Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Pomoc při výběru fotoaparátu

Ell (2)|20.12.2012 10:44
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaký fotoaparát byste mi doporučili. Mám obyčejný kompakt za 3000,- od panasonicu a rozčiluje mě šum a podobné věci při špatných světelných podmínkách. Přiznávám že jsem začátečník, takže je to zčásti i má vina. Mí favoriti jsou Panasonic Lumix DMC-GX1 , Panasonic Lumix DMC-LX7 , Canon PowerShot G12 IS a Sony Alpha NEX-F3K (myslím NEX obecně, z recenzí jsem se dočetla, že mají lehké ovládání). Uvítám i nové návrhy. Chtěla bych se vejít do 12 000kč a do 250-400g(čím lehčí tím líp), aby to mělo opravdu velikost a hmotnost kompaktu. Také si nejsem jistá hledáčkem, jestli je nutný. Nemám s ním zkušenosti. Chtěla bych se zaměřit na focení lidí, krajin, detailů apod. Takový fotoaparát pro všechno, když jdete na procházku a něco vás zaujme, tak si to vyblejsknete (focení jako koníček). Předem moc děkuji za odpovědi
rousini (738)|20.12.2012 21:52
Šum... no pokud se to posuzuje per pixel, tak je v horších podmínkách všude, akorát že nastupuje později...
Hledáček a jeho přínos u kompaktu je taky diskutabilní. U profikompaktu se vykrystalizovala z mého pohledu subkategorie - ovládání na těle (Nikon P7700, Canon G). Ne, že by to mělo vliv na kvalitu snímku, ale je to uživatelsky pohodlnější. Na druhou stranu jsou ta těla robusnější a tady nelze předjímat lepší/horší (jak pro koho, mobilita vs. ergonomiie).
Bezrcátka jsou perfektní, ale z mého pohledu se nejedná o krabičku do kapsy (vždy při sobě) a zrcadlovky jsou výstupem dál. Cenu si taky neospravedlní...
Dávat tipy je těžké, žádný není nejlepší, ale vždy některý má něco lepší a zároveň horší. Slušný je Olympus XZ-1 za výprodejových 7000, jeho nástupce ZX-2, Panasonic LX5 (7), Fuji X10, Canon G15, Nikon P7700...
Ell (2)|21.12.2012 08:32