Tokina AT-X 11-16mm f/2,8 116 Pro DX II pro Nikon
Dobrý den, tento objektiv se celkem hodně doporučuje na krajinky, architekturu ap. , ale doporučili by jste ho i na focení a případné video na rodinné oslavy do restaurací, salónků kde je umělé osvětlení a kdy je světla někdy více, někdy méně? Co se týče těla tak zvažuji D5500/5600 případně D7100
Nebo je lepší alternativa Sigma 17-50 f/2,8 která se dodáva v setu se jmenovanými těly ? U té Sigmy mě trošku odrazuje, že se stále hovoří o problémech s kompaktibilitou s novými těly...Jedná se mi o "univerzál" - krajinky, architektura a zmiňované oslavy a akce ap. Děkuji.
Nebo je lepší alternativa Sigma 17-50 f/2,8 která se dodáva v setu se jmenovanými těly ? U té Sigmy mě trošku odrazuje, že se stále hovoří o problémech s kompaktibilitou s novými těly...Jedná se mi o "univerzál" - krajinky, architektura a zmiňované oslavy a akce ap. Děkuji.
11-16 je nejpovedenější širokáč od Tokiny, ostrá i na plnou díru, a až na častou chromatickou aberaci bez větších problémů, ale je prostě vážně širokoúhlá. Na nějaké celkové záběry do interiéru budiž, ale jako reportážní univerzál dost těžko, i těch 16 mm je na lidi moc. V tomhle by se s tou Sigmou dobře doplňovala, ale...
Sigma 17-50 může a nemusí být plně kompatibilní s D5500, problém nemají kusy vyrobené cca v posledních dvou letech, a značené jako "kompatibilní s D5300". Problém ležel v nesprávné funkci stabilizace, která zůstávala trvale zapnutá a po vyfocení snímku kolidovala s funkcemi těla. Jiná historie je generální nekompatibilita starších objektivů Sigma s moderními těly Nikon, případně se staršími po aplikaci posledních firmwarů. Sigma Nikonu za využívání jejich algorytmů neplatí, takže nemají přístup k nejnovější technologii a musejí případné změny dohánět, z vlastní zkušenosti vím o nefunkčnosti 50-150/2.8 na D5500 po aplikaci posledního firmwaru. Nejnovější 17-50 by měly fungovat i na D5500 bez potíží - ovšem je tam další specifikum. Na 5xxx řadě se nedá doladit autofokus, který je svou náladovostí docela známý, a ve spojení se Sigmou je ta pravděpodobnost nepřesného ostření ještě větší.
Už s ohledem na lepší ovládání, hledáček a funkce bych se díval směrem k řadě 7xxx, která navíc doladění ostření umožňuje (nemluvě o tom že ten jejich AF je podstatně výkonnější a citlivější). Dá se i předpokládat, že k D7100 prodávaná 17-50 bude v pořádku spolupracovat. A to doladění přesnosti se může klidně týkat i Tokiny 11-16.
Na druhou stranu chápu, proč by někdo volil modernější D5500/5600. Lepší senzor, dotykový displej, v sedmičkové řadě by byla adekvátní spíš D7200 která už je dražší. Volba není úplně jednoduchá, a s objektivy třetích stran je vše ještě krapet komplikovanější, zrovna ty zmiňované jsou opticky výborné ovšem může to být boj, a jednoznačně nákupu musí předcházet důkladné zkoušení.
Sigma 17-50 může a nemusí být plně kompatibilní s D5500, problém nemají kusy vyrobené cca v posledních dvou letech, a značené jako "kompatibilní s D5300". Problém ležel v nesprávné funkci stabilizace, která zůstávala trvale zapnutá a po vyfocení snímku kolidovala s funkcemi těla. Jiná historie je generální nekompatibilita starších objektivů Sigma s moderními těly Nikon, případně se staršími po aplikaci posledních firmwarů. Sigma Nikonu za využívání jejich algorytmů neplatí, takže nemají přístup k nejnovější technologii a musejí případné změny dohánět, z vlastní zkušenosti vím o nefunkčnosti 50-150/2.8 na D5500 po aplikaci posledního firmwaru. Nejnovější 17-50 by měly fungovat i na D5500 bez potíží - ovšem je tam další specifikum. Na 5xxx řadě se nedá doladit autofokus, který je svou náladovostí docela známý, a ve spojení se Sigmou je ta pravděpodobnost nepřesného ostření ještě větší.
