Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Nikon D5100?

Shampoo1 (19)|18.11.2012 14:11
Ahoj,

konečně jsem si ucelil své požadavky a nyní se chci zeptat na vaše názory a poznatky.

Jsem začátečník, který ve fotografování vidí hlavně koníček. Dále je pro mě nejdůležitější pořizovat textury pro 3D modely, focení objektů jako podklady, tudíž je pro mě velmi důležitá ostrost a věrné podání barev. Dále chci fotit krajinu, popřípadě portréty.

Jako nejlepší volbu a tedy i cenově dostoupnou jsem zvolil Nikon D5100. Je to sice střední low-end, ale kupovat bezrcadlovku (např. Sony Nex-5N, nebo Samsung NX200) mi dle mého lepší výsledky nezaručí a to tedy i při vyšší ceně. Navíc objektivy pro tyhle bezrcadlovky jsou velmi drahé a není takový výběr.

Navíc D5100 je celkem nový model, má výklopný displej, jemné rozlišení, hledáček, i když s malým záběrem.
K fotoaprátu zakoupím stativ, dálkový ovladač (ML-L3). Fotit budu zejména do RAWu, pokud to budou důležité materiály.

Navíc budu dokupovat i nějaký portrétový objektiv s pevným ohniskem, jelikož potřebuji zamezit deformaci a soudkovitosti výsledné fotografie. Na tyto účely se prý hodí objektivy s ohniskem 50mm, jelikož ale není snímací čip Full Frame, tak by stačil nějaký 35mm? Potřebuji nějaký tip na vhodný objektiv, světelnost cca. 1,8, ale nemůžu se pořádně dopátrat, které objektivy jsou plně kompatibilní s D5100, tedy funkční automatické ostření atp.

Jaký tedy vybrat objektiv a hlavně, je D5100 dobrá volba?
Shampoo1 (19)|18.11.2012 21:52