23.4.2019, Milan Šurkala, aktualita

Zástupce společnosti Canon pro Evropu se zúčastnil rozhovoru s EOS Magazine, kde prozradil mnoho zajímavých vlastností o svých CSC i DSLR systémech. Nastínil i jejich další budoucnost a potenciál.

reklama
Baterie | od: Choakinek (2822)  23.4.201919:06
No, full frame přístroj s 250 snímky na 1 baterii je tedy nic moc ­(EOS RP­). Možná právě proto Panák volil větší těla full frame CSC, aby nedosáhl tak ubohé výdrže jako Canon a zřejmě se tedy menších full frame těl od Panasonicu nikdy nedočkáme.

Přitom ta výdrž je podstatná. Přeci jenom třeba krajinky lze fotit s různými foťáky, zatímco tyto full frame CSC přístroje jsou určené výhradně pro ­"akční­" fotografii, kde se očekává, že bude fotograf standardně fotit v sériích. Pak se takových 250 snímků vyplýtvá velmi rychle.

Na jednu stranu se lze smát, jak je Olympus OM­-D E­-M1X velké tělo ­(ku velikosti snímače­), na druhou stranu ovšem každému smějícímu musí sklapnout čelist, když tento Olympus jako úplně jediné CSC dosahuje skutečně ­"profi­" výdrže baterie. Se svými 870 snímky jako jediný v této vlastnosti dýchá DSLR na záda, zatímco ostatní CSC za DSLR ve výdrži baterie značně zaostávají.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Baterie | od: Puppy8 (284)  23.4.201919:11
K CSC lze koupit battery grip.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: danhar1 (143)  23.4.201919:26
nebo powerbanka a usb nabiječka ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: pidalin (276)  23.4.201922:37
a nebo si můžeš rovnou koupit zrcadlovku než tahat bednu krámů k CSCčku :­-D ale ono to tak hrozný nebude, teď jsem u M4­/3 panasonicu zvyklej tahat 3 baterky a ňák mě to neomezuje
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Baterie | od: mlsný amatér (482)  24.4.201910:20
Kupovat dnes zrcadlovku je nesmysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(10)
Re: Baterie | od: blue.sun (519)  24.4.201922:13
Sám jsi nesmysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(3)
Re: Baterie | od: mlsný amatér (482)  25.4.201910:15
A co jsi potom ty? V době, kdy o kvalitě snímků rozhoduje z 90% postprocesingový HW a SW je investice do těžké a velké cvakbedny zcela mimo mísu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(9)
Re: Baterie | od: Fotoartin (371)  25.4.201920:46
To je logika hodna tohoto severu!
Asi jako:
O kvalite chleba rozhoduje mnozstvi do nej vpravenych stabilizatoru tudiz je nesmysl kupovat si maly chleb.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  25.4.201921:36
Cvakbedny... :­-D

