2.2.2021, Milan Šurkala, aktualita

CIPA vydala další statistiky, tentokrát to bylo za prosinec 2020 i celý loňský rok. Ukazují se i zajímavá historická fakta, kdy roční dodávky kompaktů klesly během deseti let o téměř 97 %. Ani zrcadlovky na tom nejsou moc dobře.

reklama
možno ani tak neklesli... | od: bedo. (343)  3.2.202120:36
...ako sa premiestnili do mobilov ­- momentálne používam 2 mobily ­(Apple iPhone SE a Xiaomi Mi A2 Lite­) a výstup z oboch je porovnateľný s výstupmi toho lepšieho, čo mi z kompaktov prešlo rukami
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
kompakt | od: DavidM1 (8)  3.2.202118:33
Celkově je ale vidět, že kompakty v posledních letech už nikoho moc nezajímají.
A proto se jich podle čísel za prosinec prodalo nejvíce...Dokonce více než CSC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  3.2.202118:58
No vzhledem k tomu, že se jich před 10 lety prodalo 30krát tolik... tak opravdu skoro nikoho nezajímají. Ale jestli máte pocit, že pád na třicetinu původního počtu vyjadřuje stále vysoký zájem... tak s tím už nic moc nenadělám. Mně pád ze 108,6 na 3,6 přijde jako dost významný.

Ono také jde o kategorii samotnou. Nelze takto porovnávat kategorii kompaktů a CSC­/DSLR, když jde cenově odlišné třídy ­(jasně, dochází tam k cenovému překryvu, ale průměr je výrazně odlišný ­- CSC jsou v průměru 4,7krát dražší­). Vyženu to do extrému, ať to více vynikne. To, co bude třeba pro automobilku Jaguar velkolepý prodejní úspěch, tak by pro Škodovku byla prodejní katastrofa. Když prodáte stejné množství produktů, ale za pětinovou cenu, tak to opravdu není žádná výhra.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  4.2.20211:50
No ale to jsou spíš důvody, proč kompakty nezajímají současné výrobce.

Tím jsi vůbec nezpochybnil význam předchozího argumentu, který zněl ­- kompaktů se prodá nejvíce, jakožto argumentu, který by se mohl použít jakožto nějaké dílčí hodnocení společnosti, pokud to dáme do souvislosti s tím, že na trhu operují výhradně jen takové firmy, které s nabídkou kompaktů udělaly to, co udělaly ­- seškrtaly ji ­"na kost­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  4.2.202110:04
Ano, kompaktů se prodá nejvíce, ale vzhledem k tomu, jak zajímaly lidi kdysi, je dnes opravdu nezajímají. Třicetinové prodeje jsou naprostým projevem nezájmu. Jestli tomu chceš říkat ­"zájem­", tak si fakt nedovedu představit, co je pro tebe ­"nezájem­".

Každopádně ta čísla jasně ukazují, že nemáš ve svých často zmiňovaných argumentech pravdu. Pořád tvrdíš, že za nezájem může seškrtaná nabídka. To ale nevysvětluje, proč do roku cca 2016, kdy byla stále ještě zlatá nabídka kompaktů, prodeje klesly na devítinu původního množství. Dnes je na třicetině a pokud by si uživatel chtěl koupit v podstatě jakýkoli kompakt by chtěl, má možnost. Můžeš koupit několik levných tenkých 1­/2,3­" kompaktů s malým zoomem, kapesní ultrazoom klidně i RAWem, stále můžeš mít velký 1­/2,3­" ultrazoom s 24 až 125x zoomem, můžeš si koupit velkočipové ultrazoomy, profi kompakty v cenách, kdy tehdy byly jen 1­/1,7­" kompakty,... Kdyby zákazník chtěl, sežene i dnes jakýkoli druh kompaktu, který si vymyslí. Prodeje? Třicetinové. Čísla jasně ukazují, že to byli zákazníci, kdo se první vykašlali na kompakty. A to asi 5 let předtím, než na to začali reagovat výrobci. Ti měli očividně se zákazníky svatou trpělivost. Výrobce nezajímají kompakty, protože kompakty nezajímají zákazníky. Ne naopak. Ta čísla to jasně potvrzují.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  4.2.202114:05
No tak ty telefony by si urvaly dost velkou část trhu, neříkám, že ne, nicméně ­"mávat­" s dnešní třicetinou také úplně nejde. Poptávku samozřejmě ovlivní, pokud seškrtám nabídku.

