Komentáře od Choakinek
Magická cena | od: Choakinek (2822)  19.10.202022:52
Za tu cenu to bude ­"hustý­" i s nějakou fakt ne příliš optimální kresbou na f­/0.95. Ale zase s úplnou mazanicí by to postrádalo smysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Jak to funguje? | od: Choakinek (2822)  19.10.202022:45
Aha, čili např. 24 Mpx senzor ­(tak jak se běžně uvádí ve specifikacích­) bude mít 6 milionů Quad Pixel AF? Rozumím tomu dobře?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
3 vteřiny | od: Choakinek (2822)  18.10.202020:50
"... kde např. s Fujifilmem X­-T4 nabídne kombinovaný výkon 6,5 EV ­(cca 45× delší čas než dle pravidla převrácené hodnoty ohniskové vzdálenosti­)...­"

Čili na 10 ­(15­) mm ohnisku bych mohl udržet z ruky až 3 vteřiny. To není špatné :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jak to funguje? | od: Choakinek (2822)  18.10.202020:39
Jak tohle vlastně funguje?

Vedle světlocitlivé části je v jedné buňce­/pixelu ještě nějaký další tranzistor ­(fázového ostření­), který se stará o AF? Resp. jsou tam dva, každý v jedné polovině buňky­/pixelu?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Co znamená nahradí? Pokud to nedefinujeme, tak se dál nehneme, protože jak správně uvádí blue.sun, všechno tu dosud je. Tak řekněme, že novější technologie vytlačí tu starší někam do naprosté minority.

Pak se toto již stalo u ­(kino­)filmu.

Ze současného vývoje vyplývá, že EVF nakonec nahradí OVF.

Ale nic nenasvědčuje tomu, že menší senzor ­(s AI­) nahradí velký senzor ­(např. FF­). Protože na jedné straně tu máme telefony a na druhé straně foťáky, přičemž platí, že v případě foťáků je trend přesně opačný ­(trend směřuje ke zvětšování snímačů­), čili v takovém případě by musely telefony vytlačit do naprosté minority foťáky. Jako ano, trh s foťáky je dramaticky menší, než trh s telefony, ale tohle ani zdaleka není naprostá minorita. Nyní si netroufám odhadovat budoucnost, ale zatím na trhu zkrátka nevidím situaci, která by vedla k tomu, že by telefony vytlačily foťáky někam ke ­(kino­)filmu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Pouze FF... | od: Choakinek (2822)  15.10.202019:22
Neskutečný! Vývoj se tedy zcela přesunul jen do FF. Kromě Fuji, která FF nedělá. Ostatní je jen do počtu. Akorát nějaký ten kompakt ještě přežívá u Sony a Canonu.

Jako fakt? To jako opravdu když vedle sebe položím MFT a telefon, tak tam na straně MFT nejsou žádné benefity? To by mě v životě nenapadlo, že MFT masově používali jen naprostí amatéři, kteří se přesunuli na telefon v okamžiku, kdy to teda jako začalo tak nějak obstojně fotit ­(alespoň z pohledu marketingu, reálně to je pochopitelně bída v mnoha ohledech­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Tady se shodneme :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Mno, to první je foťák, to druhé je telefon. U ­"masy­" jsou foťáky ­"out­", telefony ­"in­", takže z hlediska obchodního úspěchu je to jasné. Ale to o foto vlastnostech obou přístrojů nevypovídá vůbec nic ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
No mně přijde, že je nejspíš značně do sebe zahleděný. Jako že profesionální foťáky jsou ty, které používá on, profesionální práce je ta, kterou vytváří on atd.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: njn | od: Choakinek (2822)  13.10.202018:12
Tak ony se s tím pojí určité výhody, když je snímač blíže zadnímu optickému členu u objektivu ­(výhody v oblasti konstrukce objektivů­).

Nicméně je podle mě fakt, že není zas taková výhoda, když je FF zbaven nějakého toho kousku tloušťky, jako že ta výhoda v této věci totiž spočívá jinde a to sice tam, že tam prostě není to zrcátko, celá ta optická soustava optického hledáčku atd., takže hmotnost by se ušetřila tak nebo tak, jen by byl foťák prostě podobně tlustý, jako DSLR.

