Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
10.12.2014, Milan Šurkala, anketa
Trh profi kompaktů s většími senzory a objektivem s optickým zoomem je dnes velmi oblíbený. V relativně malém balení nabízí výkony někdy i srovnatelné se zrcadlovkami. Který z dnes prodávaných modelů je podle vás ten nejlepší a nejvýhodnější?
santilub (3) | 24.12.201414:56
Nevím,který je nellepší,neb jsem neměl možnost je vyzkoušet,ale můj RX100M3 je suprový a mohu jen doporučit.
Pěkné Vánoce
Odpovědět0  0
Doom (127) | 11.12.201411:33
skvělá diskuze, díky za možnost se parádně zasmát :­)
gearfaggotry forever :D
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 10.12.201418:34
podla mna si tu nejaky typek­-fujista narobil nicky a naklikal tam na tu fujinu x30 hlasy, inak si toto fiasko panaku a sony ­(v skutocnosti jednoznacnych lidrov v triede profikompaktov­) v ankete logicky neviem vysvetlit a zdovodnit, jeden normalny fotograf ci fanusik fotografie nezahlasuje za nieco co ma realne a preukazatelne horsi obrazovy vystup, o videach u fuji sa radsej ani bavit nebudem tam je to sodoma gomora.. fuji je dobry leda tak v triede csc­(ale aj tam by som do nich nesiel koli predrazenym objektivom­), no v oblasti profikompaktov nema sance..
Odpovědět6  3
Matwey (12) | 10.12.201423:57
ty si za pitomca na ephoto.sk a vidím, že aj tu...
Odpovědět3  4
stn35 (205) | 11.12.20141:53
ja na ziadnom ephoto.sk nie som a si to vyprosim nadavaj si svojej materi doma..ja som ti do pitomcov nenadaval! si to vyprosim sopliak jeden.. a podla prispevkov co tu mas je to vsetkym jasne ze to si ty ten fujista co tu ma viac nickov tak si si naklikal na x30 dilinko..
Odpovědět2  3
Milan Šurkala (6623) | 11.12.20149:53
Hele, bav se slušně a bez nadávek.
Odpovědět1  0
radanradan (3) | 11.12.201410:41
Stančoku, Ty se dokážeš odkopat hned v prvním příspěvku. Na cz a sk fotoserverech jsi profláknutý, ban furt visí v luftě. Začni pilovat angličtinu nebo ještě lépe čínštinu ;­-­). No a hlavně už si konečně něco kup a fooooť. Pak se Ti bude leccos jevit jinak, možná přijdeš i na to, jaký je to nebetyčný rozdíl mezi mechanickým zoomem, co mají fujiny a zbytkem světa.
Odpovědět3  3
RiMr (756) | 11.12.201410:54
...jakože ­"prožitek­" z průběhu procesu zoomování je důležitější než obrazová kvalita?
Taky jsem diskutovanou Fuji měl a to by ten zoom musel mít interface na ucho na laskání ušního lalůčku nebo tříselnou přípojku, aby to ospravedlnilo to co z toho leze ­- ve srovnání se ­"zbytkem světa­" v této cenové skupině...
Odpovědět3  2
Doom (127) | 11.12.201411:35
děláte jako by ta obrazová kvalita byla středobod vesmíru :D
Odpovědět1  0
snejdy (278) | 11.12.201414:13
Vždyť taky jo, co jiného je u foťáku důležitější než obrazová kvalita??
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (6623) | 11.12.201414:41
Jak pro koho... Já si např. kupoval fotoaparát, se kterým mě bavilo fotit, přestože měl ve své třídě jednu z nejhorších kvalit obrazu ­(co do výkonu senzoru­). A vždycky bych upřednostnil ­"zábavu­" před obrazovou kvalitou. Nefotím profesionálně, takže kvalita obrazu je pro mě jen jeden z faktorů a rozhodně ne nejdůležitější. Velmi důležitý, ale ne nejdůležitější. Tohle je prostě subjektivní měříko, nikoli objektivní.
