Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Prechod zo zrkadlovky na EVF

joeh (3352)|12.4.2014 23:04
Tak som po rokoch fotografovania zrkadlom " konvertoval " na EVF. Veľkým lákadlom a zároveň výhodou EVF je náhľad + histogram pred stiskom spúšte. Vernosť som zachoval formátu RAW. Prikladám výrez foto v protisvetle.
DSC00961.jpg
nephilim (353)|13.4.2014 13:05
Prošel jsem si podobnou genezí. Začal jsem kompaktem, přešel k EVF, pak DSLR, abych si k zrcadlovce nakonec pořídil profikompakt, protože se mi občas nechce "vláčet" se zrcadlovkou a objektivy. Ačkoliv si to člověk dřív nemyslel, fotit se dá i s něčím, co má menší snímač než zrcadlovka. Jen to chce trochu víc přemýšlet a určitě fotit do RAW.
Milan Šurkala (3381)|13.4.2014 14:36
[QUOTE=nephilim;30156]Prošel jsem si podobnou genezí. Začal jsem kompaktem, přešel k EVF, pak DSLR, abych si k zrcadlovce nakonec pořídil profikompakt, protože se mi občas nechce "vláčet" se zrcadlovkou a objektivy. Ačkoliv si to člověk dřív nemyslel, fotit se dá i s něčím, co má menší snímač než zrcadlovka. Jen to chce trochu víc přemýšlet a určitě fotit do RAW.[/QUOTE]

Už od doby, co jsem testoval RX100, uvažuju o tom, že si ji pořídím a vidím to podobně. Jestli si ji koupím, tak NX11 s objektivy bude asi skoro pořád doma... Naštěstí ta má tak krásné rozměry, že do brašny, kde strčím akorát tak low-endovou DSLR se seťákem, se mi vejde NX11 i se třemi objektivy (včetně obrovského 50-200mm zoomu) a zatím mi to tolik nevadí tahat.
joeh (3352)|13.4.2014 15:44
nephilim - áno, tiež som skúšal paralelne so zrkadlom profi kompakt, námatkovo - Canon G12, Canon G1X, Sony HX20 a CSC Panasonic GF1, Sony NEX 5. Ovšem pocit z fotografovania jaksi biedny, vždy som sa vrátil k zrkadlovke, posledná Canon 7D + 15-85 USM. RAW je fajn.
joeh (3352)|13.4.2014 16:31