Pak mě napadá, že spíše než používat nějaké nastavovací kroužky, tak by bylo lepší, kdyby bylo možné nastavit v těle foťáku snímač do dvou poloh, mezi kterými by šlo přepínat. Poloha pro DSLR objektivy a poloha pro CSC objektivy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Máte povolené se takto vyjadřovat od pravého profesionála blue.sun? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
ELková skla pro RF od Canonu jsou drahá, ale špičková. Musí být. Jestli se nemýlím, tak Canon šel s rozlišením u DSLR na max. 50 Mpx, tady se půjde na vyšší hodnoty, ostatně už někde zaznělo, že nějaký FF CSC bude mít až 100 Mpx.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Prekvapenie F6 | od: Choakinek (2822)  11.10.202020:59
A přístroj s APS­-C snímačem je pro profesionální práci povolen nebo taky ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Dle Wikipedie je to asi v pořádku, prostě AI = složité algoritmy. Tak toho prostě jen Topaz nevyužil, mohl použít název AI DeNoise anebo AI Exposure X6 :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Prekvapenie F6 | od: Choakinek (2822)  9.10.202020:44
Tak jinak.

Profík nemusí dělat všechny myslitelné foto žánry. Co když prostě dělá jen statické foto produktů někde v dobře nasvíceném studiu. Řekněte mi, jak v tom případě bude limitující např. Olympus E­-M5 III s funkcí vysokého rozlišení vytvářeného posuvem snímače ­(cca 50 Mpx­)?

Já nechci vést spor, co se čemu vyrovná, je jasné, že FF má oproti MFT navrch ­(není­-li FF přístroj významně starší, než MFT, se kterým je srovnáván­), ale pochybuji, že každá profesionalita ve fotografování se nesmí obejít bez FF a lepších přístrojů.

"... Skutečný profesionál má naopak výborný přehled, jak která technika fotí a funguje, vždyť ho to živí! ...­"

To si myslím, že nebude vždy pravda. Výborný přehled má zejména ­"camera geek­" a ten může mít focení jen jako koníčka.

U chlapů ­- profíků ten přehled asi špatný nebude nikdy, ale mezi fotografy jsou i profesionálky ­- ženy, no a ve vší úctě k ženám... si ovšem přesto myslím, že tam ten přehled v oblasti fototechniky často nebude bůh ví jaký :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Prekvapenie F6 | od: Choakinek (2822)  9.10.20200:54
"... Ne nadarmo používají profíci FF a středoformáty, protože u vstupních dat to začíná...­"

Mno, myslím si, že největší zájem o nabídku na trhu je v případě klasického zákazníka výhradně před nákupem nějakého výrobku a pak tento zájem poněkud slábne.

Takový člověk třeba ani nemusí postřehnout, že někdy později přišly na trh MFT CSC, eventuálně na jakou technologickou úroveň se v průběhu času dostaly.

Prostě neví, nemá přehled. Toto hledisko bych opravdu nepodceňoval.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Prekvapenie F6 | od: Choakinek (2822)  7.10.202021:52
Tady musím souhlasit. Řekl bych, že tiskové zařízení, jehož výstupem jsou kvalitní výtisky fotografií, nestojí ­"pár­" šupů, ale poněkud více.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Video na stojaka!!! | od: Choakinek (2822)  2.10.202022:41
No, tahle ­"úchylka­" taky přišla až s telefonky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Ultrazoom vs. telefon | od: Choakinek (2822)  2.10.202022:39
Kdo měl nějaký ultrazoom a nikoliv jen nějaký ubohý telefonek, mohl pořídit detailní záběr lokomotivy. Asi by tedy byl nic moc ­(protisvětlo­), ale lepší něco, než v podstatě nic :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Ostřící kroužek | od: Choakinek (2822)  1.10.202022:13
Ostřící kroužek nelze přehlédnout :­-­).

Objektiv by nejspíš nebyl marný ani jako portrétní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Cyklochodník | od: Choakinek (2822)  28.9.202015:24
Máte pravdu, je to hloupý postup.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: dobrý | od: Choakinek (2822)  28.9.202015:18
Jo, jo, dobrej vtípek :­-­). Já jsem v těchto situacích jako dost pomalej, takže dříve, než bych stačil zareagovat, už bych vlastně viděl, že se nic neděje, takže všichni by kolem mě zdrhli, jen já bych zůstal na místě.

V případě, že by se něco dělo, tak všichni by si zachránili život, jen já bych skončil v tlamě :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nejde sice jen o hloubku ostrosti, nicméně FF snímače obecně poskytují vyšší výkon, než MFT snímače, takže ani hodnota světelnosti vztažená k dané velikosti snímače není výhodou pro MFT, měl­-li by mít nějaký MFT objektiv na dlouhém konci např. F4, zatímco tento má F6.3.

Ekvivalent na MFT ­(35­-150, cca F2.3­-3.2­) neexistuje, za nějaký podobný s F2.8 v celém rozsahu pak dá zájemce, řekl bych, mnohem větší balík, než je 18 tisíc Kč. Zase ovšem takový objektiv bude mít možná lepší kresbu na F2.8, než tento na clonách F4.5­-6.3.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Stabilizace | od: Choakinek (2822)  26.9.202016:11
Mě by zajímalo, jak je to se stabilizací? V článku jsem to nenašel a Tamronu se nějak nechce vybavovat objektivy pro Sony FE stabilizací.

