskální rok 2019 totiž utržila rekordních 11,17 miliard dolarů, což je 24% nárůst proti roku 2018.

reklama
PS - 24 Euro/měsíc - | od: Saard (64)  18.12.201910:10
... 24 Euro měsíčně za PS, nebo 50 Euro jednorázově za Affinity Photo? Za dva měsíce nájmu PS mám zaplaceno Affinty Photo ... což je pro většinu neprofesionálních fotografů ... ­)­)­) logická volba.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201910:25
Photoshop je k dispozici v balíčku s Lightroomem, Lightroomem Classic a 20GB cloudem za 12 EUR měsíčně. A pokud jsi teda neprofesionální fotograf, tak Adobe prodává i jednorázově Photoshop Elements určený pro neprofesionální fotografy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(4)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Saard (64)  18.12.201910:55
... Milane, snažíte se hezky ­)­)­) ale ne ...díky Affinity Photo mi zcela nahradilo PS ... ale i 12 Euro je komedie ..­)­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201911:03
Pořád je to výrazně lepší nabídka než 800 EUR předtím. A jen tak pro info, profi fotograf může mít Photoshop CC i úplně zadarmo, legálně od samotného Adobe ;­-­) Alespoň prozatím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Saard (64)  18.12.201913:41
... Adobe u mne už nemá šanci ... u mne si Affinity Photo a Designer udělaly obrovské plus svou starosti o zákazníka, zázemím na Youtube atd. ... solidnost mne vždy osloví ... nenažranost odradí ­)­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201914:21
No vidíš a já to mám naopak. Přístup podpory Adobe byl naposledy výborný. Už to, že jejich zaměstnanci jsou aktivní na cizích diskuzních fórech i mimo stránky Adobe, je fajn. Jsou ochotni řešit problémy jednotlivců a např. nikdo je nenutil dávat fotografům Photoshop ­(nebo kameramanům i celý Creative Cloud­) zadarmo. Adobe je snad jediná fotobanka, která zvyšuje provize fotografům.

Nevím, kde vidíš problém. Většina kroků Adobe za posledních několik let vedla k zisku pro Adobe samotný i jeho uživatele. Předplatné je výhodnější pro kohokoli, kdo měnil Photoshop častěji než jednou za cca 7 let ­(konkurence to má někde kolem 1,5­-2 let, což je brutální rozdíl­), a to tam nepočítám Lightroom, s kterým by to bylo asi 8 let. Zvýšil provize na fotobankách a je snad jediná fotobanka, která se k fotografům nechová ignorantsky a nedělá ­"exciting news­" změny na jejich úkor. Takže mi nějak stále není jasné, co Adobe dělá až tak moc hůř než Affinity.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Saard (64)  18.12.201918:45
... všichni jsme spokojeni ... a to je dobře ..­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201919:34
Zatím ano. Nikdo neví, co Adobe vyvede v budoucnu a možná všechny pěkně pořádně naštve, to je určitě možné. Pořád je to korporace, které jde primárně o zisk. Nicméně dnes nevidím důvody na něj kydat špínu. Snad žádný z jeho posledních kroků, který finančně pomohl společnosti, fotografům neublížil, spíše pomohl i jim.

1, Amatér fotograf má jednorázový Photoshop Elements za 2200 Kč tak, jako ho měl kdysi. Pro něj se nic nemění.
2, Profík fotograf má mnohem levnější Photoshop, pokud upgradoval častěji než jednou za 7 let. Což byla asi většina. Asi málokdo skákal z Photoshopu 1 na 8 a pak na CS6. Pouze ti, kteří upgradovali méně často, to mají dražší. A přitom neměli Lightroom a cloud v ceně. Fotograf to má levněji, Adobe má více zákazníků, více peněz, všichni spokojení.
3, Profík fotograf, který aktivně fotí pro Adobe, může mít nyní Photoshop ­(nebo dokonce celý Creative Cloud­) zdarma a vyšší provize, než měl za dob Fotolie. Navíc nejsou vyšší jen provize, ale i počty prodejů. Spokojený je Adobe i fotografové.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: mlsný amatér (482)  15.1.202013:54
Já spokojený rozhodně jsem. Ph. 6 CS mi vystačí nejspíš do konce života a protože profesionální fotograf nejsem a necítím potřebu upgradovat za každou cenu, nebudu, protože nemusím, nic řešit. Protože dnes je to o tom, že upgrade SW se nedělá kvůli zvýšení užitné hodnoty, ale kvůli zdokonalení různých špiclovacích utilit a zvýšení tržeb SW firem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: bedo. (319)  18.12.201918:55
Ide skôr o to, či človek dokáže nie veci využiť ­- na bežné úpravy Photoshop naozaj netreba. Osobne používam hlavne Lightroom 4 ­(+ DNG Converter­) a Apple Aperture a ak treba niečo navyše, tak Pixelmator ­(Mac­) alebo Affinity Photo ­(Windows­). Naposledy som kupoval práve Affinity Photo, hneď po uvedení Windows verzie niekedy pred dvomi rokmi tuším za 29 libier. Fotky mám ­(do 16Mpix neobmedzene­) u Googlu, RAW­-y lokálne. Nejako zatiaľ nevidím dôvod si niečo predplácať...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: Saard (64)  18.12.201920:53
... přesně, jsem taky u Affinity Photo od začátku, co byl na Windows ... a nevidím jediný důvod, proč to měnit ... ­)­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: bedo. (319)  19.12.20197:32
Samozrejme malo byť ­"tie veci­" ­- 3x som si to po sebe prečítal a aj tak som chybu nezbadal. :­-­(

Ešte to s tým využitím trochu rozvediem ­- spracovanie fotiek u mňa na 95% znamená import do LR ­(u novších aparátov tomu ešte predchádza konverzia do DNG, na Fuji RAF a rýchle pretriedenie sa mi zasa celkom osvedčil Aperture­), vytriedenie nepodarkov a následné doladenie toho, čo zostalo, priamo nástrojmi LR. Affinity Photo sa k slovu dostáva v podstate len vtedy, keď chcem robiť nejakú montáž ­(doplniť do obrázku text ­- typicky novoročné pozdravy :­-­) a pod.­). Čiže aj keď to predplatné v prípade ­"Photo­" balíka nepovažujem za nehorázne, stále sa mi nevyplatí, lebo LR 4 stále splňuje 95% mojich požiadaviek. Nebolo to tak vždy, veď ani LR 4 nie je prvá verzia, ktorú som kúpil, začínal som ešte na ­"Public Beta­" verzii niekedy koncom roku 2006, ale verzia 4 priniesla korekciu geometrického skreslenia, ktorú používam pomerne často, takže som si ju kúpil tiež. Odvtedy už nič pre mňa zaujímavé nepribudlo, akurát program viditeľne ­"nabobtnáva­". Photoshop som používal profesionálne od verzie 2.5 ­(čo bola zhodou okolností tiež prvá verzia pre Windows :­-­)­) po verziu 6.0, neskôr ešte ­- povedzme že poloprofesionálne ­- zhruba po verziu CS2, resp. príchod LR. Novšie už viacmenej ani nepoznám a keď sa k nejakej náhodou dostanem, strácam sa v nej. Ešte že základ funguje všade rovnako, či je to Photoshop, Affinity Photo alebo Pixelmator. Viem si však predstaviť, že ak niekto robí montáže v Photoshope denne, tak sa mu predplatné vyplatí. Len to proste nie je môj prípad...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: mlsný amatér (482)  15.1.202013:50
Já jsem kdysi dávno koupil krabicovku Photoshopu 6 CS v Alze za cca 16.000 Kč. Takže mám vystaráno, ­(Creative cloud jsem nenainstaloval a instalačku doplnil Activatorem­). A víc už ode mne tahle firma, stejně, jako všichni, co přecházejí na výpalné, ­(např. Eagle­), neuvidí ani pětník.To samé jsem udělal s W7, kterým jsem znemožnil přístup na net. Takže všechno mám ,,na věčné časy­". Protože pokud budu W7, nebo Photoshop potřebovat přeinstalovat, aktivátory se postarají o to, aby vše plnohodnotně fungovalo, i když podpora už dávno nebude a aktivační servery budou vypnuté.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: PS - 24 Euro/měsíc - | od: mlsný amatér (482)  15.1.202015:01
Já mám ,,cloud na dvou externích HDD, každý 1 TB, takže celkem 1,2 TB dat a ty dva HDD mne vyšly na celkem 3.000 Kč. Kolik by mne asi tak stál cloud? A fotky ukládám v TIFFu, takže kolem 180 Mbit každá. ­(30x 40 cm, 400 dpi, 16 bit RGB)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
populárne? | od: zolo_sk (186)  17.12.201912:47
Ja si myslím, že pokiaľ by mal niekto kúpiť produkt za cenu, ktorú pri predplatnom zaplatí za dva roky ­(mimo nejakých doplnkov­), tak si asi väčšina zaplatí jednorazovo, pretože vie, že je to jeho produkt, môže ho nainštalovať kam chce, môže ho používať dlhšie ako dva roky, nie je viazaný nejakým cloudom a aktiváciou cez internet a ľahko vydierateľný ­(u nás Skylink tiež dávala reklamu, že TV doživotne zadarmo a onedlho manipulačný poplatok, neskôr zvýšenie, potom zase zvýšenie­). Čo urobia všetci tí, čo sa naviazali na predplatné, keď im Adobe zvýši mierne cenu? Tam je tých nevýhod omnoho viacej ­(a súčasne chápem, že v predplatnom sú vylepšenia, ale v dnešnej dobe to asi už nebude také dramatické a každému potrebné vylepšenia, odhliadnuc od toho, že to treba pravidelne aktualizovať na počítači, čo tiež nemusí každému vyhovovať­).
Zhrnul by som to skôr tak, že zákazníci nie sú tlačení, ale väčšina nemá k riešeniu Adobe adekvátnu náhradu, tak zatnú zuby a platia predplatné, lebo jednoduchý nákup produktu zrušili. Pre Adobe je to výhodné aj z pohľadu plánovania príjmov.
Ale už na trhu sú aj náhrady ­(Affinity, ...­) a keďže sa predávajú, tak tvrdiť, že predplatné je populárne je nezmysel.
Čo je ale podstatné, že pán Šurkala na základe nejakých údajov dospel k mylným, jemu vymysleným záverom. Nerobil si prieskum medzi užívateľmi, stačilo mu jedno číslo. A to zvýšenie tržieb.
Ak by bol v nejakej diktatúre despota a zaviedol by trest smrti a ostatné tresty zrušil, tak tiež by podľa neho ­"Jak jde vidět, trest smrti je u občanov velmi populární a počet neustále stoupá.­"
Ak nemáte alternatívu ­(na trhu tú zmysluplnú a u Adobe tiež­), tak tvrdiť, že je to populárne je nezmysel. Proste nie je adekvátny výber. Proste v profi sfére je tu monopol.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(1)
Re: populárne? | od: Milan Šurkala (5731)  17.12.201913:08
Předně, monopol tu není, těch aplikací je spousta. Jasně, kdo si zvykne na Photoshop, nechce asi přecházet někam jinam. Jenže, jednorázová licence stála tolik, co Photoshop na zhruba 6 let, což je pro mnohé výhodnější platit si předplatné, než jednou za 6 nebo více let Photoshop, který je pak 5 a více let neaktuální. A faktem je, že ta vylepšení nejsou vůbec marná. Navíc je k tomu sice malý cloud, ale je.