Odpovědět2  0
Doom (127) | 11.12.201417:35
viz Milan... fotoaparát je navíc jenom nástroj a TK výsledku je jednou veličinou ze trojice Emoce, Kompo a TK, řekl bych, že ta nejméně relevantní. v poslední době mám stále intenzivnější pocit, že na TK bazírují hlavně lidi, kteří do snímku neumí pořádně dostat ty emoce.
Odpovědět3  0
snejdy (278) | 19.12.201411:35
já foťák beru jako nástroj na zapisování reality a proto chci dobrou kvalitu, hodně detailů a málo šumu... když jde o emoce, tak tam snad záleží na fotografovi a ne na tom co drží v ruce, takže když bude mít nějaký horší foťák se kterým ho ­"baví fotit­" a má pocit že přes něj tam dá víc emocí, tak to by nedokázal ty samé emoce vyjádřít i jakýmkoli jiným foťákem? Vždyť je to jen obrazový záznamník :­-)
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 19.12.201411:40
Jinak já taky nefotím profesionálně ­(ani zdaleka­), ale jako ideální stav vidím to aby fotka vypadala jako realita viděná okem, tj spojitá, bez šumu, s vysokou mírou detailů... proto kdyby byly fotoaparáty třeba 100 megapixel bez šumu až do ISO 409600 a s objektivem kreslící všechny mikrodetaily tak takový chci, a to i kdyby vypadal jako hnusná krabice od mýdla...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 19.12.201411:49
Tu záleží o tom, o jakých emocích se bavíme. Mně šlo o emoce při focení ne o emoce na fotkách. A některé fotoaparáty jsou mnohem zábavnější než jiné. Třeba takový Olympus Tough TG­-1. Blbá hračka, která aberuje jak o život, žehlí to jak nejmodernější žehlička, ale focení s ním byla tak obrovský zábava, že jsem byl vyloženě naštvaný, když mi po nějaké době došla baterka a já musel domů. Takový fotoaparát bych si klidně koupil, přestože TK byla místy docela mizerná.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 19.12.201415:05
Tak tohle chápu, jde o vodotěsný fotoaparát a ten nejde nahradit ničím. Sám mám TG­-2 a když jedu na vodu nebo jdeme do aquaparku tak ho mám na krku skoro pořád. Fotky sice nejsou tak kvalitní ale zaberu momenty, které normálním foťákem nemůžu. COž ale u čistě suchozemských strojů neplatí, tam ten samý moment se stejnými emocemi můžu zachytit čímkoli stejně, akorát bude rozdíl v detailech,šumu,optických vadách atd....
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 19.12.201418:56
Vtip je ale v tom, že mě podstatně více bavil nad vodou než pod vodou.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 19.12.201421:56
Tak ono taky s ním fotím hlavně nad vodou, ale v místech kde reálně hrozí utopení foťáku :­-­) Ale chápu co myslíte. Na druhou stranu emoce u focení je něco, co úplně nechápu, já mám emoce až tehdy když vidím výslednou fotografii a to, jak se povedla a jak je vykreslená... Při focení samotném mám maximálně emoce z fotografované scény. Ale stroj kterým fotím na to už vliv nemá bych řekl.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 20.12.201413:19
Ty emoce při focení závisí na mnohém. Na ergonomii fotoaparátu, objektivu, rozsahu ostření a mnoho dalších faktorech. Někdy to může být třeba to, jak člověk musí s fotoaparátem bojovat za dobrou fotku, u některých jiných podobné neduhy naopak vadí.

Na tom Olympusu je vynikající supermakro a když člověk běhá za nejrůznějším hmyzem a vymýšlí, jak ho zajímavě vyfotit, tak to je zábava. I když je Sigma DP2 neuvěřitelně protivný fotoaparát, jeho ohnisková vzdálenost a to, jak 3D ty fotky vypadají, opět dělají z tohoto fotoaparátu hodně zábavné náčiní. Moje NX11 je také pomalá, pomalu ostří, senzor má vysoký šum a mizerný DR, video je k ničemu, ale jak tam člověk nasadí 30ku pancake nebo nějaký starý manuální objektiv, najednou ho navzdory tomu baví fotit takřka cokoli.