To je docela blbý. Lehounce pokukuji po Sony A7S ­(I­), který­(á­) stabilizaci snímače nemá a tak by se nějaká stabilizace objektivu hodila.

Ani první důstojný seťák od Sony pro FE ­(28­-60mm­) stabilizaci nemá :­-­(.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jsi skutečně ­"mlsný­", jak uvádíš ve své přezdívce :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Tak pravdu už znáš, jak s ní naložíš, to už je na tobě ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Quad Bayer | od: Choakinek (2822)  24.9.202017:58
Ten Quad Bayer tedy tvoří 11 ­(ze 44 Mpx­) anebo cca 3 Mpx?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
No, ryzí pravda je ve skutečnosti ještě mnohem horší. Proto s ní nechci jít hned ven, ale zdá se, že pro tebe jsem stále nesrozumitelný, tak mi nic jiného nezbývá.

Tedy... žijeme v TOTALITĚ!

https:­/­/www.databazeknih.cz­/knihy­/vyssi­-humanita­-nebo­-totalita­-346506

Samozřejmě knihy lze psát ve stavu trvalého poškození ­(nějakého orgánu­), nicméně lze předpokládat, že rozumové centrum mozku bude s nejvyšší pravděpodobností při této činnosti nedotčené :­-D.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Že by se vaši nadřízení báli sami za sebe rozhodnout a tak se nechali zastoupit psycholožkou?

Tomu jakožto správný blue.sun nemohu uvěřit :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
No, já žádné neberu, ale naopak ty bys nejspíš potřeboval červenou pilulku, která by tě odpojila z Matrixu ;­-­).

Nicméně fakt je ten, že jsem nebyl úplně přesný.

Napsal jsem: ­"Staví s nimi socialismus v. 2.0.­"

Přesnější je: ­"Postavila s nimi socialismus v. 2.0."
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
I mraky vrhají stíny | od: Choakinek (2822)  22.9.202016:26
Umí to přidat do krajiny i stíny od mraků?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Jasně... hoď sem důkaz.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No, EU s globálními korporáty spolupracuje. Staví s nimi socialismus v. 2.0.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: důvod | od: Choakinek (2822)  21.9.202016:47
Tak Brazílie je ekonomicky dlouhodobě v prdeli. Přidej si k tomu Koronapíčus a jsi doma ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Škoda... | od: Choakinek (2822)  20.9.20204:57
Masově by se určitě neujal, ale pro ­"pár­" lidí by to nejspíš také nebylo. Potkal jsem v minulosti dost zrcadlovkářů na různých akcích s více jak jedním tělem právě proto, že měnit objektivy je mnohem méně pohotovější, než střídat těla. A zde to je bez kompromisů ­(anebo takřka bez­) v optické kvalitě kresby.

V kontextu míry zákaznického zájmu mi tedy přišla např. řada foťáků s možností měnit modul ­(snímač + objektiv­) od spol. Ricoh jako mnohem okrajovější řešení. A přitom se to vyrábělo poměrně dlouho a vzniklo několik modelů v této řadě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Škoda... | od: Choakinek (2822)  20.9.20204:44
Ale díky tomu, že má objektiv G3 X ­"kompletní­" rozsah, tak:

1­) Stejně vznikají optické kompromisy v rámci delších ohnisek ­(kratší ohniska nahrazuje G1 X­)

2­) Objektiv je o trochu větší, než by byl s absencí kratších ohnisek anebo v rámci delších ohnisek poskytuje horší světelnost, zatímco s absencí kratších ohnisek by poskytoval světelnost lepší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rozvoj | od: Choakinek (2822)  20.9.20204:29
Páni, to je rozvoj proti Praze, kde v podstatě ­"chcíp pes­". V Praze žiju 11 let.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Je to jedno... | od: Choakinek (2822)  20.9.20204:15
Ovšem tímhle a dalšími informacemi se běžný uživatel nezabývá.

Marketingové oddělení vymyslí 0.01μm pixely ­(samozřejmě, je to nadsázka­), vývojové oddělení ohne hřbet ­(jako obvykle­) a následně, při uvedení výrobku na trh, jej na Youtube Samsung běžnému uživateli odprezentuje barevnými skákajícími kostičkami.

A průser je na světě :­-­(.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
No, cena obdobného objektivu od Canonu ­(pro RF­) je v podstatě dvojnásobná, takže minimálně polovina ceny bude marže.

