Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Zoom -> D3100

gladiatus96 (12)|30.7.2012 17:35
Zdravím, chci si pořídit co nejlevnější zoom objektiv na Nikona. Koukám i na "jeté" v bazošu. Co takhle tuhle sigmu? http://www.fotobazar.cz/inzerat/99904/sigma-18-200-pro-nikon

Vypadá celkem fajně :) ale nevím, jestli má automatické ostření... jsem fotograf amatér :D
Má někdo další néjaké návrhy? Děkuji za reakce

Erik :)
Sakini (1174)|30.7.2012 22:16
Ale ale, stará známá Sigma. Kámoš ji náhodou dodnes má na D40, a nějaký čas jsem to celé měl půjčené. Pro nenáročného uživatele docela dobře vyhoví, samozřejmě má AF motor, a tahle je bez stabilzace, která umí docela kopnout v nepravou chvíli. Ale ta stabilizace by ti mohla chybět.
Jinak v levných nic moc výběr, podle toho jak dlouhé to potřebuješ ;-)
Tamron 18-270 je v bazaru drahý a nic moc.
Nikkor 18-105 výborný ale ne dost dlouhý (a pod čtyři tisíce nejde).
Nikkor 55-200 nemá takový rozsah ale dá se sehnat pod tři a je za ty peníze vážně dobrý.
Pořád se dá sehnat Nikkor 18-135, okolo trojky, ten má lepší rozsah a nefotí špatně, jen mu chybí stabilizace.
Levné Tamrony a Sigmy 70-300 jsou hodně levné, ale taky hodně slabé opticky i mechanicky, tam je i pár korun škoda.
Oblíbený Nikkor 18-200 se hodně cení, takže za levno ho nekoupíš.
Vzácně se dá potkat Sigma 28-300, ten rozsah je pořádný, ale technicky je to dost mršina, tomu bych se vyhnul.
Od tří tisíc seženeš starší Nikkor 70-300 bez stabilizace, opticky dobrý.

Takže pokud nechceš vydat pakl peněz, a) jako zoom s velkým rozsahem ti zbývá jedině ta Sigma, a bez stabilizace to nebude jednoduché protože je to docela kousek. Leda bys měl štěstí na nějakou ojetou verzi se stabilizací, aspoň nějak pomůže.