Třebas i focení s 18­-55mm objektivem mě na NX11 docela baví podobně jako u nedávno testovaného Canonu EOS 1200D. Ty fotoaparáty mají i s takovým objektivem něco do sebe, ale těžko se to popisuje ­(něco takového, že ­"je to hloupý základ, ale pojď s tím přesto vyfotit něco pěkného­". Naopak s Nikonem D3300 a 18­-55mm objektivem totéž byla strašná nuda. Někdo to tak možná necítí a fotoaparát považuje jen za technický prostředek, pro mě může výrazně ovlivnit mou kreativitu a náladu při focení.

Třeba proto jsem doposud neupgradoval z NX11 na vyšší modely. Přestože jsou objektivně mnohem lepší snad ve všem a i v mnoha aspektech, které mě na starším modelu hodně štvou, ani jeden z těch nástupců prostě nebyl ­"zábavný­". A pro mě je prostě zábavnost na prvním místě. To, jak mě ten fotoaparát podněcuje ke kreativitě. Obrazová kvalita je ­(pro mě­) až druhořadá. Důležitá, ale rozhodně ne nejdůležitější.
Odpovědět0  0
kikapu (59) | 12.12.201414:39
ani tak nejde o ­"prožitek­" z mechanického zoomu jako o obavu z podělání funkce zoomu motorického
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 11.12.201411:57
este raz kto je stancok, vysvetlite mi to uz konecne niekto? preco ma s nim neustale porovnavate? nechpem co ste si tu na mna poniektori vymysleli za hru a neustale mi tu niekoho vnucujete a este kolega vyssie mi aj vynadal do pitomcov pricom jeho p.surkala neupozornil.. zaujimave ja ked nieco poviem na svoju obranu uz som hned ­"nepriatel­"
Odpovědět3  2
Matwey (12) | 11.12.201418:32
nechcem to už rozmazávať, ale slovník ťa prezradil, ­"panak­", ­"dilinko­"... tie slová už poznáme z ephota, a tiež iné, si to ty Stančok! ;­) ... nechápem, že sa už ani k vlasnému menu nehlásiš :­-D
Odpovědět1  3
marek12 (34) | 11.12.201421:13
Nechápem, že dospelý človek dokáže hrať také divadlo. Nikto nemusí byť odporník, aby pochopil, že kto je kto a kto si Ty.Tebe nejako vadí, že vieme, že si Stančok? Mne napríklad nevadí, že radšej ako fotenie máš technické parametre. Už na ephote som to písal. Aj som na tom podobne. Si síce trošku expresívnejší, ale každý je nejaký. Technické detaily sa však dokáže nabifľovať každý. Preto by si mal podľa mňa viac dať na rady ľudí, ktorí skutočne fotia.
Odpovědět1  3
stn35 (205) | 11.12.201421:58
dobre blbeckovia, som ten vas stancok ako tvrdite verte si kludne svojim rozpravockam.. ja tu koncim a dnesnym dnom rusim aj toto konto nema vyznam s takymi blaznami komunikovat aby ma to vecne niekto upodozrieval a podsuval nejake chujoviny.. bravo,mozte si zatlieskat, digimania aj vdaka vam prisla o jedneho z dlhodobych fanusikov..dasvidanja..
Odpovědět2  2
Milan Šurkala (6623) | 12.12.201420:10
Jen kvůli tomu chceš končit, že tě ­(patrně­) odhalili? :­-­)

Nemůžeš se divit tomu, že tě tu tak označili, když stancok na ephoto.sk a stn35 na Digimanii mají tak moc společného
- nick stn35 velmi podobný stancokovi ­(první písmenka­)
- sám jsi tu na Digimanii v diskuzích mnohokrát odkazoval na ephoto.sk
- tu i tam zmíněný nick vlastnil Canon SX20, kterou už nemá
- oba používáte nadávku dilinko
- probírání rumors 1­" vs 2­/3­" senzoru u Fuji X30 a 1­/1,7­" vs 1­" u LX8 na DM i EP
- na obou webech se nick rozhodoval mezi OM­-D E­-M10 a A6000 ­(červen 2014­)

To by bylo opravdu moc náhod, kdybyste nebyli jedna a tatáž osoba.
