Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

kompakt vs. zrcadlovka

Zpjevy (6)|31.3.2011 08:16
Dobrý den,

už delší dobu plánuji koupi fotoaparátu a teď už se konečně blíží výplata.
Problém je, že nemám jasnou představu po čem se poohlížet, focení bych se chtěl věnovat více, než jen 'rekreačně', ale pořád jsem úplný amatér. Proto se obracím na toto fórum, stále nevím, jestli shánět kompakt, nebo zrcadlovku. Něco jsem si přečetl a někde jsem se pozeptal a setkal jsem se s různorodými reakcemi, ze kterých nejsem moc moudrý. Do samotného přístroje bych chtěl investovat cca do 12 tisíc, s dalšímy náklady na příslušenství tak nějak počítám. Z kompaktů se mi líbí ultrazoomy od Panasonicu, doma máme už třetí a nemůžu si ho vynachválit, zde bych se chtěl zeptat na rozdíl mezi TZ10 a TZ20, jestli se ty 2,5 tisíce za MOS snímač vyplatí? Ze zrcadlovek se mi líbí low-endy od Canonu. Praktické rozdíly (rozměry, váha..) nehrají roli, tím se nechci omezovat. Nemám v úmyslu zůstat pouze u reportážních fotek z dovolené atp.
Pokud by mi někdo mohl poradit, zda je pro amatéra-nadšence, jako jsem já lepší DSLR, nebo ultrazoom, byl bych velmi rád.
Předem děkuji za Váš čas.
Milan Šurkala (3381)|31.3.2011 12:05
MOS snimac u TZ20 je spis nevyhoda, nikoli vyhoda (teda zalezi na uhlu pohledu). Takze zaplatit za to jeste 2,5 tisice na vic, no nevim. MOS snimac v TZ20 ma vyhodu v rychlem sekvencnim snimani a Full HD videu, na druhou stranu ma velmi vyrazne vyssi sum a hezke fotografie z toho lezou skutecne jen na nejnizsi ISO, a to jeste ne vzdy. U techto ultrazoomu musis pocitat s omezenymi moznostmi nastaveni, nicmene Panasonicy na tom jsou docela dobre. Kvalita obrazu je vetsinou dobra jen na nejnizsi ISO, vyhodou je vsak velka univerzalnost.