Proč máš pocit, že to mám z jednoho čísla? Jak je možné, že si zase myslíš, co já vím? Ty snad víš, co vše jsem přečetl a na čem zakládám to, co napíšu? Jak to víš? Jsi snad telepat? Sleduješ můj PC a díváš se na všechny články a studie, které jsem kdy přečetl? Ty snad víš, jaké závěry jsem si z nich odnesl? Ty víš ,jak kriticky jsem se k těm informacím postavil? Snad vidím, jak se zvyšují počty zákazníků u spousty jiných cloudových služeb. To není jen o Adobe. Dokonce i Zoner má v cloudu zhruba tolik zákazníků, jako měl v jednorázové verzi a tam se o výhodnosti nedá moc mluvit, protože jednoleté předplatné stojí takřka tolik, co stála doživotní licence.

Vidím, jak stoupá zájem o streamovací služby. Lidé mají pořád možnost kupovat CD, DVD a BD. Proč si je tedy nekupují, když mají tu možnost? Proč volí předplatné, když nemusí? Ty říkáš, že nemají na výběr. No v hudbě a filmech ho mají. Proč tedy nevolí doživotní licenci, ale předplatné? Jsou snad masochisti, když jdou do něčeho, co nechtějí? Čísla jsou jasná. Proč počet lidí hlásící se na streamovací služby stoupá a počet prodaných CD­/DVD klesá, když je na výběr? Proč jdou lidi Volvu urvat ruce za předplatné na auto, jsou na to čekací doby a pořadníky, když si ho mohou koupit jednorázově a mít ho celý život, ale raději platí každý měsíc pronájem? Protože to není populární a nechtějí to? Vždyť to auto si mohou stále koupit jednorázově. Proč tedy v takovém počtu volí pronájem? Je na výběr.

Opravdu to nezakládám na jediném čísle z Adobe.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Re: populárne? | od: zolo_sk (186)  17.12.201913:25
Streamovacie služby by som do toho nemotal. Je to úplne iný druh služby. Hudobné streamovacie služby ponúkajú aj historicky staré veci, ale aj prudko pribúdajú nové veci. Spôsob konzumácie hudby je na to stvorený. Okrem toho si stále môžete kúpiť CD, mp3, flac na rozdiel od Photoshopu.
Ešte raz. Ak je niekto, ako tu niekto poznamenal, tlačený do takého modelu, rôzne okolnosti a podmienky ho prinútia akceptovať takýto model predaja, neznamená to, že je to populárne. Bez ohľadu čo všetko ste prečítali. Keď naženiete stádo do košiara, lebo inú možnosť mu nedáte, neznamená to, že je to populárne. To len vo vašej chorej mysli a mysli ekonómov a akcionárov Adobe.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(2)
Re: populárne? | od: Milan Šurkala (5731)  17.12.201913:52
Ne, není to úplně jiný druh. Také je to menší předplatné versus velký jednorázový doživotní nákup. Kdyby to předplatné v podobě Photoshopu navázané na Creative Cloud nebylo populární, proč by lidé u něj nejenže zůstávali, ale dokonce přicházeli i noví? Když jim to nevyhovuje, proč se dramaticky nezvyšuje uživatelská základna alternativního softwaru? Ano, i alternativa má své uživatele, proč ale nejvíce roste uživatelská základna u Adobe? Proč, když je to tak nepopulární, raději nejdou jinam a trpí? Proč je pro ně přijatelnější být u Adobe? Není tu jediná možnost. Aplikací konkurujících Adobe je několik. Možná nejsou tak dobré, ale přesto větší množství lidí raději platí předplatné každý rok. Nejen u Adobe. Pro běžné uživatele je tady stále i jednorázový Photoshop Elements, takže i Adobe má stále jednorázovou verzi ­(sice ořezanou, ale pro běžné uživatele, o které ti jde nejvíc, dostatečnou­).

Já nevím jak u tebe, ale já, mít si vybrat mezi jednorázovou licencí na Photoshop CS za 22000 Kč, nebo platit 3500 Kč ročně za neustále aktualizovanou verzi včetně cloudu, Lightroomu, mobilní aplikace s HDR RAWem,... tak jednoznačně jdu do předplatného. A taky jsem šel. Tobě to opravdu nepřijde jako lepší nabídka? Kdybych aktualizoval až jednou za 7 let, tak bych možná ušetřil s tím, že bych měl před upgradem 7 let starý software.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Re: populárne? | od: zolo_sk (186)  18.12.201911:07
Vy sa dookola pýtate prečo, prečo. Vy nehľadáte dôvody prečo, alebo ich aj viete, ale rozhodne nemienite svoj logický omyl priznať. Ak podmienky zabezpečia, že ste viacmenej nútený vybrať si daný produkt ­(defakto monopol­), tak potom výber nie je o popularite. A dôvody prečo? Adobe bol medzi prvými, má históriu ­(koľko ľudí pozná napr. Affinity­), ľudia radi kupujú značkové veci, Adobe bude mať asi väčšiu reklamu, ľudia chcú vždy to najlepšie, aj keď reálne im stačí aj niečo menej ­(Elements, ale aj malé programy­), zotrvačnosť trhu, veľké firmy a živnostníci to aj tak dajú do nákladov, tak načo by kupovali neznáme Affinity, ľudia sú leniví uvažovať, firmy sú lenivé prechádzať na iný soft, taktiež prechod by stál nejaké peniaze, čas na zaučenie, .....
Keď sa niekoho opýtam, čo chce do nového počítača, tak mi povie Photoshop, lebo nič iné nepozná. Nevadí, že si orezanie rýchlejšie spustím a urobím v IrfanView ­(po otvorení Ctrl+V, orámujem myškou, Ctrl+Y, Ctrl+V a už to môžem vložiť kam potrebujem­). Ale taký jednoduchý soft zvláda aj kopec iných operácií. Na to, aby som spustil Photoshop už predsa len treba iné kúzla chcieť ­(kanály, vrstvy,masky,...­). A taktiež ak požaduje takúto funkčnosť, tak ani netuší, že existuje výrazne lacnejší produkt.
Takže ešte stále sa budete pýtať, prečo? Fakt sa potrebujete robiť taký blbý. Určite by sa dali nájsť aj iné dôvody, ale určite to nie je popularita predplatného. Ono sa ľahko nanúti ľuďom predplatné, ak im jednorazový produkt ponúknete za prestrelenú cenu. A že sa dá predávať lacnejšie ukazuje napríklad aj Affinity.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: populárne? | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201911:37
Jaký logický omyl? Kdo koho nutí? Uživatele CS přejít na CC? Dle tvé logiky by měla uživatelská základny CC proti CS spíše klesat, nebo zůstat přinejlepším stejná ­(všichni z CS by nuceně přešli na CC, ale nikdo nový by se na CC neobjevil, když je to dle tebe tak extrémně nevýhodné­). Proč se tak ale neděje a uživatelská základna je dnes vyšší než za doby Creative Suite a nadále výrazně roste? Ano, lidé znají primárně Photoshop, pokud by jim to ale přišlo tak hrozné, tak by přeci hledali jiné cesty, ne? Nebo si myslíš, že by raději zaplatili 22 tisíc za plnou verzi Photoshopu? A Adobe rozhodně není jen Photoshop.