Odpovědět3  3
kikapu (59) | 12.12.201421:26
detektiv hadr, dobrá práce šerife
Odpovědět2  2
matoztn (8) | 10.12.201417:24
olympus xz­-2
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 10.12.201415:09
Byl jsem si LX100 osahat u Škody a vypadá to na lásku na první pohled, ze které by časem mohl vyrůst i kvalitní vztah :­)
Není ideální ­- líbil by se mi PDAF z a6000, větší zoom i za cenu zhoršení světelnosti ­(a naprosto chápu, že podle mnohých by to ten foťák zabilo­), dotykový a aspoň trochu ­(ala a6000 a jiné­) výklopný displej, ale... co je ideální, že...
A cena? To souvisí s malinkou výhradou k dotazu ­- nejlepší nemusí být nejvýhodnější a obojí je to dohromady pak subjektivní záležitost na druhou :­)

Tady se to pak porafat musí, ne že ne...! :)
Odpovědět0  0
radanradan (3) | 10.12.201412:07
Pánové Šefrna a Stn35 jsou ve svých vyjádřeních tak rasantní :­)... Jsou to holt rasi.
Stn35 je tuším velmi renomovaný fotopublicista Stančok na ephoto.sk, že? ;­-­) A pan Šefrna byl kdysi zarputilý Minolťák, pak stejně zaťatý Soňák, udělal přemet a je z něj důsledný Canoňák a Stajlusák. Jednoho dne zase udělá kotrmelec a bude z něj stejně urputný Fudžista jako jím dnes není, pravda?
Co kdyby sis Stanočku zjistil, jaká příšerně se chová objektiv LX100 v protisvětle, mrknul na shodné obrázky z x30 a LX100 na cameralabs, srovnal si stejné záběry z LX100 a GX7 na dpreview. Zdrojů je dost......
Odpovědět3  1
stn35 (205) | 10.12.201412:19
sorry neviem kto je ten tebou spominany stancok zrejme si ma s niekym pleties, ale ok.. k tomu co si tu napisal, ja som si recenzie aj vratane dpreview davno pozrel tak keby bol kvalitou vystupu ten lx100 na tom tak zle tak urcite by tam dostal jedno z najlepsich hodnoteni v historii dpreview 85% a gol award,ze? ;­-­) a gx7 neporovnavaj s lx100, gx7 nema orezany 4­/3 cip ale full 4­/3 cip navyse sa nejedna o profikompakt, tak nemiesaj hrusky s jablkami
Odpovědět2  2
stn35 (205) | 10.12.201415:56
..mimochodom aj na tom tvojom spominanom cameralabs dostal panak lx100 neohrozenych a bezkonkurencnych 91% ,to sa nepodarilo defacto skoro ziadnemu fotaku dostat sa cez 90% na cameralabs, vramci image quality 18­/20 co dostavaju len tie naj modely v triede ­(dokonca tvoj ospevovany GX7 ma len 17­/20­), jediny ktory tam ma image quality z horeuvedenych modelov na digimanii vramci ankety hodnotenie vyssie a to 19­/20 je canon G1X II.
