Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Digitální zrcadlovka pro laikova reportážní fota

verovero (1)|21.3.2011 23:21
Obracím se na vás, odborníci a zkušení uživatelé, poraďte prosím, co pořídit.

Moje limity a přání:
- digitální zrcadlovka
- cena kolem 15 ooo,-
- lidně bazarový aparát, klidně starší model
= využiju ji především na reportážní fotografii, takže bych ráda:
- co nejlepší rychlost snímání
- --- rychlost ostření
- minimální šum
- stabilizátor
- sekvenční snímání
- detekce obličeje
- baterka s výdrží

Jsem naprostý, hloupý a nedůvtipný laik.
Co bych měla ještě vzhledem k plánovanému typu fotek poptávat?

Jaký objektiv bych měla chtít? Jde mi přednostně o minimum šumů a dobrou hloubku ostrosti.

Má smysl chtít živý náhled?

Budu moc vděčna za jakoukoli radu.
Díky MOC!
NHKG (58)|22.3.2011 06:36
Nejsem zrovna odborník, zrcadlovku mám teprve chvilku, tak odpovím jenom na to co vím.

Liveview nejde dohromady s rychlostí ostření, taky jsem ho po zkušenostech z kompaktu chtěl a teď ho vůbec nepoužívám.
Detekce obličeje funguje podle mě jenom s liveview (aspoň u mojí K-r, ale bude to asi u všech).
Hloubka ostrosti se bohužel moc neslučuje s dobrou světelností. Co si přesně pod pojmem reportážní fotografie představuješ? A jaký bude potřeba rozsah zoomu? Jinak šum ovlivní spíše snímač, objektiv ovlivní hlavně ostrost.

Z nových přístrojů připadají v úvahu: Pentax K-r, Cannon 550D (dražší), Sony A33 (trošku víc šumí) a Nikon D3100. Zkus si přečíst pár recenzí, každý z nich má světlé i stinné stránky. Ale pokud trváš na Liveview, tak jdi do A33, které jediné ho má díky polopropustnému zrcátku solidně rychlé a použitelné.
piter (146)|22.3.2011 06:54