Zdravim vsechny, uz jsem myslel, ze mam vybrano, ale cim vic ctu, tim vetsi gulas a nejasnost v tom mam. Jsem laik a fotim na manualni nastaveni kompaktem podle pocitu.
Vyvoj vyberu typu:
Puvodni myslenka byla koupit konecne "poradny" fotak - zrcadlovku (do 30tis.). Pak jsem si uvedomil, ze se focenim nezivim a ze ve finale na hotove fotky kouknu jednou, dvakrat a pak uz ne. Takze jsem se rozhodl pro kompakt. No jenze ....
Co bych s tim chtel provadel:
casto
- bezne foceni - vylety, krajinky, sem tam nejaka akce
- foto v pohybu - neco nekde bezi, vetsinou pes a bezi rychle (posledni kompakt ostril a folit strasne pomalu, nez dofotil, pes byl pryc)
- chtel bych si hrat s hloubkou ostrosti (to jsem do ted mohl pouze u makra, tak aby to bylo videt)
mene casto, ale chtel bych mit pokryte fotakem
- makro - kdyz potkam brouka, kytku nebo hada
- koncert ci nejaka akce s horsim osvetlenim (ISO vyssi nezli 200 jsem snad nikdy nepouzil a radsi nefotil, pokud to neslo)
- 1x do roka jedu nekam, kde bych vyuzil zrcadlovku a kde si rikam, skoda ze ji nemam
bonus
- vetsi zoom
- dobre video
- ergonomie
S fotkama toho zatim moc nedelam, driv jsem je tiskl, coz nema smysl. Takze spis bych jednou za rok vybral nejake echt prenadherne a ty bych nechal vytisknout na vetsi format (max. A3, ale kdo vi :-))
Co jsem prozatim vybral:
Vybiral jsem kompakty se svetelnejsim objektivem - viz. titulek a prijde mi zbytecne kupovat kompakt drazsi jak 12 tisic (jednorazova investice bez moznosti rozsireni), pokud by k tomu nebyl sakra duvod, takze jsem sahl do predchozich verzi. Dival jsem se na recenze a srovnani fotek na DPreview a za normalnich okolnosti bych asi vzal RX100, ale pry je nekvalitne zpracovan a hlavne neni vubec vhodny na makro. Zatimco G16 je udajne rychlejsi, ma vetsi zoom, lepsi makro, ale pri srovnani nejhorsi fotky. X30 take neni zadna parada, protoze ma stary chip, ale nekdy lepsi jak G16.