Tak zas bych to nepřeháněl, ­"cvakbedny­" jsou spíš až ty přístroje se speciálními snímači velkými např. jako papír formátu A4.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: blue.sun (519)  27.4.201919:34
Já jsem člověk, který na rozdíl od tebe i fotí. Ty umíš jen honit nad číslíčky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Jirik_H (502)  26.4.201914:38
Není. Ještě hlavně v FF nemohou nabídnout ML to, co DSLR. I když pravda, díky SONY se to dost mění.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Baterie | od: FLASHMAN520 (60)  6.7.201910:58
Já už z tebe nemůžu mlsný amatére. :­-­) Ty jsi fakt amatér. Vypni svůj pomalej notebook #šrot a jdi si něco přečíst o fotografii. To proto, abys tady nedělal jako doposud ostudu sobě a fotografii. Čteš vůbec to co sem a do jiných článků píšeš? Osobně bych chtěl vidět tvoje portfolio.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Cejpatka (330)  6.7.201914:55
"Mlsný amatér­" podobně hulvátsky vystupuje také např. na digiaréně pod nickem ­"fotič­" příp. ­"krakonoš­" a tam se pochlubil svou galerií na mujolympus.cz ... https:­/­/www.mujolympus.cz­/fotografove­/158209­/jiri­-fridrich :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: FLASHMAN520 (60)  6.7.201917:12
Podle fotek a popisku co na ten web dal usuzuji, že se jedná o velmi primitivního člověka, který už asi nemá co na práci, tak sem píše tyto osloviny. Jinak jsem rád, že se mnou souhlasíte pane Cejpatka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  24.4.201917:06
Netvrdím, že dnes foťák nelze intuitivně nabíjet. Ale jen pokud není zrovna standardně používán. Přeci jenom aby při focení trčel z foťáku nějaký kabel vedoucí k malému přístroji tvaru kvádr ­(powerbanka­), není úplně to pravé ořechové.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Baterie | od: mlsný amatér (482)  24.4.201910:18
nebo další baterii, její výměna je otázkou několika vteřin a není nutno tu první vybít do mrtě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(2)
Re: Baterie | od: Milan Šurkala (5730)  23.4.201920:04
Máš tam několik nesmyslů. Pokud fotoaparát na jedno nabití baterky dá 250 snímků, tak sekvenčním snímáním jich klidně může dát několik tisíc. Rozhodně to neznamená, že sekvenčním snímáním pořízených 250 snímků vyplýtvá baterku. Za druhé, Canon je známý tím, že papírové údaje výdrže jsou značně podhodnocené, takže bych se nedivil, kdyby ten EOS RP dával běžně 350­-400 snímků. A pokud už se bavíme o FF od Panaconicu, ten má sice obrovitánskou baterku, ale ta výdrž není žádný zázrak ­(je to výkonná bestie, která si za bohužel svůj výkon nechává zaplatit a nemyslím si, že ta výdrž bude nějak výrazněji lepší než u EOS RP, pokud vůbec­). Na druhou stranu Panasonic umí současně se nabíjet i fotit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  24.4.201916:42
Dobrá, těch 250 snímků v sérii mi ­"ulítlo­", faktem ovšem je, že když dělám jednotlivé snímky, tak můj foťák deklarovaných 330 snímků na jednu baterku rozhodně neudělá.

Jestli Canon v papírových údajích svých foťáků výdrž baterií podhodnocuje, tak to je jiná, to jsem nevěděl.

Mám rád CSC přístroje, rozhodně jsem nechtěl kritikou obecně shazovat jejich význam, avšak je na zvážení, jestli výrobci s typem CSC určeným pro skutečně seriózní profi práci neměli počkat až na dobu, kdy bude k dispozici významně lepší typ akumulátoru, než je dnes. Přeci jenom pravá profi práce s profi foťákem se dost často skládá z využití typu ­"palba z kulometu­" a ­(papírová­) výdrž současných profi CSC je proti profi DSLR minimálně až třikrát menší, často i vícekrát menší.

Ten Canon ­(RP­) jsem jmenoval proto, že má ze všech profi CSC nejhorší papírovou výdrž.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Cejpatka (330)  24.4.201917:26
Výdrž baterie uvádí výrobci zpravidla podle standardu asociace CIPA ­(Camera & Imaging Products Association­). Měření probíhá ve za těchto podmínek: výchozí nastavení přístroje, teplota 23°C, přeostření z nekonečna na nejkratší zaostřitelnou vzdálenost u každého snímku, pořízení 1 snímku každých 30 sec., u každého 2 snímku pak použití blesku. Před každým druhým snímkem se také mění ohnisková vzdálenost z nejkratší na nejdelší. Po zapnutí fotoaparátu 30 sekund počkat a poté pořídit sérii deseti snímků v intervalu 30s. Poté fotoaparát vypnout a určitou dobu nechat vypnutý.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Baterie | od: busy (3549)  25.4.201914:45
Potom je jasne, preco CSC maju papierovo tak slabu vydrz.

Procesor u zrkadlovky v tej 30 sekundovej prestavke nemusi prakticky nic robit. Obraz je vidno v optickom hladaciku a zoomovanie je mechanicke, tam ziadnu elektricku energiu v podstate netreba. Vyznamny odber nastane az pri stlacani spuste ­- automaticke ostrenie, urcenie expozicie, zosnimanie obrazu, konverzia na obrazovy format a ulozenie na kartu ­- az tieto cinnosti spotrebuju vyznamnu cast elektriny.

Naproti tomu CSC vratane vsetkych kompaktov ­(a zrkadloviek so zapnutym LiveVew­) musia kontinualne brat z baterie pomerne velky vykon, pretoze neustale vycitavaju snimaci cip, neustale konvertuju raw na nejaky rozumny obrazovy format ktory neustale posielaju do ­(neustale podsvieteneho­) displeja ci hladacika. A aj elektronicke zoomovanie spotrebuje nejaku tu elektrinu. Pri samotnom vyfoteni sa spotreba na iba na chvilku mierne zvysi ­- na zaostrenie a ulozenie obrazku na kartu.