Leda že by měl Canon výrobní náklady na objektiv se stejnými parametry mnohem vyšší než Sigma. Ale o tom pochybuji. Z jakého důvodu by se výrobní provozy Sigmy a Canonu významně lišily? Anebo jak by se mohla významně lišit konstrukce objektivů se shodnými základními parametry?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: G | od: Choakinek (2822)  18.9.202020:31
Existuje 20 mm ­/ F1.7 ve verzi II. Tak nevím, jestli myslíš první či druhou verzi. Pokud tu druhou, tak žádná další verze dosud nevyšla, pak je tvůj požadavek oprávněný.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
FF Foveon | od: Choakinek (2822)  18.9.202018:41
Je fajn slyšet, že dělají na full frame Foveonu, myslel jsem totiž, že to zabalili.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
8. div světa | od: Choakinek (2822)  18.9.202018:34
Že se prodává tento nesmysl, považuji za osmý div světa 8­-O.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Je to jedno... | od: Choakinek (2822)  17.9.202020:54
Pokud běžnému uživateli stačí tento informační servis:

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=lD9CnUwzHWs

Tak je to jedno. Ty snímače mohou mít klidně 0,01μm pixely!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Škoda... | od: Choakinek (2822)  17.9.202020:36
Tak tohle taky zlaté časy digitálních foťáků nepřinesly. Výrobce u foťáku s výměnnými objektivy předpokládal, že si zákazník koupí několik takových objektivů a tak existují různé typy výměnných objektivů.

Zatímco u kompaktů zcela nesmyslně předpokládal, že zákazník bude mít vždy jen jeden univerzální přístroj. A tak jsme se nikdy nedočkali dvojice kompaktů, kde jeden by měl rozsah ohnisek např. 24­-120 mm a druhý např. 120­-480 mm.

A... najednou to jde, tento přístroj má rozsah 100­-400 mm a dokonce se prodává samostatně.

Pochopitelně je to úplný shit k ničemu, ale zlaté časy digitálních foťáků tehdy mohly vyvinout něco mnohem lepšího.

Jen se to zbytečně promarnilo, škoda!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: G | od: Choakinek (2822)  17.9.202020:25
Vyvinout snímač, kde by neexistoval parametr ISO citlivost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ano i ne. | od: Choakinek (2822)  15.9.202023:03
"... zoom 28mm pro vlogery...­­"

Tady se asi předpokládá, že vloger utratí své penízky za nějaký další objektiv, nejspíš nějaké pevné sklo s významně širším ohniskem.

Stabilizace při chůzi je tragická, alespoň dle toho, co jsem měl možnost vidět. Chtělo by to nějaký ­"action­" mode s ořezem nebo tak něco. Nevím, co všechno to umí ­(nebo bude umět­), ale tak jak to bylo prezentované v jednom videu, tak to byla fakt bída.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Cena pro ČR musí být vyšší. Jako mimořádně pracovitý národ zde máme mnohem vyšší mzdy a životní úroveň, než v zemích všude kolem nás a tak cena musí být vyšší, čímž se vhodně doplňuje s možnostmi zásobování výrobkem.

Vidím to všude kolem sebe, zvláště pak ve vyšších patrech různých organizací. To tempo práce je tam vskutku vražedné!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
No tak výrobci skel atd. na MFT ještě nemuseli hodit deku ­(a zřejmě tak ještě dlouho neučiní­). Jde spíše o výrobce MFT foťáků ­(tradičních­), čili že se čas od času ještě objeví nějaký ten nový model, ale bude to prostě jen nějaký ­"recyklát­" přístrojů z minulých let, nic inovativního bych na tomto poli již nečekal.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Tak pro tvé potřeby existuje Sony FE 24­-70 mm F2.8 GM. Délka 136 mm, průměr 88 mm, váha 886 gramů.

