Favicon Svethardware.cz  Svět hardware   Fórum Favicon Svetmobilne.cz  Svět mobilně Favicon Svetaudia.cz  Svět audia Favicon TVFreak.cz  TV Freak   Fórum
Strana 1 z 3 123 PosledníPoslední
Zobrazené výsledky: 1 až 15 z 42

Téma: Nikon D5100?

Nováček
    Registrace
    May 2010

Ahoj,

konečně jsem si ucelil své požadavky a nyní se chci zeptat na vaše názory a poznatky.

Jsem začátečník, který ve fotografování vidí hlavně koníček. Dále je pro mě nejdůležitější pořizovat textury pro 3D modely, focení objektů jako podklady, tudíž je pro mě velmi důležitá ostrost a věrné podání barev. Dále chci fotit krajinu, popřípadě portréty.

Jako nejlepší volbu a tedy i cenově dostoupnou jsem zvolil Nikon D5100. Je to sice střední low-end, ale kupovat bezrcadlovku (např. Sony Nex-5N, nebo Samsung NX200) mi dle mého lepší výsledky nezaručí a to tedy i při vyšší ceně. Navíc objektivy pro tyhle bezrcadlovky jsou velmi drahé a není takový výběr.

Navíc D5100 je celkem nový model, má výklopný displej, jemné rozlišení, hledáček, i když s malým záběrem.
    K fotoaprátu zakoupím stativ, dálkový ovladač (ML-L3). Fotit budu zejména do RAWu, pokud to budou důležité materiály.

Navíc budu dokupovat i nějaký portrétový objektiv s pevným ohniskem, jelikož potřebuji zamezit deformaci a soudkovitosti výsledné fotografie. Na tyto účely se prý hodí objektivy s ohniskem 50mm, jelikož ale není snímací čip Full Frame, tak by stačil nějaký 35mm? Potřebuji nějaký tip na vhodný objektiv, světelnost cca. 1,8, ale nemůžu se pořádně dopátrat, které objektivy jsou plně kompatibilní s D5100, tedy funkční automatické ostření atp.

Jaký tedy vybrat objektiv a hlavně, je D5100 dobrá volba?
    Odpovídat lze po přihlášení

Občasný diskutér Avatar uživatele Flayer
    Registrace
    Feb 2011
    Fotografií
    14

Nováček
    Registrace
    May 2010