Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

pomoc s výběrem filtru

PavelJandak (1)|3.4.2013 09:36
Ahoj lidi, rozhoduji se koupit Svoji první zrcadlovku.Kompakt se mi rozbil a už si chci koupit něco co mi vydrží a máte pravdu, jsem začátečník :-).Rozhodl jsem se pro Nikon D5100 se setovým objektivem 18-105mm.Mám celkem problém s výběrem příslušenství.Batoh pro nošení bych měl vybraný.S popruhem bych snad také neměl mít problém.Potřebuji ale poradit jakou sluneční clonu,UV filtr a polarizační filtr koupit.Předpokládám, že se vše šroubuje na objektiv, ale nevím, jaký závit mám ten setový objektiv.Je vhodné použít tyto 3 doplňky najednou, pokud je to vůbec možné.Co jsem se tady dočetl, tak UV filtr je nasazený stále, už jako ochrana objektivu.Také jsem se dočetl, že nemá cenu kupovat nic drahého, protože pro mě jako pro začátečníka je rozdíl nerozpoznatelný.Jen nevím zda UV filtr na aukru za 5,- plní to co má :-).Chci Vás tedy poprosit o zasvěcení do této problematiky a díky moc za vysvětlení.
Dan7 (411)|3.4.2013 19:00
objektiv Nikon 18-105mm má průměr 67mm

1) sluneční clona - ta je přímo v setu u objektivu
2) UV filtr - vůbec nepoužívám, chovám se k foťáku ohleduplně a taky mám nasazenou jako ochranu tu sluneční clonu nebo polarizační filtr (můžeš nasadit i zároveň, ale půjde ti blbě otáčet s tím filtrem :))
3) polarizační filtr - používám v určitých podmínkách, ale hodně fotografů vůbec ne. Na začátek by možná na vyzkoušení stačil i nějaký levnější (Hama, Fomei, Akira apod.) a výsledky budeš mít asi podobné jako u filtrů BW, Hoya...
ewing (68)|3.4.2013 23:48