Odpovědět2  2
jiri.sefrna (339) | 10.12.20149:00
kdo z těch, co hlasovali pro Fuji ho má? Nevím, jak X30, ale X20 je sračka nejvyššího kalibru a výstup z něj je průšvih, JPG nepoužitelně vyžehlenej a z RAW moc nedostanete. Bylo to obrovský zklamání, protože jinak ergonomicky a zpracováním byl super a hledáček skvěle vyřešenej. Po 5 dnech jsem ho vrátil, to se fakt nedalo, nechal jsem si RX 100, ta má výstup o dvě třídy lepší ve všech směrech, jak kresbou, tak DR a o barvách z FUJI ani nemluvím, to je vopruz. Osobně FUJI mánii nechápu, ale budiž, každý ať má, co se mu líbí. Už jsem to tu někde psal, já nakonec skončil po prodeji RX100 u OLY Stylus 1 a tam zůstanu, ve všech parametrech je vynikající a navíc naplňuje skvěle i označení ­"kompakt­"
Odpovědět4  4
stn35 (205) | 10.12.201410:03
presne aj ja sa cudujem tym co davaju body fuji x30 zjavne nedrzali v ruke a nefotili resp nevideli kvalitu vystupu zo sony rx100 ver III. ci panaku lx100, keby si to porovnali a videli vysledok bodovali by inac si myslim.. keby mal fuji v sebe aspon 1´´cip nehovorim nic, ale takto s tym prdicipom sa kvalitou vystupu nemoze rovnat ani v najmensom..je tam rozdiel 3­-4 tried vo velkosti snimaca a kvalite vystupu najma u panaku..panasonic ci sony su v triede profikompaktov proste uplne inde nez zvysok konkurencie a ten canon G7X prosim vas co na nom tak uzasne vidite ze mu hadzete body?pomala sracka bez hladacika navyse..ked uz canon ma aspon 1,5´´vacieho brata G1X II. ale aj ten je pomaly a nema hladacik..inac v ankete chyba fotak od olyho minimalne xz2 tam mal byt, prip podobny stylus 1
Odpovědět2  5
Milan Šurkala (6623) | 10.12.201410:13
Rozdíl 3­-4 tříd? Tos trochu přestřelil ne? 1­" snímač je plošně přesně 2krát větší ­(13,2×8,8 mm proti 8,8×6,6 mm­). Nevím, kde tam vidíš 3­-4 třídy...

Olympus XZ­-2 tam nechybí, protože se už téměř neprodává, stejně jako např. Samsung EX2 a další fotoaparáty, které už na pultech leží jen v posledních pár kusech. Olympus Stylus 1 tam rovněž nechybí, protože je to ultrazoom a těch otázka nebyla.
Odpovědět1  0
nevlad (2) | 11.12.20147:48
kam se ta XZ­-2 sakra poděla? A proč? Spolu s ní i Pentax MX­-1. Už jsem se ptal ve fóru, ale nikdo info nedal­/nemá. Nevíte, co se stalo s relativně povedeným strojkem za dobrý peníz? Je to tím podivnější, že Oly v téhle třídě nemá žádnou náhradu nepočítám­-li Stylus 1.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 11.12.20149:57
Přestali ji vyrábět dříve než představili přímého nástupce. Stejný osud potkal i Samsung EX2F a proč to tak Olympus udělal, i když může vesele dál prodávat, netuším. Možná si dělá větší prostor pro PENy.
Odpovědět0  0
nevlad (2) | 11.12.201414:16
Hmm, a co Pentax MX­-1, ten je ještě o rok mladší, a je také fuč... Stejný snímač používá více značek, a na trhu jsou stále.
Odpovědět0  0
_patrik (69) | 11.12.201420:07
Souhlas, tohle poněkud zbabělé odpaření XZ­-2 a MX­-1 se mi taky nelíbí. Když vezmeme Olympus jako dárce orgánů. patří do té trojice ztracených ještě Casio EX­-10 jako další variace ­(a jejich EX­-100 jako variace na Stylus 1­). Že Casio odešlo s foťáky z Evropy a Ameriky právě v okamžiku, kdy už jejich aparáty začínaly být zajímavé, je asi nějaké strategické rozhodnutí o preferovaných regionech, budiž. Ale proč s těmi dvěma modely vycouval Ricoh i Olympus... Hledal jsem něco šikovného a při ztrátě oplakatelného na pouliční momentky, tímhle se výběr zase zúžil. Jinak nerozumím, v čem je Nikon P330­/340 v nějaké nižší kategorii, takže do téhle veselé soutěže o největšího geeka nebyl připuštěn, pane Šurkalo?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 11.12.201420:14
Bylo někde nutné udělat čáru, aby tam nebylo dvacet fotoaparátů. Takže se to omezilo na profi kompakty s velkými senzory nebo těmi s menšími senzory, ale dobrou světelností v celém rozsahu. Kdyby tam byl vyloženě kapesní Nikon P340, musel by tam být i Fuji XF1­/XQ1, Panasonic LF1, Canon S120, nemluvě možná i Olympusu XZ­-10. K čemu by byla taková anketa? Už teď je dost dlouhá.