Nabídka v roce 2016 mohla být kompletní, nicméně některé značky už představení nových modelů seškrtaly ­(a to již možná v roce 2013­).

Lze si dokonce všimnout, že v roce 2017 se prodalo více kompaktů, než v roce 2016, takže si myslím, nepočítám­-li koronakrizi, že se to na té zhruba devítině klidně mohlo zastavit. Takže to máme nějakých cca 12 milionů kusů.

A to je málo? To je proboha málo?

Samozřejmě by museli něco dělat. Jim jen nevyhovovali prodeje, v důsledku čehož omezili nabídku. To je celé. Prostě se rozhodli přenechat segment výrobcům telefonů.

A je to i vidět na současném zbytku nabídky, jde vesměs o neaktuální modely ­(neberu nyní v potaz profi kompakty­), které nijak nereflektují existenci telefonu, čili jde o modely, které zůstaly z dob jen jedné aktivity, tj. z dob seškrtání určité části nabídky. Jde o kompakty, které se předtím takřka beze změny dělaly celé roky, zpravidla všechny nabízejí jedno a totéž ­- objektiv s různým rozsahem zoomu a mimořádně špatnou světelností ­(a s několika dalšími zastaralými vlastnostmi­). Dokonce jsou v nabídce i kompakty s CCD snímači :­-­).

No a profi kompakty drží nad vodou v podstatě jen Canon a Sony, řada modelů je velmi drahá, některé starší nikoliv, to je pravda. Situace kolem profi kompaktů není zase tak moc tragická, to je pravda. Samozřejmě má své úlety a také je trochu smůla, že zrovna Canon a Sony vyrábějí nebo prodávají spíše modely ­"instantního­" charakteru ­(alespoň to platí pro ty levnější modely­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  4.2.202116:07
"Poptávku samozřejmě ovlivní, pokud seškrtám nabídku. ­"

Znovu se ptám, pokud člověk chce koupit nějaký kompakt jakékoli kategorie, kterou kategorii nemá možnost koupit? Snížil se počet výrobců a modelů, ale pokud chce zákazník koupit cokoli v jakékoli cenové kategorii, tak má možnost. Nechybí skoro nic.

"Takže to máme nějakých cca 12 milionů kusů. A to je málo? To je proboha málo? ­"

Ano, je. Je to velmi málo. Pokud má trh 100 milionů kusů, tak si můžeš dovolit nízkou marži, protože to naženeš na počtu kusů. Takže kompakt může být levný. Ale pokud prodáváš desetinu, tak náklady na vývoj a marketing máš pořád stejné ­(nezávisí na počtu kusů­), takže logicky musíš jít s cenou nahoru. Protože když to neuděláš, tak to není o tom, že budeš mít méně peněz. Ty budeš ve ztrátě. To není o tom mít více peněz, to je o tom to nedotovat. A kdo si bude kupovat drahý kompakt?

Zkusme menší lekci matematiky, ať ti to dojde. Čísla házím jen tak, jde o koncept. Vyrábíme 1.000.000 kusů, cena 10.000 Kč­/kus, marže 1.000 Kč na kus ­(nehodlám do toho tahat DPH, marže prodejců, jen prostě to, co jde z továrny ­- prodejní cena do dodavatelského řetězce­).

