Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

výběr nového fotoaparátu

m.a.g.g.o.t (27)|8.8.2012 21:00
Zdravím všechny, mám takový snad i příjemný problém. Omlouvám se, že to asi až moc rozepíšu, ale tak nějak bych řekl, že i ta omáčka okolo, patří k výběru foťáku. Co se týče fotografování, jsem naprostý laik a pouhý cvakal. Protože mě ale mrzí, když si prohlížím fotky z dovolenýa i jiné, že opravdu povedených fotek je jen zlomek, rozhodl jsem se pořídit nový fotoaparát. Původní cenové rozmězí bylo cca. 5.000-8.000,-. Protože nerad kupuji něco naslepo, začal jsem číst články o fotoaparátech a postupem času jsem snad i dobře začal různé modely filtrovat. Čím víc jsem četl, tím víc se mi začaly zamlouvat tzv. profesionální kompakty. Panasonic LX5 se stal horkým favoritem. Chtěl jsem ale i "zůmovat" a tak jsem nevěděl, jestli LX5 nebo FZ150. Po debatách s přáteli, kteří se fotografování alespoň trochu věnují jsem od ultrazoomu opustil. Ultrazoom asi umí bejt univerzálnější, ale krom zoomu nenabídne asi nic lepšího než co nabízí profesionální kompakty. Zvedl jsem tedy hranici investice na 10.000,-, kde se mi nabízelo hned vícero modelů... Canon G12, Nikon P7100 a právě panasonic LX5. Ano jsou i další ale o těchto třech jsem četl asi nejvíce chvály. Pak přišla rána v podobně článku, že LX5 a FZ150 dostanou v září nástupce. Co víc může zamotat hlavu, než taková zpráva. Ač nadšení z FZ200 bylo velké, přeci jen kvůli cenně jsem ho z hledáčku vynechal a tak nějak očekával, co teda přinese LX7. Nějaký čas utekl a ve výběru jsem měl Panasonic LX5, LX7, Canon G12 a Samsung EX2F. Dostalo se mi příležitosti si na den vypůjčit Canon G12 a ačkoliv mě trochu překvapila velikost, tak jsem byl z toho foťáku nadšenej. Výsledný fotky se všechny nepovedly, ale ty co se povedly (soudím podle sebe, určitě by se našel někdo, kdo by je odsoudi