To je prostě jiná kategorie, než objektiv s délkou 45 mm, průměrem 67 mm a váhou 167 gramů ­(cca pětina váhy výše uvedeného objektivu­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Jiná liga... | od: Choakinek (2822)  15.9.202021:47
Dle ukázkových snímků na DPreview je tento objektiv úplně jiná liga, než dosavadní Sony ­"setové­" pokusy. Má velmi solidní kresbu!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Viník | od: Choakinek (2822)  14.9.202021:17
Já zase žádám usvědčení viníka této pravděpodobně největší teroristické akce v historii lidstva.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Zlepšení | od: Choakinek (2822)  12.9.202016:54
Tak hlavně v tom APS­-C módu je S5 zjevně lepší, než A7 III.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Vypadá to dobře | od: Choakinek (2822)  11.9.202016:32
Hmm, na FF to opravdu není velké. Takový objektiv v této kategorii docela chybí, takže jde o více než dobrý příspěvek ­(jakkoliv lze říci, že má ořezané parametry­). Možná mohl mít stejný rozsah, jako ten od Panasonicu pro MFT ­(24­-64­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Základní objektivy | od: Choakinek (2822)  31.8.202022:16
Že by konečně důstojné základní objektivy od Sony? To by bylo fajn!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Neviděl bych to tak černě. Než nastanou Vámi popisované scénáře, systém se vyčerpá, lidé jej odmítnou a iniciují zásadní společenské změny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
S mobilem se nefotí zase tak jednoduše. Kdo se foťák naučí používat, fotí s ním mnohem snadněji, než s telefonem. Plus má k dispozici mraky možností navíc. Ergonomie telefonu, jakožto i foto aplikací stojí často za starou bačkoru, se systémem s výměnnými objektivy se to vůbec nedá srovnat. Také si uvědomme, jakými možnostmi disponují telefony, které jsou skutečnou cenovou konkurencí pro foťáky ­- že to často není žádná sláva. Naopak dnes může být nějaký pár let starý foťák často i levnější, než některé ­(drahé­) telefony. A hlavně na nich se prezentuje, kam to ve focení mobily dotáhly daleko.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Přesně tak. Já těm manažerským kecům zkrátka nevěřím. Jejich ujištění o zachování např. MFT platí jen omezenou dobu, kterou samozřejmě nedefinovali.

Nakonec zbude jen FF, navíc marketingově prezentovaný jen jakoby pro video a o fotografii se budeme bavit až u větších formátů snímačů ­(typicky středoformát­).

To je v podstatě stav prohrané bitvy. Naprostý debakl!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Jak jsem psal: Je to stejné či podobné pro toho, kdo systém s výměnnými objektivy používá jako smartphone. Takže princip sofistikovaného marketingu by spočíval v tom naučit lidi používat to jako foťák a nikoliv jako smartphone.

Jinak jsou oba typy přístrojů zcela odlišné: ergonomie, vzhled, vlastnosti, uživatelské možnosti... všechno!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
"... Naopak menší kompaktní modely jsou ohroženy smartphony ­(např. řada GX­)...­"

"... že moderní smartphony hodně snižují zájem i o takové fotoaparáty, jako je Lumix LX100 II...­"

Tohle mě opravdu zaráží. V jiné oblasti nevytlačuje např. výroba motocyklů výrobu např. traktorů.

Vůbec to není o nějaké kvalitě výstupu, to úplně vynechme.

Mimochodem když už jsme u kvality výstupu, tak vězte, že některé tzv. smart TV vylepšují i výstup fotografií a to poměrně sofistikovaným ­"oblbovákem­". I na běžném full hd monitoru si lze často všimnout, že zejména rohy výstupu z ultra wide foto modulů ze smartphonu nestojí ani za starou bačkoru, zatímco na 4K­(!­) TV vlastnost vylepšující rozlišení tento neduh opraví, takže tam výstup z těchto víceméně velmi nekvalitních foto modulů vypadá poměrně obstojně. S tímhle už foťák boj o kvalitu výstupu nemůže nikdy vyhrát :­-­(.

Je to o tom, že zejména telefon a systém s výměnnými objektivy jsou dvě zcela rozdílné věci. A tedy pokud někdo používal systém s výměnnými objektivy a přešel na smartphone, tak je v podstatě jasné, že dotyčný používal systém s výměnnými objektivy velmi podobně jako by používal­/jako používá smartphone, protože jen a pouze takový přístup by setřel zásadní rozdíly mezi těmito přístroji.

A nyní se tedy nabízí otázka, jestli prodejci a výrobci systémů s výměnnými objektivy udělali dost pro to, aby uživatele ­(který přešel na smartphone­) systém s výměnnými objektivy naučili používat ;­-­). Tam někde bude zakopán pes ­- v aplikaci sofistikovaného marketingu ­(který neproběhl­) a místo něj existoval jen tradiční stupidní marketing.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Sebevražda | od: Choakinek (2822)  26.8.202016:36
Je to pěkné.

Vhodné jen pro průmysl, neboť ve foťáku to samozřejmě nikdo nechce... až do doby, než se podobný či stejný snímač objeví v telefonech.

Ach jo :­-­(. Prostě sebevražda v reálném čase.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
"... O nástupci LX15 nebyla řeč...­"

To ani nestojí za řeč :­-­).

Tak jo, pomalu si začínám hrát s myšlenkou na založení muzea digitálních fotoaparátů :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Monochrom | od: Choakinek (2822)  24.8.202018:39
Mno, ale nový Monochrom od Leicy s černobílou verzí tohoto snímače by nemusel být úplně špatný :­-­).