A opět, není to jen u Adobe. Předplatné zažívá obrovský boom u hudby, videa, automobilů, prakticky všude, kde se nasadí. A to i přesto, že jsou alternativy v jednorázové platbě. Takže jak to nemůže být populární, když to lidé volí čím dál častěji, i když mají na výběr? A to mají i u toho Photoshopu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: populárne? | od: zolo_sk (186)  18.12.201912:34
Nečítate pozorne. Prestrelená cena spôsobí, že radi pôjdu do predplatného. Ale radšej by zaplatili 5 tisíc za plnú verziu Photoshopu a stále je to násobne viacej ako Affinity. Ľudia majú takú blbú vlastnosť, že každý by chcel niečo vlastniť. Stále tu motáte čisto služby, ktoré reálne nemôžu mať produkt, ako je SW Photoshop, ktorý si môžete kúpiť a používať až do svojej smrti.
S tými autami by to bolo fajn príklad, keby rozdiel medzi príjmami nízkej a strednej vrstvy sa nezväčšoval oproti cenám a zvlášť produktom, na ktoré si nezarobíte za mesiac či rok. Ak je priemerná mzda u nás niečo okolo 1060 €, tak na priemerné auto za cca 20 tisíc € si pri bežných výdajoch za koľko našetríte? Ak ho aj po 5 rokoch splatíte ­(pôžička v banke, mesačne cca 350 €­), tak stále je auto vaše a viete ho predať napríklad za 10 tisíc € ­(asi závisí od značky, najazdených km a podobne­). Pri ­"predplatnom­" môžete 5 rokov platiť a nakoniec nič nemáte. Máme tu síce tú zlú ľudskú vlastnosť niečo vlastniť. Ale vďaka tomu nepomeru začína vyhrávať ten model zapožičania ­(však aj servis niečo stojí, zimné pneu, poistenie, ..­), pokiaľ nepotrebujete trvale každodenne auto. A dochádza k tomu, že čím ďalej sa bude auto menej kupovať. Masa ľudí prejde na predplatné, nebudú sa musieť toľko vyrábať, lebo autá sa budú ­"zdieľať­", cena áut ďalej porastie čo ešte podporí model predplatného a ďalej budú bohatí bohatnúť a chudobným viacej odčerpávať peniaze, napriek tomu, že pred tým si to auto väčšina mohla dovoliť.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: populárne? | od: blue.sun (519)  18.12.201912:23
"Adobe bude mať asi väčšiu reklamu­" Ještě jsem neviděl reklamu na Adobe CC, zatímco na Affinity už jich prolétlo různými fotoservery plno. Prosím, aspoň nelži.
Když chce někdo do nového počítače Photoshop, nebude to tím, že s ním prostě umí a je na něj zvyklý? Proč by se měl učit jiné věci? A ty mu nutíš Irfan a nějaké trapné zkratky, když on je zvyklý na jiné? Kdo vůbec jsi, že si to dovoluješ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: populárne? | od: zolo_sk (186)  18.12.201912:38
Si tupelo? Ja nehovorím o profíkovi. Ja hovorím o BFU, ktorý si ide kúpiť PC a povie, daj mi tam niečo na fotky, najlepšie Photoshop, keď to každý spomína. A je mi ľúto, že Adobe sa na teba nezameralo s reklamami. Smola, že CZ a SK trh je tak malý. Affinity si videl preto, že sú nováčik a nejako sa musia dostať do povedomia. To proste tak býva pri nových firmách.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: populárne? | od: blue.sun (519)  18.12.201921:42
No, chlapče, ty máš v palici řádně vymazáno. O co méně argumentů, o to více hrubosti. Mimochodem, kde v mém příspěvku vidíš něco o profících ve spojení s tím, co pak napadáš?
Jinak tomu fakt dáváš zabrat. Tvrdíš, jak Adobe má mít lepší reklamu, ale když ti předhodím opak, tak mě jen napadáš, že ­"moje smůla­", a že Affinity se přeci musí více snažit. Jedním příspěvkem popíráš druhý. Tak přemýšlím, jestli jsi za tuhle hloupou propagandu placený, a nebo jsi fakt tak hloupý. Zatím mi vychází spíš to druhé.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: populárne? | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:00
Předplatné? 1­/ kvalita ­- mizerná, MP 3 opravdu neeee! 2­/ nabídka ­- to, co mne zajímá, nemají a 3­/ DRM a jiné podobné 3,14čoviny. Můj hudební archiv, a že je pěkně obsáhlý, obsahuje vše anonymní, ­(neznámý autor, neznámá skladba, neznámý interpret­) a tak to má být! Co je komu do toho, co poslouchám? Nehodlám nikomu poskytovat podklady pro cílenou reklamu, takže mám v počítdle zablokované veškeré sociální sítě a jedu v režimu anonymního prohlížení a pod Linuxem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: populárne? | od: Cejpatka (330)  16.1.20200:08
No ty jeden anonyme, hlavně že tím svým tlacháním v diskuzích ­(jako fotič či krakonoš­) jsi tak profláklý, že nejen ty tvé fotky moc dobře známe i tak... https:­/­/www.mujolympus.cz­/fotografove­/158209­/jiri­-fridrich
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: populárne? | od: blue.sun (519)  17.12.201916:42
Panejo, to jsou teda bláboly, to svět neviděl. Co je Photoshop na trhu, vždycky k němu byly alternativy různé kvality, a přesto byl nejrozšířenější. A ne, není to jediný profesionální produkt na trhu. A řekl bych, že ani není nejdokonalejší. A přesto se mu daří více a více.
Já třeba nepoužívám PS, ale Zoner. Mám zatím osmnáctku, ale přejdu na ZPS X s předplatným, protože se mi to vyplatí. Za cenu jedné licence mám minimálně dva, spíše tři roky předplatného ­(protože neustále jsou nějaké akce a slevy­). A za dva roky se toho ve vývoji produktu odehraje docela dost, takže se mi průběžná aktualizace více než vyplatí. K tomu samozřejmě Zonerama...
A ta asociace s diktátorem na závěr, to jste vymyslel sám? Vy budete gényjus.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: populárne? | od: Milan Šurkala (5731)  17.12.201916:56
Jen tak pro info, Zoner právě spustil akci dva roky předplatného za cenu jednoho roku, navíc v rodinné licenci ;)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: populárne? | od: blue.sun (519)  17.12.201922:33
Vím o tom, proto o té akci uvažuju. Jen ještě testuju schopnosti a chování X proti 18. Mám tam nějaké nejasnosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Predplatne neni popularni... | od: Pitris (13)  16.12.201914:43
... jen zakaznici jsou tlaceni dokouta a pokud si navykli na Adobe produkty a nechce se jim prechazet na alternativy, tak bohuzel musi platit. Pro zakaznika je to spise spatny model. Firma ma pravidelny prijem a akcionari si mnou ruce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  16.12.201914:57
Pro zákazníka to nemusí být vždy špatný model, záleží také od doplňkových služeb. Streamovací služby a mnoho softwarů za předplatné ukazuje, že může být dost atraktivní a počet zákazníků se proti standardní verzi obvykle zvyšuje a nikoli snižuje. Třeba Photoshop to má nastaveno dosti dobře, tam jde o hodně slušnou nabídku ­(PS, Lightroom, 20GB cloud a pár dalších aplikací za čtvrtinu ceny nového Photoshopu­). Naopak pro video ­(Premiere Pro CC­) je cloudové řešení docela k ničemu, je hodně drahé a bohužel není žádný rozumný balíček s Photoshopem. Také Microsoft má velmi dobré předplatné Office 365, kde je k tomu i 1TB cloud...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Pitris (13)  16.12.201915:13
Ja asi nejsem typicky zakaznik, v tom muze byt problem. Napr. cloudy jsou mi k nicemu a vpohode bych dokazal fungovat na officech z roku 2007. Takze, kdyz bych vzal v uvahu cenu novych officu ­(v nejake akci atd­) a cenu rocniho predplatneho, tak vynalozim mnohem vice penez.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: martinX34 (343)  16.12.201917:34
Presne tak. Ja som kupil Luminar 4 v akcii za cca. 55 Eur a mozem ho pouzivat ­"naveky­". Pri LR by som za tie peniaze dostal par mesiacov predplatneho.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  17.12.201912:17
On pán Šurkala zabúda, že nie každý má linku na zmysluplné využitie cloudu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  17.12.201912:51
Jak jsi přišel na to, že na to zapomínám? Obecně ji spousta lidí má a spousta lidí si také ty cloudové služby předplácí. To není o mně, ale o těch milionech lidí, kteří skutečně existují a skutečně si cloudové služby předplácí. Kdyby je nechtěli, mají milion možností, jak si data uložit k sobě doma na disk. Ale platí si cloud. Proč? Protože jim někdo drží pistoli u hlavy a nutí je zaplatit? Mají stále stejné možnosti řešit si úložiště jako desítky let předtím. Proč, když se objevil cloud, využívají cloud a ne řešení, které využívali předtím a mohou ho využívat stále?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Pitris (13)  17.12.201923:08
Milane ­(pokud nevadi tykani­) pises paradni clanky o tom zadna, ale tohle, misty, dost divoke obhajovani cloudu a SW jako sluzba mi prijde az zbytecne moc. Beru, ze statistiky nejak vychazeji nejak, tak proc o tom neinformovat, ale proc to nejak extremne hajit, kdyz primarne jde o vyborny bussines pro ty firmy. Ony to nedelaji, aby nam zakaznikum prinesly modre z nebe, ale primarne pro kseft a predplatne je proste cesta k zajisteni staleho prijmu. Ja osobne jsem tvrde proti, protoze se zakaznik stava rukojmim a dost casto to pokracuje tim, ze prijde tam nejake zdrzeni, tam uprava podminek, orezani mista na cloudu atd. A ted, kdyz jste v pozici cloveka, ktery to roky vyuziva, ma na cloudu hromady dat, ma svoje workflow, tak proste tam pridate dolar, tam par dolaru atd. a ve finale si tim firma zajistuje pravidelne a vyvazene cashflow. Kazda mince ma dve strany a tohle hodnoceni bych cekal i od novinare. Nic neni cernobile.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Saard (64)  18.12.20196:55
Adobe a cloud ...nikdy ... stačila mi epizoda se zrušeným Adobe na území Venezuely ...jen tak, na popud Trumpa ... uměl jsem si představit firmy a lidi, kteří se využíváním produktů Adobe živí ... jednoho dne ráno přijdou do práce ... a mrd ... Photoshop a spol nefunguje ... BEZ NÁHRADY! Naštěstí to byla taková ostuda, že se vše vrátilo zpět ... ale poučení zůstalo ... pronájem čehokoliv, co mi mohou kdykoliv zrušit, protože se někdo špatně vyspal ... ??? NIKDY!.
Závěrem chci společnosti Adobe poděkovat, za krásné 3 roky strávené s Affinity Photo a Affinity Designer. ­)­)­)­)
Hezký den všem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.20199:14
V tom případě nerozumím, jak jsi byl schopen napsat tento příspěvek. Telefonní připojení a internet ti přeci také mohou zrušit ­(ISP zavře krám­), zvýšit cenu, změnit podmínky tarifu. Také si ho platíš měsíčně. Tak proč to používáš, když říkáš, že bys nikdy takovou službu nevyužil?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Saard (64)  18.12.201910:01
... předplatné mohu mít do divadla ... do bazénu .. na masáž ... ale pokud mám rád hudbu, chci cd­/dvd­/BR ... nikoliv pronájem, který mi kdykoliv může někdo zrušit ... pokud něco mohu vlastnit, tak to chci vlastnit ­- bez podmínek!!!
Knihu si taky koupím a nikdo mi ji nevezme ...
Pokud existuji dvě možnosti, jak je výše uvedeno .... cloud mne nezajímá. Pokud jiná možnost není ... tak není ... a smířím se s tím. Co se týká bezpečnosti uložení dat v cloudu ...­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­) ... NE DĚKUJI... ­)­)­)
Naštěstí k produktům Adobe je spousta variant, které člověka k ničemu nenutí.
Každý ať se zařídí podle vlastního rozumu ... já jen říkám, že pronájem softwaru je vývar ... a nesnáším nenažrané lidi ...natož firmy ­)­).
Hezký den všem. )
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201910:19
No ono i když si software koupíš jednorázově, tak to máš s podmínkami. Asi nečteš podmínky EULA. Také s tím nelze nakládat libovolně, jak se ti zlíbí. Ostatně i v licenci k Affinity je spousta zajímavých věcí. Komerčně ten software může používat jen jeden člověk, takže ostatní členové domácnosti jej sice mohou používat k osobní práci, ale pokud chtějí komerčně, už si to musí koupit taky. Velmi zajímavý pro tebe bude jistě tento bod:

