Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Pentax K-r vs Nikon D3100 vs Canon EOS 550D

Jan Novak (2)|17.3.2011 17:07
Dobrý den,
řeším velké dilema. Nedávno mi odešel fotoaparát a teď se porozhlížím po novém. Zaujaly mě tyto tři modely, ale nemohu se rozhodnout. Jsem student, takže do budoucna neplánuji nákup kvalitnějších objektivů. Zajímá mě kvalita výstupu u těchto fotoaparátů se setovými objektivy 18-55mm. Nahrávání videa pro mě nehraje roli. Fotím převážně architekturu a přírodu. Canon má prý nejhorší setový objektiv, ale zase má nejkvalitnější čip a procesor. Naopak Pentax má údajně nejlepší objektiv, avšak nejslabší procesor. Můžete mi prosím pomoci s výběrem? Děkuji
Elcik (3)|17.3.2011 18:16
Co se týče čipu tak bych si o tom, že je nejlepší nebyl tak jistý. To, že má foťák nejvíc megapixelů automaticky neznamená nejlepší čip. Z hlediska hodnocení čipů bych se podíval na tyto stránky: http://www.dxomark.com/index.php/Camera-Sensor/Compare/Compare-sensors/(appareil1)/672%7C0/(appareil2)/664%7C0/(appareil3)/645%7C0/(onglet)/0/(brand)/Pentax/(brand2)/Nikon/(brand3)/Canon , kde canon dostává na frak.
Jinak sám canon EOS 550D vlastním a mohu ho jen doporučit, ale nekupoval bych ho se setovým objektivem, který nekreslí tak dobře aby smysluplně využil jeho 18Mpix. Výhoda volby Canonu je podle mě v tom, že se člověk zároveň dostává k široké nabídce příslušenství (nejen objektivů) vhodného pro canon...u nikonu to asi bude podobné ale u pentaxu nevím. Pokud ale nechcete kupovat nic jiného může vám to být jedno a pentaxu bych se nebál.
Mara42 (18)|17.3.2011 18:20
Srovnání kvality fotek najdeš zde: http://www.dpreview.com/reviews/nikond3100/page17.asp