Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Kompakty: rada ohledně výběru fotoaparátu (adept GH700)

Neregistrovaný (0)|18.3.2012 14:30
Tazatel: Standa

Znění dotazu: Dobrý den,
rád bych poprosil o odbornou radu ohledně výběru fotoaparátu do pěti tisíc.

Na co ho budu používat:
stěžejní je pro mě kvalita fotografií (kdo by to čekal :-) )
budu fotit ve dne i v noci, skoro výhradně v exteriéru, převážně krajinky, ve městech, techniku, vlaky....
jsem amatér ale budu si s ním hrát. Budu si dělat stovky fotek na různé clony, délky expozic, manuálně ostřit, dělat HDR fotky, baví mě to, takže ocením maximální nastavitelnost.
Nezajímá mě rozlišení snímače, nebudu tisknout velké formáty, osobně si myslím že cokoli nad 5Mpix mi stačí :O)


co bych ocenil, ale není to stěžejní a nemělo by to být na úkor kvality fotek:
kvalita videa, videosekvence se s foťákem pořizovat budou
GPS, protože mám v plánu hodně cestovat a využil bych to určitě
široký rozsah zoomu - když bude, využiji
odolné provedení - úplně okrajová věc, plavat s foťákem nehodlám, ale určitě bude ležet na zemi/stativu a natáčet/fotit i za zhoršených podmínek venku (spíš prach než že by pršelo).

Nejvíce mě zaujal ultrazoom Benq gh700, hlavně cenou, poměrem cena/výkon, natáčením FullHD videa 60fps a možností natáčení videa 240fps v nízkém rozlišení. Dále dobrý zoom, hdr, noční výsledky, design a hlavně cena.
Kvalita videa je naprosto úžasná, co se týče několika vzorků z internetu, fotek jsem moc nenašel, ale je pravda, že mě nijak nenadchly. Trochu mě mrzí absence GPS, stejně to do těch fotek asi budu cpát expost. Také není prý nejrychlejší.

Většina z těch parametrů jsou ale marketingové informace, v ruce jsem držel pouze chviličku GH600 při přednášce Benq, mým oborem jsou počítače, nikoliv foťáky.