Odpovědět1  0
_patrik (69) | 13.12.201417:57
Hm, to je pravda, díky za vysvětlení :­-)
Odpovědět0  0
kikapu (59) | 10.12.201418:59
Já mám velké výhrady vůči X­-trans senzorům, jenomže foťák není jenom výstup, ale ergonomie a z tohoto pohledu je třeba pro mně Fuji X30 jasný vítěz a Sony RX100 ve všech verzích naprostý propadák ­- je k tomu nějaký návod, jak to držet? :­-­)
Mít Fuji X­-30 konvenční snímač tak ji dám hlas, takhle ho má ode mně Panasonic LX100.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 10.12.201410:23
Ten fujifilm mě taky zarazil, tak jsem se šel kouknout na reálné snímky z něj, hlavně na ty s vyšším ISO a nechápu vůbec jak může vítězit, vždyť ta kvalita výstupu je otřesná... jak Sony RX tak Canon G1x ­(G7x­) ho kvalitou fotek zadupou do země...
Odpovědět1  1
Doom (127) | 10.12.201410:39
já osobně si na X20 nemůžu stěžovat. jako zápisníček na cesty je super ­(srovnávám s Nikonem P7000­/7100 a Kodakem C875­). obrazová kvalita mi vyhovuje. na náročnější použití mám DSLR.
Odpovědět0  0
kikapu (59) | 10.12.201418:52
No Jirko, přesně takhle jsem dopadl vloni já ­- pořídil jsem X20 a vrátil jsem ji kvůli výstupu. I s vědomím slabšího AF a nouzového videa jsem šel do X10 a nelituji ­- to je nebe a dudy, škoda, že opustili EXR snímače. Prý se zlepšila podpora rawu, výsledky by tomu napovídaly, mně v tý první verzi vytvářela X20 na pleti artefakty typu suchá kúže s šupinkama, barvy taky nic moc. Prý úplně nejlepší konvertor pro X­-trans je RawTherapee. Co mně šrtve je návykovost mechanického zoomu ­- pokukuju po Panasonicu LX100 a už předem se děsím motorového zoomu. Jinak čistě po ergonomické stránce je Fuji X30 přesně moje gusto, ještě aby tam byl ten EXR snímač...

btw: co G5, ještě slouží?
Odpovědět1  0
swatpo (2) | 22.12.20147:37
No vidíš, já vlastním X10 a jediné co mě na ní hodně vadí je absence elektronického hledáčku se 100% pokrytím ­(pominu horší AF­). Proto jsem uvažoval o výměně za X30 a vůbec jsem nebral v úvahu rozdíl snímače EXR vs. X­-Trans. Teď nevím. Bodlo by objektivní srovnání.
Odpovědět0  0
bob222.2 (112) | 11.12.20149:22
Tragedií je, že kopa majiteľov považuje X­-10 za lepšiu ako X­-20 s novým iným čipom. A X­-30 má čip ak nie stejný, tak veľmi podobný.
Tak neviem, ale s 1­" alebo s m4­/3 sa fakt nemôže rovnať.
Odpovědět2  0
kikapu (59) | 11.12.201415:13
no jo bobe, ale vono to tak holt je, něco za něco ­- X20 má zase nesrovnatelně lepší AF a i video, informace v hledáčku, to už si holt každý soudruh rozhodne sám, co upřednostní

jinak X30 je sehnatelná pod 13k což je vzhledem k výbavě luxusní, jestli bude dobrá podpora její rawů...
