Kompakt do 10k
Zdravim,
vybiram fotoaparat do 10tisic korun. Fotoaparat by slouzil predevsim na fotky z dovolenych, ale chtel bych se fotografovani zacit venovat i ve volnem case. Nejsem pokrocily fotograf, ale rad bych se do taju fotografovani dostal :)
Pozadavky:
- velikost - chtel bych mensi...jinak bych koupil zrcadlovku
- kvalita zpracovani
- cena do 10 tisic
- co se tyce parametru, moc se v tom nevyznam, ale kdyz by me fotografovani bavilo, nechtel bych za pul roku kupovat jiny aparat
Co jsem koukal, zamlouvaji se mi bud Canon PowerShot S110 nebo Olympus XZ-2 i podle doporuceni na netu.
Dik za rady a komentare.
vybiram fotoaparat do 10tisic korun. Fotoaparat by slouzil predevsim na fotky z dovolenych, ale chtel bych se fotografovani zacit venovat i ve volnem case. Nejsem pokrocily fotograf, ale rad bych se do taju fotografovani dostal :)
Pozadavky:
- velikost - chtel bych mensi...jinak bych koupil zrcadlovku
- kvalita zpracovani
- cena do 10 tisic
- co se tyce parametru, moc se v tom nevyznam, ale kdyz by me fotografovani bavilo, nechtel bych za pul roku kupovat jiny aparat
Co jsem koukal, zamlouvaji se mi bud Canon PowerShot S110 nebo Olympus XZ-2 i podle doporuceni na netu.
Dik za rady a komentare.
S profikompaktem se do tajů fotografování dostaneš, otázkou zůstává jak rychle narazíš na jeho limity. V 90% případů platí, že větší = lepší, takže hledání nejmenšího foťáku s nejvyšší kvalitou je začátečnický boj s větrnými mlýny. Když půjdeš dál, tak budeš muset větší rozměry akceptovat nebo fest přitlačit na pilu u CSC. Takže začít rovnou zrcadlovkou, když víš, že tě to chytne a že tě nebude omezovat nošení většího zavazadla nemusí být špatná volba. Ušetříš za mezikrok... Na druhou stranu se může stát z důvodu pohodlnosti, že fotozavazadlo bude v jedinečný moment několik kilometrů daleko ve skříni...
Vlastně dobrý profikompakt se nikdy neztratí a není důvod se ho zbavovat ani po progresu s výbavou. V uvedeném limitu bych vybíral mezi XZ-2, G15.