Přechodový filtr šedý ND
Chci na krajinu, tedy na vyvážení intenzity světla mezi dvěma oblastmi ve scéně, nějaký šedý přechodový ND filtr, a chci z více důvodů 1 kus, nechci sérii. Využiju to málo. V úvahu připadá ND2 nebo ND4, ND8 pochybuju. Který by se asi nejvíce zužitkoval a dal brát nejčastěj?
asi záleží na situaci, ale ND8 bude asi dobrou volbou.
Ta dvojka nemá prakticky vůbec smysl, foťák to skoro nepozná a pokud fotíš do rawu, tak ho bez větších potíží nasimuluješ v editoru. Čtyřka stačí na slbé vyvážení, s osmičkou už se dá i experimentovat.
já si zatím pořídil jen obyč ND16 - a přiznávám, je to stále málo. Přes den se na nějaký zajímavý časy nedostanu.
Ta dvojka nemá prakticky vůbec smysl, foťák to skoro nepozná a pokud fotíš do rawu, tak ho bez větších potíží nasimuluješ v editoru. Čtyřka stačí na slbé vyvážení, s osmičkou už se dá i experimentovat.
já si zatím pořídil jen obyč ND16 - a přiznávám, je to stále málo. Přes den se na nějaký zajímavý časy nedostanu.
Mám na mysli přechodový ND filtr, nikoliv ND filtr, čas nehraje žádnou roli. Jde mi o potlačení přílišného světla v jedné polovině scény tak, aby byla dostatečně exponovaná druhá scéna. Představuju si, že budu nejčastěji chtít potlačit světlo oblohy.
však ano, za mě osobně ND8, nižší ND2 nemá smysl a bez problémů jde pak nahradit v editoru.
Spíš je pak zásadní otázka jestli kulatý nebo zásuvný.
Kulatý má přechod v polovině - kde tedy obvykle zase horizont na fotografii moc nebývá. Za mě osobně bych bral zásuvný a když už zásuvný tak rovnou celou sadu. Na Ebay se pohybují kolem pětistovky.
Vím že je to proti původnímu požadavku - ale holt mám tyhle zkušenosti.
Spíš je pak zásadní otázka jestli kulatý nebo zásuvný.
Kulatý má přechod v polovině - kde tedy obvykle zase horizont na fotografii moc nebývá. Za mě osobně bych bral zásuvný a když už zásuvný tak rovnou celou sadu. Na Ebay se pohybují kolem pětistovky.
Vím že je to proti původnímu požadavku - ale holt mám tyhle zkušenosti.