Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon G12 nebo Olympus X-Z1.....?

xpospi (2)|18.10.2012 19:16
Dobrý den, potřebuji si koupit fotoaparát. Přečetl jsem mnoho recenzí a stále se nemohu rozhodnout. Proto bych Vás chtěl poprosit o radu. Nejsem žádný profesionál fotograf, ale focení mě baví a rozhodně nefotím jen s automatikou, mám rád když si můžu s fotkou pohrát. Hodně cestuji a tudíž mé požadavky jsou kompaktní, ale zároveň špičkový fotoaparát. Budu fotit hlavně venku, klasické fotky turisty... Po dlouhém hledání jsem usoudil, že jeden z těchto dvou fotoaparátu bude asi nejlepší ale nevím který, proto mi prosím poraďte. Pokud ovšem máte jiný typ na foťák, nebráním se (také jsem ze začátku přemýšlel o sony hx20v cena:6700, canon sx260hs cena: 5300 např...). ještě přidávám, že je pro mě důležitá kvalita zpracování přístroje...

Mám možnost koupit tyto fotoaparáty za:

Canon G12: 7200kč
Olympus X-Z1: 5300kč
Sakini (1174)|19.10.2012 09:07
XZ-1 za 5300?! To spadl někde cestou z náklaďáku? No, ceny stranou, zřejmě to bude bez DPH nebo ojeté...

Canon vs Olympus - parametry dost podobné přístroje, s velkým senzorem, podobným rozsahem objektivu, stabilizací, solidní stavbou, hot shoe pro externí blesk, s oběma se dá zažít hodně srandy. Převahu v některých směrech ukazuje Olympus: výrazně světelnější objektiv, delší maximální chod závěrky (třeba pro mě dost důležité kvůli dlouhým expozicím), širší rozsah citlivosti, kompaktnější a lehčí tělo, displej s vyšším rozlišením... V tomhle srovnání vyznívá XZ-1 líp, samozřejmě s tím že se musí fotit do rawu, jpegy trpí nepodařeným odšumováním a rozmazanými detaily.