Klasický MFT je otimalizován pro poměr stran 4:3, tohle pro 16:9. V obou případech ale bude kvalita výstupů stejná. (kresba, dpi...) je otázka, jak se k tomuto podlouhlému formátu budou tvářit objektivy. Pro kresbu objektivu je totiž ideální vepsaný čtverec, pro vepsaný obdélník už musí být průměr kruhového obrazu, vykreslený objektivem větší a čím podlouhlejší ten obdélník je, tím větší musí být průměr kruhu, objektivem promítnutého. Jinak řečeno: reálná světelnost konkrétního objektivu bude pro 16 :9 menší, než pro 4:3. (větší množství světla, které dopadne mimo plochu čipu).
Odpovědět0 1
Takže tento superstroj má snímač jen o málo větší, než 20 Mpx MFT. O čempak to asi svědčí? (MFT - 12 x 18 mmm, toto 12 x 23 mm).
Odpovědět0 1
No pozor, ty rozměry jsou o dost jiné. MFT má 17,3×13mm (poměr 4:3), takže pro 16:9 video využívá 17,3×9,7 mm. Tohle má při stejném videu 23,1×13mm. To je 1,33× více na každou stranu, plošně o 78 % více. To není zas "o tak málo".
Odpovědět1 0
Aby mělo takové srovnání smysl, muselo by jít o stejný poměr stran, čili využití celé plochy snímače. Takže pořád platí, že mezi velikostí a počtem pixelů je ten rozdíl minimální. To, že volbou nevhodného formátu vyřadím část snímače z činnosti je irelevantní. Když na své TV přepnu zobrazení na 16 :9, zbude mi také z obrazu jen nudle. Ale rozhodně to neznamená, že ta TV má menší reálně využitelnou plochu.
Odpovědět0 1
" To, že volbou nevhodného formátu vyřadím část snímače z činnosti je irelevantní."
No to právě není. Ten přístroj se přece nechová podle toho, "jaké by to bylo, kdyby to bylo tak a tak", ale podle toho, "jaké to je". A u MFT snímačů, které mají poměr 4:3, to prostě pro video na 16:9 řezat musíte. Je to přístroj pro video, tak snad dává smysl hodnotit to, jaký je na video ve srovnání s MFT. A tam má tu využitelnou plochu výrazně větší. Nicméně i kdybychom brali celou plochu čipu pro jakékoli využití, má to o 33 % více. A pokud budete chtít hodnotit fotky 4:3, budou dokonce totožné.
Odpovědět0 0