To jsou příjmy 10 mld. Kč, zisk 1 mld. Kč, tedy náklady 9 mld. Kč. Vývoj vezme třeba 1 mld. Kč, marketing 1 mld. Kč, výrobní náklady 7 mld. Kč ­(7000 Kč­/kus­). Tak a teď snížíme počty prodejů na desetinu. Takže tu máme stále 1 mld. na vývoj, stále 1 mld. na marketing, výrobní náklady desetinového množství produktů 0,7 mld. Celkem 2,7 mld. Kč. To jsou náklady na desetinové množství 100.000 kusů. Teď si to vyděl. To jsou náklady na kus 27.000 Kč a nevydělal jsi ještě ani korunu! Takže každým jedním prodaným nově vyvinutým kompaktem za 10.000 Kč by výrobce vykázal ztrátu 17.000 Kč. Nebo ho prodávat za 30 tisíc Kč, aby na něm měl alespoň nějaké malé drobné. Už vidím, jak se o to zákazníci porvou. To je teda byznys, fakt. To je ekonomika jak z učebnice :­-D To není o tom, že výrobcům nestačí peníze za kompakty a že by byli nenažraní. Tady jde o brutální ztráty. To se prostě nevyplatí, protože to neznamená ­"malé zisky­", ale ­"brutální ztráty­". To není o ziscích, to je o ztrátách. O ztrátách! Pochop to už konečně.

Já fakt nechápu, jak někdo tak jednoduchou matematiku nemůže pochopit. Nemůžeš prodávat low­-end v high­-endových počtech. To prostě nejde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  4.2.202117:54
Neshodneme se, nechám to být.

To přeci nejde, když začnu prodávat o XY ks výrobku méně, že budu mít stále stejné náklady např. na marketing. Ale věřím tomu, že takhle nějak tam asi uvažují :­-­(.

Chybí. V kategorii levných kompaktů, jak jsem psal, jde o XY let staré modely. V zásadě nejsem pro nějakou ­"neustálou­" aktualizaci výrobků, uvádění stále nových modelů ­(často zcela zbytečně­), nicméně zde jde o to, že ty modely nereflektují svou hlavní konkurenci ­(telefony­) v mnoha faktorech. Fakticky jsou nekonkurenceschopné.

Domnívám se, že to prostě vzdali bez boje. Proč to vzdali, vědí nejspíš jen oni sami.

Dostali se do fáze, že prodeje budou každým rokem menší a menší a k zásadním změnám pak stejně budou muset přistoupit. Za pár let cifra typu 12 milionů prodaných ks jim bude připadat jak z jiné galaxie.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  4.2.202118:16
Cožpak si opravdu neuvědomuješ, jak brutální rozdíl to je? Dobře, tak ti snížím náklady na vývoj na polovinu a marketing třeba na desetinu, spokojen? Pořád jsi na ztrátě 3000 Kč za kus, nemluvě o tom, že při nižším počtu kusů se ti zvednou výrobní náklady na kus, takže to bude o něco více. Nebo vůbec žádný marketing? OK, klidně. Stále máš ztrátu 2000 Kč na kus. Ale kolik toho prodáš bez marketingu? To asi 100 tisíc nebude. Takže třeba 70 tisíc? Ups, to už máme ztrátu 4000 Kč za kus. To není o menším zisku, ale o brutálních ztrátách. Nemůžeš prodávat low­-end v high­-endových počtech. To prostě nejde. Uvědom si to už konečně.

"Domnívám se, že to prostě vzdali bez boje. Proč to vzdali, vědí nejspíš jen oni sami.­"

Proč to vzdali? No protože brutální ztráta na kus, a protože proti telefonu se nedá bojovat. Kompakt pro běžného uživatele nepřináší žádnou užitnou hodnotu, která by se přiblížila tomu, že díky telefonu má jedno zařízení a ten kompakt nemusí kupovat, takže i obrovská finanční úspora. Jak proti tomu chceš bojovat? Ten fotoaparát musí něco stát, takže to nevyřešíš. Ten fotoaparát je druhé zařízení, to také nemůžeš vyřešit. Na ty dva zásadní problémy prostě neexistuje řešení. Nutnost zaplatit za zařízení a nosit s sebou druhé zařízení, to prostě výrobce kompaktů ­(a fotoaparátů obecně­) nemá jak vyřešit. Může se rozkrájet, tohle se vyřešit prostě nedá. Jako, že výrobce fotoaparátu přijde na to, jak teleportovat fotoaparát na přání a že si ho uživatel fotoaparát přivolá, vygeneruje se mu z ničeho v ruce, tak by to možná šlo :­-D

