Zpět na článek

Diskuze: Canon opět potvrzuje EOS R5: 8K 30p video i pokročilý zvířecí AF

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Sir_Jacobus
Sir_Jacobus
Level Level
13. 3. 2020 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Malá úvaha... Mám EOS M50 a 3 objektivy - na mé poměry mě i toto řešení stálo dost vysokou částku. OK, jsem amatér, focení mě neživí, avšak moc nerozumím cenovému rozpětí Rkové řady i jejich objektivů, R5 si dokážu v pohodě předtsavit jako "kompakt pro profíky," ale i Rp je pořád dost drahý kus, jenže tohle už si profesionál nekoupí. A ty RF objektivy jsou sice krásné, ale každý z nich (z těch Lkových) stojí jako slušný foťák se seťákem, takže když člověk nemá staré zrcadlovkové objektivy, které by nasadil přes redukci... Opravdu se to Canonu vyplatí? :)
(samozřejmě na tom asi nijak extra neprodělávají, jinak by je neprodávali, ale i tak)

danhar1
danhar1
Level Level
14. 3. 2020 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sir_Jacobus Canon EOS R5 se bude prodávat asi za nějakých 9999 Euro

JonSnih
JonSnih
Level Level
14. 3. 2020 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sir_Jacobus R5 a R6 (nástupce dnešního R?) budou CSC ekvivalenty zrcadlovkových řad 5D a 6D, jestli to chápu správně. Budoucí nástupce RP by potom mohl jít ještě níž - jako R4?

Se stále se smršťujícím trhem s fototechnikou ubývá i počet BFU (běžný Ferda uživatel) a tak se nabídka šije na míru profíkům a zapáleným amatérům. Menší trh = vyšší ceny. Ale i ti BFU nakonec neostrouhají, sem tam pro ně udělají tělo typu RP nebo zoom 24-240mm f4-6.3.

Jako obvykle platí, že si každý musí rozhodnout, zda si nutně musí kupovat FF, když třeba APS-C nabízí dobrý poměr cena/výkon. Což mi, jako majitel systému EOS-M, dáte za pravdu.

Sir_Jacobus
Sir_Jacobus
Level Level
14. 3. 2020 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Ano, pevně doufám, že se na Mka nevykváknou - tak nějak jsem přesedlal na M50 z telefonu (Galaxy S8) a je to obrovský rozdíl - pokud člověk alespoň trochu ví, jak se s "normálním foťákem" zachází. Mobil se APS-CSC aparátům nikdy nevyrovná, pokud se výrobci budou snažit ve vývoji nadále postupovat, protože ti v mobilní sféře se snaží velmi :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 3. 2020 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sir_Jacobus Tak ona optika českého občana je poněkud zkreslená (tedy pokud nepracujete v zahraničí). Je třeba si uvědomit, že tyto společnosti nepřizpůsobují ceny přístrojů příjmům, které jsou typické pro jednotlivé státy. A pak prostě platí, že za hranicemi s Německem či Rakouskem se vydělává v průměru minimálně třikrát víc. V tom případě mohou např. Němci či Rakušané nahlížet na ceny těchto přístrojů zcela odlišně.

Přesto si ovšem myslím, že zrovna třeba ten Canon má nastavené marže opravdu velmi vysoko. V každém případě tento obchodní model není vhodný pro období tzv. hospodářské krize. A pak fakt nevím, co budou dělat. Zdali si mohou dovolit dramatické zlevnění současné produkce nebo přijdou s něčím jiným, co jim nyní leží v šuplíku... netuším. V opačném případě jim asi nezbude nic jiného, než to zabalit :-).

Sir_Jacobus
Sir_Jacobus
Level Level
14. 3. 2020 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Těžko říci, ze zkušenosti z Německa se mi zdá, že tak jednoznačné to není. Ano, v poměru HDP se mají lépe, o tom žádná, ale ačkoliv se ceny např. elektroniky, potravin a jiného "základního zboží" (vzhledem k ČR) moc nevalorizuje, Němci si zase hodně připlácí za bydlení, služby aj., takže reálný rozdíl ve výdělku je mnohem menší. A pořád si pamatuju konstatování jednoho mého vyučujícího v Německu, že i tam je poměrně dost chudých lidí - i pokud vezmeme v potaz rozdílnost průměrného příjmu.

Takže z toho mám taky trochu obavy - moc rád bych viděl nové přírůstky do Mkové řady - nejen nástupce M50, M5, ale i jejich nástupce atd. Protože s těmi kousky se dají dělat dobré fotky, za relativně slušné peníze, pokud člověk neplánuje koupit celou sadu dostupných M objektivů najednou :D (což ale ani není nutné)

Zdá se mi ale, že zatím tu řadu neplánují úplně odstavit, přece jen je celkem populární a už si jí všimli i výrobci objektivů... uvidíme.

