Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Pomoc s výběrem kompaktu

Pavel®iha (4)|6.5.2009 11:48
Dobrý den,
Ve fotografování jsem začátečník a potřeboval bych poradit s výběrem kompaktu. Představuji si to asi tak, že max. velikost mnou pořízených fotek bude 1280x1024 až 1600x1200, fotím především exteriéry (přírodu, krajiny), čili moje kritéria jsou: Stylový kompakt na příležitostné focení na výletech apod., samozřejmě bych si přál co nejlepší kvalitu fotek s max. redukcí šumu. Mám vyhlídnuté tyto modely:

1. Olympus FE-5000 Gold,
2. Panasonic DMC-FS6E-K,
3. Panasonic DMC-LZ10E9-K
4. Sony Cyber-Shot DSC-W150B černý

Co se týče vzhledu přikláním se k Sony, ale četl jsem si, že jsou u něj velké problémy s nabíjením akumulátoru, tak nevím. U těch Panasoniců mě zarážejí sakra velké cifry u "ohnisek", co jsem si tak četl o ohniskových vzdálenostech, tak je lepší spíše menší oh. vzdálenost, nebo-li "širokoúhlý pohled" pokud se nepletu. Tak vás prosím, co by jste mi z těchto možností doporučili? Předem děkuji za odpovědi.
Milan Šurkala (3381)|6.5.2009 13:08
Olympus FE-3500: 36-180mm (nic širokoúhlého)
Panasonic FS6: 33-132mm (trochu širokoúhlejší, menší zoom)
Panasonic LZ10: 30-150mm (ještě více širokoúhlejší, menší zoom, než u Olympusu, ale dostatečný)
Sony W150: 30-150mm (totéž co LZ10)

Ani jeden z těchto fotoaparátů nebude úplně špatný. FE-5000 vypadá být nástupcem modelu FE-370, který se mi jevil jako poměrně slušný Olympus. Má však horší světelnost a Olympus je na tomse šumem většinou dost špatně (nechává mnoho barevného šumu).
Panasonic FS6 vypadá solidně, dobrá světelnost na krátkém konci, špatná na dlouhém, ale asi bych jej nekupoval.