Serif ­(or its licensors­) may suspend, remove, modify or disable ­(or impose limits on­) access to the currently available Serif Software at any time without notice and without liability to you.

Takže sis koupil jednorázově software, ale přesto máš v podmínkách, že ti mohou zrušit přístup k softwaru, aniž by se tě kdokoli na cokoli ptal, oznámil a nějak ti to kompenzoval. Takže se ptám, kde je tedy rozdíl? Tohle ti mohou zrušit také. Software nemůžeš vlastnit. Ať už ho koupíš přes předplatné nebo jednorázově.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(5)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201911:21
Pekne zavádzate. Serif mu nezakáže jeho software, ale ­"prístup k aktuálne dostupnému softvéru Serif­" a to je sakra rozdiel. To čo si raz kúpil je stále jeho ­(kúpil si licenciu na používanie, nie samotné autorské dielo­). A toto mu už Serif nezoberie. To čo tam píšu je, že v budúcnosti sa môžu na vývoj vykašlať a už žiadny prístup k ďalšiemu software nebude mať. Je to ochrana pred tým, aby sa v budúcnosti zákazníci nemohli domáhať opravy chýb v software.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:17
EULA je jedna věc, platné zákony této země druhá. A naše zákony jsou EULA nadřazeny, takže např. dodatečné úpravy zakoupeného SW ­(např. doplnění instalačního media aktivátorem­) jsou v této zemi zcela legální.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201911:29
Tak argumentom o ISP a telefonovaní ste sa úplne zhovadil. Internet na používanie Affinity nepotrebuje, kdežto pri Adobe by to bol dosť prúser. A za druhé, internet a telefonovanie sa odjakživa platí ako služba a nedá sa zakúpiť jednorazovo doživotne za jednu fixnú sumu ako Affinity ­(ak možno nepočítame nejaké extrémne prípady, VIP osoby­), platí sa mesačne a dokonca nie ako predplatné ako Adobe ale po čerpaní služby, pretože operátor napríklad nevie dopredu pri určitých paušáloch, koľko miniete sms, mms, či nenakúpite lístok MHD, a podobne.
Vy už radšej ďalšie blbosti ani nepíšte.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201911:41
Tak předně, u operátorů jsou i neomezené tarify ­(byť i ty mají většinou nějaké podmínky­), takže tam na počtu SMS, hovorů a podobně nezáleží. A narážel jsem především na to, že i konektivita je služba, kterou může někdo zrušit, když se špatně vyspí, přestože ji máš zaplacenou. Krásný příklad je z poslední době Kašmír v Indii.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201912:45
Neobmedzený tarif je ako neobmedzený Photoshop so všetkými funkciami. Ale stále je to predplatné na mesiac a nie jedna suma na celý život. Aj keď chápem, že pri službe ti ju môžu násilne zrušiť a v prípade dobrých podmienok pre prevádzkovateľa bez náhrady. Je to proste služba, ktorá sa dá prerušiť kedykoľvek. Keď si kúpiš ale produkt, tak by ti ho museli násilne fyzicky odobrať ­(krádež?­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201912:58
Ale co by, stačí, když nebude fungovat software, na kterém to běží. Zrovna před chvílí jsem četl podmínky pro TP­-Link, kde si vyhrazují právo udělat modifikace služeb a následně z toho i softwaru tak, že HW může přestat fungovat. HW ti také mohou zakázat používat ­(tam je to spíše na straně státu a zákonů­), ale také se tě nikdo nebude na nic ptát, přestože sis ho koupil na celý život. Stejně jako to může udělat třeba s vypnutím služby. Trumpovi ruplo v bedně a výsledkem toho nebylo možné ve Venezuele používat Photoshop, teď ruplo v bedně v evropských státech, budou zakazovat nejprve prodej, pak i provoz spalovacích aut a výsledkem toho také v budoucnu nepoužiješ něco, co sis zaplatil na celý život. A přitom ti nikdo nic fyzicky nesebere. Těch problémů může nastat spousta z různých důvodů, a to jak pro hmotné tak i nehmotné věci, ty koupené jednorázově i s předplatným.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201913:36
To sú už iba fabulácie.
Chcem vidieť, ako mi zakáže, zablokuje Adobe používanie zakúpeného Photoshopu na 9 rokov starom PC s Win7, pokiaľ bude odpojený od internetu. Kľudne bude spokojne bežať ďalších 9 rokov.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:36
Zolo, máš naprosto pravdu, já to mám také tak. Adobe 6 CS jsem nainstaloval pod W7, které, díky HW bariéře, na net nemohou, ­(v obou případech použity aktivátory­) a jak W7, tak Photoshop jedou naprosto bez problémů a jakéhokoli rizika. A místo drahého, protože periodicky placeného a nespolehlivého cloudu, nad kterým nemá klient žádnou kontrolu, mám, teď už dva 1 TB externí HDD. Takže na internet se dostane jen to, co si přes flešku převedu pod druhý počítač, přesněji řečeno malý, jednoduchý a primitivní NB s Linuxem a pustím na net.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:39
Poskytovatelů internetu je hafo a všichni nabízejí v podstatě plusminus totéž, takže bych prosil nemíchat hrušky s jablky. Zelména když trojice mobilních operátorů pokrývá signálem 99,9% území republiky a všichni už ,,umějí­" neomezená data.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:13
Kdysi dávno se u nás za předplatné prodávala hudba. ­(chráněná DRM, jak taky jinak, že?­) Pak firma krachla, ­(ale důvodů může být i mnoho jiných­) a platícím zákazníkům zůstaly jen mraky bezcenných dat a pláč nad ztracenými penězi. Ti chytřejší si aspoň udělali analogovou zálohu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.20199:09
Tykání nevadí :­-­) Ale vždyť já to nevidím černobíle. Já jsem si vědom problémů s cloudy a jen se snažím věci uvádět na pravou míru. Takže když někdo vytáhne jen negativa a neřekne pozitiva, tak se ho budu snažit upozornit i na ty opačné vlastnosti, na které zapomněl, ale také naopak. Je to stejně jako u elektromobility, kde se odpůrcům snažím vysvětlit její výhody, ale nekritickým zastáncům také problémy, protože, jak sám říkáš, nic není černobílé. Nejsem výhradně na straně, jen říkám, že je u zákazníků populární. To, že několika lidem cloud a předplatné nevyhovuje, na tom nic nezmění, když jsou tady miliony těch, kteří mají opačný názor a své peníze za něj skutečně platí.