Už s ohledem na lepší ovládání, hledáček a funkce bych se díval směrem k řadě 7xxx, která navíc doladění ostření umožňuje (nemluvě o tom že ten jejich AF je podstatně výkonnější a citlivější). Dá se i předpokládat, že k D7100 prodávaná 17-50 bude v pořádku spolupracovat. A to doladění přesnosti se může klidně týkat i Tokiny 11-16.
Na druhou stranu chápu, proč by někdo volil modernější D5500/5600. Lepší senzor, dotykový displej, v sedmičkové řadě by byla adekvátní spíš D7200 která už je dražší. Volba není úplně jednoduchá, a s objektivy třetích stran je vše ještě krapet komplikovanější, zrovna ty zmiňované jsou opticky výborné ovšem může to být boj, a jednoznačně nákupu musí předcházet důkladné zkoušení.
Děkuji moc za vyjádření, já mám na nákup ještě čas tak třeba opravdu půjdu do 7100 (nebo teď nevím zda dobře chápu, že D5500/D5600 je modernější než D7100 ?? ) ale vše je otázka financí, vzhlem k tomu , že jezdíme i s vnučkami do ZOO a rád fotím i detily zvířat uvažuji ještě o doplnění Tamron SP AF 70-300mm f/4,0-5,6 Di VC USD ..
Velice solidní teleobjektiv s účinnou stabilizací, ostrý a rychlý, ovšem i u něj platí že si nemusí úplně rozumět s AF Nikonu, a na D7100 je už ověřený jako spolehlivý. D5500/5600 jsou opravdu technologicky mladší než D7100, ať konektivitou, dotykáčem nebo modernějším senzorem, ale současně jsou taky nižší třída a je to znát (viditelně slabší hledáček, jednoznačně slabší autofokus). Je to pak o preferencích, jestli víc "profi" klasiku nebo modernější styl.
Zrovna vybírám širokáč na Nikona.V recenzích opravdu poukazují na silnou aberaci jakékoliv Tokiny. Takže z čeho by měl fotograf mít větší radost : Z výborné ostrosti a obří aberace nebo z přiměřené ostrosti a bez aberace. (Sigma 10_20mm). Totiž prý není příliš známo, že fialové kontury na hranách sice jdou snadno odstranit, ale nedovolí vám tu ostrost jako kdyby tam nebyly.
Vzhledem k tomu jak výraznou aberaci Tokiny často produkují (nikdy nezapomenu na starou 12-24, to byly fialové nebo zelené všechny hrany v záběru), spokojil bych se s tou přiměřenou. Ne každá aberace jde dobře odstranit, a když je jí hodně tak to beze stopy často ani nejde. Ale ostatní optické kvality 11-16 jsou silný argument, když se dá vyhnout kritickým situacím tak to zase tak moc nezlobí, starší široké Tokiny jsou v tom divočejší. Sigma 10-20 (ta s proměnlivou světelností) je průměrná sichrovka.
Jako majitel těla D7200 v kombinaci s objektivem Tokina 11-16 mohu říct, že koupě tohoto objektivu nelituji.
Měl jsem Sigma 10-20 (obě verze) a Nikon 10-24. Nebyly špatné, ale Tokinu 11-16 DX II chválím.
A to jsem si říkal, že Tokinu nikdy nekoupím.
Aberaci umí tělo poměrně dobře potlačit a kresba je zatím nejlepší, co jsem kdy z širokých objektivů měl.
Problém je snad jen protisvětlo (prasátka). Jinak super!
Ale, je to opět o štestí na kus možná. Přesto, zvažte jej při koupi, je opravdu skvělý.
Měl jsem Sigma 10-20 (obě verze) a Nikon 10-24. Nebyly špatné, ale Tokinu 11-16 DX II chválím.
A to jsem si říkal, že Tokinu nikdy nekoupím.
Aberaci umí tělo poměrně dobře potlačit a kresba je zatím nejlepší, co jsem kdy z širokých objektivů měl.
Problém je snad jen protisvětlo (prasátka). Jinak super!
Ale, je to opět o štestí na kus možná. Přesto, zvažte jej při koupi, je opravdu skvělý.