Já fakt nechápu, proč ty výrobce fotoaparátů tak brutálně nesnášíš a chceš je nechat zbankrotovat. Cožpak ty cifry výše nevidíš? I když jsem ti je snížil na zlomky, pořád jsi ve ztrátě. A obrovské. To vůbec není o zisku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  4.2.202122:30
Je to naopak. Ty je chceš nechat zbankrotovat, protože obhajuješ jejich dosavadní kroky, které v žádném případě nejsou žádnou dramatickou změnou kurzu, ale pouze takovým ­"šmudláním­" v oblasti vývoje, který je k ničemu a podstatu problému neřeší.

Přestat ­"šmudlat­" měli už v roce 2013. Každý další rok, ve kterém jen ­"šmudlají­", pouze komplikuje jejich situaci stále víc.

To je tedy nejspíš ta hlavní věc, ve které se neshodneme. Ty považuješ současný stav ­(přístup­) za udržitelný, já jej považuji za odsouzený k bankrotu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  4.2.202122:50
Aha, takže radit výrobci, ať vyvíjí nové kompakty a na každém kusu prodělává tisícikoruny, to k bankrotu nevede? Víš, co znamenají znaménka minus a plus?

"Ty považuješ současný stav ​­(přístup​­) za udržitelný, já jej považuji za odsouzený k bankrotu.­"

Současný stav je jediný možný, pokud to nemají zabalit úplně ve všech kategoriích. Výše jsem ti to snad jasně vysvětlil, proč je neudržitelné vyvíjet další kompakty. I když jsem ti srazil hodnoty vývoje a marketingu na zlomky, pořád vycházela velká záporná čísla. Tedy cesta k bankrotu. Cožpak tam ta záporná čísla nevidíš? Obrovská záporná čísla?

"Přestat ​­"šmudlat​­" měli už v roce 2013­"

Co měli dělat? Vždyť jsem ti vysvětlil, že nejde nic dělat. Ať by ti výrobci dělali, co chtěli, nikdy by s fotoaparáty nemohli překonat dva zásadní problémy, proč lidé fotí telefony. 1, neplatí za druhé zařízení a 2, nenosí druhé zařízení. Ať by vymysleli sebelepší kompakt, pořád to bude zařízení, které bude 1, něco stát a 2, bude třeba ho brát navíc. Sebelepší kompakt by jim nepomohl. Nemá jak. Tyhle dvě věci nevyřeší nikdy nic.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  5.2.202115:20
Domnívám se, že uvažuješ svět, který neexistuje. Jen ve zcela krajních případech lze říci, že nejde nic dělat. Tohle prostě nemůže být ten případ, to bychom ty telefonky významem povýšili někam k božímu trestu, to je nesmysl.

Já si zkrátka myslím, že se nějak rozhodli a mohli se rozhodnout jinak, ne že se rozhodli jediným možným způsobem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  5.2.202115:53
"Jen ve zcela krajních případech lze říci, že nejde nic dělat. Tohle prostě nemůže být ten případ, to bychom ty telefonky významem povýšili někam k božímu trestu, to je nesmysl. ­"

Tohle je ten případ. Takže se tě ptám posté, jak by mohli výrobci fotoaparátů vyřešit dva nejpalčivější problémy, proč lidé mají telefon:

1, Za další zařízení, který zoufale nepotřebují ­(kompakt­), musí zaplatit. To ho výrobci mají dávat lidem zadarmo? Nebo za to ještě lidem platit? Takže na kompaktu, který by měl stát 10 tisíc, bude mít výrobce ztrátu rovnou 20, 30, 40 tisíc za kus? To je super byznys, ti řeknu. Takže znova, jak by mohli výrobci vyřešit tento problém? Jak by mohli prodat kompakt, aniž by ho prodali, aniž by za něj zákazník zaplatil? Jak. Odpověz na otázku.