Kdysi se hudba především stahovala, nekupovala, dnes se platí přes streamovací služby. Podobně filmy. Když na to ti lidi dobrovolně přechází, platí za to a vlastně nemusí ­(ilegálně stahovat to můžou přeci pořád­), tak to snad není populární? Pokud nechtějí streamování, tak pořád mají možnost si to koupit celoživotně. Ale, proč to tedy nedělají? Nebo snad nerozumím slovu popularita a znamená to, že je to něco, co nemám rád a nechci?

Jasně, že cloud je extrémně výhodný primárně pro firmy, tady vůbec nikdo neříká, že tomu tak není. Ale výhodný je ­(v mnoha, ale nikoli ve všech případech­) také pro zákazníky. Kdyby pro ně nebyl výhodný, hledali by ty alternativy. Jenže oni nejenže přechází Creative Suite na Creative Cloud ­(protože chtějí i ­"musí­"), ale objevuje se i spousta nových. Proč tedy i noví zákazníci jdou na model předplatného, když mohli zůstat u jiného softwaru, který mohli používal celoživotně? Proč někteří z těch, kteří Photoshop CS kradli, si ho najednou jako Photoshop CC platí? I cracknutý Photoshop CC se přeci dá sehnat na netu. Riziko, že tam bude vir, je stejné dnes jako i tehdy. Proč se u CS chovali ilegálně, riskovali viry a platili čistou nulu za Photoshop, ale u CC se mnozí z nich chovají legálně a platí?

Mnozí tady argumentují, že když si společnost usmyslí, že změní podmínky, tak jsou otroky té společnosti. Ano, jsou. Ale proč to vytýkají předplatnému u SW, ale u jiných služeb jim to přijde normální? Vždyť internet si taky platíš měsíčně ­(a taky ti mohou změnit účtování, tímto zdravím do Vodafonu­), a když přestaneš platit, nikdo ti nevrátí poplatky za předchozí dobu. Nerozumím tomu stesku, že když si přestanu platit Photoshop, tak nebudu mít Photoshop a nebudu ho moct dále používat, když úplně stejně to funguje u kabelovky, internetu, telefonu a jiných služeb za předplatné a nikoho ani nenapadne po někom chtít peníze zpět, protože už službu nemohu dál používat. Proč u SW ano? V čem je to jiné?

Navíc, pokud jde o ořezávání místa u cloudu, tak to se stalo u Microsoftu, protože to lidi zneužívali. Nicméně zrovna Adobe je ten, kdo u Photoshopu místo na cloudu za nezměněnou cenu zvýšil na 4násobek.

Pokud se předplatné nastaví dobře, tak prostě je populární a především předplatné Photoshopu je vzhledem k předchozí nabídce vynikající. To ale třeba neplatí o dalších produktů Adobe. Třeba bych chtěl Premiere Pro. Ale fakt se mi nechce platit dvakrát tolik, co za Photoshop ­(tedy místo 3500 Kč ročně 10 tisíc­). A tak hledám alternativu. Jenže když se podíváš na ceny konkurence, tak jejich předplatné se doživotní licenci vyrovná mnohdy tak za 1,5­-2 roky. A to prostě není výhodné. 6,5 roku u Photoshopu výhodné je.

Takže ne, nejsem jen na straně cloudu a připouštím i jeho nevýhody. Upozorňuji na to, že tady mnozí zapomínají na jeho výhody.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Pitris (13)  18.12.201911:08
Vpodstate s timto komentarem souhlasim. Mozna mam trochu problem s tim, ze drive si clovek SW koupil a mohl ho pouzivat podle libosti­(licencni smlouvy­), kdezto tedka si ho predplaci. Je tam riziko, ze uz neni panem toho SW a je castecne v podruci spolecnosti, na druhou stranu ziskava bonusy v podobe porad aktualni verze a doplnkove sluzby. Neco za neco.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:45
Já v předplatném a tím pádem i nutností, povolit prodavači SW přístup na svůj HDD a ke svým datům, nic pozitivního nevidím, právě naopak! Považuji jakýkoli SW za stejné zboží, jako židli, knihu, gramodesku a t. d. Zaplatím, tím pádem je to moje a můžu si s tím dělat co chci a nikdo nemá ani to nejmenší právo mne kontrolovat, co se svým majetkem dělám, pokud ho nepoužívám ke škodě svého okolí. ­( A jestli si nějaký špatně vycvičený managorský šimpanz myslí něco jiného, tak je to jeho problém­). Takže žádný předplacený SW si, už z principu, NIKDY!!! nepořídím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201912:13
"Mnozí tady argumentují, že když si společnost usmyslí, že změní podmínky, tak jsou otroky té společnosti. Ano, jsou. Ale proč to vytýkají předplatnému u SW, ale u jiných služeb jim to přijde normální? Vždyť internet si taky platíš měsíčně ­­(a taky ti mohou změnit účtování, tímto zdravím do Vodafonu­­), a když přestaneš platit, nikdo ti nevrátí poplatky za předchozí dobu. Nerozumím tomu stesku, že když si přestanu platit Photoshop, tak nebudu mít Photoshop a nebudu ho moct dále používat, když úplně stejně to funguje u kabelovky, internetu, telefonu a jiných služeb za předplatné a nikoho ani nenapadne po někom chtít peníze zpět, protože už službu nemohu dál používat. Proč u SW ano? V čem je to jiné?­"

