Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
7.5.2013, Milan Šurkala, aktualita
Opět tu máme vyhodnocení cen TIPA a i v letošním ročníku se hodně dařilo Canonu, který získal pět ocenění. Ty získaly hned tři digitální zrcadlovky, mezi oceněnými produkty je i fototiskárna a jeden objektiv.
Ganec (869) | 9.5.20138:55
Zvláštne voľby:
- najlepšia lowend DSLR .. v čom? Mimochodom, keď je taká skvelá, kde sú na ňu oslavné recenzie?
- najlepšia Expert DSLR je model s jediným krížovým AF bodom ­(to už lowendy majú viac­)
- najlepšia zrkadlovka pre video nemá autofocus
- najlepší profesionálny objektív nemá stabilizáciu

To som zvedavý čo chýba tej tlačiarni k tomu aby bola použiteľná...
Odpovědět0  3
Milan Šurkala (6625) | 9.5.20139:40
No, mě by především zajímalo, kdy by vůbec chtěl u profesionálního videa, pro které je EOS­-1D C určena, vůbec autofokus používat. V tomto jsi úplně mimo.
Odpovědět1  0
icase.cz@gmail.com | 9.5.20138:38
Tento ­"článek­" je forma reklamy na Canon? Nemel by být označen? Kde jsou ostatní výrobci??
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 9.5.20139:36
Co tak chvilku počkat? Nelze napsat vše najednou, píšu i recenze a mnoho dalšího. Další výrobce tu bude do 15 minut.
Odpovědět0  0
Láďa K. | 8.5.201323:28
zdravím vás pánové.
Tentokrát Nikon ostrouhal. Ocenění Eisa i Tipa jsou zavádějící. kdo kdy z nás slyšel o nějakých pravidlech nebo metodice???
Trofám si napsat bez pochlebování panu M.Šurkaloviže jeho recenze a testy mají Oproti Tipě a Eise kvalitní propracovanou metodiku pro objektivní posouzen.
zase ne vše je špatně monitor od LG nebo CSC Fuji X20 si jisté ocenění zaslouží.
mimochodem váhám a nevím do čehi jít .Nikon D5200 nebo Fuji X20. jsou to každý jiná kategorie, ale... snímky dělají prvotřídní oba. oba vzít nemohu. Mám i jiné hobby a zájmy.
Díky za rady a názory,
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 9.5.20130:58
No, ocenění Tipy u dalších výrobců jsem zatím nestudoval, počkám, až to bude zde na Digimanii. Zatím to ale vypadá, že metodika je jasná ­- Canon přinesl porotě největší balík :­-D.

Fuji X20 nedělá prvotřídní snímky, dělá jen slušné snímky, ale jestli Vám stačí rozsah jeho objektivu, tj. nebudete nikdy potřebovat větší zoom ­(v tomto případě byste u DSLR vyměnil běžný objektiv za tele objektiv­), být Vámi, bral bych tu X20.
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 8.5.20130:16
Ty úlety Tipy jsou rok od roku větší a větší :­-­).
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 7.5.201315:44
K oceneniam sa vyjadrovať nebudem ­(100D s obstarožným senzorom s najslabšími vlastnosťami najlepší entry­-level? O K­-30 páni asi nepočuli­).
Fascinujúce sú skôr kategórie:
V rámci CSC sú to: entry level, advanced, expert a professional ­(hlavne rozdiel medzi poslednými dvomi je mimo môjho chápania­).
V rámci DSLR sú to: entry­-level, advanced, expert a video ­(kde je professional? To žiadny profíci nefotia zrkadlovkou?­).
Tiež neviem, aký je rozdiel medzi best premium camera a best professional camera. Skrátka veľmi podivný guláš kategórií ­(plus mám pocit, že v niektorých kategóriách boli jeden či dvaja ­"súťažiaci­").