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 3. 2020 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jasně, ale pokud je něco neúměrně drahé (služby), lze se tomu nějak vyhnout, přizpůsobit se situaci. Zatímco když ty peníze nemáš, tak je prostě nemáš.

bedo.
bedo.
Level Level
15. 3. 2020 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ja mám teda osobné skúsenosti z Anglicka, nie z Nemecka, ale: suverénne najdrahšia "služba" bola bývanie - mohol som sa jej možno vyhnúť bývaním v stane, ale to má tiež svoje nevýhody. :-) Kým u nás (CZ/SK) vlastnia svoje nehnuteľnosti (domy a byty) celé generácie, v Anglicku to tak nie je. Takže to, kto je v skutočnosti chudobnejší, je tak trochu relatívne. Ideálne by asi bolo bývať vo svojom niekde v pohraničí a zarábať za hranicou.

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 3. 2020 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, to je pravda. Nicméně se domnívám, že v Británii je situace s bydlením mnohem horší, než v Německu. Samozřejmě záleží na lokalitě.

Ale jinak platí totéž, co jsem napsal už předtím. V ČR takřka všichni zaměstnanci mají zhruba třikrát menší příjem, než třeba v Německu, ale rozhodně neplatí, že takřka všichni zaměstnanci třeba v Německu musí platit nájem (tedy nebydlí ve vlastním). A pokud jej platí, stále si myslím, že jim z trojnásobně vyšších příjmů zbude mnohem víc.

Pak pochopitelně platí, že nějaký německý fanoušek focení rozhodně nechodí např. pro takový Canon EOS R5 jako pro rohlíky do sámošky, ale že mu takový přístroj přijde relativně o dost levnější, než Čechovi, to je myslím nezpochybnitelný fakt.

třebaň
třebaň
Level Level
14. 3. 2020 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sir_Jacobus Cena/užitná hodnoty je vždycky problém u jakéhokoli zboží. U fotoaparátů se navíc situace vyvinula tak, že tady máme tři simultánní trhy: klasické DSLR, bezzrcadla a stále se zlepšující smartphony. A včil mudruj. Ale důležité je, že si každý může vybrat :­-­).

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 3. 2020 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň No, smartphony jsou cvakátka. Jasně, v určitých parametrech jsou stále lepší, ale tato zlepšení mají celou řadu limitů. Řadou limitů je omezena koncepce jako taková.

V zásadě platí, že smartphony nahrazují přesně to, co už dnes výrobci foťáků vůbec nenabízejí - tedy ty nejjednodušší kompakty s běžným zoomem.

Problém vidím v tom, že výrobci foťáků vyčlenili maximum úsilí pro produkci těch nejdražších profesionálních přístrojů, ale na oblast levných či levnějších přístrojů, které ovšem nelze nahradit smartphonem, poměrně dost dlabou. Ta nabídka existuje, ale domnívám se, že je poměrně chudá.

Sir_Jacobus
Sir_Jacobus
Level Level
14. 3. 2020 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň No, jak jsem zmínil výše, doufám, že Canon nepohřbí Mka a bude na nich nadále pracovat - potenciál mají...
Nerad bych za pár let skončil s několika nepoužitelnými EF-M objektivy, ke kterým nekoupím nové tělo...

danhar1
danhar1
Level Level
15. 3. 2020 04:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň pro mě byla řada EF-M taková slepá ulička jinak s nástupem Eos-R svitla naděje že díky redukci pořídím bezrcadlo a využiji arzenál než mi klekne 5d mk2 ;-)

Opomartin
Opomartin
Level Level
16. 3. 2020 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Zatím se pohřeb nechystá je tu nová M6. Ohledně skel není až zas tak co ztratit, profi skla systém nenabízí.
Využíval jsem 28mm makro a 32mm f1,4 se seťákem 18-150mm (vše levná sklíčka). Doporučuji adaptér ať netrpíte obavou co s M skly. Bajonet M je nejlépe zasklený systém pokud využite bezproblémového adaptéru.

bedo.
bedo.
Level Level
16. 3. 2020 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Hmm, Canon M je prvý Canon, ktorý som považoval za natoľko dobrý, že som si jeden aj sám kúpil. :-) M100 + EF-M 22/2 je z môjho pohľadu výborná kombinácia. Aby som sa náhodou nedotkol Canon fanúšikov - Canon určite robí aj iné kvalitné veci, ale tie boli doteraz buď veľké, alebo drahé, alebo oboje.

Reklama
Reklama