Na to aký ste múdry mi pripadáte ako krátkozraký hňup. Vy ste im na to skočil aj s navijakom a teraz to dookola obhajujete. Internet, telefón a podobne sú číročisté služby. A bohužiaľ sa SW tiež stáva službou, napriek tomu, že pred tým sa dal kúpiť ako produkt. Keď vám ISP zdvihne cenu, tak sa nahneváte, skontrolujete iných a prejdete. Ale predstavte si, že ste na dedine a chcete a potrebujete používať internet ­(internet banking, el. občiansky a služby štátu cez internet­). ISP vám zdvihne cenu. Ouha, iný tu nie je. A nastáva problém. A bohužiaľ toto sa deje v profi grafickom SW. Adobe viacmenej nemá konkurenciu ­(čiastočne ju zlikvidoval v minulosti­) a v budúcnosti bude ešte horšie. Napriek tomu, že je tu aká taká konkurencia, Adobe má stále dominanciu a nemá problém meniť podmienky v neprospech zákazníka.
Adobe len využilo to, že zmenili ekonomický model. Umožnil mu to nehmotný SW. Pri hmotných výrobkoch síce viete ponúknuť niečo podobné, ale aby to bolo kvázi výhodné, musíte samotný produkt najskôr predražiť. To sa dá pri prémiových produktoch, ale nie pri bežných masových spotrebných produktoch ako sú napríklad TV. No skúste si predstaviť, že vám napríklad LG povie, že vám predá TV, ale budete si ju platiť v mesačných poplatkoch a nakoniec ju ani nevlastníte? Zmierite sa s tým? A zabudnite na to, že výrobca nastaví také podmienky, že by na tom prerobil. Je veľká konkurencia, výrobná a predajná cena TV je viacmenej známa. Pri SW je tiež nejaká výrobná cena. Bohužiaľ tá bežne nie je známa a preto niekedy bývajú ceny SW dosť ustrelené vďaka neexistujúcej konkurencii ­(Irfan a podobné fakt nepokladám za konkurenciu­).
A aj Zoner pochopil, že je to lepší spôsob ako oškubať zákazníka, že majú lepšie a pravidelnejšie príjmy ­(ľudia často preskakovali niektoré upgrady, lebo nevideli v nich taký prínos za tú cenu­). A pokiaľ je to výhodné pre firmu, tak to asi nebude výhodné pre zákazníka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: blue.sun (519)  18.12.201912:28
Ty na jedné straně tvrdíš, jak Adobe nemá konkurenci, na druhé straně tady neustále vyzdvihuješ Affinity. Tak si v tom už udělej pořádek, děláš hňupa jen ze sebe samého.
O výhodnosti předplatného třeba u Zoneru píšeme s Milanem výše. Ale to se ti zase nehodí do krámu, co, lháři?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201912:51
Technicky je Affinity konkurencia, ale reálne asi ani nie vzhľadom na veľkosť. To ako keby ste povedali, že v peci denne napečiete 100 chlebov a ste konkurencia veľkej pekárni. Využívate akurát dopyt na trhu po ručne robenom chlebe a asi s lepšími chuťovými vlastnosťami a predpokladám, že asi za 2­-3 násobnú cenu oproti tej pekárni. Obrat máte tak malý, že síce vyžijete z neho, ale na novú pec nenašetríte. Tak aká že ste konkurencia.
Prečo sú tu ľudia takí krátkozrakí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201912:46
Ach jo, s tebou je vážně legrace. Kdybys aspoň věděl, jaký je dnešní stav. Žiješ v roce 1989 nebo 2019? Proč by jako pronájem nešel u masových HW produktů?

Co třeba telefony, akce typu ­"každý rok nový mobil­"? Vlastníš ho snad? Ne, máš ho na rok pronajatý, platíš předplatné, za rok ho vyměníš ­(dostaneš aktualizovanou verzi jako u SW­). Telefon jako služba. Např. na Alze takto pronajímají telefony, tablety, notebook a iMacy. Když je pronajímání a nevlastnění věci tak špatné a nevýhodné, proč má přes 10 tisíc zákazníků ­(2018­), a to je jen jeden z mnoha prodejců, kteří to nabízí. Vždyť je přeci stále možnost koupit si telefon jednorázově a vlastnit ho neustále, a přesto se našlo nemálo lidí, kteří volí pronájem.

A co třeba auta a operativní leasing? Vlastníš snad to auto? Taky ho nevlastníš. A přesto, že lidé mají na výběr a pořád si mohou kupovat auta za plnou cenu a mít ho doživotně, i tak zájem o operativní leasing stoupá a dostává se z firemní sféry i na koncové zákazníky. Ve firemní sféře dělá pronájem vozu ­(a nikoli vlastnictví­) už dokonce přes 50 %. Mám doma set­-top­-box a také ho nevlastním, mám ho pronajatý od poskytovatele v rámci platby za TV a internet... Je rok 2019, už skoro 2020, propána.

Nesouhlasím s tím, že když je to výhodné pro firmu, tak to není výhodné pro zákazníka. Existují i win­-win situace. Alespoň u Adobe, zdá se, vyhráli všichni. Adobe má pravidelné platby, příjmy raketově rostou, ale většina zákazníků má ve výsledku levnější Photoshop a jiné aplikace, než kdyby je kupovali každý rok, nebo by nekupovali, ale měli je zastaralé. A těch zákazníků je navíc více, takže na jednom produktu Adobe více vydělá, protože díky výhodněji nastaveným podmínkám pro jednotlivé uživatele má více uživatelů, a tedy více peněz. Kdo tu prohrál? Já tu žádného poraženého nevidím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201913:30
Mne sa páči ako tu motáte rôzne obchodné modely.
Napríklad tie telefóny na Alze. Vybral som si napríklad Xiaomi Mi 9 LTE 128GB černá.
Predajná cena 9999 ­(odhliadnem o toho, že ho kúpim u nás za 8890 a u vás prvý Shop roku Sunnysoft 7990, ináč od 7400­).
Na stránke s mobilom pri 39 za deň to robí 14235.
Na stránke NEO je to 1189 mesačne, čo je 14268.
Dobre dajme k tomu za 9999 poistenie proti rozbitiu a krádeži, ako je to v NEO, čo je na rok 1437.
Takže čo je výhodnejšie? Preplatený model za 14235, alebo nahotovo 11436 a dokonca je telefón môj?
To je tá situácia win­-win, o ktorej ste písali? Za rok som prerobil 2799.
Ak to kúpim zo Synnysoftu, tak som dokonca ušetril 6236, len s tým, že nemám nejakú pochybnú ochranu.
Nemáte pocit, že riadne zavádzate v tom, ako je to výhodné a populárne?

Leasing je zase iný obchodný model. Mám pocit, že auto nevlastníte len do splatenia leasingu. Potom je vaše a môžete ho predať. Okrem toho firmy si ho dajú do nákladov, takže im ho zaplatia zákazníci. Neviem o tom, že by pre bežného človeka bol leasing výhodný. Dajte mi príklad.

Set­-top­-boc je zase iný model. Je to nepriame viazanie produktov ­(v cene internetu a TV je set­-top­-box ALE nevlastníte ho, pritom ho uhradíte práve v tej celkovej cene­). Tam by mala byť zvlášť služba poskytovanie intenetu a TV a zvlásť produkt STB ­(hoc aj formou splátok, ale váš­). A takto by ste vedeli reálne porovnať výhodnosť ponúk služieb ­(STB nemusíte ani od operátora kupovať­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  18.12.201914:02
No, kdybys pozorně četl, tak by ti možná došlo, že tu nemotám různé obchodní modely. Kde co píšu o leasingu, při kterém ti zůstane auto? Píšu o operativním leasingu, ne obyčejném leasingu. To jsou dvě poněkud rozdílné věci. U operativního leasingu ti auto nezůstává, nikdy se nestává tvým majetkem, jde v podstatě o dlouhodobé půjčení auta, mnohdy se zahrnutým servisem, dálniční známkou, zimními pneumatikami... Takže ne, nemůžeš ho prodat, protože nikdy nebylo tvoje ­(mám pocit, že ho pak ale můžeš odkoupit­). Jak chceš hodnotit výhodnost operativního leasingu? To přeci záleží na tom, jak dlouho by sis jinak nechával jednorázově koupené auto i to, jak moc si vážíš toho, že se nestaráš o servis a co všecko to obsahuje...

Stejně jako u toho Photoshopu. Pokud upgraduješ častěji než jednou za 6,5 roku, tak se ti vyplatí Creative Cloud. No, když uvážíme, že je v tom ještě Lightroom, který stál dalších 300 USD, později 150 USD, tak jednou za 7,5­-8 let. Tobě asi ne, ale mně přijde lepší mít pořád aktuální verzi Photoshopu, než to měnit jednou za 8 let, abych na utracených 30 tisících ušetřil pětikilo. A jak už bylo řečeno, pokud jde o amatérské fotografy, tak ti mají jednorázový Photoshop Elements za nějakých 2200 Kč, takže o co jde?

Pokud jde o ty mobily, jak dlouho jsi hledal první telefon, u kterého ti to nevyšlo? Jsou tam totiž i telefony, u kterých to vychází opačně. Některé jsou výhodnější ­(a to velmi výrazně­), jiné naopak ne. Zákazníci, kteří si takto pořizují telefon, prostě existují, s tím ty nic nenaděláš.