Ale asi by stál minimálně 1 milion Kč :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ostření - cena | od: Choakinek (2822)  24.8.202016:03
Panasonic vysvětluje absenci detektorů fázového ostření jakožto přípravu pro OPF snímače, neboť tyto budou nekompatibilní s přítomností fázových detektorů.

Je tu tak jen jeden problém: A to sice ten, že Panasonic stále OPF snímače ve fotoaparátech nepoužívá a pokud se tedy odvolává na výše uvedenou vlastnost, tak nastal nejvyšší čas je ­"vybalit­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Daň za účel | od: Choakinek (2822)  23.8.202020:35
"Přiznejme se, že pokud Lumixy S používáte především k natáčení videa, je výdrž dosti slabá i u kapacitnější varianty, natož u té menší.­"

To je bohužel daň za to, že někdo používá přístroj k účelu, k jakému původně nebyl stvořen. Video tvůrce tedy ještě musí do baťůžku přidat několik náhradních baterií anebo pořádnou powerbanku, eventuálně malou kompaktní elektrárničku.

Fotograf nic z výše uvedeného nepotřebuje ­(alespoň pokud nebude ­"cvakat­" jak o závod­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Nerozumím... | od: Choakinek (2822)  18.8.20205:11
Teda nechci do toho EISE zase tolik kecat, ale dle ukázkových snímků na DPreview mi přijde, že ty pevné F11 objektivy od Canónu s dlouhým ohniskem mají:

a­) Spíše podprůměrnou kresbu
b­) Špatný bokeh

A tak mi není zcela jasné, jak tohle může získat nějaké ocenění?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Z50 | od: Choakinek (2822)  17.8.202023:48
Třetí článek a asi první věc, co si zaslouží nějaké ocenění ­- Nikon Z50. Škoda jen, že počet nativních skel pro tento přístroj se zatím zastavil na čísle nula nula nic.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
To ví asi jen Bůh a japonský inženýr :­-­).

Možná to v automatice nemá makro mód, v manuálním režimu se pak otevře celý rozsah.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Foťák pro ocenění | od: Choakinek (2822)  17.8.202023:38
Přesně, jak jsem předpověděl, je to tady:

"... Máme zde i titul pro nejlepší fotoaparát pro vloggery. Tím je Sony ZV­-1...­"

:­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rok a půl, eh? | od: Choakinek (2822)  15.8.202020:22
Od podání k přiznání 1 rok a půl. Příšerné!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tamron a APS-C CSC | od: Choakinek (2822)  15.8.20203:54
Že by Tamroní koordinovaný útok na platformu APS­-C CSC? Ale reálné jsou podle mě jen některé. Na prvním místě určitě 18­-500. Z předchozích let mají 18­-300, pak udělali 18­-400, 18­-500 je takřka tutovka.

A pak těžko říci, podle mě dává smysl jen ten 18­-200, zbytek je tam jen pro případ ­"co by kdyby­".

18­-100 by dával smysl jen s lepší světelností.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Dva fotoalbumy | od: Choakinek (2822)  7.8.202021:28
Díky, jsou výborné!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Postihy | od: Choakinek (2822)  7.8.202015:01
Uvedené postihy jsou poměrně tvrdým trestem. Což je ovšem dobře :­-­). Za blbost ­(zde tuplovanou­) se ­"platí­" ­(zde opravdu hodně­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Pravý zmysel | od: Choakinek (2822)  7.8.202014:58
Soukromí už je dávno fuč, hlavní smysl tzv. pandemie byl pravděpodobně úplně jiný.

Navíc si myslím, že muzeum není majetek návštěvníka, ani to není veřejný prostor jako např. ulice, je to území patřící někomu, které je přístupné veřejnosti. Dotyčný si tam může instalovat co chce ­(v souladu se zákonem­), případný návštěvník, který by s tím nesouhlasil, může udělat čelem vzad a nazdar ;­-­). Transparentně informovat návštěvníka o všech opatřeních je ovšem více než žádoucí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: PRO reseni | od: Choakinek (2822)  5.8.202021:46
Tak proč to má nyní 7 mínusů? Jako ironie mi to přijde dobrý. V podstatě v kontextu ironie, tedy určité nadsázky, má ten diskutér pravdu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Kompletní sada | od: Choakinek (2822)  5.8.202016:23
No, a k tomu nějaký 24­-70 mm, F3.5­-5.6 a sada zoom objektivů bude takřka kompletní, Sony si svá předražená skla či levnější shity může nechat :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: PRO reseni | od: Choakinek (2822)  4.8.202023:07
Ironie???
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: USB | od: Choakinek (2822)  4.8.202017:31
Domnívám se, že ano.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: USB | od: Choakinek (2822)  4.8.202017:27
Mám taky ten pocit. Myslím si, že ten 20 Mpx snímač ­(mimochodem s výkonem, který rozhodně neoslní­) recykluje Panasonic s Olympusem ve svých přístrojích už zatraceně dlouho.

