Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Kompakty: Kompakt do 4000 Kč

Neregistrovaný (0)|1.1.2011 15:05
Tazatel: PV

Znění dotazu: Dobrý den,

jsem úplný laik, co se fotoaparátů týká. V současnosti vlastním pouze Olympus X-42. S fotoaparátem nejsem spokojený (zejména při horších světelných podmínkách a v interiéru je to hrůza) a rád bych zakoupil něco lepšího. Fotoaparát využívám zejména při cestování, tedy nejčastěji fotím krajinu, města (i v noci - zde je X42 absolutně nepoužitelný) a lidi. Nastavení mi doposud stačilo automatické. Makro a zoom používám minimálně. Fotografie netisknu a tak mi bohatě stačilo fotit s rozlišením 5 Megapixel. Na video mám videokameru. Displej rovněž nehraje roli.

Hledám tedy fotoaparát, který:

- dělá krásné fotky bez nutnosti složitého nastavování.
- je napájený na AA baterie, případně dlouho vydrží na akumulátor (někdy se na cestách dostanu k nabíječce až po 500 snímcích)
- je použitelný i v noci a za zhoršených světelných podmínek (v únoru mě čeká noční Hong Kong)
- snese i trochu nešetrnější zacházení
- cenově vychází do 4000Kč (čím méně, tím lépe)

Zatím mě zaujal:

Canon SX 120 IS - pro hovoří dobrá cena, pěkné fotografie v automatickém režimu, napájení. Proti hovoří - dlouhé minimální ohnisko, větší velikost. Zoom ani manuální nastavení nejspíš moc nevyužiji.

Fuji FinePix F70EXR - pro hovoří krásné fotky v automatickém režimu, široké ohnisko, větší kompaktnost a lepší hodnocení ve srovnání s SX120. Proti hovoří - o 500Kč vyšší cena a akumulátor se slabší výdrží.

Můj dotaz zní, jaký fotoaparát byste mi doporučili z těchto dvou, případně jestli byste mi doporučili podívat se po úplně něčem jiném? (oželím megapixely navíc, video, zoom, makro i manuální nastavení).

Moc děkuji
Milan Šurkala (3381)|1.1.2011 16:23