Apple iPhone 11 Pro Max 512GB ­- 12×2899 Kč = 34788 Kč vs 43790 Kč + 5288 Kč pojistka na rok
Apple iPhone 11 Pro 256GB ­- 12×2299 Kč = 27588 Kč vs 34590 Kč + 4185 Kč pojistka na rok
Samsung Galaxy Note 10+ ­- 12x2199 Kč = 26388 Kč vs 28990 Kč + 3514 Kč pojistka na rok
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Predplatne neni popularni... | od: zolo_sk (186)  18.12.201920:21
Ten leasing sa nebudem hádať, nepodnikám, operatívny leasing je pre mňa niečo nové. Asi to pre jednotlivca nebude.
Výber telefónu bol jednoduchý a vôbec som nehľadal. Zobrazil som stránku NEO, mobily, vybral značku Xiaomi a zoradenie od najdrahších a hneď prvý model to bol. Fakt nič iné som nerobil. To len tvoja fantázia ti nahovára, že som dlho hľadal taký model, aby mi to vyšlo. A výber Xiaomi preto, lebo nie je tak brutálne predražená ako Apple, kde je možné v splátkach zaplatiť menej, ale kto z bežných ľudí ­(priemerne zarábajucich­) dá každý rok 34 tisíc len na mobil? Samsung Note 10+ to isté, len v bledoružovom.
Mimochodom, kúpiť Apple iPhone takým spôsobom je blbosť, lebo iPhony najmenej strácajú na cene a po roku sa dá ešte predať za parádnu cenu. Takže reálne vyjde nákup lacnejšie ako na splátky.
Ale načo to tebe píšem, keď máš skalopevné presvedčenie, že na splátky a bez vlastníctva na konci, je to lacnejšie. Dokonca pri Xiaomi ani bez toho nie je.
Tak som si zo srandy znova dal napríklad Huawei, zoradil od najlacnejších a HUAWEI P30 černá za 1199 je spolu 14388. V hotovosti ho majú za 13999 ­(bez tej pochybnej ochrany­). Ale zase prečo ho kupovať od predraženej Alzy. Dá sa kúpiť už od 11300. To je cez 2500 lacnejšie od Alzy. Ono sa dáva Alze na splátky brutálne predražené veci ľahko lacnejšie na splátky. Okrem toho inde vám stále ostane mobil vo vlastníctve. Okrem toho takouto ročnou výmenou vás donútili výrazne viacej utrácať. Bežne ľuďom mobil vydrží dlhšie ­(bežne 2 roky, typicky záruka­). Ja tiež kupujem mierne staršie top modely ­(LG G radu, teraz kúpim výbehovú ale novú LG V40 za 384 €­) a v minulosti mi vydržali 3 roky, teraz už len 2 roky. Mal som dokonca prvý Samsung Galaxy S kúpený hneď ako sa dostal do distribácie v hotovosti, ale to ešte Samsung nepredražoval S radu, to až neskôr sa začal opičiť po Apple a tiež mi vydržal tuším 3 roky a doteraz ho mám a funguje už len z nostalgie ­(dokúpená nová batéria Avacom­), nepoškodený, nepoškriabaný, hneď zakúpená fólia Screenshield..
Čo chcem povedať, že kupovať na splátky, kde to treba za rok splatiť a brať nový, bez fyzického vlastníctva toho mobilu je absolútne nevýhodné. Roztáčate spotrebný kolotoč. Za vaše blbé názory by som vás nechal týždeň na skládke. A s tým nič nenarobíte nech skúsite robiť akékoľvek prepočty.
Keď máte dostatok peňazí, kľudne si meňte mobil aj po pol roku.Ale nevnucujte tento model druhým s tvrdením, že je to výhodné. Ukázal som vám na dvoch mobiloch, že nie je.
Ešte ste mi nedali príklad toho auta.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  19.12.20197:39
Je vidět, že fakt nerozumíš, co se ti snažím říci. To, zda je to výhodné, není jen otázkou výsledné ceny. Je to i otázkou komfortu, osobních preferencí a podobně. To, co může být výhodné pro jednoho, nemusí být výhodné pro druhého. Navíc to, že u Xiaomi to není výhodné v podstatě pro nikoho, ještě neznamená, že tentýž model není výhodný třeba pro toho, kdo si kupuje každý rok nový iPhone a nechce řešit bazary.

Lidé jsou líní, tak to prostě je, a dokonce i pokud mají zaplatit více, za tu pohodlnost jim to často stojí a je to pak pro ně výhodná nabídka, přestože je finančně horší ­(což u předplatného nemusí být pravda­). A ten telefon se pak jako roční prodá zase někomu jinému, pro koho je naopak výhodné mít rok starý telefon za nižší cenu než mít každý rok nový. Pro každého může být výhodné něco jiného. S tím autem je to totéž. Záleží na tom, jak moc si ceníš těch služeb a jejich vlastností okolo. Jde i o subjektivní, ne výhradně objektivní věc. Vždyť i ta diskuze to potvrzuje. Jsou tu lidi, kteří by za předplatné Adobe nikdy nedali ani korunu, protože to považují za nevýhodné. Pro mně je to naopak velmi výhodná nabídka a ty peníze nemám problém dát. Ale oni i já máme stejné podmínky od Adobe. Jak to, že je to pro jednoho výhodné a pro druhého ne? Protože každý máme jiné potřeby.

A proto ty služby předplatného tolik nabírají na popularitě. Jasně, že na tom většinou vydělá firma ­(větší vybranou částkou, větším počtem uživatelů nebo dokonce obojím najednou­). To ale neznamená, že to současně není výhodné pro toho člověka. Já nemůžu vědět, jak moc si ceníš toho, co máš v tom předplatném a operativním leasingu navíc, jak moc hodnotíš riziko toho, že ty služby využiješ nebo ne, jak moc je pro tebe důležité mít pořád nové auto, nebo jak ti vadí jezdit v něčem, co má 5 let a více. Pokud ta nabídka pro tebe není výhodná, pro mě za stejných podmínek výhodná být může.

Takže ještě jednou. Já nikomu nevnucuji, že je to výhodné. Nemusí být. Ale ty služby nastavují takový model, že to pro stále větší množství lidí výhodné je, ať už jde o důvody finanční, komfortní nebo nějaké jiné. A proto roste počet lidí, kteří takové služby využívají. A pokud jde o Adobe, tak tam to ve srovnáním s CS je výhodné pro drtivou většinu zákazníků i finančně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Saard (64)  20.12.201919:02
... nezlobte se, ale pronájem je výhodný maximálně pro firmy a lidi, kteří si pravidelně vydělávají a je nutnost mít stále aktuální produkt ­(fotograf­-DTP­-tiskárna­) ... pro náročnějšího fotografa, který se ale focením neživí ... už pronájem PS je prodělečná věc, protože jemu stačí produkt jako Affinity Photo, který je aktualizován ... a zaplatí za něj jednou. Pro úpravu fotek a práci ve vrstvách nepotřebuji mít co dva roky novou verzi Adobe PS za 22000,­-­(doufám, že si tu cenu pamatuji dobře­)?? Proč by měl takový člověk ukládat svou práci do cloudu?
Jste mi sympatický, pane Šurkala, ale Vaše prosazování Adobe a cloudu nemá pro hodně velkou skupinu fotografů ...LOGIKU.
Přeji všem hezké svátky.
Petr Štefek ­(Saard)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  20.12.201919:30
Vždyť to ale sám potvrzujete :­-­) Já přeci necpu Photoshop CC normálnímu fotografovi. Už jsem několikrát říkal, že pro ty je tu např. jednorázový Photoshop Elements, pokud se bavíme o Adobe ­(nebo to Affinity, vůbec nic proti němu­). Kupoval si snad náročnější fotograf, který se focením neživí, plný Photoshop za 22 tisíc? Nekupoval. Tak proč řešíte, že si nekupuje ani Photoshop CC? Ten fotograf, o kterém mluvíte, si nekupoval jednorázový Photoshop a nekupuje si asi ani cloudový Photoshop. Takže moc nerozumím tomu, o co vlastně jde. Proč se tu navážíte do cloudového řešení jako nesmyslu a současně se bavíte o fotografovi, který nebyl cílovkou Photoshopu tehdy ani teď? Vždyť to nedává smysl.

Jinak řečeno, řešíme tu to, zda má Photoshop náhradu v Affinity, nebo řešíme to, zda je výhodnější koupit si PS jednorázově nebo s předplatným? Já mám za to, že jsme tu řešili koncept předplatného.

