Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Lepší kompakt kolem 6K

Robbert (3)|14.9.2010 15:13
Dobrý den,

jsem laik a tak prosím o radu. Syn chce začít fotit trošku více a já se rozhodl mu pořídit "lepší" foťák. Jde mi o to, aby mohl experimentovat případně si nastavovat všechno sám ručně. Tak aby se učil a zkoušel.
Jak jsem řekl jsem laik, tak bych prosil o radu, co byste doporučili a proč?
Podle testu na dtest.cz vyšly dobře foťáky Canon Powershot SX 120IS, případně Nikon Coolpix S8000, ale rád si nechám poradit.

Děkuji
Milan Šurkala (3381)|14.9.2010 16:15
Okamzite vyskrtnout Nikon S8000, na tom prave nejde nastavit skoro vubec nic. Naopak SX120 IS je pro tohle idealni volba. Dobre si vyhraje i s novejsim Canone SX130 IS, Samsungem WB600/WB650, jiste, ale trochu omezene moznosti ma take na Panasonicu TZ8/TZ10, Fujifilm F70EXR/F80EXR, Sony WX5.

Osobne bych doporucoval Samsung WB600/WB650 a Panasonic TZ8/TZ10, pokud se ma setrit, tak urcite Canon SX120 IS. Kazdopadne ani zde nejsou moznosti nejak presprilis siroke, diky malym cipum si tam ani moc nepohraje s hloubkou ostrosti (ale jde to). Urcite se tam ale nauci hrat si s expozicnimi casy.
Robbert (3)|15.9.2010 09:36
Mohu se ještě zeptat?
narazil jsem na Samsung WB2000? Jaká je v porovnání s ostatními Vámi zmiňovanými foťáky?
Zaujalo mě, že umí formát RAW se kterým se dá dále více pracovat.

Děkuji
Milan Šurkala (3381)|15.9.2010 11:36
SX210 IS neni prilis povedeny fotak. Ergonomicky je to superpaskvil (nasel jsem tam sest ergonomickych nesmyslu, coz je rekord), objektiv stini blesku, takze na nejsirsim ohnisku je vzdy v jednom rohu tmavy flek, silene to sumi a je pomaly. Na druhou stranu denni fotky ma velmi dobre (sice zasumene, ale velmi detailni a ostre), rozsah ohnisek je vyborny a na nataceni HD videa je to paradni pristroj.