Trh s fotoaparáty neustále upadá a dle CIPA jen za květen 2019 meziročně klesly prodeje o 21 %. Za počátek letošního roku je to pak zhruba o 25 % směrem dolů. Zatímco ale klesá počet prodaných kusů, průměrná cena prodaných fotoaparátů roste. V levných třídách totiž zákazníci už o fotoaparáty nemají moc zájem a preferují smartphony, zůstává tak akorát mainstreamový a především high-endový trh. To je také důvodem, proč se dnes všichni soustředí především na výkonné a dražší fotoaparáty.

Zajímavé jsou ale i statistiky zastoupení jednotlivých značek pro rok 2018. První místo je už mnoho let stejné a připadá společnosti Canon. Ta si polepšila o 3,9 % (3,9 procentního bodu) na 40,5 %. Druhé místo celosvětově ještě stále drží Nikon se svými 19,1 %, což je ale propad o 2,7 % (propady budeme uvádět v procentních bodech, ne procentech). Překvapivé je, že propad zaznamenalo i Sony s -0,7 %, jeho tržní podíl je pak 17,7 %.
Zajímavé je, kdo těmto značkám a Nikonu zvláště, tak moc ubral. Vedle Canonu jde totiž i o Fujifilm, který se vyšplhal na 5,1 %, což je nárůst o 1,3 %. Další zajímavostí je Olympus, který v mnoha statistikách zaznamenává obrovské propady, ale tato statistika hovoří o mírném nárůstu tržního podílu o 0,1 % na nynějších 2,8 %. Těchto pět výrobců tak drží 85,2 % trhu s fotoaparáty.
Zdroj: petapixel.com, canonrumors.com