Jde spíše o to, že nyní je větší šance, že si ten náročnější fotograf, který si nekupoval jednorázovou verzi PS, koupí tu cloudovou a ne obráceně. Tedy předplatné je v tomto případě krok k lepšímu, ne k horšímu. Předplatné přineslo Photoshop širší skupině fotografů, nikoli naopak. To, zda je tu Affinity za lepší cenu, s tím nesouvisí. Ano, pro většinu běžných fotografů bude Affinity jistě mnohem výhodnější volbou než Photoshop. Nikdy jsem neřekl, že není. Pro běžného fotografa je plný Photoshop ­(jednorázový i cloudový­) zbytečně drahý nesmysl. Cloudový ale dává větší smysl než ten jednorázový.

Já neprosazuji Adobe vůči Affinity. To jsem nikdy neřekl. Jen říkám, že pokud si člověk kupuje Photoshop a chce si pořídit Photoshop ­(ať už je důvod jakýkoli­), tak je předplatné pro drtivou většinu takových lepší variantou, než byla jednorázová platba. A prodejní čísla to dokazují, že cloudových zákazníků je více než bylo těch jednorázových za dob CS. Tedy jde rozhodně o populárnější volbu. I Zoner má teď také více zákazníků v předplatném než měl při jednorázovém prodeji a tam se tedy o takové výhodnosti ­(předplatné vs. jednorázové­) jako u Adobe rozhodně nedá mluvit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Saard (64)  20.12.201922:11
... souhlas ...POKUD si někdo koupí Adobe Elements ... ať si dělá co chce ... ­)­)­) ... a dá se říct, že takový zákazník mne vůbec nezajímá ... stejně tak někdo, kdo si pronajme Zoner ­)­)­) ... to už radeji Adobe ­)­)­) ...
Pro náročnějšího fotografa je v tuto chvíli k Adobe PS jediná ­(skoro­) varianta... a to je Afiifnity Photo ... ­(Zoner ani náhodou­) ...
Máme jasno v celé věci ... podle mne Elements nebo Zoner není varianta srovnatelná s Affinity Photo ... je to můj názor a můžete s tím nesouhlasit.
Předplatné v mnou uvedeném případě, náročného fotografa, který si nevydělává každodenně focením ... je nesmysl.
Uznejte prosím alespoň toto .. ­)­)
Hezké svátky. ­)­)
PS: ... pracoval jsem v PS od disketové verze 2 ...­)­)­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Milan Šurkala (5731)  20.12.201922:22
Však já to uznávám celou dobu. Máte snad pocit, že ne? Mi přijde, že fakt vůbec nerozumíte, co vlastně říkám a podsouváte mi něco, co jsem nikdy neřekl a ani jsem si nemyslel. Takže znovu, Photoshop, a je jedno zda jednorázově placený nebo s předplatným, je nesmysl pro fotografa, který si tím nevydělává. Nikdy jsem netvrdil opak, souhlasím s tím celou dobu. Jenže jednorázový nákup byl pro většinu nesmyslný ještě více. Co jsem říkal, bylo jen to, že předplatné PS je pro něj výhodnější, než kdysi bylo jednorázové pořízení PS.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:58
Pro fotgrafa ­- amatéra je nesmysl právě předplatné. Photoshop 6 CS jsem koupil za tehdy 16.000 Kč v době, kdy už jeho prodej končil a protože mám počítač, který je ,,dlouhoživotnostní­" budu vše používat ještě dalších hafo let. Takže jsem dal 16.000 za program, který jede už minimálně 6 let a dalších X, protože i kdybych natáhl brka, tak počítadlo i s programy zdědí vnučka ­- fotografka, takže počítejme s tím, že ten Photoshop pojede ještě dalších minimálně dvacet let. Kolik bych dal za předplatné? Eagle, což je program na tvorbu plošných spojů, jsem rovněž koupil přes bratrance v Kanadě za cca 14.000 ­(4 R 16 Professoional­) už v r. 2002. Dodělal jsem si do něj knihovny a jedu na něm stále a bez problémů. Dnes je Egle za předplatné a ani se neptejte, kolik za Professional měsíčně chtějí! ­(ročně je to šesticiferná částka­). Přitom ve funkčnosti obou verzí není prakticky rozdíl a doplnit do knihovny novou součástku je zábava na několik minut, takže ,,upgrade­" si dělám sám a zdarma.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:27
Krabicová jednorázovka je vždy výhodnější, tedy pokud netrpím chorobným nutkáním upgradovat kvůli sebenepatrnější volovině. Z bezhlavého upgradování mne vyléčilo právě Adobe. Kdysi jsem si u nich koupil Auditio 1. Perfektní, funguje bez problémů dodnes. Pak jsem si, za nižší peníz, protože jedničku jsem měl, zakoupil dvojku. Změny, až na možnost implementace češtiny, prakticky žádné. Pak jsem zkusil pětku a hrůza, spousta věcí, které dvojka uměla v pětce vůbec neexistovalo, takže pětka byla pro zásadnější úpravy analogových nahrávek prakticky nepoužitelná. Takže jsem instalační medium, ­(se ztrátou­), prodal, pětku totálně odinstaloval a downgradoval zpět na dvojku. A žádný další upgrade už se konat nebude, i kdyby se v Adobe na hlavu stavěli a ušima balancovali.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:20
Výhody? Data v cloudu = data v čoudu! Kdykoli je může kdokoli vymazat, nebo ukrást a na nikom si nikdo nic nevezme. A ještě za to chtějí PLATIT A OPAKOVANĚ! Kulový, soudruzi, kulový! Externí HDD 1 TB, nejlépe několik, za pár šupů a je po problému, s USB 3 je to rychlejší, než stahování bůhvíodkud.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:29
Libre Office jsou zdarma a navíc multiplatformní, takže až budou za předplatné i W 11, bude možno bez problémů přejít na Linux. To samé platí i pro Gimp.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: bedo. (319)  16.12.201917:17
Ako pre koho ­- pre ľudí, ktorí si pomocou tých produktov zarábajú na živobytie to predplatné pokryje v podstate hodina­-dve platenej práce. Tí to veľmi riešiť nemusia, aj tak kupovali každý rok­/dva platené upgrady za ťažké tisíce, takto to majú akurát rozpočítané na drobné. Iné je to v prípade amatérov, ale tí majú na výber kopec iných možností vrátane Affinity Photo za nejakých 50€ jednorázovo, nehovoriac o kope kvalitných programov úplne zadarmo ­(Raw Therapee, Darktable, GIMP­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: JonSnih (301)  16.12.201917:39
Když pominu špičkový, ale předražený Capture 1, tak poslední dobou se snaží u DXO ­(Photolab 3­) nebo Exposure ­(verze X5­). Oba SW se dají sehnat v akci pod 100 dolarů, příp. upgrade do 50 dolarů, což mi přijde rozumné.

@Milan Šurkala: Nemáte v plánu se vrátit k testování RAW editorů za rozumnou cenu ­(DXO Photolab, Exposure­)? Věřím, že by se našlo dost čtenářů, které by to zajímalo. Ke všem je 30denní trial, tzn. žádné obstrukce se získáváním produktů jako je tomu u foťáků.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Re: Predplatne neni popularni... | od: bedo. (319)  16.12.201920:04
Keď tak nad tým ešte rozmýšľam, možno by sme mali Adobe za predplatné poďakovať, lebo asi aj vďaka nemu vznikol kopec zaujímavých programov ako už spomínané Affinity Photo, či Luminar. Dovtedy bol prakticky jediným funkčne porovnateľným konkurentom ­(databáza + vyvolávanie­) Lightroom­-u dnes už nebohý Apple Aperture a Photoshop v podstate žiadnu reálnu konkurenciu nemal. Idem ešte pozrieť Exposure, o tom som ani nevedel... :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: Pitris (13)  17.12.201912:32
Na tom neco bude :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Predplatne neni popularni... | od: mlsný amatér (482)  15.1.202014:10
Přesně tak, kšeft je to jediné, oč tu běží. Jenže zákon akce a reakce platí i v ekonomice. Firmy ,,optimalizují­" zisky, ­(česky: zdražují, i když maskovaně­) a zákazníci ,,optimalizují­" výdaje, takže místo drahých originálů kupují stejně kvalitní, ale mnohem levnější, alternativy a ti, co se v IT vyznají, činí opatření, jak se instalaci předplacených SW do svých počítačů vyhnout. Bohužel, těch, co si uvědomují, co se na poli SW děje, umí kalkulovat a umí si počítač ,,zmrazit­" tak, aby to nové, ­(W 10­) ignoroval a zároveň původní ­(W7­) O. S. ochránit před infekcí, je minimum. Všichni ostatní reagují na hoaxy typu: Končí podpora zoufalým úprkem k ,,novému a lepšímu­" O. S. a po prvním stažení aktualizací bezmocně brečí nad stávkujícím počítadlem. A to ještě nevědí, jaké šmírovací svinstvo jim MS do počítadel nacpal.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.