Digimanie vás zve na výstavy

8.10.2007, Pavel Bureš, článek
Fotografie, to nejsou jen megapixely, paměťové karty a objektivy. Krása fotografie se skrývá ve snímcích, obsahujících určité poselství a odrážející část autorovy duše. Přinášíme vám několik tipů na výstavy, které můžete navštívit v nejbližších dnech.
Na Výstavišti České Budějovice se od 18. do 21. října koná veletrh Hobby Podzim, věnovaný chovatelství, kutilství a zahradě. Část expozice bude věnována elektrospotřebičům a také fotografiím zajímavých míst České republiky.

Až do 16. března 2008 můžete v Galerii Jana Saudka zhlédnout průřez celoživotní tvorbou tohoto významného českého fotografa, který za 50 let své práce výrazně ovlivnil řadu umělců. Pokud vás alespoň trochu zaujal typický Saudkův pohled na lásku a lidské tělo a máte rádi ručně kolorované snímky, navštivte alespoň na pár chvil galerii v pražské Celetné ulici. otevřeno mají denně od 10 do 20 hodin.

Výstava nazvaná Obrazy z cest švýcarského fotografa Romana Signera je k vidění v Langhans Galerii Praha již jen do 11. října. Jestliže si chcete cyklus snímků z Evropy, Japonska a Spojených států amerických prohlédnout, máte možnost již jen několik dnů. Galerii můžete navštívit každý den kromě pondělí od 13 do 19 hod.

Až do konce roku si mohou návštěvníci kladenské Zámecké galerie prohlédnout fotografie Sáry Saudkové. V případě větších skupin doporučujeme si zajistit prohlídku předem na telefonním čísle 312 248 908.

V pražské Růžové čajovně (Růžová 8, Praha 1) vystavuje až do konce října úspěšná česká fotografka podmořského světa Martina Balcarová. Můžete se těšit na velkoplošné fotografie formátu 60 x 80 cm, jde o soubor snímků z let 2005 a 2006 nazvaný Tváře moře. Mladá, teprve dvacetiletá fotografka v současné době studuje prvním rokem biologii na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, přesto se může pochlubit spoluprácí s mnoha přestižními časopisy, např. s Lidé a Země a Photo Life. Více informací o fotografce naleznete na její webové stránce balzarova.cz.

V muzeu města Brna najdete do 4. listopadu výstavu staveb, na kterých se podílel významný evropský architekt Max Berg, jež byl více jak 15 let vrchním architektem Wroclawi. Cílem výstavy je přiblížit návštěvníkům za pomoci dobových materiálů, architektonických studií a fotografií Wroclaw v první čtvrtině 20. století. V muzeu budou rovněž k vidění ukázky prací Bergových žáků. Podrobnější informace o výstavě naleznete na www.spilberk.cz

V Brně, dokonce ve stejném muzeu, ještě chvíli zůstaneme. Další výstava, kterou můžete na Špilberku navštívit, se týká Milana Rastislava Štefánika. Při vyslovení jména tohoto prvorepublikového politika si plno lidí vzpomena na fakt, že byl také astronomem a pilotem, ale málokdo ví, že Štefánik byl také vynikajícím fotografem. Výstava obsahuje část Štefánikovy pozůstalosti, krom několika stovek snímků jde o věci denní potřeby – např. o kufr a oblečení. Výstavu můžete až do 18. listopadu navštívit v barokní kapli hradu Špilberk.

Milovníky málo známých architektonických skvostů by mohla zaujmout výstava s názvem Zapomenutá Praha II – Věže a mosty. V Týnské ulici č.p. 4 můžete denně od 10 do 19 obdivovat několik desítek snímků věží a mostů a také jejich proměny od 2. poloviny 19. století do začátku 2. světové války.

Zdroje: stránky muzeí a galerií, kdykde.cz