2, Musí nosit další zařízení, které nosit nechtějí. Jak tohle může výrobce vyřešit? Vysvětli mi, jak je technicky jakýmkoli vývojem v silách výrobce zajistit, aby uživatel, který chce jedno­(!!!­) zařízení, vzal kompakt, když už má s sebou telefon? Jakým vývojem lze zajistit existenci virtuálního fotoaparátu vážícího nula gramů měřícího 0 mm ve všech směrech, který bude schopen fotit? Jak to chceš udělat? Jak? Odpověz na otázku.

Kompakt je prostě druhé zařízení. Ať se rozkrájíš, ať se budeš vztekat, jak chceš, nemůžeš jakýmkoli způsobem zajistit, aby se druhé zařízení vešlo do počtu jednoho zařízení. To prostě nejde. Nejde, nejde, nejde. Jak tam máš první zařízení, a tím prostě bude telefon, tak je počet jednoho zařízení vyčerpán. Ať bude kompakt sebelepší, prostě to bude druhé zařízení. A 2 je více než 1. S tím výrobce nemůže nic udělat. Jestli to chceš přirovnávat k božímu trestu, tak klidně. Máš místo pro jedno zařízení, které je zabráno telefonem, tam prostě druhé zařízení nenarveš. To nejde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  6.2.20212:24
1­) No ne, to je nesmysl, to nejde.

2­) Ano, argument o jednom víceúčelovém zařízení ­(které umí i fotit­) je výborný, ale problém je, že tento argument dělá z celé situace docela záhadu, podíváme­-li se na ten graf od CIPA.

Proč tedy potom zájem o kompakty v roce 2017 narostl, pokud bychom uvažovali výše uvedený argument jako zásadní?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  6.2.202111:37
"Proč tedy potom zájem o kompakty v roce 2017 narostl, pokud bychom uvažovali výše uvedený argument jako zásadní?­"

A proč se chytáš právě jen jednoho roku, zatímco v devíti dalších to výrazně klesalo? Jeden výjimečný rok naruší 8 jiných? A narostlo to vůbec? Nestalo se jen to, že rok 2016 naopak klesl ještě výrazněji, než měl? Výsledek v roce 2016 byl opravdu výrazně pod trendem poklesu, zatímco 2017 následuje předchozí trend. Nebyl tedy spíše jen výjimečný rok 2016 než 2017? Protože je to rok 2016, který do trendu nesedí. Stejně tak to bude pravděpodobně letos kvůli pandemii.

2020 kvůli covidu poklesl o 45%, zatímco měl klesnout o tradičních 20­-25%, takže jestli bude pokračovat klesající trend z minulých let, tak za rok 2021 dosáhneme paradoxně stejných, ne­-li vyšších výsledků než v roce 2020. Máš to přeci v živé paměti. Pokud to letos stoupne, tak jistě nebude důvodem to, že v roce 2021 se zvedne zájem o fotoaparáty, ale to, že to v roce 2020 kleslo mnohem více, než by mělo ­(navíc se asi část ze zmizelé poptávky v roce 2020 překlopí do roku 2021­). To ale trend nemění a hlavní důvody také ne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  6.2.202113:51
No přeci jde o kontext toho argumentu.

Prostě ano, lidi měli již delší dobu v rukách víceúčelový přístroj, který se v roce 2013 spoustě lidem jevil jako solidně fotící, tito lidé odhodili kompakty a začali fotit telefony.

Ale s přihlédnutím k vývoji z let let 2013 ­- 2016 nám přeci takovýto argument pro rok 2017 nemůže stačit. Pro ten rok přeci musí být rozhodující ještě něco jiného. Jinak prostě nedává smysl, proč rok 2017 nepokračoval ­(dramaticky­) sestupným trendem jako roky předchozí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  6.2.202118:12
" Jinak prostě nedává smysl, proč rok 2017 nepokračoval ​­(dramaticky​­) sestupným trendem jako roky předchozí.­"

Ach jo. Kdes přišel na to, že nepokračoval? Rok 2017 pokračoval stejně dramaticky sestupným trendem jako roky předchozí. Vždyť je o 40% níže než rok 2015, tedy podle klasického sestupného trendu zhruba 20 % za rok. Otázkou, kterou by sis měl klást, však je, proč byl na tom rok 2016 tak špatně ­(a ne 2017 dobře­). Rok 2017 na tom totiž nebyl dobře, ten odpovídá linii mnoholetého sestupného trendu jako v letech předchozích.

