Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Dilema s Macro sklem

alca.mak (1)|28.7.2012 21:09
Dobrý den,
mám prosím dotaz na profíky nebo uživatele tohoto skla. Jsem amatérka, fotím zhruba 2 roky, ale řeším dilema, zda má cenu si kupovat k Canon EOS 550D nějaký lepší makrosklo? Mám nabídku na canon 100mm f/2,8, ale ta starší verze bez stabilizace. Chci s ním fotit výhradně makro, takže předpokládám, že stabilizace není úplně nutná. Ale chci slyšet Váš názor, zda to má smysl k tomuto tělu nebo mám zainvestovat a koupit si 7D (v tuto chvíli jsem v situaci buď macro, nebo budu mít tělo 7D za slušnou cenu, ale k tomu jenom seťák od Canonu 17-85mm).
Díky za jakýkoliv názor, hezký večer
Sakini (1174)|28.7.2012 22:16
Tak to je dost náročné rozhodování... Sám stovku nevlastním, ale měl jsem možnost ji na EOS 50D vyzkoušet u známého (novou verzi). U makra obvykle stabilizace nutná není, ale u stovky je nutné počítat s určitou hmotností. Je to solidní kousek, a v klidu ho udržet než zaostří vyžaduje cvik a trpělivost, obzvlášť na lehčím těle jako je 550D. Za kolik je ta nabídka? Upřímně - takové specializované objektivy vyšší úrovně je lepší kupovat až má člověk nějakou solidní výbavu pro všobecné potřeby. A 7D je super skok, 550D není špatný přístroj ale proti 7D působí poměrně rozpačitě. Nemůžu mluvit za druhé, ale sám jsem nejdřív zvyšoval základní výbavu, než jsem se pustil do specializovaných skel (tedy pevných). Ještě upřímněji - 7D + 17-85 bude mít mnohem větší a univerzálnější užitnou hodnotu než 100 na 550D, kvalitní makroobjektiv se může doplnit později, ale výkonné tělo chybí hned. Snad najdeš správnou cestu, která ti přinese co potřebuješ.
didrik (75)|28.7.2012 22:31
Ahoj,