A že změna brzy přijde ze strany Panasonicu. Ale rozlišení povyskočí na nějakých zhruba 40 Mpx, takže tak trochu z bláta do louže :­-­(.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Neblbni... :­-D ... Víš, co to je nenáročné amatérské fotografování? Že nějaká mladá holčina vytáhne svou plácačku ­(smartphone­) a jde fotit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Chobotnice | od: Choakinek (2822)  4.8.202016:55
I tu s dětskou ochranou? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: fotak | od: Choakinek (2822)  3.8.202017:00
Z Milanova jednoslovného vyjádření ovšem dedukuji, že on dříve nepochyboval, ale nyní pochybuje ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Tak to se mi cena | od: Choakinek (2822)  3.8.202016:58
Záleží ovšem také na tom, jakou to má kresbu ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Tak to se mi cena | od: Choakinek (2822)  3.8.202016:54
No, nic... darmožrout by prostě jen cestoval či se nějak jinak poflakoval. To se stejně týká jen malého počtu lidí, z většiny lidí dělá darmožrouty systém ­(regulace trhu atd.­). Je to něco podobného, jako např. nacismus dal lidem práci v armádě či v továrně na zbraně, čili ve zcela kontraproduktivních pracovních oborech.

Takže pokud by všechny systémové nesmysly odpadly, kdo by chtěl, mohl by pracovat třeba jen hodinu denně a ještě by se celosvětově vytvořilo mnohem více produktu, než je tomu dnes.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Tak to se mi cena | od: Choakinek (2822)  2.8.202020:55
Takový minipivovar ve světě výroby objektivů :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: fotak | od: Choakinek (2822)  2.8.202020:51
Ať si s tím každej dělá, co chce, já s tím budu výhradně fotit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Zabte | od: Choakinek (2822)  30.7.202023:46
No, nevím jestli vždycky, ale pravda je taková, že různí panovníci razili mince s vlastní podobiznou atd. a to vše za určitých podmínek. Čili ano, panovník určoval hodnotu ­(své­) měny.

Jenomže v průběhu historie existují rozdíly.

1­) Nejdřív panovník sdílel s poddanými shodný ­"materiál­" mincí ­- zlato, eventuálně zavedl peníze ze stříbra, popř. šizené zlaté mince, ale s tím se trh tak nějak ještě popral, různé typy peněz si našly svou adekvátní reálnou cenu a celé to sice vykazovalo nějaké problémy, ale v zásadě nešlo o nic vážného.

2­) Poté stát lidem vnutil své papírové bankovky kryté zlatem v nějakém poměru. To je horší případ, než případ z bodu ­"1­", ale ještě to není tak úplně katastrofální.

3­) No a nakonec se státní měna od zhruba 70. let 20. stol. zcela odpoutala od zlata, od historické tradice a zkušeností a tento průšvih trvá dosud. Průšvih potvrzuje jakýkoliv graf s obecným vývojem cen.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: aby se | od: Choakinek (2822)  30.7.202023:21
To je právě něco, co nechápu...

Masová migrace je pochopitelně projekt politiků a korporací. Jde o to získat levnou pracovní sílu a o snahu nic neměnit v oblasti celé řady pracovních činností ­(bez nutných změn brzy nebude člověka, který by je vykonával ­- za předpokladu, že na do té pozice nenacpou migranta­).

Potud je to OK, to chápu.

Ale nechápu, jak můžou po migrantech chtít vykonávat práci, když jim nabízejí evropsky štědrý sociální systém :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Fašismus | od: Choakinek (2822)  30.7.202023:02
Ono nejde o peníze. Já ani nechci peníze zrušit či je ­"nějak­" nahradit.

Je to filozofický a psychologický problém. Obecně bych materialismus definoval jako vysokou míru přízemního nakládání s penězi. Buď jako útratu ­"bez rozmyslu­" anebo útratu s vysokou mírou ovlivnění třetí strany ­(absence použití vlastního rozumu­) anebo snahu s penězi naložit jako ukázkový sobec.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Zásadně nesouhlasím ­(... se moc nehodí k focení...­). Série A7S je Svatý grál každého nehoniče megapixelů ;­-­). Sám pokukuji na Ebay po první verzi. Problém spíš vidím v zasklení, zejména v kategorii zoom objektivů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(2)
Re: Zabte | od: Choakinek (2822)  28.7.202023:02
Určitě byl, ale nyní záleží na tom, jak ten časový úsek vymezíme. Pokud toto období z jedné strany omezíme nevolnictvím a z druhé strany prvním centrálním bankovnictvím, tak to období nebylo moc dlouhé a nejdéle fungovalo patrně ve Velké Británii.