https:­/­/www.digimanie.cz­/cipa­-2020­-dodavky­-kompaktu­-klesly­-o­-97­-proti­-roku­-2010­/8776­/img­/pocet­-kusu.png

Tady to máš s trendovou linií. Jak vidíš, 2017 pokračoval víceméně podle dramatického sestupného trendu předchozích let. Nárůst 2017 není způsobený tím, že by sám o sobě vzrostl zájem o kompakty v roce 2017, ale tím, že v roce 2016 tak dramaticky poklesly dodávky nových kompaktů ­(a dodávky se částečně přelily z 2016 na 2017­). Jistě tě bude zajímat důvod. V dubnu 2016 bylo v Japonsku zemětřesení v Kumamotu, kvůli kterému se nedostávaly součástky pro fotoaparáty. Produkce dramaticky klesla, u kompaktů asi o 60­-65 %, protože je nebylo z čeho vyrábět. A když v roce 2016 nebyly v obchodech, tak není divu, že tady máš ten tvůj ­"nárůst­" v roce 2017, když to v roce 2016 kleslo ne kvůli nezájmu, ale kvůli absenci součástek ­(zemětřesení­).

Nicméně je dobře, že tímto argumentuješ, protože si tím dáváš dva argumentační vlastňáky najednou. Čirý diskuzní masochismus. Sám sobě podřezáváš větev.

1­) V příštím roce bude přeci stále platit, že výrobci omezili nabídku, tedy dle tvých slov by měly prodeje klesat, jenže podle prozatímních předpokladů by měly být zhruba na dnešní úrovni především u ILC, u kompaktů bych to asi tak slavně neviděl ­(ne však proto, že by rok 2021 měl být tak silný, ale protože rok 2020 byl tak slabý­). Stejně jako zemětřesení v roce 2016, tak i korona v roce 2020 může mít stejný dopad. Jsem opravdu zvědav, jak se ti jeden rok ­(2017­) bude na první pohled hodit do krámu ­(i když ve skutečnosti je to vlastní gól­), zatímco druhý rok ti tvůj argument odstřelí, a čím pak budeš argumentovat, když v roce 2021 patrně nebude zásadní pokles v kompaktech ­(osobně tipuju tak ­-5% místo standardních ­-20 až ­-25%­)

2­) Pokud tedy dosud tvrdíš ­(protože jsi nevěděl o zemětřesení­), že zásadní pro pokles kompaktů je nedostatek inovace a snahy výrobců, pak ti ten rok 2017 nejenže vůbec nepomáhá, ale naopak ti tvůj argument podkopává. Sám tvrdíš, že od roku 2013 výrobci spí. Pokud tedy jejich spánek měl způsobit dle tvých slov pokles prodejů, proč tedy v roce 2017 prodeje ­"narostly­"? To jsi v té své argumentaci nějak nedomyslel, že to odporuje tvým vlastní argumentům.

Prostě je to tak, že ty prodeje klesají už od roku 2010 vlastně bez přestávky. ­"Výjimečný­" rok 2017 vůbec výjimečný není, o žádný nárůst tam nejde, má stejný pokles odpovídající trendu, to ti jen zemětřesení v roce 2016 omezilo produkci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Choakinek (3134)  7.2.202119:04
Dobrá, tento argument přijímám. Na tohle už jsem zapomněl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kompakt | od: mlsný amatér (611)  9.2.202111:37
Je škoda, že v tom grafu nejsou i fotomobily. Nejspíš bychom porovnáním křivek zjistili, že prodej je plusminus stejný, jen zájem se přesunul od kompaktů k fotomobilům.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  9.2.202111:59
To by tam bohužel nebylo skoro nic vidět ­(šlo by to asi lépe v logaritmickém měřítku ­- možná zkusím­). Telefon má kratší morální životnost než fotoaparát, takže ty prodeje jsou za stejné období mnohonásobně větší. Jen Apple prodá ročně asi 200 milionů iPhonů, což je dvojnásobek největších ročních prodejů kompaktů z roku 2008 a 2010. Celkový počet všech značek je 1,4 miliardy smartphonů za rok ­(křivka fotoaparátů by byla desetinová­). A dnes proti tomu stojí 9 milionů fotoaparátů.