Odpovědět0  0
lukas.budinsky (5) | 10.12.20148:43
Osobně hlasuji za RX100. Po dlouhé hledací anabázi, kdy jsem potřeboval kompaktní náhradu zrcadlovky ­(např. na běhání po horách, nebo široký backup když mám nasazené tele­) a po vrácení několika jiných přístrojů jsem u ní zůstal. A ještě jsem ji pořídil celé rodině ­(další 3 kousky­). Je to vyjímečný přístroj s parádním objektivem, který netrpí ­"rozpatláváním detailů­" jako všechny ostatní kompakty co jsem zkoušel. Můžu se na něj spolehnout kdykoliv. Ty další modely sice mají pár nových funkcí, ale už trochu ztratili ze své kompaktnosti.
Bez problému přijímají fotky z ní i do fotobank.

Pár fotek s ní: http:­/­/foto.lukasx.cz­/?p=998
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 10.12.20149:26
Lukáši, moc fajn fotky, jen dle mého tak o 1­/2 EV podexponovaný, ale hodně lidí to dnes dělá ve snaze o jiný ­"look­", tak pokud to je ten případ, tak v pořádku. Já jsem zastánce toho, že dobrá fotka žádný takovýhle ­"úpravy­" nepotřebuje a špatnou to nezachrání.
Jinak ten Running Trail může být dobrý adrenalin, mě by odsud asi přivezli po kouskách a souhlas, Dolomity jsou nádherný.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 10.12.20141:53
skoda ze svoje bodovanie nemozem rozdelit na dve fotaky, zasluzili by si jak sony rx100 ver III tak lx100 od panaku tak som to dal panakovi koli vobec prvemu 4­/3 cipu v triede profikompaktov, cim sa stava bezkonkurencny­(napriek tomu ze sa nevyuziva cela jeho plocha­) a aj vdaka kvalitnejsiemu hladaciku a vynikajuco zvladnutym 4k videam­(velka skoda absencie zabudovaneho blesku­) dost ma lakal aj canon G1X ver II. s tiez paradne velkym 1,5´´ cipom s kvalitou vystupu bliziaceho sa zrkadlam, no unho mi dost vadi absencia hladacika, co je dost velke minus.. v dnesnej dobe kvalitny profikompakt by uz mal mat aj hladacik bez debat, jednak sa da setrit bateria a jednak je to neocenitelna vec za slnecneho pocasia..a povedzme si na rovinu, fotenie na japonca pre skutocneho fotografa nie je to prave orechove..
Odpovědět2  1
Irving (201) | 10.12.20149:42
G1x mII neni spatny fotak, ale trpi na podobny problem jako ostatni profikompakty Canonu ­(s vyjimkou G16­) ­- rychlost. Rychlost AF neni podle testu nic moc a jeste mnohem horsi je to s kontinualnim snimanim, kdy s bidou preleze 1 fps ­(pri foceni do RAWu­). A G7X je na tom jeste hur. Zde se, ze Digic 6 procesor, ktery Canon u vsech novych profikompaktu pouziva, proste nema dost vykonu na praci s vetsim rozlisenim nez 12 mpix. Koneckoncu je Canon u poslednich zrcadlovek radsi osazuje rovnou ve dvojici, ale tam to vzhledem k rozmerum neni problem. Konkurence je v tomhle proste mnohem dal...
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 10.12.201410:39
G1x II mám a nezdá se mi až tak pomalý. Ostření je v pohodě, reakce celkem taky, séroové snímání do rawu jsem teď skusil a ty 2 fps má. Ale nenapadá mě situace kdy by člověk potřeboval kompaktem fotit sériovku do rawu... Jediné co se mi na něm zdá pomalé je přepínání programů a manuální nastavení expozic, tam je to hlemýždí ale to je věc spíše firmwaru. A co se hledáčku týče, řekněte si upřímě, kolik % času fotíte s kompaktem přes hledáček? Vychvalované sony RX ­(krom III­) ho taky nemají a tam se nikdo nepozastavuje. Ano, tenhle canon je pomalejší než konkurence, ale ne tak dramaticky jak se vyjadřujete a za tu kvalitu obrazu to stojí. Mám ho přes půl roku a stále mě udivuje jaké deteily dokáže vykreslit a jak si poradí s vyšším ISO. A tohle vše píšu jako člověk co předtím 5 let fotil zrcadlovkou a pak přešel na tohle a zrcadlovky se zbavil...