V každém případě někdy od konce 19. stol. až do současnosti nejsme v kapitalismu. Definujeme­-li takto moderní dějiny, tak ano, v moderních dějinách nebylo lidstvo nikdy v kapitalismu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Zabte | od: Choakinek (2822)  28.7.20200:16
Já bych definoval kapitalismus jako systém bez centrálního bankéře. To podle mě stačí. Kdyby lidstvo historicky chtělo utopit svou prospěšnou činnost v levných penězích, nikdy by neurčili zlatu funkci peněz, ale zvolili by libovolný jiný prvek, kterého jsou všude hromady.

Nyní tu máme uzounkou skupinku lidí ­(centrální bankéře­) libovolně zkorumpovatelnou a lobbistickými tlaky ovlivnitelnou, která fakticky rozhoduje o tom, kdo jaký bude mít příjem, kdo bude brát hodně, kdo bude brát málo, kdo jak se zadluží atd. a hlavně jak velkými dluhy zatížíme budoucí generace.

V takové realitě lze financovat ­(a dlouhou dobu držet při životě­) úplně vše ­- libovolný ekonomický debakl, úpadek společnosti atd., což by právě v kapitalismu, v systému bez centrálního bankéře, nešlo, protože bez systémového generování dluhů by zkrátka libovolný ekonomický debakl atd. jednoduše brzy zkrachoval.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Fašismus | od: Choakinek (2822)  27.7.202023:06
Materialismus je mor lidstva. Orientace současné civilizace na materialismus je extrémní. Materialismus lidem zaslepuje oči a přes něj nevidí, jak by byli bohatí, kdyby se nad něj povznesli.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Vždy jsem měl | od: Choakinek (2822)  26.7.202022:52
Nevím, nechám se překvapit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zabte | od: Choakinek (2822)  26.7.202022:31
No, on je to kapitalismus tak z 10, max. 30%. Tak jestli ti to na škále 0 až 100% přijde dost, tak současný systém můžeš nazývat kapitalismus. Mně to dost nepřijde, tak to tak nenazývám.

Mám pro současný systém jiné názvy, např.: ­"plně regulovaný korporativismus­" anebo ­"finanční totalita­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: Hm, | od: Choakinek (2822)  26.7.20200:23
To je ovšem ­"svatá­" pravda :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Zabte | od: Choakinek (2822)  26.7.20200:15
On ovšem nic nepíše o společných rysech. Píše, že má pro toto označení, které vychází z jeho osobní historické zkušenosti ­(eventuálně z historické zkušenosti jeho národa­).

Já na takovém tvrzení v zásadě nic špatného nevidím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(1)
Re: Zabte | od: Choakinek (2822)  25.7.202016:19
On je právě problém v tom, že ani nemusela chtít upozornit na ­"rasismus­", ale jednala čistě účelově, protože přesně po takovém přístupu je dnes poptávka. Systém vysloveně nabízí možnost, že si můžete kariérně přilepšit za předpokladu, že nějakým takovým způsobem ­"sestřelíte­" nějakého člověka.

Může jít pouze o další stupeň ­(druh, typ­) pokrytectví, které je dnes v různých formách fakticky všude kolem nás.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(0)
Re: aby se | od: Choakinek (2822)  25.7.202014:21
No, černí a muslimové ­(někteří černí jsou také muslimové­) nám nikdy vládnout nebudou, protože se povraždí mezi sebou, takže nám eventuálně bude vládnout až vítěz tohoto krvavého souboje ­(jeden či druhý­).

Stále ovšem věřím a doufám, že tak daleko to v celé Evropě nedojde ­(v některých oblastech patrně ano­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: Hm, | od: Choakinek (2822)  25.7.202013:54
To ano, ale myslel jsem, že se z toho může nějaký foto­/video žurnalista vyvázat, pokud by chtěl. A tím úplně nemyslím stav, že pak pojede jen na své náklady, ale že by třeba jen zaplatil rozdíl v ceně, eventuálně servis techniky by si zařizoval individuálně.

Třeba Sony nevyrábí DSLR. Co kdyby byl mezi žurnalisty nějaký zarytý zrcadlovkář?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Fašismus | od: Choakinek (2822)  25.7.202013:41
Fašismus. Např. v nadnárodních korporacích běžně vídán.

Myslím si, že M. B. Halliday si právě tímto činem zajistila nějakou velmi dobře vyhřívanou židličku v korporaci, eventuálně ve státním sektoru ­(obojí už je dnes fakticky jen jeden svět­).

V každém případě, dámy a pánové, držte si klobouky, sledujete poslední dějství a bude to jízda ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)