V minulém díle jsme započali popis funkce vyvážení bílé (White Balance, WB) včetně jejího historického vývoje a řešení tohoto problému v dobách filmu. Dnes se podíváme na základy elektronického vyvažování bílé a možnosti dnešních moderních DSLR.
nejsou vůbec potřebné - no napsal bych spíš téměř než vůbec. Pořád se totiž hodí pro zabránění přepalům jednoho či dvou barevných kanálů - například dost častým přepalům v červené při focení pleti v žárovkovém světle. Vyvážení bílé ve foťáku totiž pracuje až ve chvíli, kdy je expozice hotová - při konverzi do JPEG souboru - a přepalu barvy zabránit nemůže. Naopak při úmyslném podexponování zase roste šum při zesvětlování v PC. Pokud chce fotograf z takové situace vytěžit maximum, konverzní filtr je nejlepší řešení.
Odpovědět00
Kontext diskuze2Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.