Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
4.2.2009, Roman Pihan, článek
Vyvážení bílé (White balance, WB) je funkce vynucená ve fotoaparátech a kamerách vlastnostmi lidského vidění. Musely ji řešit již klasické barevné filmové kamery a fotoaparáty, teprve ale digitální fotoaparáty a kamery jí daly úplnou svobodu.
Karel Novotný | 4.2.200922:09
Dobrý den,
vím že to s tímhle tématem asi úplně nesouvisí ale možná ano. Jsem absolutní amatér a rád bych se postupně dostal do světa digitální fotografie, se vším jsem se už tak nějak popral ale velký problém mi dělá jak nastavit foťák když dělá následující problém:
Pří focení velmi světlých míst ­(třeba sněhulák na slunci apod :­-­)­) vznikde v místě kde bylo světlo nejostřejší prostě jen velká bílá plocha bez detailů prostě jen bílý flek...jakoby fotka byla úplně převětlená a řekl bych že je to až hodně přehnané ...používám starší Canon EOS 300D a setový objektiv 18­-55mm pokud mi někdo dokážete poradit co s tím budu Vám velmi vděčný, už jsem z toho trochu zoufalej protože všehny moje experimenty jak to vyřešit zatím skončily neúspěchem.
P.S. omlouvám se jestli to s tématem článku nemá nic společného
P.S.II ­- podobnou vadu zaznamenávám i při focení s bleskem na kratší vzdálenost ...vím že blesk je silnej ale předchozí fotoaparáty fotku takhle moc nepřesvětlily ani z kratší vzdálenosti
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 7.2.20098:03
Zdravím! Toto téma nesouvisí s vyvážením bílé, ale s expozicí, případně s expozicí bleskem. Je nemožné popsat celý problém zde v komentáři, ale fotoaparát vždy exponuje na průměr a tedy střední šedou. Snadno se potom stane, že je snímek přeexponovaný či podexponovaný. Lze to ale opravit expoziční kompenzací či expoziční kompenzací blesku.
Odpovědět0  0
Petr M2 | 4.2.20096:19
Článek se mi líbí, ale nesouhlasim s jednou zásadní věcí a to, že bílý papír vždy uvidím bílý. V Kompletně červené místnosti s červeným světlem budu vidět papír červeně, a ne bile jako za denního světla. To si člověk jenom říká, že ví, že je bílý, ale vidí ho červěně. Ukažte stejnou situaci malému dítěti, které nemá ještě jasné představy o barvě a řeklo by vám, že papír je červený, ne bílý. To je můj postřeh.
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 4.2.20098:35
Nejsme ve sporu, naopak. V článku je uvedeno že ­"...náš mozek ví, že papír má být bílý...­" a to samozřejmě vyžaduje zkušenost. Pokud by zkušenost chyběla ­(teorie­), samozřejmě by to nefungovalo.
Odpovědět0  0
centsm | 4.2.200911:23
Ono je to mnohem jednodušší. Nezáleží na tom, co vidí vaše čidlo ­(oko, snímač­), ale jaká informace vyjde po zpracování signálu ­(mozek, procesor­).
Odpovědět0  0
Busy | 4.2.20099:59
Je to cele o psychologii a o tom ako mozog vyhodnocuje farby. Pokial bude clovek v cervenej miestnosti s cervenym svetlom ­(kde okrem odtienov cervenej farby ziadne ine farby nie su­) a bielym papierom ­(ktory je objektivne po osvetleni danym svetlom cerveny­), mozog si na cervenu zvykne a po case si ju nebude uvedomovat, a ten papier sa naozaj bude zdat biely.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.