Preto pri klasickych zrkadlovkach sa vydrz da velmi dobre pocitat na pocet fotiek, ale pri CSC a kompaktoch by bolo ovela spravnejsie vydrz pocitat skor na dobu pocas ktorej je fotak zapnuty.

Nabijanie blesku je samostatna kapitola, to sice zvysi spotrebu pomerne vyrazne, ale iba na par sekund, takze vzhladom na tych 2x30 sekund spominanych v norme CIPA to nie je u CSC a kompaktov az tak vyznamne navysenie celkovej spotreby.

Castokrat som si kladol otazku, ako je to mozne, ze udavana vydrz podla CIPA je ­(napriklad­) 500 fotiek, ale mne sa vzdy na jedno nabitie podari spravnit tak 1200 fotiek ­(mnoho z nich aj s bleskom­). Zeby som ja mal zrovna nejaky ­"vadny­" kus ? :­) A odpoved je prave v tych 30 sekund cakania medzi snimkami. Ja som zvyknuty fotit bez velkych ­"prestojov­" ­- t.j. zapnem fotak, cvaknem, vypnem. Alebo zapnem, cvakam, cvakam ­(v duchu O.Neffa: pokial situacia trva, fotim­), a ked si myslim, ze najblizsich 5 sekund uz fotit nebudem, tak fotak vypnem. S takymto pristupom je vydrz pri CSC a kompaktoch niekedy az dvojnasobna voci tomu co sa udava podla CIPA.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  25.4.201922:10
Díky, poučný příspěvek! Ale spíš celou problematiku dost relativizoval. Asi si budu muset půjčit nějakou DSLR a provést nějaký ten test osobně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Baterie | od: busy (3549)  27.4.201920:37
V com ju relativizoval ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  28.4.201915:47
V zásadě rozložil význam měření CIPA v oblasti výdrže foťáku na baterii.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Jirik_H (502)  26.4.201914:41
plno CSC má manuální zoom.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Fotoartin (371)  23.4.201922:12
Tak S1­/R na akční foto fakt ne
A ten EM1X ma tech 870 snimku s kolika baterkama? :­)­)­)­)­)­)­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Baterie | od: mlsný amatér (482)  25.4.201910:18
V Battery gripu jsou dvě. A právě pevně připojený batterygrip je to, co tak neesteticky zvětšuje velikost, v podstatě je to M1­/II s poupraveným FW a futrálem pro dvě baterky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(4)
Re: Baterie | od: Pavel Matějka (855)  24.4.20198:05
Při rychlopalbě přístroj sežere na jeden snímek mnohem méně baterky, než při pomalém focení. V recenzích se mluví i o tisícovce fotek na jedno nabití, jak u Canonu, tak u Nikonu. Ostatně Canon uvádí výdrž baterky hodně opatrně a ta běžně bývá tak o čtvrtinu až třetinu lepší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Baterie | od: danhar1 (143)  25.4.201921:27
a pokud podporuje el. závěrku tak ještě míň
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Baterie | od: blue.sun (519)  24.4.201922:15
Stejně je to vtipné... Když se jako jeden z důvodů pro koupi DSLR uváděla výdrž na baterii, tak podle fanatiků z tábora CSC nebyla výdrž vůbec důležitá. A najednou, protože tu máme CSC i od tradičních výrobců zrcadlovek, tak je výdrž strašně důležitá...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Fotoartin (371)  25.4.20196:31
Vtipné? Vždyť je to zcela normální.
zrovna tak mnoho let hard core fanoušci CSC prohlašovali, že jednoznačnou výhodou CSC je jejich váha, velikost a skladnost, nyní zase prohlašují, že jejich výhodou je to, že jsou velké, těžké a tak v míře profi překonají leckterou DSLR.
Jsme prostě společnost pitomců kadící si pokrytecky do vlastní kapsy.
I TIPA letos zase vymyslela nové soutěžní kategorie, aby mohly někteří ­"nasmlouvaní­" výrobci získat ocenění.
jsme stádo tupých ovcí, mnohém více tupých než jsou opravdové ovce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  25.4.201922:08
Zde musím vyslovit námitku. Teprve když se přidali po Sony další výrobci se svými FF CSC, tak lze hovořit o boomu profi CSC a tedy o stavu, kdy je výdrž na baterku zvlášť nutná, když se CSC začal vyvíjet masivně pro profi segment.

