Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Rodinný foťák ( fotoaparát s EVF nebo zrcadlovka)?

J.aa (4)|9.1.2013 21:31
Ahoj.
Prosím o radu.
Jsem začátečník a chtěl bych si koupit kvalitní - zrcadlovku kolem 20 000Kč.
Bohužel nemám žádné zkušenosti. Zatím vlastním Panasonic DMC-FZ5 a místo něj hledám lepší náhradu.
(Ještě máme v rodině Olympus TG-1)

Chci ho na focení během dovolené (památky, krajina, momentky). Také na oslavy narozenin - když se sejde víc lidí.(Vánoce ...)
Prostě univerzální použití jak v místnosti, tak venku. Chtěl bych se naučit nějaké základy a nefotit jen na automatiku - tak jak to dělám dnes u DMC-FZ5.
Také budu rád, když bude zvládat natáčet video. Uvažoval jsem o nové videokameře a fotoaparátu, ale je to velká investice, a tak mimo jiné po přečtení
zdejších článků si raději připlatím na lepší fotoaparát, co zvládne video.
Budu rád, když bude mít hledáček.
Už asi půl roku koukám po fotoaparátech.
Můj favorit byl: PANASONIC Lumix DMC-GF5 černý + 14-42 mm Powerzoom (bohužel bez hledáčku)
A v poslední době Nikon 1 V2 (dobře padne do ruky, má hledáček a blesk)
SONY NEX-7K - černý + objektiv 18 - 55 mm (už je dost drahý)

a také pokukuji po pravé zrcadlovce:
Kde ale nechci moc velké tělo. Nosit ho celý den na dovolené není úplně ideální.
NIKON D5100 + objektiv AF-S VR DX 18-105 mm
CANON EOS 600D + objektiv EF-S 18-135 mm IS
SONY Alpha SLT-A57K + objektiv DT 18-55 mm

Případně úplně jiný fotoaparát. Rád si nechám poradit.
Moc děkuji.
Sakini (1174)|10.1.2013 09:44
Pokud je tu ochota pustit nějaký větší chlup, půjde to líp :-)