Odpovědět1  1
Flayer (12) | 7.5.201315:49
TIPA je spíš taková komedie :­) nevím, jestli jí vůbec někdo bere vážně.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (6625) | 7.5.201315:54
Tak ono je jasné, že je to spíše k tomu, aby si výrobci mohli u některých svých produktů k obrázku produktu přilepit i nějaké to vítězné logo. Zejména u těch profi produktů je tolik ­"profi­" kategorií, že už skoro ani neexistuje produkt, který by při relativně dlouhém výrobním cyklu nějaké ocenění nemohl získat.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 7.5.201316:39
Krom toho, že 100D nemá žádný obstarožní senzor. Pozor, senzor použitý v 550­/600­/60­/7D je jiný, stejně tak model 650­/700D má svůj, kde už jsou fázové ostřící body přímo na hlavním senzoru. Model 100D nemá ani čip z 650­/700D, protože co do tloušťky by se tam nevešel, takže je konstrukčně přepracovaný, opět s fázovými ostřícími body.
Jinak s názorem na ocenění TIPA a EISA souhlasím, je to jen nálepka, aby se výrobci mohli chlubit. A když neprojde jeden model širokou škálou kategorií u jednoho ­(TIPA­), projde jistě u EISA.
Ale tak je to se vším v dnešní době.
Odpovědět1  0
marek12 | 7.5.201321:55
Mohol by mi niekto vysvetliť, alebo dať link na vysvetlenie, ako pracuje fázové ostrenie. Minule som čítal dobre spracovaný článok o kontrastnom ostrení, ale to fázove mi nejde do hlavy. Sú tam nejaké dve zrkadielka do ktorých stredu sa musí trafiť nejaký svetelný lúč či čo a potom je zaostrené, ale ako to všetko spolupracuje s ostriacimi bodmi v hľadáčiku či na senzore? Ďakujem.
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 7.5.201322:55
Zrcadla tam nejsou, ale spíše ­"mikročočky­" před ­"řadami­" pixelů. U klasické ­(D­)SLR není samotný AF modul s ostřícími body v hledáčku ­(tam se zobrazí jen indikace­), ale v ­"šachtě­" dole pod sklopným zrcátkem.
Na snímači http:­/­/www.dpreview.com­/news­/2010­/8­/5­/fujifilmpd
Princip u DSLR http:­/­/graphics.stanford.edu­/courses­/cs178­/applets­/autofocusPD.html
A jak vypadá celý AF modul i snímač v něm je pak vidět zde: http:­/­/www.andrewsgibson.com­/blog­/2013­/04­/understanding­-eos­-autofocus­-phase­-detection­-autofocus­/
Odpovědět0  0
Irving | 9.5.201316:47
Zde se ze mas pravdu, srovnaval jsem na Dpreview a ten v 550 je jiny nez v 650­/100­/EOS M, ovsem i ten novejsi je dost podprumerny, aspon podle zdejsi recenze EOS M. Vypada to, ze zaklad zustal stejny, pouze doslo k nejakym drobnym upravam. TIPA je totalni fraska, to se asi shodnem vsichni.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 10.5.20139:34
Určitě je zajímavé podívat se na test snímacích čipů na www.dxomark.com. Diskutovaný Canon 100D, bohužel, zatím netestovali.
Odpovědět0  0
Irving | 10.5.201316:16
Zajimave to opravdu je, uz jenom proto, ze starsi 600D ma vyssi skore nez 650D i 700D, pricemz vsichni tri jsou horsi nez E­-PL5 s mensim snimacem. Asi by to chtelo neco noveho...
Odpovědět0  0
bat1 | 16.5.201316:43
Tak to se těším na DxO :­)
Ten snímač bude překopaný o doplněné fázové body, případně upravené kontakty pro jinou desku, ale jak to vypadá, vlastní světlozpracující část je bez vývojové změny už asi 5 let, a to i tehdy patřila k nejslabším :­)
Tak nevím, jestli doufají že časem koupí něco od Sony­/Toshiby, nebo hřeší na to že jim to díky značce pořád lidi kupují...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.