Pro zajímavost, v roce 2009 se prodalo méně než 200 mil. telefonů, v roce 2010 asi 300 milionů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: kompakt | od: DavidM1 (8)  4.2.202117:26
Zajisté....To ale rovnou můžete napsat že samotný fotoaparát již nikoho nezajímá a všichni fotí mobilem. A podle všeho je CSC další na řadě za kompakty jako kandidát na vymření...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Milan Šurkala (5944)  4.2.202117:40
"můžete napsat že samotný fotoaparát již nikoho nezajímá­"

Ano, i to by se dalo napsat. Proč by ale mělo vymřít CSC? Kompakt spadly o 97 %, zrcadlovky o 82% ­(proti maximu dokonce o 85%, zatímco CSC jen o 26 %. Takže jestli je někdo další na řadě, jsou to DSLR a nikoli CSC. CSC má ještě smysl a asi ještě velmi dlouho bude.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: kompakt | od: DavidM1 (8)  4.2.202120:11
Proč CSC? To je prosté.Jak dopadla sázka na CSC pro Olympus je více jak zřejmé a další budou následovat.CSC dojedou na přesně stejné marketingovou politiku jako kompakt.Levné modely CSC nemají skoro žádný pokrok dlouhé roky,vyšší mají pokrok ale neuměrně stoupá cena.Ochota utrácet za foťák 1000$ a více bude čím dál tím více menší jako reakce na možnosti mobilů.Jediné co asi dlouhodobě přežije je nechutně drahé FF a nějaká forma Ultrazoomu.FF kvalitou pro profesionály,UZ optickým zoomem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: kompakt | od: Irving (195)  5.2.20216:26
Ano, foťáky bohužel čeká osud vinylu, kinofilmu a podobných věcí ­- bude to poměrně drahá zábava pro ­"pár­" fajnšmekrů, kteří budou ohrnovat nos nad ­"plebsem­", který se spokojí s focením mobilem. Na druhou stranu, stejně jako k hudbě nemělo nikdy přístup více lidí než dnes, tak i focení jako takové je dnes dostupnější než kdykoliv v minulosti. Já si svůj E­-M5 mark I zatím nechávám a doufám, že se OMD solutions pochlapí, a uvede ještě pořádného nástupce, který mě donutí k poslednímu upgradu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: kompakt | od: mlsný amatér (611)  9.2.202111:38
Já si spíš myslím, že CSC bude jediné, co, byť v minimálním množství, přežije.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
drvivá väčšina ani nevie, že niečo také existuje | od: pepe.1 (14)  3.2.202118:04
Mne kompakty veľmi chýbajú, tak napíšem svoj pohľad na vec:

Nechápem prečo, ale tento mainstream dosť závisí od typu tovaru. Podľa mojich skúseností drvivú väčšinu ľudí nezaujíma ­(a ani to v bežných obchodoch nie je­):

- foto technika ­(nemyslím profi, ale ľudia nechcú­/nepotrebujú mať Canon G1X, Fuji X100 a pod., ani nevedia, že niečo také existuje­)
- audio technika ­(ľudia si kúpia mobil za 1000 EUR a k nemu počúvajú štuple na 5 korún o nejakej hi­-fi technike ani nehovoriac­)
- kvalitné šaty, topánky ­(ľudia riešia módu, kvalitu nie, o kvalitných značkách nemajú páru, kupujú hlúposti­)
- hodinky ­(to isté ako šaty, dokonca ľudia kupujú hodinky od firiem, ktoré v podstate ani nie sú výrobcovia hodiniek, a kupujú fashion hlúposti­)
- naozaj kvalitné potraviny ­(čokoláda, čaje...ľudia netušia, že v ČR a SR sú špičkoví výrobcovia čokolády­)

Naopak, ľudia šalejú a kupujú to najlepšie čo existuje v tomto:
- autá
- mobily
- výpočtová technika
- TV ­(projektory nie, zaujímavé­)

No a ľudia na fórach sa potom idú zblázniť, lebo patria aj do prvej skupiny. Podľa mňa často ľudia z druhej skupiny netušia, že existujú veci z prvej skupiny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Smůla, řeklo by se... | od: Choakinek (3134)  3.2.202114:58
Je to krásné :­-­).