Odpovědět0  0
Irving (201) | 10.12.201412:13
Je nerikam ze je to tragicke, ale za konkurenci v tomto zaostava. Ty seriovky do RAWu se hodi treba u skladanych panoramat, zvlast u Canonu, ktery zrovna nevynika v DR a kazda moznost ho rozsirit se hodi. Navic se dychavicnost Digic 6 procesoru s vyssim rozlisenim projevuje cim dal vic, u 20mpix G7X jsou vykony jeste horsi. S tim hledackem je to osidne, u tak maleho kompaktu jako je RX 100 III ho asi clovek pravidelne pouzivat nebude, na druhou stranu jsou zase situace, kdy je proste k nezaplaceni, protoze na displeji clovek nekdy nevidi vubec nic. Ale problem je spis v tom, ze G1x II je dost velky fotak, a ma ergonomii na to, aby se s nim pres hledacek fotilo pravidelne, tam uz bych to jako minus bral.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 10.12.201413:57
No kdyby tam hledáček byl, tak by velikost celého foťáku narostla a už by se nevešel třeba do kapsy u bundy nabo na kapsáčích.Navíc vidíme co udělal hledáček např. u LX 100, přišel o místo na vestavěný blesk a upřímně blesk je nutnost oproti hledáčku. Neříkám že je hledáček na nic, pokud by tam byl tak by to bylo fajn, ale ne za cenu toho přijít o blesk ­(nebo o sáňky na exter­) a nebo za cenu nárůstu rozměrů. Navíc hledáček se k tomu canonu dá nacvaknout do patice... Co se týče panoramat v rawu, tomu rozumím, ale i taková fotím na režim jednotlivých snímků, kdybych to fotil na sérii tak by každá fotka byla v pohybu a tudíž ne zcela ostrá. Takhle udělám fotku, překomponuji, udělám další, atd...
Odpovědět1  0
RiMr (756) | 11.12.201418:10
G1X MkII získal od ogarů z TCSTV ­"cenu­" jako druhý nejhorší foťák roku 2014:
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=3RnXgIHbM3k

Mě taky moc teda nenadchnul... Fotil jsem pár týdnů s MkI i MkII ­(jsou v rodině­) a po pravdě řečeno nechápu co na tom kdo vidí, taky jsem to dostal pěkně vyžrat :)
Odpovědět0  3
snejdy (278) | 15.12.201410:31
Já na tom vidim třeba tu kvalitu fotek a možnosti srovnatelnou se zrcadlovkami ­(v něčem i lepší­) nacpanou do malého balení. Sony RX jsou pro mě až příliž titerné, bez gripu a s malým zoomem, a ostatní profikompakty se kvalitou fotek ­(kresba,detaily,nízký šum­) na tento nechytají.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 11.12.20148:48
"profikompakt by uz mal mat aj hladacik bez debat, jednak sa da setrit bateria­" => Pokial je ten hladacik elektronicky tak sa baterka neusetri, pretoze cela elektronika aj tak musi stale makat a prenasat obraz z cipu. Dokonca u vecsiny lepsich fotakov fotenie cez hladacik zerie bateriu este viac nez cez displej, pretoze hladaciky maju vyssie rozlisenie a procesor musi spracovat viac pixelov, a narast spotreby kvoli tomu je vyssi nez rozdiel medzi podsvietenim displeja a hladaciku ­(ak su LCD­).
Odpovědět1  0
kikapu (59) | 11.12.201415:15
jenomže praxe ukazuje, že ten EVF sežere mnohem méně než LCD ­- von to je totiž taky LCD, ale nesrovnatelně menší...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 11.12.201415:32
To ale není obecně pravda. Záleží na konkrétním hledáčku a konkrétním displeji,... Pokud vezmeš údaje výrobců, mnohdy má fotoaparát při snímání přes EVF i o čtvrtinu nižší výdrž než s LCD a někdy je tomu zase naopak.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.