Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

hloubka ostrosti s kompaktem ?

Drupry (15)|1.5.2013 13:39
Dobrý den
Vlastním "profi kompakt" panasonic Lumix DMC-LX5 a chtěl bych se zeptat jak se dá pracovat (a jestli vůbec) s hloubkou ostrosti třeba u portrétů. Je mi jasné, že výsledků zrcadlovky nedosáhnu, ale nemyslím si že maximální 90mm ohnisko je málo a nevím jak moc funguje digitální zoomování, ale třeba na 200mm (digitálně) se mi nepovedlo téměř žádný rozdíl v rozostření (v porovnání s 50mm).
V těchto technikách fotografování jsem zatím amatér, rád bych se přiučil, nebo dozvěděl něco nového, ale polopatě prosím.
Milan Šurkala (3381)|1.5.2013 18:34
Co nejvíce zoomovat a použít co nejnižší clonu (tedy F3,3). A fotit z co nejmenší vzdálenosti. Digitální zoom nepoužívat.
Rellik (1136)|1.5.2013 19:02
V největším zoomu (90mm) je nejnižší clona na F5,1, což je na kompakt už vysoké číslo. Na rozmazané pozadí se dají pořídit předsádky, které to umožní. Nicméně jak to funguje nebo používá nepovím, jen jsem to někde viděl.
Milan Šurkala (3381)|1.5.2013 20:54
[QUOTE=Rellik;26723]V největším zoomu (90mm) je nejnižší clona na F5,1, což je na kompakt už vysoké číslo.[/QUOTE]

LX5 má F2,0-3,3 objektiv, takže na největším zoomu je na tom mnohem lépe než tebou udaných F5,1 (to bude asi jiný Panasonic, o kterém mluvíš). Každopádně vstupní otvor clony na max. zoomu nějakých 5,8 milimetru (19,2/3,3) není až tak moc, takže zázraky bych od toho opravdu nečekal (DSLR má u 18-55mm objektivu 1cm, některé profi kompakty pak zhruba okolo 8 mm na 90mm ohnisku).
Rellik (1136)|1.5.2013 20:58
[QUOTE=Milan Šurkala;26729]LX5 má F2,0-3,3 objektiv, takže na největším zoomu je na tom mnohem lépe než tebou udaných F5,1 (to bude asi jiný Panasonic, o kterém mluvíš)[/QUOTE]