Je to důkaz toho, že se v budoucnu bude muset podnikatelský sektor významně diverzifikovat, protože když něco vyrábí jen ­"pár­" obřích struktur, tak dojde k tomu, k čemu prostě došlo ­- některé věci na trhu nebudou.

Zkrátka ty managementy těch firem nemyslí v desítkách, stovkách kusů nějakého výrobku, ale rovnou ve statisících či dokonce v milionech. No a když to tyhle čísla v prodejích neudělá, tak sbohem, není zájem, výroba ukončena.

Další věcí je pak ten rok 2013. I kdybych byl nějaký manažer zcela bez talentu, žádný vizionář, prostě spíše jen obyčejná nula, tak i tak bych musel v tom roce přinést do kanceláře např. Samsung Galaxy S4 a vyslovit přání, tak pojďme to dělat jinak nebo budeme mít brzy problém.

Ne, neudělali vůbec nic. Rozhodně nic v roce 2013. Ten telefon prostě fotil dramaticky lépe, než celá plejáda ­"mýdlových krabiček­" z tehdejší doby. Navíc už měl např. i stabilizaci obrazu. Dokonce fotil lépe, než celá řada současných telefonů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Smůla, řeklo by se... | od: busy (3635)  3.2.202117:20
Myslis ten znamy Samsung Galaxy S4 Zoom ?
A pred nim este podobny Samsung Galaxy Camera Zoom ?

"nemyslí v desítkách, stovkách kusů nějakého výrobku, ale rovnou ve statisících či dokonce v milionech­"
Priklad myslenia v desiatkach, stovkach kusov tu predsa uz mame ­- Leica. Technicky je mozne aj takto vyrabat, ale ako vzdy je potrebne naklady na vyvoj a pripravu vyroby rozpocitat na pocet kusov a cena takychto vyrobkov by bola podobna ako ma Leica. Akurat jediny problem je ze ak by to neboli nejake specialne nooobl zberatelske edicie, tak by to proste za take ceny nikto nekupil :(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Smůla, řeklo by se... | od: třebaň (185)  3.2.202120:41
Prodeje fotoaparátů dle počtu jsou už někde na úrovni let 1999...2000. Ve výsledku Japonci zavírají domácí továrny a dívají se na Leicu, která operuje s malými ale stabilními sériemi. Nikon jasně řekl, že se nebude honit za čísly. Zároveň mi dává smysl cena Fuji GFX100S na úrovni 6000USD, čímž prakticky může zlikvidovat nízkosériové konkurenty ve středoformátu a možná částečně naruší i FF top profi třídu ­(samozřejmě vyjma akce­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Smůla, řeklo by se... | od: Choakinek (3134)  4.2.20211:02
Ne, ne, myslím klasický S4. Právě přesně ve stylu S4 Zoom dělali ty ­"mýdlové krabičky­" ­- delší zoom, špatný objektiv, spousta difrakce a rozmazaných rohů. Vedle toho S4 má pěkně ostrý a kontrastní výstup. Ano, pevné ohnisko je nevýhoda, ale dělat zoom s tak otřesnou kvalitou byl nesmysl.

Ano, v současném světě zřejmě opravdu nelze dělat foťáky v malém počtu kusů, nicméně to neomlouvá problémy na straně nabídky.

Tím zkrátka musí vznikat stav ­(a nejen tím­), se kterým je spotřebitel nespokojen, což v budoucnu bude akcelerovat zásadní společenské změny.

Myšlení, které popíše aktuální realitu a považuje ji jakoby za trvalou ­(takové to např. ­"nejde to jinak­"), považuji za zcela mylné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.