Takže to logiku má, do té doby bylo možné výdrž baterie upozadit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Baterie | od: Fotoartin (371)  26.4.20191:04
žádné profi CSC nexistují, natož aby měly­/i bůůůům

profi CSC jsou stále jen marketingovým lákadlem pro neznalé, samozřejmě, že lzou používat profesionálně tedy k výdělečné činnosti, ale k výdělečné činnosti lze klidně používat taky D3500 na svatby nebo třeba LX10 na videa a výstup pro zákazníka může být skvělý, to ale ještě z těchto přístrojů nedělá PROFI
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Choakinek (2822)  27.4.201915:42
To sice ano, ale počet zájemců z řad profesionálů je prostě v reálném světě výrazně nižší při nákupu modelů z řady, do které patří např. D3500 či LX10, než v případě full frame CSC či DSLR modelů.

Proto lze ty modely obecně nazvat profesionální.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Baterie | od: mlsný amatér (482)  25.4.201910:21
Vozím ssebou k M1 náhradní baterii, ale ještě nikdy jsem ji nepotřeboval. A nasekat několik set fotek jde úžasně lehce a rychle, ale kdo se s tím pak má doma na počítadle patlat?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(4)
Re: Baterie | od: blue.sun (519)  27.4.201919:35
Ano, to je přesně tvůj případ. Nasekat několik set fotek. Já je radši budu fotit, aby dávaly i smysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: danhar1 (143)  25.4.201921:29
Canon eos RP v režiu Eco +­- 600 fotek ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nikon | od: FLASHMAN520 (60)  23.4.201914:28
Canon se docela činí, avšak Nikon nic moc poslední dobou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: Nikon | od: blue.sun (519)  23.4.201920:08
Jo... a takový Olympus má co rok to obměněnou modelovou řadu a jde čím dál rychleji směrem k zániku...
Hádám, že Nikon docela ví, co dělá. Dva nové FF CSC, nová DSLR v loňském roce...
A aspoň to není jen neustálá recyklace s minimální změnou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Nikon | od: pidalin (276)  23.4.201922:39
Olympus si to u mě podělal těma nesmyslnejma reklamama kde neustále tvrdí že jejich m4­/3 snímač je rovnej full framům, což je nesmysl
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Nikon | od: Pavel Matějka (855)  24.4.20198:07
U mě si to podělal nemožností opravit tři roky starej foťák kvůli neexistenci náhradních dílů. Ta firma jde do kelu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Nikon | od: mlsný amatér (482)  25.4.201910:23
Když se umí, lze z MFT vydolovat kvalitnější obrázky, než z FF foťáku, fotícího v továrním defaultním nastavení. ­(sRGB, JPG a 2 ­- 4kb na obrázek­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(6)
Re: Nikon | od: busy (3549)  25.4.201913:03
Popr. 4­/3 s kvalitnym pevnym svetelnym sklom moze spravit lepsie fotky ­(viac rozmazane pozadie, menej zasumene­) nez FF so setakom ­(tusim obvykle 24­-105­/F4)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(5)
Re: Nikon | od: CSA (19)  25.4.201913:43
No hoši, to je teda logika :­-D V tom případě je i Škoda Fabia se zkušeným řidičem jednoznačně rychlejší, než monopost F1 se psem za volantem :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Nikon | od: busy (3549)  25.4.201914:17
Logika je spravna a ohladom tych aut, je to naozaj tak, Fabia bude za tychto okolnosti naozaj rychlejsia, o tom nieto ziadnych pochyb :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Nikon | od: Choakinek (2822)  25.4.201921:48
Nepodceňujme psy :­-D.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Nikon | od: Choakinek (2822)  25.4.201922:01
Faktem ovšem je, že i na FF není nutné používat jen tovární nastavení anebo pouze setový objektiv ­(se kterým lze navíc zoomovat oproti objektivu pevnému­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Nikon | od: danhar1 (143)  25.4.201921:14
4kb tak málo zx spectrum měl 48kb ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nikon | od: Choakinek (2822)  25.4.201921:58
4 kilobitový JPEG by byl asi nic moc, autor příspěvku by to měl nějak opravit nebo upřesnit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nikon | od: busy (3549)  25.4.201923:29
Este stale ma :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.